Pagina 1 van 1
Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 25 jun 2014 19:46
door Rene1950
Na jarenlang tevreden klant te zijn geweest bij Bol.com voel ik me nu toch wel flink bekocht. TomTom besteld, maar toen raakte het pakketje zoek. Na 1 week zoeken door Bol.com werd een vervangingsorder gemaakt. Weer een week verder, nog niets geleverd. Gisteren gebeld met de servicedesk: uw bestelling komt over 3-4 dagen. Vandaag (14 dagen na de bestelling) krijg ik bericht dat de bestelling geannuleerd is omdat het artikel niet leverbaar is. Terwijl het volgens hun website gewoon besteld kan worden: levertijd 3-5 werkdagen. Hier worden klanten door Bol.com duidelijk misleid: ofwel mijn bestelling wordt geannuleerd terwijl het artikel nog gewoon leverbaar is, ofwel klanten die het artikel nu bestellen worden misleid omdat het artikel niet leverbaar is. Het is van tweeën een, maar de term misleiding is hier nog voorzichtig gekozen.
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 25 jun 2014 21:25
door berend67
Ik bestel niets meer bij Bol.com. Sinds dat ze met externe bedrijven werken is het puinhoop. En ook de klantenservice is waardeloos.
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 04 jul 2014 20:55
door Rene1950
Ik heb een klacht geplaatst op klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. Het uiteindelijke resultaat is dat Bol.com het product opnieuw in bestelling geeft. Ik hoop dat het deze 3e keer wel goed gaat.
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 09 jul 2014 14:31
door PierreB
klopt, Bol.com zegt b.v. de volgende dag te leveren ook als het bij een 3e partij vandaan komt. Die blijft vervolgens in gebreke terwijl je er vanuit gaat dat je het echt in huis hebt wanneer je iets nodig hebt. Beetje suf. Als het een derde partij betreft wees dan duidelijk want ze kunnen niet instaan voor een correcte levering.
Overigens als je belt met bol lossen ze het op maar ja, je zou maar op iets rekenen en het komt niet. Bol.com wees transparant!
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 11 jul 2014 17:48
door Dini275
Bij Bol.com een bestelling geplaatst. Wordt uiteindelijk via een externe leverancier geleverd. Ondanks de reclame dat de retourzending gratis is blijkt dat bij externe leveranciers de kosten voor retourzending voor eigen rekening komen. Deze informatie staat verstopt op de bestelsite. Ergens onderin staat vermeld dat je dmv doorklikken de informatie over de retourzendingen kan vinden.
De bestelling wordt gedaan bij Bol.com, de betaling wordt ook gedaan bij Bol.com. Dan heb je in principe toch niets te maken met een externe leverancier? Ik zal hierdoor nooit meer iets bestellen bij Bol.com.
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 10 aug 2014 13:49
door clarita25
Bol.com misleidt inderdaad zijn klanten. Zo heb ik online een bestelling geplaatst voor een fotoboek.
Omdat ik geen verzendkosten wilde betalen heb ik expres ook tandenborstels gekocht en een paar pakjes tampons! (tsja als ik had geweten dat ik een review zou plaatsen had ik misschien wat anders erbij besteld..alhoewel ik nu helemaal niets meer bestel bij bol.com!) Tijdens de gehele bestelprocedure staat aangegeven dat ik geen verzendkosten hoef te betalen (totaal bedrag lag ruim boven 20 euro). Ook nadat ik alles heb ingevuld en akkoord ga met de bestelling.
Vervolgens krijg ik de bestelling in verschillende delen opgestuurd...en per item worden ineens wel bezorgkosten berekend. Ik bel de klantenservice om uit te leggen dat er een fout is gemaakt. Komen ze ineens met een vaag verhaal dat de opzetborstels (14 euro) via een externe partner worden verzorgd en bezorgd. Dit bedrag gaat dus af van mijn totaal bestelbedrag waardoor ik ineens net onder de 20 euro uit kom, en voor alles extra bezorgkosten moet betalen. Ik geef aan dat de consument tijdens het bestellen hier helemaal niet van op de hoogte wordt gesteld, ook niet dat hierdoor ineens bezorgkosten per artikel worden berekend. Daar stemde ze mee toe. Biedt ze als tegemoetkoming een waardeloze 2 euro korting op een volgende bestelling. Ik geef aan dat ik niet meer bij Bol.com wil bestellen aangezien vooraf nooit duidelijk is wanneer je wel of niet bezorgkosten berekend krijg, omdat er vooraf niet gemeld wordt of er wel of niet gebruik wordt gemaakt van een ' externe partner'. Ik vraag om de bezorgkosten te annuleren aangezien ik hier nooit mee akkoord ben gegaan en ook niet vooraf van op de hoogte ben gesteld. Dit kon ze niet doen. Het enige wat ik kon doen is de bestelling retourneren. Ik retourneer dus de bestelling, en ook hier...staat er gedurende het hele proces, dat ik kosteloos mag retourneren. Als ik al het retour definitief heb gemaakt...krijg ik ACHTERAF ineens de melding dat ik bezorgkosten moet betalen voor de retournering! Behoorlijk misleidend dus.
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 10 aug 2014 14:58
door berndv
clarita25 schreef:Bol.com misleidt inderdaad zijn klanten. Zo heb ik online een bestelling geplaatst voor een fotoboek.
Omdat ik geen verzendkosten wilde betalen heb ik expres ook tandenborstels gekocht en een paar pakjes tampons! (tsja als ik had geweten dat ik een review zou plaatsen had ik misschien wat anders erbij besteld..alhoewel ik nu helemaal niets meer bestel bij bol.com!) Tijdens de gehele bestelprocedure staat aangegeven dat ik geen verzendkosten hoef te betalen (totaal bedrag lag ruim boven 20 euro). Ook nadat ik alles heb ingevuld en akkoord ga met de bestelling.
Vervolgens krijg ik de bestelling in verschillende delen opgestuurd...en per item worden ineens wel bezorgkosten berekend. Ik bel de klantenservice om uit te leggen dat er een fout is gemaakt. Komen ze ineens met een vaag verhaal dat de opzetborstels (14 euro) via een externe partner worden verzorgd en bezorgd. Dit bedrag gaat dus af van mijn totaal bestelbedrag waardoor ik ineens net onder de 20 euro uit kom, en voor alles extra bezorgkosten moet betalen. Ik geef aan dat de consument tijdens het bestellen hier helemaal niet van op de hoogte wordt gesteld, ook niet dat hierdoor ineens bezorgkosten per artikel worden berekend. Daar stemde ze mee toe. Biedt ze als tegemoetkoming een waardeloze 2 euro korting op een volgende bestelling. Ik geef aan dat ik niet meer bij Bol.com wil bestellen aangezien vooraf nooit duidelijk is wanneer je wel of niet bezorgkosten berekend krijg, omdat er vooraf niet gemeld wordt of er wel of niet gebruik wordt gemaakt van een ' externe partner'. Ik vraag om de bezorgkosten te annuleren aangezien ik hier nooit mee akkoord ben gegaan en ook niet vooraf van op de hoogte ben gesteld. Dit kon ze niet doen. Het enige wat ik kon doen is de bestelling retourneren. Ik retourneer dus de bestelling, en ook hier...staat er gedurende het hele proces, dat ik kosteloos mag retourneren. Als ik al het retour definitief heb gemaakt...krijg ik ACHTERAF ineens de melding dat ik bezorgkosten moet betalen voor de retournering! Behoorlijk misleidend dus.
Vreemd verhaal. Heb het zojuist geprobeerd. Winkelwagen gevuld met een artikel van een externe leverancier onder de 20 euro, vervolgens met bol.com artikelen aangevuld tot boven 20 euro en de site meldt keurig dat ik verzendkosten moet betalen. Daarbij word op de bestellijst ook keurig aangegeven dat er via een externe partner geleverd gaat worden. Weinig misleiding aan, gewoon kwestie van je ogen openhouden en kijken wat je bestelt en in je winkelwagen zit.
Voor het retourneren zouden geen kosten gerekend moeten worden, tenzij het volledige bedrag wat u in het begin betaald heeft teruggestort wordt. U hoeft bij koop op afstand maar eenmalig verzendkosten te betalen, dus als u al voor verzending heeft betaald, zou het retourneren kosteloos moeten zijn, tenzij u de eerste verzendkosten terug krijgt.
Maar hoezo brengt bol.com kosten in rekening voor het retour sturen? Ik verstuur pakketten via PostNL, en daar betaal ik alleen geld aan hen en niet aan de vervanger.
Re: Bol.com misleidt zijn klanten
Geplaatst: 10 aug 2014 15:17
door mika21
Dit lees ik bij de faq op de site:
De verzending van een bestelling waarvan het totale bedrag € 20,- of meer bedraagt, is binnen Nederland en België gratis. Let op: cadeaubonnen, cadeaupapier, digitale boeken, fotoservice-artikelen, aanvullende services en artikelen van externe verkopers worden niet in het totaalbedrag meegerekend.
Een bestelling van meerdere artikelen proberen wij in 1× te verzenden. U kunt ervoor kiezen om de artikelen te laten leveren zodra ze beschikbaar zijn. U betaalt dan € 1,99 per bestelling, ongeacht het aantal artikelen of zendingen.
Artikelen van externe verkopers worden niet door ons verzonden maar door de verkoper. U betaalt daarom voor artikel(en) van externe verkopers geen extra verzendkosten. Wel betaalt u per tweedehands artikel € 1,99 aan servicekosten. Als u een bestelling plaatst met daarin zowel een nieuw als een tweedehands artikel, dan betaalt u maximaal € 1,99 verzendkosten en € 1,99 servicekosten.
Wanneer u de hele bestelling terugstuurt, ontvangt u ook de eventueel betaalde verzendkosten en servicekosten voor tweedehands artikelen terug.De verkoopprijs van nieuwe artikelen van externe verkopers is inclusief verzendkosten. Er wordt geen extra bedrag in rekening gebracht voor de verzending.
Voor tweedehands artikelen betaalt u ook geen extra verzendkosten, maar wel € 1,99 servicekosten per artikel voor de bemiddeling
Het is dus wel terug te vinden op de site.