Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het afkopen van een schuld is geen recht. Zolang de schuldeiser denkt dat hij het hele bedrag kan innen zal hij afkopen afwijzen. Is er ooit een vonnis geweest?
Agin heeft een werkende relatie met Hoist portfolio en kunnen en mogen zelfstandig beslissingen nemen. Agin kijkt trouwens ook mee op dit forum.

Turan2
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2015 01:31

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Turan2 »

Dat denken ze inderdaad wel gezien ik 8 jaar lang elke maand de betalingregeling altijd ben nagekomen. Vandaar dat de beslissingen snel werden genomen. Er heeft geen vonnis plaats gevonden. Ik heb geen problemen met hun en hun ook niet met mij gezien de betalingen worden gedaan. Maar de rente die door agin wordt opgelegd kom ik dieper in de schulden terecht terwiijl ik er van moet afkomen

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Contractueel zal je wel verplicht zijn rente te betalen bij in gebreke van de oude lening. Wil je hier iets aan gaan doen dan zal je de bank in gebreke moeten stellen en Hoist vragen voor een kopie van de akte van cessie. De kansen zijn groot dat de Mahuko Bank niet altijd alles wettig heeft gedaan, of haar zorgplicht heeft verzuimt. Alhoewel je klacht is verjaard valt hier misschien nog wel wat aan te doen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Contractueel zal je wel verplicht zijn rente te betalen bij in gebreke van de oude lening. Wil je hier iets aan gaan doen dan zal je de bank in gebreke moeten stellen en Hoist vragen voor een kopie van de akte van cessie. De kansen zijn groot dat de Mahuko Bank niet altijd alles wettig heeft gedaan, of haar zorgplicht heeft verzuimt. Alhoewel je klacht is verjaard valt hier misschien nog wel wat aan te doen.
Turan moet gewoon betalen, hoofdelijke aansprakelijkheid noemen ze zoiets. En als hij niet betaald dan zal er alsnog een vonnis komen waarin staat dat hij gewoon moet betalen.

Het verhaal hierboven kennen we wel. Oproep tot frustreren en traineren van betalingen met als gevolg nog veel meer kosten voor turan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:Turan moet gewoon betalen, hoofdelijke aansprakelijkheid noemen ze zoiets. En als hij niet betaald dan zal er alsnog een vonnis komen waarin staat dat hij gewoon moet betalen.

Het verhaal hierboven kennen we wel. Oproep tot frustreren en traineren van betalingen met als gevolg nog veel meer kosten voor turan.
Klopt, maar als de aflossing dermate laag is, en de rente zo hoog is, dat Turan nooit de schuld zou kunnen afbetalen (en dus alleen maar hoger wordt) moet daarover een dialoog mogelijk zijn. Of de maandelijkse betalingen moeten dan flink omhoog, of de rente kan misschien bevroren worden als Turan dat niet kan betalen.

Anders wordt het schuldhulpverlening inschakelen.

rantray2106
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2015 14:08

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door rantray2106 »

Goedemiddag,
Deze verhalen zijn niks vergeleken met die van ons,na 11 jaar onder loonbeslag te zijn geweest trekken ze de vordering terug zonder enig bericht. (I.d.m ).
nu verneem ik van een ene deurwaarders kantoor (de kluiver) dat er een vordering uit staat.
??????????
Ik sta toch onder loonbeslag ???????
Hoe kan dit??????
Verhaaltje van geen verhaalsmogenlijkheden, gaat bij deze zaak niet op.
Dit is echt ongelofelijk,kan dit zo maar???????

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

rantray2106 schreef:Goedemiddag,
Deze verhalen zijn niks vergeleken met die van ons,na 11 jaar onder loonbeslag te zijn geweest trekken ze de vordering terug zonder enig bericht. (I.d.m ).
nu verneem ik van een ene deurwaarders kantoor (de kluiver) dat er een vordering uit staat.
??????????
Ik sta toch onder loonbeslag ???????
Hoe kan dit??????
Verhaaltje van geen verhaalsmogenlijkheden, gaat bij deze zaak niet op.
Dit is echt ongelofelijk,kan dit zo maar???????
Dit is nogal moeilijk te volgen.

Is de vordering voldaan of nog niet, en is er actief beslag door hoist of een deurwaarder namens iemand anders?

Zwolle81
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2015 17:06

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Zwolle81 »

Iemand die mij persoonlijk kan helpen met een schuldeiser genaamd "Hoist portfolio holding Ltd '.?

Voorheen lag de vordering bij Eurofintus Financieringen BV. Zonder enige berichtgeving zie ik op een huidig schrijven de naam Hoist... Staan.

Ik had een betalingsregeling met Incassade inzake mijn schuld bij Eurofintus voor 300 euro per maand, voor een periode van 1 jaar. Echter is deze termijn nu verlopen. Ik heb opnieuw een formulier moeten invullen vwb mijn inkomsten/uitgaven en gevraagd of ik wederom 300 euro per maand kan blijven betalen.

Graag iemand die mij persoonlijk van advies kan dienen?

Groeten

mambo76
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2015 20:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door mambo76 »

Beste, ik heb problemen met hoist het zelfde liedje als de rest lening genomen bij nl voorschotbank
bedrag 5000 euro met verzekering Aon warranty group voor het geval ik werkloos zou worden de lening was voor een duur van 60 maanden heb 51 maanden afgelost vervolgens was ik al 2 jaar werkloos had geen aanspraak gedaan op verzekering nu heb ik te maken gehad met vesting finance die mij gedagvaard namens hoist vervolgens is groenewegen mee verder gegaan bij hun stond het bedrag op 6066 euro dat ik moest betalen nu is Karansingh mee bezig en hun eisen van mij 8500 euro ze weigeren mij eindsom op laatste betaalde termijn bekend te maken ik moest nog 1800 euro aflossen karansingh zegt hoofdsom is 4600 euro en rente 2300 euro wat ik heb afgelost 51 maanden word ontkent inzage in dossier weigeren ze mij . ze zegen hier mee moet ik het maar mee doen van betalen zal je ik weet niet wat ik moet doen
kan radar mij helpen

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Mambo76, het is jammer dat er al een uitspraak door de rechter is gedaan in jouw zaak, dit beperkt de mogelijkheden enigszins om er nog wat aan te doen. We kunnen alleen kijken of de bedragen die ze vragen wel kloppen.

mambo76
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2015 20:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door mambo76 »

juist dat is ook wat ik wil inzage in de bedragen maar die kloppen niet dat weet ik en karansingh weet dat ook het is zo dat deurwaarders kosten van vesting finanenc en groenewegen mee zijn genomen in totaal bedrag groenewegen hebben het toegegeven die zeggen het geld word hoist weigert mij mijn eindbedrag bekend te maken die zeggen de dossier is overgedragen < verkocht> met ander woorden
ik heb aanspraak op verzekering wat betreft kantonrechter deurwaarder daar heb ik dagvaarding nooit van gehad ik had een postadres destijds karansingh zijn verkeerd bezig en het moet stoppen er zijn meerder mensen met het zelfde probleem we leven tog in een land waar je aan de wet moet houden
en als ze het niet bevalt dan roepen ze gelijk politie we worden bedreigt net als kindjes... wat moet ik doen om achter te komen wat mijn eindsaldo was hoist weigert en karansingh zegt het is niet meer te achterhalen ze weigeren met het idee dat ik mijn hoofd in het zand steek en dat zij hun gang kunne gaan

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Mambo76, doe een verzoek (schriftelijk)aan karansingh voor een kopie van het vonnis en de akte van cessie of bewijs van bevoegdheid in het geval dat ze voor Hoist incasseren. En natuurlijk de administratie i.v.m. deze vordering.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

Gewoon een kopie van het vonnis is genoeg.

Moneyman
Berichten: 30277
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een kopie van het vonnis is niet genoeg. Daarmee wordt hooguit het bestaan van de initiële vordering aangetoond, maar niet de hoogte van de huidige vordering. Uit het vonnis kan je immers de executiekosten en de eventuele gedane betalingen niet opmaken. Vandaar dat een specificatie van belang is, evenals een bewijs waaruit blijkt wie bevoegd is de titel te executeren.

Ik ben geen voorstander van het "traineren om het traineren" zoals dat in dit topic nogal wordt gepropagandeerd, maar dat neemt niet weg dat er wel een deugdelijke (kennisgeving van) cessie plaats moet hebben gevonden om te kunnen executeren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

Gewoon kopie vonnis is genoeg. De rest is gewoon traineren en frustreren van het incassotraject.

Moneyman
Berichten: 30277
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je mijn vorige post niet gelezen of niet begrepen? :wink: Het vonnis toont niet meer aan dan het bestaan van de vordering, en de hoogte op het moment van vonniswijzen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

Moneyman schreef:Heb je mijn vorige post niet gelezen of niet begrepen? :wink: Het vonnis toont niet meer aan dan het bestaan van de vordering, en de hoogte op het moment van vonniswijzen.
Ja hoor, maar de rest van het verhaal is onzin, je weet dat je een schuld hebt en dat die een keertje geïnd wordt.

Dus als een schuldeiser zich meldt met vonnis, dan mag je er gevoeglijk van uit gaan dat je schuld geïnd gaat worden. Je moet betalen linksom of rechtsom. Al het andere is frustreren en traineren van het incassotraject.

Dat is mijn mening.

Moneyman
Berichten: 30277
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

puma73 schreef:Al het andere is frustreren en traineren van het incassotraject.
Je moet niet de fout maken om door het bewust traineren wat Sacred Four hier steeds doet, ineens iedereen het recht op inzage in zijn stukken te ontzeggen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

Moneyman schreef:
puma73 schreef:Al het andere is frustreren en traineren van het incassotraject.
Je moet niet de fout maken om door het bewust traineren wat Sacred Four hier steeds doet, ineens iedereen het recht op inzage in zijn stukken te ontzeggen.
Dat doe ik ook niet, maar als een deurwaarder beslag legt over een schuld die jij hebt openstaan, dan moet je niet in een keer heel verbaasd doen en jezelf gaan afvragen waarom niet a, maar b beslag laat leggen. Een deurwaarder voert tenslotte een titel uit en doet dat niet op de blauwe ogen van iemand.

Moneyman
Berichten: 30277
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

puma73 schreef:Een deurwaarder voert tenslotte een titel uit en doet dat niet op de blauwe ogen van iemand.
Toch wel, soms. Zeker bij grote partijen die zaken doen met meerdere incassopartners en ook nog eens aan meerdere bedrijven vorderingen verkopen, komt het regelmatig voor dat dezelfde vordering onbedoeld bij meerdere incassopartners in behandeling is. Daarom is het niet persé verkeerd om te checken over welke vordering het nu precies gaat, wat de actuele hoogte van de vordering is en of de executant wel bevoegd is.

't Is niet iets wat door trainerende personen is verzonnen, 't is gewoon simpele toepassing van de wet. Die is daar namelijk heel helder over. Dat daar vervolgens ook misbruik van gemaakt wordt om onder vorderingen uit te komen is een feit, maar dat maakt niet dat je daarom geen gebruik mak maken van je wettelijke rechten.

Plaats reactie