Pagina 1 van 1

Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 21 jun 2014 12:21
door Drakis
Ongeveer een half jaar na de garantieperiode van twee jaar is mijn Philips wake-up light kapot gegaan. Ik rekende op enige coulance, maar helaas:

Chat started!
Philips: Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Bezoeker: Goedemorgen. Ik heb een wake-up light (HF3485/01) die buiten de garantie is en nu opeens niet meer op de knoppen reageert. Ik heb 'm een dag van de stroom afgehaald, maar dat helpt ook niet.
Philips: Ik zoek even in de documentatie voor u
Bezoeker: In de FAQ staat dat je 'm van de stoom af moet halen... Op Internet zijn trouwens meer meldingen te vinden dat dit probleem na zo'n 2,5 jaar optreedt.
Philips: Van de stroom halen is inderdaad de enige reset voor dit apparaat.
Philips: Ik vrees dat dit apparaat naar de servicer gaat moeten. Buiten garantie zijn er dan wel kosten aan verbonden. Wilt u geen herstelling, dan kan ik nog een kortingscode van 20% aanvragen voor de Online Shop
Bezoeker: Korting van 20 procent in de online shop voor producten die ik elders 20 procent goedkoper kan kopen vind ik niet echt interessant. Verder vind ik dat Philips wel wat meer kan doen voor een product met een bekend probleem, wat zich net na de garantieperiode manifesteert.
Philips: Als de garantieperiode verstreken is, kan ik niets meer voor u doen
Bezoeker: Dat is zeer spijtig en ik zal mijn ervaringen met anderen delen. Jammer dat Philips hier zo mee omgaat.
Philips: Ik begrijp de frustratie.
Philips: Ik wens u toch nog een fijn weekend toe
Chat is closed by agent

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 21 jun 2014 13:38
door sjohie
Drakis schreef:Ongeveer een half jaar na de garantieperiode van twee jaar is mijn Philips wake-up light kapot gegaan. Ik rekende op enige coulance, maar helaas:

Chat started!
Philips: Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Bezoeker: Goedemorgen. Ik heb een wake-up light (HF3485/01) die buiten de garantie is en nu opeens niet meer op de knoppen reageert. Ik heb 'm een dag van de stroom afgehaald, maar dat helpt ook niet.
Philips: Ik zoek even in de documentatie voor u
Bezoeker: In de FAQ staat dat je 'm van de stoom af moet halen... Op Internet zijn trouwens meer meldingen te vinden dat dit probleem na zo'n 2,5 jaar optreedt.
Philips: Van de stroom halen is inderdaad de enige reset voor dit apparaat.
Philips: Ik vrees dat dit apparaat naar de servicer gaat moeten. Buiten garantie zijn er dan wel kosten aan verbonden. Wilt u geen herstelling, dan kan ik nog een kortingscode van 20% aanvragen voor de Online Shop
Bezoeker: Korting van 20 procent in de online shop voor producten die ik elders 20 procent goedkoper kan kopen vind ik niet echt interessant. Verder vind ik dat Philips wel wat meer kan doen voor een product met een bekend probleem, wat zich net na de garantieperiode manifesteert.
Philips: Als de garantieperiode verstreken is, kan ik niets meer voor u doen
Bezoeker: Dat is zeer spijtig en ik zal mijn ervaringen met anderen delen. Jammer dat Philips hier zo mee omgaat.
Philips: Ik begrijp de frustratie.
Philips: Ik wens u toch nog een fijn weekend toe
Chat is closed by agent
20% korting op een nieuwe lijkt me toch zeker wel een vorm van coulance? Maar wat zou jij dan wél een passend gebaar vinden van Philips?

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 21 jun 2014 16:10
door ruud_a
zou u niet bij de winkelier moeten zijn samen met uw aankoopbon?

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 21 jun 2014 16:31
door olaf79
Inderdaad garantie claimen bij de verkoper, niet de fabrikant.
2,5 jaar voor een lampje lijkt me erg korte levensduur. Ik denk dat TS nog recht heeft op gratis reparatie.

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 22 jun 2014 21:50
door Drakis
@sjohie In zekere zin is het coulance, maar aangezien de webshop van Philips relatief duur is, gaat het dan toch om een sigaar uit eigen doos. Verder vind ik dat men zich bij bekende problemen wel iets verantwoordelijker op mag stellen.

@ruud_a In dit geval is de winkelier hetzelfde als de fabrikant, aangezien ik deze lamp bij de webshop van Philips had gekocht.

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 22 jun 2014 23:25
door crazyme
olaf79 schreef:Inderdaad garantie claimen bij de verkoper, niet de fabrikant.
2,5 jaar voor een lampje lijkt me erg korte levensduur. Ik denk dat TS nog recht heeft op gratis reparatie.
Na 6 maanden zal de klant wel moeten aantonen dat het defect door de leverancier komt.
Dat lijkt mij erg lastig : Zo'n lamp kan vallen bijvoorbeeld. Of misschien word de lamp nadat de wekker is afgegaan wel de hoek in gesmeten (ok, ik draaf door)

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 21 aug 2015 16:34
door bianca72_5
Ook ik heb een wake up light HF 3485 welke van de 1 op de andere dag niet meer reageert op de knoppen. Stekker eruit en daarna is hij dus onbruikbaar want de knoppen doen het niet meer dus je kunt de tijd niet meer instellen.
Contact op genomen met verkoper, nee te oud, nemen we niet meer in behandeling.
Contact opgenomen met philips.
Antwoord; wat spijtig dat hij niet meer naar behoren werkt.
Naar behoren werkt? Welk deel van onbruikbaar wordt er niet begrepen?
er wordt doorverwezen naar de reparatieservice, welke bij elkaar bijna 75 euro kost en geen garantie kan geven of hij het dan weer doet.

Kortom, waardeloos en afgescheept.

Ondanks dat mijn wake up light 4 jr oud is, vind ik een wekker/lamp van over de 100 euro die binnen 4 jaar compleet het loodje legt, echt onacceptabel. En de service vind ik daarin ook treurig.
Service noem ik dit namelijk niet.

Re: Wake-up light HF3485 reageert niet meer op de knoppen

Geplaatst: 05 sep 2015 11:09
door Tarin
Ook onze HF 3485 heeft het na 3,5 jaar begeven. Enkele van de knoppen aan de zijkant worden continu als "ingedrukt" geregistreerd, waardoor na inpluggen de lamp vol aangaat of het volume helemaal uit.
Vooral dat laatste is vervelend als je op tijd wakker wil worden.

In eerste instantie bood Philips reparatie op onze kosten aan, maar dat ging behoorlijk in de papieren lopen (meer dan een (goedkoper) nieuw wake-up light zou kosten).
Nadat ik aangegeven heb dat het probleem zowel op hun eigen website in de reviews en in de FAQ behandeld werd, en dat ook hier twee topics liepen leken ze coulanter te worden, maar helaas konden ze me niet meer de oplossing bieden die hier genoemd is (als vervanging een nieuwer, goedkoper model toesturen).

Uiteindelijk heb ik het apparaat zelf opengeschroefd en kwam ik er (met wat hulp van elektronica-experts) achter dat de knopjes aan de zijkant (waarschijnlijk door de warmte van de halogeen-lamp) vroegtijdig de geest hebben gegeven.

Nu heb ik voor bij elkaar nog geen 2 euro nieuwe knopjes besteld om hem zelf te repareren. Dit vergt wel wat handigheid (solderen) en uiteraard moet je weten wat je doet als je in een apparaat waar normaal gesproken 230V op staat gaat zitten wroeten, maar als je met dit probleem zit en je een handig persoon in de buurt heb: het is op te lossen. Bij interesse zal ik een korte uitleg plaatsen, maar nogmaals: elektronica is geen speelgoed, weet waar je mee bezig gaat als je een apparaat met een stekker open maakt. Haal bijvoorbeeld eerst de stekker uit het stopcontact ;).