Pagina 1 van 2
Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 19:51
door Hodor
Ik heb kort geleden een paar hardloopschoenen besteld via de site van Zalando, damesschoenen dacht ik, want ze stonden in de categorie dameshardloopschoenen op de website. Kort nadat ik de schoenen ontvangen had kwam ik er echter achter dat ik een herenmodel schoenen heb ontvangen. Hier zit nogal verschil in qua breedtemaat (standaard mannenmodel is een maat wijder dan het standaard vrouwenmodel).
Ik heb een e-mail naar Zalando gestuurd over mijn klacht, dat ik verkeerde schoenen door hun fout heb gekocht, die niet goed zitten + dat ze het moeten aanpassen op de website. Als reactie kreeg ik alleen dat ze blij waren met mijn feedback en het product verplaatst hebben naar een andere categorie. En ze hoopten me voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik mijn reactie daarop heb ik gezegd dat ik ontevreden ben met hun service. Dat ik wel voor veel geld hardloopschoenen heb gekocht waar ik niet blij mee ben (ik had ze al gedragen en ze zitten ook niet goed) en die ik niet draag door foutieve informatievoorlichting bij mijn aankoop. Ik wil gewoon het product dat ik dacht te kopen! Of mijn geld terug! Hun reactie: 'Dat vinden we erg vervelend om te horen en daarvoor bieden wij onze excuses aan'.
Wat is dat voor service? Koop je een keer iets duurs via hun, krijg je een verkeerd product door verkeerde informatie en als vergoeding een excuusje. Ná drie mails, waarin ik mijn ontevredenheid aangeef.
Argh, wat kan ik hiermee doen? Ik vind niet dat ik hier fout zit (ik leer niet van alle modellen schoenen de kleurencombinaties van de mannen- en vrouwenversies uit mijn hoofd) en vind dat zij me tegemoet moeten komen. Heb ik hier recht op?
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 19:53
door mika21
Als ik het goed begrijp het je ze al gedragen en ze zitten ook niet goed?
Retourneren zal dan niet meer mogelijk zijn.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 19:58
door Hodor
Klopt, pas na het dragen (en bij het bemerken dat ze niet goed zitten) heb ik naar de oorzaak gezocht en kwam ik erachter dat het het mannenmodel is. Van het vrouwenmodel weet ik namelijk dat ze goed zitten, daardoor meteen gedragen bij het rennen.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:00
door dhc
Je hebt bij Zalando aangegeven dat het verkeerde schoenen zijn en dat ze niet lekker zitten. Heb je ook gezegd dat je ze terug wil sturen, dat mis ik in je verhaal.....
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:02
door Josephien12
Inderdaad gewoon terugsturen.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:19
door berndv
Josephien12 schreef:Inderdaad gewoon terugsturen.
Even afhankelijk van de staat van de schoenen nu, en de tijd die zat tussen ontvangst van de schoenen en het moment van melden.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:21
door dhc
Josephien12 schreef:Inderdaad gewoon terugsturen.
Kul, die dingen zijn gedragen en hebben dus gebruikssporen. Komen met dezelfde snelheid weer terug.
Eerts maar even het antwoord van mijn vraag aan TS afwachten.....
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:30
door Josephien12
dhc schreef:Josephien12 schreef:Inderdaad gewoon terugsturen.
Kul, die dingen zijn gedragen en hebben dus gebruikssporen. Komen met dezelfde snelheid weer terug.
Eerts maar even het antwoord van mijn vraag aan TS afwachten.....
Nog grotere kul.
TS gaf aan dat het kort geleden was. Daarnaast kan hij refereren naar de mailwissel met Zalando rondom dit onderwerp. Dus dat het eenmalig gedragen is kan Zalando verweten worden. Bovendien is Zalando doorgaans vrij soepel m.b.t. retouren.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:42
door Hodor
dhc schreef:Je hebt bij Zalando aangegeven dat het verkeerde schoenen zijn en dat ze niet lekker zitten. Heb je ook gezegd dat je ze terug wil sturen, dat mis ik in je verhaal.....
Ehh, nee! Stom eigenlijk. Ik ging er vanuit dat dat sowieso niet kon omdat ze al gebruikt waren, twee keer buitenshuis. Ik denk dat ik er vanuit ging dat zij mij zelf een oplossing zouden aanbieden (ik ben niet erg assertief en vond een klachtenmail sturen al vrij eng). Ik heb niet zelf uitgesproken dat ik mijn geld terug wil of een vergelijkbaar product wil, omdat ik niet wist of ik dat kon eisen en omdat ze me niet echt erkenning gaven in hun fout. Ze maakten zich in hun mailtjes echter heel makkelijk van de zaak af, door enkel mijn klacht te herhalen met 'we zullen er naar kijken' 'we zullen er iets mee doen'. (Uiteindelijk was het wel zo en is het later ook aangepast op de site).
Pas nu merkte ik dat ik er echt heel erg van baal dat ik me zo heb laten afschepen zonder echte oplossing, en ik baal natuurlijk van het bedrag dat ik er aan uitgegeven heb! Door jouw opmerking bedacht ik me dat ik ook zelf een oplossing kan 'eisen', dat ik ze terug kan sturen of ruilen. Ik heb nu op internet een voorbeeldbrief gevonden die ik kan sturen over het vervangen/retourneren van een ondeugdelijk product (wat ook geldt bij verkeerde informatievoorlichting bij een product). Ik hoop dat hier goed op wordt gereageerd en een oplossing gevonden kan worden.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:49
door puma73
Even voor de goede orde TS is een zij en geen hij
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:52
door riddert
@Hodor,
met je brief van een ondeugdelijk product maak je jezelf het wel moeilijker dan strikt noodzakelijk. Je kunt de retourprocedure op de website of de begeleidende pakbon volgen, je schoenen schoon in de doos stoppen en retourzenden. Mogelijk is er gelijk een retouretiket meegeleverd met de zending.
Kijk eens op de volgende link;
http://www.zalando.nl/faq/?state=help-r ... rproces-q1
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 20:53
door dhc
Ehh, nee! Stom eigenlijk
Kijk, dat dacht ik al....Verder verklaar je dat ze twee keer buitenshuis zijn gebruikt. Dan neemt Zalando ze zeker niet terug. Ik vind het tevens opmerkelijk dat je vooraf niet hebt gemerkt dat het herenschoenen zijn, ik kan toch van een kilometer afstand al verschil zien....Dat je ze dan toch gaat gebruiken snap ik echt niet.
Verder heb je niets aan de voorbeeldbrief, het gaat hier immers niet om een ondeugdelijk product.
Wellicht nog een keer bellen met Zalando en aangeven dat je in je eerste mailtjes en overige berichten niet de wens hebt uitgesproken dat je de schoenen retour wil sturen. Geef daarbij wel aan dat Zalando al heeft erkend dat ze in de verkeerde rubriek stonden.
Wens je veel succes maar ben bang dat je geen positieve reactie krijgt. Dan is het duur leergeld.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 21:14
door berndv
riddert schreef:@Hodor,
met je brief van een ondeugdelijk product maak je jezelf het wel moeilijker dan strikt noodzakelijk. Je kunt de retourprocedure op de website of de begeleidende pakbon volgen, je schoenen schoon in de doos stoppen en retourzenden. Mogelijk is er gelijk een retouretiket meegeleverd met de zending.
Kijk eens op de volgende link;
http://www.zalando.nl/faq/?state=help-r ... rproces-q1
Helemaal mee eens, mits ts voldoet aan de voorwaarden, gebruik even hierbuiten gelaten, vooral het tijdspad is hierin belangrijk. Wanneer heeft u de schoenen ontvangen en wanneer heeft u hier in eerste instantie contact over opgenomen. Als u namelijk niet voldoet aan de voorwaarden voor de wet koop op afstand, kunt u altijd de moeilijkere weg volgen met de door u gevonden brief.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 21:27
door Hodor
dhc schreef: Ehh, nee! Stom eigenlijk
Kijk, dat dacht ik al....Verder verklaar je dat ze twee keer buitenshuis zijn gebruikt. Dan neemt Zalando ze zeker niet terug. Ik vind het tevens opmerkelijk dat je vooraf niet hebt gemerkt dat het herenschoenen zijn, ik kan toch van een kilometer afstand al verschil zien....Dat je ze dan toch gaat gebruiken snap ik echt niet.
Dit is onzin. Bij deze schoenen is het enige verschil tussen de dames- en herenversie de pasvorm van de hiel en de breedte. Aan de buitenkant is dit verschil niet te zien, laat staan van een kilometer afstand.
Verder heb je niets aan de voorbeeldbrief, het gaat hier immers niet om een ondeugdelijk product.
Van ondeugdelijk product is ook sprake wanneer de specificaties van een product onjuist zijn vermeld bij de verkoop heb ik gevonden.
Wellicht nog een keer bellen met Zalando en aangeven dat je in je eerste mailtjes en overige berichten niet de wens hebt uitgesproken dat je de schoenen retour wil sturen. Geef daarbij wel aan dat Zalando al heeft erkend dat ze in de verkeerde rubriek stonden.
Wens je veel succes maar ben bang dat je geen positieve reactie krijgt. Dan is het duur leergeld.
Dit ga ik inderdaad doen. Bedankt voor je optimisme en hulp!
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 21:31
door Hodor
Degrelle schreef:riddert schreef:@Hodor,
met je brief van een ondeugdelijk product maak je jezelf het wel moeilijker dan strikt noodzakelijk. Je kunt de retourprocedure op de website of de begeleidende pakbon volgen, je schoenen schoon in de doos stoppen en retourzenden. Mogelijk is er gelijk een retouretiket meegeleverd met de zending.
Kijk eens op de volgende link;
http://www.zalando.nl/faq/?state=help-r ... rproces-q1
U kunt het beste dit advies volgen. Vergeet wat dhc hier beweert, die probeert de zaken altijd zo negatief mogelijk voor de consument weer te geven.
Bedankt voor je advies! Ik kan ze wel gewoon proberen retour sturen, maar ik heb ze gedragen en dat wil ik niet ontkennen (ze zijn niet meer schoon en heb de doos/labels ook niet meer). Ik wil ze daarom niet gewoon terugsturen, maar met hun erkenning een vervangend product, zoals de damesversie.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 21:31
door tenormin
Als je iets (maar in mijn ogen geen schoenen waarop gelopen is) buiten dan, wil terugsturen; bij Zalando moet je dat aangeven en sturen ze je een email met bijlage die je moet uitprinten. Daar staat code nummer en adres wat nodig is, ook met naam besteller/ster op voorgedrukt. Normaal nooit problemen met terugsturen maar...ik ga niet eerst buiten lopen met schoenen waarvan ik nog niet weet ze al dan niet zal houden. Ben benieuwd hoe ze reageren, eerlijk gezegd.
Edit* Zie juist dat je de doos ook niet meer hebt; krijg er wel een hard hoofd in. Ik hoop echt dat je eerlijkheid je verder helpt, dat is wel een fijne eigenschap, hoor.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 21:34
door Hodor
tenormin schreef:ik ga niet eerst buiten lopen met schoenen waarvan ik nog niet weet ze al dan niet zal houden. Ben benieuwd hoe ze reageren, eerlijk gezegd.
Hé, dit was ook niet mijn bedoeling! Ik ken het damesmodel en die zitten perfect, daarom meteen lekker gedragen voor een rondje rennen omdat ik van plan was ze gewoon te houden!
Na twee keer dragen, blaren, pijnlijke voeten ging ik op onderzoek waarom ze nu niet goed zaten en erachter kwam dat ik de herenversie heb ontvangen..
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 21:52
door alfatrion
Hodor schreef:Ik heb kort geleden een paar hardloopschoenen besteld via de site van Zalando, damesschoenen dacht ik, want ze stonden in de categorie dameshardloopschoenen op de website.
Wat stond er bij het product zelf? En in de e-mail bevestiging?
Hodor schreef:Argh, wat kan ik hiermee doen?
U kunt mogelijk een beroep doen op non-conformiteit. In dat geval zijn de kosten van retourzending sowieso voor rekening van de verkoper.
U kunt in ieder geval een beroep doen op de regels betreffende koop op afstand. U kunt de koop dan binnen 14 dagen ontbinden. Hierbij maakt het niet uit of de schoenen heeft gedragen. De verzendkosten terug zijn voor de verkoper tenzij deze heeft aangegeven dat deze voor uw rekening zijn. In sommige gevallen loopt de termijn van 14 dagen op tot 12 maanden. De verkoper moet het aanbetaalde bedrag direct terugbetalen nadat deze de schoenen heeft ontvangen of nadat u aannemelijk heeft gemaakt de schoenen terug te hebben verzonden.
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 22:00
door tenormin
Re: Slechte service Zalando na verkeerde aankoop door hun fout
Geplaatst: 26 jun 2014 22:01
door dhc
Hierbij maakt het niet uit of de schoenen heeft gedragen
Uiteraard wel....dan ga ik de volgende keer een frituurpan bestellen, gebruiken en retoursturen...
Heb je de rest van het topic ook gelezen? Mevrouw is inmiddels al een tijdje bezig, lijkt me dat de wet KOA allang niet meer geldt.
Ga je ook nog schrijven dat de verzendkosten voorZalando zijn.....jammer, weer fout.