LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dwaling in advertentie van Kalmthout ardea
Dwaling in advertentie van Kalmthout ardea
Beste,
Ik heb anderhalf jaar geleden een ford focus 1.8 flexi fuel gekocht bij ford dealer van Kalmthout ardea.
Wat blijkt nu omdat wij dit voorjaar naar Frankrijk wilden gaan en daar de ethanol goedkoper is dan hier.
Dat de auto geen flexi fuel maar een gewone benzine is.
De heer van Kalmthout aangeschreven over dit voorval en hem geconfronteerd met de advertentie, en als reactie krijg je dan te horen dat ik blij mag zijn dat het geen flexi fuel is.
Nu had ik een voorstel gedaan om er dan maar 4 nieuwe banden als tegemoetkoming onder te doen.
Deze echter afgewezen door de heer van Kalmthout en dat hij er Max 2 onder wil doen.
Wat kan ik hiermee?
Zie advertentie!
Goedendag meneer,
Bij deze de gegevens die we hebben achterhaald met betrekking tot uw auto (........)zoals het geadverteerd was op autotrack:
uitvoering: "1.8 16V 92KW 5D TITAN. BNS FLEXI"
tekst:"Zeer complete wagen met navigatie !! Auto staat in Badhoevedorp !! Elke occasion wordt standaard geleverd met 24 maanden Stern Garant !!"
Met vriendelijke groet,
Customer Care Center
Autotrack
Ik heb anderhalf jaar geleden een ford focus 1.8 flexi fuel gekocht bij ford dealer van Kalmthout ardea.
Wat blijkt nu omdat wij dit voorjaar naar Frankrijk wilden gaan en daar de ethanol goedkoper is dan hier.
Dat de auto geen flexi fuel maar een gewone benzine is.
De heer van Kalmthout aangeschreven over dit voorval en hem geconfronteerd met de advertentie, en als reactie krijg je dan te horen dat ik blij mag zijn dat het geen flexi fuel is.
Nu had ik een voorstel gedaan om er dan maar 4 nieuwe banden als tegemoetkoming onder te doen.
Deze echter afgewezen door de heer van Kalmthout en dat hij er Max 2 onder wil doen.
Wat kan ik hiermee?
Zie advertentie!
Goedendag meneer,
Bij deze de gegevens die we hebben achterhaald met betrekking tot uw auto (........)zoals het geadverteerd was op autotrack:
uitvoering: "1.8 16V 92KW 5D TITAN. BNS FLEXI"
tekst:"Zeer complete wagen met navigatie !! Auto staat in Badhoevedorp !! Elke occasion wordt standaard geleverd met 24 maanden Stern Garant !!"
Met vriendelijke groet,
Customer Care Center
Autotrack
Re: Dwaling in advertentie van Kalmthout ardea
Als je er na anderhalf jaar achter komt.....einde verhaal.
Beste dhc,
jij zou het hierbij laten?
jij zou het hierbij laten?
Inderdaad, anderhalf jaar na aankoop heb je echt geen rechten meer. Dit had je voor aankoop dienen te onderzoeken. Simpel.
Wat een slappe instelling zeg.
geloof mij ik krijg mijn recht zeker.
dit is en blijft dwaling en de beste verkoper heeft mondeling bevestigd dat dit een flexi fuel betreft.
volgens bovag en stern sta ik in mijn recht.
dus zal ik het ook zeker aanvechten.
geloof mij ik krijg mijn recht zeker.
dit is en blijft dwaling en de beste verkoper heeft mondeling bevestigd dat dit een flexi fuel betreft.
volgens bovag en stern sta ik in mijn recht.
dus zal ik het ook zeker aanvechten.
Wat staat er op de overeenkomst?
Welke schade heb je nu werkelijk geleden doordat verkeerde type auto geleverd is?
Lijkt mij dat dit het prijsverschil tussen beide modellen is, 4 banden vragen komt op mij over alsof je op de markt staat.
Welke schade heb je nu werkelijk geleden doordat verkeerde type auto geleverd is?
Lijkt mij dat dit het prijsverschil tussen beide modellen is, 4 banden vragen komt op mij over alsof je op de markt staat.
Ik heb de overeenkomst niet bekeken.
Ja er moet een soort van compensatie komen dat is wel duidelijk, dus vandaar de banden.
Kan ook stellen dat ik deze auto niet wil. maar dat gaat me wat ver.
De schade is het verschil in prijs voor de gekozen brandstof per km in frankrijk.
Gezien mijn familie daar woond en ik er geregeld kom behalve vorig jaar.
Was dat een bewuste keuze voor deze auto.
Ja er moet een soort van compensatie komen dat is wel duidelijk, dus vandaar de banden.
Kan ook stellen dat ik deze auto niet wil. maar dat gaat me wat ver.
De schade is het verschil in prijs voor de gekozen brandstof per km in frankrijk.
Gezien mijn familie daar woond en ik er geregeld kom behalve vorig jaar.
Was dat een bewuste keuze voor deze auto.
Je geeft hier dus toe dat je niets hebt gecontroleerd. Anderhalf jaar erna wakker worden? Succes, geen enkele kans van slagen.Ik heb de overeenkomst niet bekeken.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2014 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd
Heb ook nog even naar de autospecificaties gezocht, had jij vooraf aan de aankoop ook kunnen doen, en overal staat dat dit gewoon een benzine -auto is....
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2014 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
als je auto specs wil zien heb je toch echt kenteken geg nodig.
en tijdens proefrit zitten er garage platen op.
en kan je de werkelijke kenteken platen niet zien.
klein detail.
bedankt voor je tip!!
en tijdens proefrit zitten er garage platen op.
en kan je de werkelijke kenteken platen niet zien.
klein detail.
bedankt voor je tip!!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2014 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat zowiezo al "levensgevaarlijk" is, kan me hier nog een topic herinneren waar iemand een auto gekocht had waar na de koop niet eens Nederlandse platen op zaten.en kan je de werkelijke kenteken platen niet zien.
Bovendien wil je op zijn minst het aantal eigenaren en de km stand willen controleren.
Voor het kopen van een auto geldt een behoorlijk zware onderzoeksplicht voor de koper.
Bij de koop van een tweedehands auto is ten minste vereist dat de autopapieren (het kentekenbewijs en het overschrijvingsbewijs) worden onderzocht. Maar ook als deze papieren in orde lijken te zijn, kan een aanvullend onderzoek nodig zijn om te goeder trouw te handelen.
Bron :
http://www.amsadvocaten.nl/blog/verbint ... ands-auto/
http://jure.nl/auto%20onderzoeksplicht
OP = Openings Post
Ford Focus 1.8 16V 92KW 5D Titan. BNS Flexi
= toch echt flexfuel
= toch echt flexfuel
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2014 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah een flexi fuel is ook een benzine auto met als extra dat je er bio ethanol in kan doen.
dus op kenteken staat ook benzine!
Er staat nergens flexifuel, er staat flexi. Dat kan ook betrekking hebben op de multifunctionaliteit van het interieur...
Misschien moet je zelf even een kentekencheck doen en ons de resultaten melden.
Onverlet blijft dat je geen compensatie krjgt. En daar laat ik het echt bij.
dhc schreef:Er staat nergens flexifuel, er staat flexi. Dat kan ook betrekking hebben op de multifunctionaliteit van het interieur...
De FORDverkoper zei al dat het een flexifuel was....en dus geen multifunctioneel interieur......en dat is het dus uiteindelijk niet....dan hoeft hij ook geen kentekencheck te doen en resultaten te melden.
Dat had hij als onderdeel van de onderzoeksplicht van de koper wel moeten doen. Of toch minstens kort (en dus niet 1,5 jaar later) na de aankoop.dan hoeft hij ook geen kentekencheck te doen en resultaten te melden.
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... na-aankoop
Als de auto niet voldoet aan uw verwachtingen is de verkoper aansprakelijk en heeft u recht op nakoming. Nakoming wil zeggen dat de verkoper alsnog moet voldoen aan zijn verplichting u een deugdelijk product te leveren. U moet de klacht zo snel mogelijk na ontdekking bij de verkoper melden, hiervoor geldt in het algemeen een maximumtermijn van 2 maanden. Als u te lang wacht met klagen, verspeelt u uw rechten.
mkok schreef:Ah een flexi fuel is ook een benzine auto met als extra dat je er bio ethanol in kan doen.
De vraag is wel of je financieel benadeeld bent....want op euro95 rij je 30% zuiniger dan op E85 volgens autoweektest, dus NL sowieso niet en voor een keertje of wat tanken in Frankrijk....dat zullen geen 2 banden zijn bij het meerverbruik van de E85
bprosman schreef:Dat had hij als onderdeel van de onderzoeksplicht van de koper wel moeten doen. Of toch minstens kort (en dus niet 1,5 jaar later) na de aankoop.dan hoeft hij ook geen kentekencheck te doen en resultaten te melden.
ik bedoel toch echt nu niet meer nodig....want het is geen flexifuel
Die termijn van 2 maanden gaan pas in na het ontdekken van het gebrek, in dit geval dus na anderhalf jaar.bprosman schreef:U moet de klacht zo snel mogelijk na ontdekking bij de verkoper melden, hiervoor geldt in het algemeen een maximumtermijn van 2 maanden. Als u te lang wacht met klagen, verspeelt u uw rechten. [/i]
Ik wens TS veel success en hoop dat hij de uitslag van een eventuele rechtzaak hier gaat posten.in dit geval dus na anderhalf jaar.