LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderallimentatie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dessert71

Kinderallimentatie

Ongelezen bericht door dessert71 »

mijn ex en ik hebben 2 kinderen. ook een aardige schuldenpost van rond de 40.000. mijn ex betaalt niet mee aan de aflossing. ex rent naar advocaat voor allimentatie. hier wist ik niks vanaf. kreeg ineens de uitslag van de rechtbank. heb geen uitnodiging ofzo gehad om me te verdedigen. wil ik herziening dan moet ik maar een advocaat nemen echter omdat mijn ex nergens aan meebetaalt heb ik 0,0 geld over voor een advocaat. zelfs niet 1 van onvermogen. heb al een brief van het lbio hier liggen die geld willen hebben. mijn ex wilt de schuldsanering ingaan, wat betekent dat ik dus de hele schuld in mijn schoenen krijg geschoven. dan ook nog eens de allimentatie. tevens weigert ze de voogdij papieren te ondertekenen. Nu is ze steeds aan het dreigen, wil je de kinderen zien betaal je maar. Ik ben het nu echter dusdanig kotse beu dat ik binnenkort niet meer voor mezelf insta. ( waren niet getrouwd en hadden geen samenlevingsovereenkomst, waren 12 jaar bijeen) ze is bang dat ik dan de kinderen kidnap. ik heb geen stabiele inkomsten dus kan geen schuldsanering aanvragen ( heb het geprobeerd maar nergens recht op). tevens heeft ze een erfenis gehad wat ze cash beetje bij beetje laat uitbetalen door haar moeder. wat kan ik het beste doen?

Jantje7

Re: Kinderallimentatie

Ongelezen bericht door Jantje7 »

dessert71 schreef:mijn ex en ik hebben 2 kinderen. ook een aardige schuldenpost van rond de 40.000. mijn ex betaalt niet mee aan de aflossing. ex rent naar advocaat voor allimentatie. hier wist ik niks vanaf. kreeg ineens de uitslag van de rechtbank. heb geen uitnodiging ofzo gehad om me te verdedigen. wil ik herziening dan moet ik maar een advocaat nemen echter omdat mijn ex nergens aan meebetaalt heb ik 0,0 geld over voor een advocaat. zelfs niet 1 van onvermogen. heb al een brief van het lbio hier liggen die geld willen hebben. mijn ex wilt de schuldsanering ingaan, wat betekent dat ik dus de hele schuld in mijn schoenen krijg geschoven. dan ook nog eens de allimentatie. tevens weigert ze de voogdij papieren te ondertekenen. Nu is ze steeds aan het dreigen, wil je de kinderen zien betaal je maar. Ik ben het nu echter dusdanig kotse beu dat ik binnenkort niet meer voor mezelf insta. ( waren niet getrouwd en hadden geen samenlevingsovereenkomst, waren 12 jaar bijeen) ze is bang dat ik dan de kinderen kidnap. ik heb geen stabiele inkomsten dus kan geen schuldsanering aanvragen ( heb het geprobeerd maar nergens recht op). tevens heeft ze een erfenis gehad wat ze cash beetje bij beetje laat uitbetalen door haar moeder. wat kan ik het beste doen?
Raar verhaal, Ze kunnen u wel bereiken (LBIO) en de rechtbank niet? Ik heb zo mijn twijfels.
Toch zult u een advocaat moeten nemen om dit aan te vechten, al is het er maar een van onvermogen.
Mogelijk kunt u dan toch in de schuldhulp terecht komen. Helaas, voor de kinderen moet gezorgd worden en wat de erfenis betreft, daar heeft u niets van zwart op wit.

dessert71

laat ik het zo zeggen, ik heb geen uitnodiging ontvangen, ik heb alleen de uitslag gekregen van de rechtbank. niemand had me op de hoogte gesteld dat mijn ex een advocaat in de arm had genomen voor de allimentatie te regelen. voor de schuldhulp dient men een stabiel inkomen te hebben. dit heb ik niet dankzij de uitzendburo's ( 0-uren contrakt). iedereen heeft een belastingvrije voet alleen de incasso bureaus hebben daar lak aan. klaag je krijg je loonbeslag ( ze hebben me bij schumann geduwd, zoek maar eens op google naar die naam). de lbio hadden eerst de papieren naar mijn vorig adres gestuurd, de mevrouw die er nu woont heeft de papieren doorgestuurt naar mij. heb contakt gezocht met hen. ze zeiden dat ze dat adres hadden doorgekregen. ze hebben in de computer gechecked en mijn nieuw adres stond erin. ik sta dus met mijn rug tegen de muur dankzij mijn ex, krijg alles op mijn bord en kom er niet uit of ik moet een flinke erfenis krijgen of de lotto winnen waar ik niet aan meespeel

dessert71

mijn ex betaalt niet mee aan de gezamelijke schulden. ik heb dus ineens een schuldenpost van over de 40.000. ze duwt me ineens een advocaat in de nek voor kinderallimentatie. ik kan geen betalen want ik betaal me blauw aan de woekerrentes van de aflossing. net genoeg om te eten. nu dus een brief van lbio binnen of ik ff per maand 824 wil betalen. waarvan???? dat intereseert niemand. ik mag dus over de 1500 gaan betalen elke maand omdat mevrouw het vertikt om ook maar 1 rekening te betalen. zij lekker op vakantie en ik mag creperen. zo wie heeft er een tip, en aub kom niet neem een advocaat. zelfs 1 van onvermogen kost geld en ik heb geen speelruimte over.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Dat is een beetje moeilijk he, met de info die er is een pasklare oplossing aanleveren.

U geeft telkens aan dat u helemaal niets overhoudt. Is het mogelijk om te bezuinigen op bepaalde uitgaven, al is het maar de boodschappen, en zo te sparen voor een advocaat?

Is het mogelijk om meer te gaan werken/verdienen?

Zo niet, is het mogelijk om tijdelijk rood te staan of een lening te nemen?

Zo kunt u misschien een advocaat nemen en dan zorgen dat uw alimentatie-lasten lager worden waardoor u ruimte hebt om de lening af te lossen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

dessert71 schreef:mijn ex betaalt niet mee aan de gezamelijke schulden. ik heb dus ineens een schuldenpost van over de 40.000. ze duwt me ineens een advocaat in de nek voor kinderallimentatie. ik kan geen betalen want ik betaal me blauw aan de woekerrentes van de aflossing. net genoeg om te eten. nu dus een brief van lbio binnen of ik ff per maand 824 wil betalen. waarvan???? dat intereseert niemand. ik mag dus over de 1500 gaan betalen elke maand omdat mevrouw het vertikt om ook maar 1 rekening te betalen. zij lekker op vakantie en ik mag creperen. zo wie heeft er een tip, en aub kom niet neem een advocaat. zelfs 1 van onvermogen kost geld en ik heb geen speelruimte over.
Blijkbaar betaalde je al 1500-824 = 676 euro? Waar was dat dan voor? Het lijkt me dat kinderalimentatie als eerste komt, maar je zegt dat die 824 euro daarvoor is als ik het goed lees?

dessert71

ik betaalde voor alle schulden en rekeningen die zijn ontstaan toen ik met mijn ex samen leefde. samen aansprakelijk noemt men dat. helaas vertikt mijn ex de lasten, maar ze behoud wel alles wat ermee gekocht is. niet dat ik het er mee eens ben maar ik krijg geen toegang tot die spullen. kinderallimentatie betaalde ik inderdaad niet. omdat ik vond ik krijg al alkle rekeningen op mijn dak. nu heeft ze du het lbio ingeschakeld. dus dan krijgt ze allimentatie, betaalt geen rekeningen en ik heb geen voogdij want mevrouw vertikt het met een klotesmoes de papieren te ondertekenen en op te sturen naar het gerecht, en ja klopt we waren niet getrouwd maar wel 2 kinderen

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Alimentatie niet betalen, krijg je vanzelf een "uitnodiging" van de rechtbank.

dessert71

dan krijg ik inderdaad een uitnodiging die ik dus de eerste keer niet heb gehad en waar ze met een natte vinger mijn salaris bepaalde en de schulden die ik mocht betalen helemaal vergaten

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik bedoelde het ook serieus.... dan heb je in ieder geval de mogelijkheid tot verweer.

dessert71

hoelang duurt het voordat je die uitnodiging krijgt? ik weet nu wel hoe een vechtscheiding ontstaat

dessert71

annikaatje, ik sta bij het bkr geregristreerd, dus lening en rood staan geen optie. ik doe al minimaal boodschappen en nee niet bij appie. mijn auto had ik verkocht en een goedkopere, oudere en zuinigere gekocht zodat ik weer eens wat geld had. uitgaan is al lang geleden, dat laat ik wel aan mijn ex over die elke 2 weken met haar vriend op stap gaat. werk, hier krijg je via uitzendburo een 0- uren contrakt. en je weet 1 week van te voren de planning, mits er niks verandert anders 1 dag van te voren. dus geen stabiele inkomsten en die heb je nu ook weer nodig voor schuldhulpverlening

Annikaatje

dessert71 schreef:annikaatje, ik sta bij het bkr geregristreerd, dus lening en rood staan geen optie. ik doe al minimaal boodschappen en nee niet bij appie. mijn auto had ik verkocht en een goedkopere, oudere en zuinigere gekocht zodat ik weer eens wat geld had. uitgaan is al lang geleden, dat laat ik wel aan mijn ex over die elke 2 weken met haar vriend op stap gaat. werk, hier krijg je via uitzendburo een 0- uren contrakt. en je weet 1 week van te voren de planning, mits er niks verandert anders 1 dag van te voren. dus geen stabiele inkomsten en die heb je nu ook weer nodig voor schuldhulpverlening
Zorgen voor een vaste baan is dus stap 1.

En dan, misschien is het een idee om eens in uw omgevind (vrienden, familie, kennissen) te kijken of daar iemand is die u kan helpen met bezwaar maken tegen de alimentatie of waartegen u dan ook bezwaar wil maken.

In ieder geval zou ik stappen gaan zetten. Want roepen over dat u niets kan schiet niet op natuurlijk, en de wrok die u koestert tegen uw ex die zo'n luizenlevenje leidt helpt ook niet.

dessert71

die stappen heb ik al ondernomen. bestaat dat nog een vaste baan? en dat bezwaarschrift heb ik dit antwoord ff gekopiert van het email van lbio: Met verwijzing naar uw bericht d.d. 18.06.2014 bericht ik u het volgende.

Het is niet mogelijk om zonder advocaat een verzoekschrift in te dienen bij het de rechtbank. De incasso zal nu door het LBIO worden overgenomen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

namens het hoofd inning alimentatie,

Annikaatje

Ja hoor. Maar vast, een tijdelijk contract is ook prima, gaat meer om vaste uren. Of kunt u gewoon elke week 40u werken?

En dan is de enige optie dus: advocaat regelen. U kunt roepen en schreeuwen dat dat niet eerlijk is, maar het lijkt de enige optie.

Kunt u niet eens bij een juridisch loket langs voor wat info?

dessert71

ben ik ook al geweest, die raden me een advocaat aan, maar ze zien ook dat mijn financiele situatie een puinhoop is. alles werkt hier met 24+ of 0-uren contrakt, een contrakt voor 40 uur is voor de hoger opgeleide mischien, maar niet voor de normale arbeidsklasse. mischien in een andere provincie is het net anders

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Is de ex hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden? en is dat ook zwart op wit aantoonbaar?
Dat geeft wel een opening namelijk.
En ik zou dan een opstelling maken ervan, en in die opstelling de te betalen posten verrekenen met de alimentatie.
tevens bezwaar maken bij LBIO over en de gang van zaken en de nota's, met onderbouwing.
Ook schuldeiser(s) informeren over hoofdelijke aansprakelijkheid ex, dan krijgt die in ieder geval ook post erover, en is er bij u niets te halen gaan ze naar haar toe.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

vroem schreef:Is de ex hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden? en is dat ook zwart op wit aantoonbaar?
Dat geeft wel een opening namelijk.
En ik zou dan een opstelling maken ervan, en in die opstelling de te betalen posten verrekenen met de alimentatie.
tevens bezwaar maken bij LBIO over en de gang van zaken en de nota's, met onderbouwing.
Ook schuldeiser(s) informeren over hoofdelijke aansprakelijkheid ex, dan krijgt die in ieder geval ook post erover, en is er bij u niets te halen gaan ze naar haar toe.
Helaas is het wettelijk geregeld dat kinderalimentatie niet mag worden verrekend met andere vorderingen. Dus dit moet als eerste betaald worden.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

dat is jammer, zeker bij onwillige exen

dessert71

we zijn beide hoofdaansprekelijk voor de schulden, echter hebben ze me als enigste bij een incasso bureau gedropt. heb hun al erop gewezen dat er 2 personen aansprakelijk zijn., antwoord wat ik kreeg is dat zij alleen mijn naam hebben doorgekregen. ik belde de financieringsgever op, antwoord, wij doen geen zaken meer met u, u moet het incasso bureau maar opbellen met vragen. als ik hun opbel geven ze geen antwoord op mijn vragen omtrent mijn ex.

Gesloten