LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer Mediamarkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door 16again »

vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Bij installatie gewoon zorgen dat je geen internet verbinding hebt (stekker eruit, geen WiFi key opgeven) dan is activeren niet mogelijk.

Activatie lijkt me niet het grootste problem: als PC vastloopt moet je ook kunnen re-installen met dezelfde key.

Het werkelijke probleem is dat de PC niet meer terug te zetten is, in de staat van voor aankoop (setup partitie of terug naar OOBE mini install).

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

vanegdom schreef:
vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen. Ik ben niet op de hoogte dat er een andere manier is om het ding te beoordelen zonder de stappen te doorlopen. Zou dit kunnen vind ik dat de verkoper mijndaarvan op de hoogte moet stellen voor gebruik. Dit doen ze niet anders kunnen ze hun zakken niet vullen natuurlijk.
Waarom de prestaties niet in de winkel met het demo model geprobeerd en natuurlijk voor de koop om te beslissen.
Je maakt een fout en MM is schuld, makkelijk he.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Dat is het wel, want zonder die activering kom je niet verder. MM kan overigens een activering zo weer terug draaien door deze ongeldig te laten verklaren. Weet dat Microsoft daar nooit moeilijk over doet zeker niet bij grote bedrijven.

Uitproberen betekent dat je een goed beeld moet krijgen van de mogelijkheden van het product. Als het nodig is daarvoor iets te activeren, de verpakking te openen, of 3x een piroetje te draaien dan is dat allemaal toegestaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:
vanegdom schreef:
vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen. Ik ben niet op de hoogte dat er een andere manier is om het ding te beoordelen zonder de stappen te doorlopen. Zou dit kunnen vind ik dat de verkoper mijndaarvan op de hoogte moet stellen voor gebruik. Dit doen ze niet anders kunnen ze hun zakken niet vullen natuurlijk.
Waarom de prestaties niet in de winkel met het demo model geprobeerd en natuurlijk voor de koop om te beslissen.
Je maakt een fout en MM is schuld, makkelijk he.
Bij jou is het altijd schuld van de consument. TS heeft via internet gekocht en dus het wettelijke recht om binnen 14 te ontbinden zonder opgaaf van redenen. Het is dus een kol argument om te stellen dat hij eerst in de winkel had moeten uitproberen.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door aerox »

Die webshops zijn allemaal geil om wat te verkopen maar houden geen rekening met de wettelijke regels die gelden bij de verkoop. Als het lastig is om te controleren of laptops gebruikt zijn of veel moeite om de installatie ongedaan te maken moeten ze dit soort producten maar niet meer online verkopen.

Tis een beetje offtopic maar dit geeft ook aan dat de hele webshop/ online verkoop een hype is. Voor bedrijven zitten er een hoop haken en ogen aan. Iedereen maakt elkaar gek maar geen enkele webshop maakt nog echt winst.(Neckermann failliet) Het is ook moeilijk winst te maken als ze er veel wetten zijn die de bedrijven op kosten jagen wanneer er service verleend moet worden.

mh73

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door mh73 »

aerox schreef:Die webshops zijn allemaal geil om wat te verkopen maar houden geen rekening met de wettelijke regels die gelden bij de verkoop. Als het lastig is om te controleren of laptops gebruikt zijn of veel moeite om de installatie ongedaan te maken moeten ze dit soort producten maar niet meer online verkopen.

Tis een beetje offtopic maar dit geeft ook aan dat de hele webshop/ online verkoop een hype is. Voor bedrijven zitten er een hoop haken en ogen aan. Iedereen maakt elkaar gek maar geen enkele webshop maakt nog echt winst.(Neckermann failliet) Het is ook moeilijk winst te maken als ze er veel wetten zijn die de bedrijven op kosten jagen wanneer er service verleend moet worden.
Wat bij deze reactie uit het oog verloren wordt is dat al die haken en ogen geregeld zijn om de consument te beschermen. Wat op zich een goed iets is, ware het niet dat er best veel consumenten zijn die daar dan weer naar hartenlust misbruik van maakt. Als men zich van te voren goed oriënteert, en geen domme impulsaankopen zou doen, zou alles een stuk goedkoper kunnen.
En er zijn zat webwinkels die winst maken hoor.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door newmikey »

vanegdom schreef: Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen.
Misschien wat laat voor dit geval maar handig als tip voor die 95% van de mensen:

Om een laptop of PC uit te proberen zonder de installatieprocedure te doorlopen, Windows te activeren of de harde schijf te banaderen, kun je het beste een z.g. LiveCD gebruiken.

Deze LiveCD's zijn overal op internet gratis en legaal te downloaden en bevatten een volledig open source besturingssysteem dat vanaf de CD opstart en in het geheugen van de PC/laptop aanwezig is tot dat je deze uitzet.

Op zo'n LiveCD staan veeelal uiteenlopende programma's waaronder webbrowsers, mediaspelers, officepakketten, teken programma's en nog véél meer. Zo kan je de PC uitgebreid testen vóór je besluit hem in gebruik te nemen. De meeste LiveCD's zijn extreem simpel in gebruik en starten vaak ook automatisch op als de PC aangezet wordt met de CD erin.

Je krijgt een volledig grafisch besturingssysteem met buroblad, menu en honderden applicaties. Het ziet er iets anders uit dan Windows maar als je verknocht bent aan Windows moet je er, zeker als het alleen om uittesten gaat, goed je weg in kunnen vinden.

Bevalt de PC/laptop niet, dan haal je de CD eruit en retourneert de PC/laptop zonder het voorgeinstalleerde besturingssysteem te hebben gebruikt of zelfs maar de opstart/installatie te hebben doorlopen. De winkel heeft dan werkelijk niet één enkel argument meer over om de PC niet terug te nemen.

Tis maar een weetje...

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanegdom »

[Offtopic en beledigende uitingen verwijderd door de Moderator]

Volgens de wet is dus echt bepaald dat een product terug kan binnen de bedenktijd, zelfs als je al zelf andere programma's geinstalleerd hebt (dan kunnen er uiteraard kosten berekend worden bij retourneren). De wet gaat boven de gestelde voorwaarden.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2014 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic en beledigende uitingen verwijderd

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door gilas »

vanegdom schreef:Maar mensen mogen dus wel oordelen vellen zonder dat ze het hele bericht lezen dus.....
Ik snap meteen waarom je problemen hebt met Mediamarkt...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
vanegdom schreef:
vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen. Ik ben niet op de hoogte dat er een andere manier is om het ding te beoordelen zonder de stappen te doorlopen. Zou dit kunnen vind ik dat de verkoper mijndaarvan op de hoogte moet stellen voor gebruik. Dit doen ze niet anders kunnen ze hun zakken niet vullen natuurlijk.
Waarom de prestaties niet in de winkel met het demo model geprobeerd en natuurlijk voor de koop om te beslissen.
Je maakt een fout en MM is schuld, makkelijk he.

Uit de OP:
Voor degenen die zich afvragen waarom ik niet naar een winkel ga om uit te testen: mijn lichamelijke gezondheid laat dat niet toe...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dit onderwerp is reeds meerde keren voorbij gekomen en wat ik tot nu toe lees is dat winkels wel terug nemen als er verder geen sprake is dat zegels oid zijn verbroken. Kan mij herinneren of er sprake is van een verbroken zegel als je de installatie bent doorgelopen.

Ik vindt van wel, maar das gewoonweg mijn mening, opdat je ook zaken moet invullen zoals naam etc etc.

Wat ik onlangs meemaakte met een bekende welke een laptop kocht bij MM. Deze kreeg de keus om voor 20,- door MM het installatie proces te doen.
Dit wilde bekende niet ( zou ik namelijk doen om o.a. al die tijdelijk probeerzooi eraf te gooien ) maar kreeg uiteindelijk een doos mee waar het zegel reeds van was verbroken en de installatie reeds was voltooid. Maar de probeerzooi er nog steeds op zat.

Zal mij niet verbazen als laptop van TS gewoon weer in vak komt te liggen en hoogst waarchijnlijk de naam is overschreven naar iets algemeens als - Laptop -

Als zo is......wel slim bedacht. Is praktisch als nieuw en MM vangt 20,- extra
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 26 jun 2014 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

Na veel onderzoek had ik gekozen voor een Toshiba. Qua specificaties heb ik weinig verstand maar de omschrijving beloofde wel wat.
Ik vraag mij dan ook af, wat je onderzoek was.
Wat de specs betreft, kan je dit ook op internet uitzoeken.
Dus wie velt er hier een oordeel?
Jammer, dat ik jouw geen gelijk kan geven, wat de bestelling betreft, hoe het met Olafs teruggave binnen 14 dagen betreft, laat het maar weten, hoe het afgelopen is. :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2014 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door tenormin »

Degrelle schreef:
tenormin schreef:Begrijp uw frustratie maar...het staat in de voorwaarden. U mag het apparaat uitpakken, bekijken en....verder niets installeren. Het enige wat u zou kunnen doen is het terug te sturen en reparatie verzoek indienen op de klachten die u heeft. Maar ik ben bang dat wat u gekocht heeft het geen reparatiegeval zal zijn maar alle laptops zo zijn van Toshiba.
Dit is natuurlijk volledig onjuist. Ik adviseer u dit te verwijderen
Dat zal moeilijk gaan, degrelle: u heeft het immers als quote gebruikt; zie dat maar eens uit te gommen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:
vanegdom schreef:Daarnaast een PC en een laptop kun je sowieso nooit vergelijk met elkaar.
Want? Dat hangt toch volledig af van wat voor desktop en wat voor laptop je hebt? Een mid/high-end laptop is stukken sneller dan een budget desktop.
Een laptop en een desktop kun je nooit met elkaar vergelijken, niet op prijs en niet op feature set. Je vergelijkt een brommer ook niet met een vrachtwagen omdat ze toevallig beide kunnen rijden op de openbare weg.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:Dit onderwerp is reeds meerde keren voorbij gekomen en wat ik tot nu toe lees is dat winkels wel terug nemen als er verder geen sprake is dat zegels oid zijn verbroken. Kan mij herinneren of er sprake is van een verbroken zegel als je de installatie bent doorgelopen.

Ik vindt van wel, maar das gewoonweg mijn mening, opdat je ook zaken moet invullen zoals naam etc etc.

Wat ik onlangs meemaakte met een bekende welke een laptop kocht bij MM. Deze kreeg de keus om voor 20,- door MM het installatie proces te doen.
Dit wilde bekende niet ( zou ik namelijk doen om o.a. al die tijdelijk probeerzooi eraf te gooien ) maar kreeg uiteindelijk een doos mee waar het zegel reeds van was verbroken en de installatie reeds was voltooid. Maar de probeerzooi er nog steeds op zat.

Zal mij niet verbazen als laptop van TS gewoon weer in vak komt te liggen en hoogst waarchijnlijk de naam is overschreven naar iets algemeens als - Laptop -

Als zo is......wel slim bedacht. Is praktisch als nieuw en MM vangt 20,- extra
Installatie van een voorgeinstalleerde windows? Dat is onzin. Ik noem het selecteren van een kleurtje voor de achtergrond van de desktop en het wifi netwerk geen installatie. Een OEM kan een geactiveerde windows bij MS deactiveren. DAT willen ze niet want kost tijd (en dus geld). Doen ze dat wel dan kunnen ze die laptop als nieuw verkopen zonder problemen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Dit onderwerp is reeds meerde keren voorbij gekomen en wat ik tot nu toe lees is dat winkels wel terug nemen als er verder geen sprake is dat zegels oid zijn verbroken. Kan mij herinneren of er sprake is van een verbroken zegel als je de installatie bent doorgelopen.

Ik vindt van wel, maar das gewoonweg mijn mening, opdat je ook zaken moet invullen zoals naam etc etc.

Wat ik onlangs meemaakte met een bekende welke een laptop kocht bij MM. Deze kreeg de keus om voor 20,- door MM het installatie proces te doen.
Dit wilde bekende niet ( zou ik namelijk doen om o.a. al die tijdelijk probeerzooi eraf te gooien ) maar kreeg uiteindelijk een doos mee waar het zegel reeds van was verbroken en de installatie reeds was voltooid. Maar de probeerzooi er nog steeds op zat.

Zal mij niet verbazen als laptop van TS gewoon weer in vak komt te liggen en hoogst waarchijnlijk de naam is overschreven naar iets algemeens als - Laptop -

Als zo is......wel slim bedacht. Is praktisch als nieuw en MM vangt 20,- extra
Installatie van een voorgeinstalleerde windows? Dat is onzin. Ik noem het selecteren van een kleurtje voor de achtergrond van de desktop en het wifi netwerk geen installatie. Een OEM kan een geactiveerde windows bij MS deactiveren. DAT willen ze niet want kost tijd (en dus geld). Doen ze dat wel dan kunnen ze die laptop als nieuw verkopen zonder problemen.

Precies, maar tis wel weer wat nieuws bij MM. En daarna ff naar de Essent balie worden gewezen, maar das een ander topic.

Opzich vindt ik wel slim verzonnen. Zullen zat mensen zijn met weinig tot geen pc kennis welke hier gebruik van willen maken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Dit onderwerp is reeds meerde keren voorbij gekomen en wat ik tot nu toe lees is dat winkels wel terug nemen als er verder geen sprake is dat zegels oid zijn verbroken. Kan mij herinneren of er sprake is van een verbroken zegel als je de installatie bent doorgelopen.

Ik vindt van wel, maar das gewoonweg mijn mening, opdat je ook zaken moet invullen zoals naam etc etc.

Wat ik onlangs meemaakte met een bekende welke een laptop kocht bij MM. Deze kreeg de keus om voor 20,- door MM het installatie proces te doen.
Dit wilde bekende niet ( zou ik namelijk doen om o.a. al die tijdelijk probeerzooi eraf te gooien ) maar kreeg uiteindelijk een doos mee waar het zegel reeds van was verbroken en de installatie reeds was voltooid. Maar de probeerzooi er nog steeds op zat.

Zal mij niet verbazen als laptop van TS gewoon weer in vak komt te liggen en hoogst waarchijnlijk de naam is overschreven naar iets algemeens als - Laptop -

Als zo is......wel slim bedacht. Is praktisch als nieuw en MM vangt 20,- extra
Installatie van een voorgeinstalleerde windows? Dat is onzin. Ik noem het selecteren van een kleurtje voor de achtergrond van de desktop en het wifi netwerk geen installatie. Een OEM kan een geactiveerde windows bij MS deactiveren. DAT willen ze niet want kost tijd (en dus geld). Doen ze dat wel dan kunnen ze die laptop als nieuw verkopen zonder problemen.

Wat denk je zelf, als je winkelhouder was?
Omdat TS niet weet wat hij wil, moet het bedrijf maar voor de kosten opkomen.
Om nog eens op je bericht terug te komen, bij mij zijn niet alle consumenten de schuldigen, maar kijk gewoon om je heen, dan zie je,lees je duidelijk, dat eerst het bedrijf wordt beschuldigt en achteraf is dan toch deze consument de schuldige.
Oplichters enz, komt hier dagelijks voor, dus ik bescherm geen bedrijven, maar veroordeel consumenten die niet kunnen voor zich zelf zorgen en dan in de problemen komen. :wink:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door jerwarm »

newmikey schreef:
vanegdom schreef: Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen.
Misschien wat laat voor dit geval maar handig als tip voor die 95% van de mensen:

Om een laptop of PC uit te proberen zonder de installatieprocedure te doorlopen, Windows te activeren of de harde schijf te banaderen, kun je het beste een z.g. LiveCD gebruiken.

Deze LiveCD's zijn overal op internet gratis en legaal te downloaden en bevatten een volledig open source besturingssysteem dat vanaf de CD opstart en in het geheugen van de PC/laptop aanwezig is tot dat je deze uitzet.

Op zo'n LiveCD staan veeelal uiteenlopende programma's waaronder webbrowsers, mediaspelers, officepakketten, teken programma's en nog véél meer. Zo kan je de PC uitgebreid testen vóór je besluit hem in gebruik te nemen. De meeste LiveCD's zijn extreem simpel in gebruik en starten vaak ook automatisch op als de PC aangezet wordt met de CD erin.

Je krijgt een volledig grafisch besturingssysteem met buroblad, menu en honderden applicaties. Het ziet er iets anders uit dan Windows maar als je verknocht bent aan Windows moet je er, zeker als het alleen om uittesten gaat, goed je weg in kunnen vinden.

Bevalt de PC/laptop niet, dan haal je de CD eruit en retourneert de PC/laptop zonder het voorgeinstalleerde besturingssysteem te hebben gebruikt of zelfs maar de opstart/installatie te hebben doorlopen. De winkel heeft dan werkelijk niet één enkel argument meer over om de PC niet terug te nemen.

Tis maar een weetje...
op deze reactie zat ik nu net te wachten, ik ben het helemaal met u eens.
L_I_N_U_X ubuntu, [ik gebruik die ook om losse harde waren te testen zoals laptops en desktops, ZONDER HDD/SSD, die koppel ik soms gewoon helemaal af.

sowieso die voorgeinstalleerde fabrikantmeuk op nieuwe laptop's pc's, vanaf [ON] en de installatiewizard doorlopen moet je al helemaal niet aan beginnen.
ik gooi er altijd meteen mijn eigen software op, en heb nooit klachten. :mrgreen: :wink:


maar het is wel apart deze "regeling " van MM. :|

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

jerwarm schreef:
newmikey schreef:
vanegdom schreef: Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen.
Misschien wat laat voor dit geval maar handig als tip voor die 95% van de mensen:

Om een laptop of PC uit te proberen zonder de installatieprocedure te doorlopen, Windows te activeren of de harde schijf te banaderen, kun je het beste een z.g. LiveCD gebruiken.

Deze LiveCD's zijn overal op internet gratis en legaal te downloaden en bevatten een volledig open source besturingssysteem dat vanaf de CD opstart en in het geheugen van de PC/laptop aanwezig is tot dat je deze uitzet.

Op zo'n LiveCD staan veeelal uiteenlopende programma's waaronder webbrowsers, mediaspelers, officepakketten, teken programma's en nog véél meer. Zo kan je de PC uitgebreid testen vóór je besluit hem in gebruik te nemen. De meeste LiveCD's zijn extreem simpel in gebruik en starten vaak ook automatisch op als de PC aangezet wordt met de CD erin.

Je krijgt een volledig grafisch besturingssysteem met buroblad, menu en honderden applicaties. Het ziet er iets anders uit dan Windows maar als je verknocht bent aan Windows moet je er, zeker als het alleen om uittesten gaat, goed je weg in kunnen vinden.

Bevalt de PC/laptop niet, dan haal je de CD eruit en retourneert de PC/laptop zonder het voorgeinstalleerde besturingssysteem te hebben gebruikt of zelfs maar de opstart/installatie te hebben doorlopen. De winkel heeft dan werkelijk niet één enkel argument meer over om de PC niet terug te nemen.

Tis maar een weetje...
op deze reactie zat ik nu net te wachten, ik ben het helemaal met u eens.
L_I_N_U_X ubuntu, [ik gebruik die ook om losse harde waren te testen zoals laptops en desktops, ZONDER HDD/SSD, die koppel ik soms gewoon helemaal af.

sowieso die voorgeinstalleerde fabrikantmeuk op nieuwe laptop's pc's, vanaf [ON] en de installatiewizard doorlopen moet je al helemaal niet aan beginnen.
ik gooi er altijd meteen mijn eigen software op, en heb nooit klachten. :mrgreen: :wink:


maar het is wel apart deze "regeling " van MM. :|

Ik werk ook altijd met mijn "eigen"Software.
Maar om dit te doen moet dan TS wel over deze info beschikken, wat naar het OP niet het geval is.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door 16again »

eleven schreef: Wat denk je zelf, als je winkelhouder was?
Omdat TS niet weet wat hij wil, moet het bedrijf maar voor de kosten opkomen.
Als winkelhouder maak je zelf de afweging: wil ik via internet aan consumenten verkopen?
Zo ja, dan dien je als ondernemer simpelweg de wet koop op afstand te respecteren, ook als dat extra handelingen (=kosten) met zich mee brengt bij terugsturen tijdens zichtperiode.

Gesloten