mijn rechten bij de DA
Geplaatst: 05 jul 2014 14:55
Goedemiddag,
Na heel wat uren internetten, voel ik me behoorlijk boos over de manier waarop de dierenarts (DA) met mij, of beter gezegd, mijn geld, omgaat.
Na wat Googlen kwam ik erachter dat mijn konijn schurft/vachtmijt heeft. Hiervoor kreeg het beestje een correcte behandeling, echter, ''er zou misschien eventueel ook sprake kunnen zijn van syfilis en daar gaan we ook tegen behandelen. Maar ik weet het niet zeker.'' Na enkele dure behandelingen de conclusie getrokken dat syfilis klinkklare onzin is, maar ik wilde de behandelingen afwachten op resultaat. Symptomen strijken absoluut niet met de bijbehorende symptomen. Dit zijn de eerste verspilde euro's (flink wat).
Voor de zekerheid moest er nog een schimmeltest gedaan worden. Na wat zoekwerk strijkt dit ook niet met de symptomen, toch is de schimmelkweek wel gedaan. Gelukkig was het medicijn niet op voorraad! Weer weggespoelde euro's.
Nu komt het mooiste. De anti-schurft werkte zoals voorspeld prima. Echter, dat moet herhaald worden kwam ik achter en dat is niet voorgeschreven door de DA, waardoor de mijten weer terug van weggeweest zijn en we dus van voren af aan kunnen beginnen.
Ook had de DA mij zonder schurftbehandeling pipetten anti-schurft kunnen verkopen (wordt ook gedaan), dus betaald voor een behandeling anti-schurft die alleen een pipet leegdruppelen in de nek betekende. Koppel dat met de onnodige behandelingen, en dat ik van voren af aan kan beginnen (want anti-schurft is niet herhaald, dus heeft uiteindelijk niks opgeleverd en konijn is weer net zo ziek als eerst).
Zoals u begrijpt ben ik -eerlijk gezegd- laaiend. Nog voor behandeling vertelde ik door de telefoon dat ik de enige thuis ben die geld wilde uitgeven aan medicijnen, anderen leek euthanasie beter (konijn is al heel oud) en het dus zo goedkoop mogelijk moest worden. Dat was zeker mogelijk.
Nu ben ik honderden euro's verder en weer terug bij af, terwijl ik voor 7,50 3 pipetten (maar 2 nodig voor de behandeling nota bene) had kunnen kopen en de kous af zou zijn geweest.
Wat zijn mijn rechten hierin? Kan ik (een gedeelte van) het geld terug eisen of zelfs maar de 3 pipetten door hen betaald laten worden?
Hartelijk dank voor uw aandacht.
Na heel wat uren internetten, voel ik me behoorlijk boos over de manier waarop de dierenarts (DA) met mij, of beter gezegd, mijn geld, omgaat.
Na wat Googlen kwam ik erachter dat mijn konijn schurft/vachtmijt heeft. Hiervoor kreeg het beestje een correcte behandeling, echter, ''er zou misschien eventueel ook sprake kunnen zijn van syfilis en daar gaan we ook tegen behandelen. Maar ik weet het niet zeker.'' Na enkele dure behandelingen de conclusie getrokken dat syfilis klinkklare onzin is, maar ik wilde de behandelingen afwachten op resultaat. Symptomen strijken absoluut niet met de bijbehorende symptomen. Dit zijn de eerste verspilde euro's (flink wat).
Voor de zekerheid moest er nog een schimmeltest gedaan worden. Na wat zoekwerk strijkt dit ook niet met de symptomen, toch is de schimmelkweek wel gedaan. Gelukkig was het medicijn niet op voorraad! Weer weggespoelde euro's.
Nu komt het mooiste. De anti-schurft werkte zoals voorspeld prima. Echter, dat moet herhaald worden kwam ik achter en dat is niet voorgeschreven door de DA, waardoor de mijten weer terug van weggeweest zijn en we dus van voren af aan kunnen beginnen.
Ook had de DA mij zonder schurftbehandeling pipetten anti-schurft kunnen verkopen (wordt ook gedaan), dus betaald voor een behandeling anti-schurft die alleen een pipet leegdruppelen in de nek betekende. Koppel dat met de onnodige behandelingen, en dat ik van voren af aan kan beginnen (want anti-schurft is niet herhaald, dus heeft uiteindelijk niks opgeleverd en konijn is weer net zo ziek als eerst).
Zoals u begrijpt ben ik -eerlijk gezegd- laaiend. Nog voor behandeling vertelde ik door de telefoon dat ik de enige thuis ben die geld wilde uitgeven aan medicijnen, anderen leek euthanasie beter (konijn is al heel oud) en het dus zo goedkoop mogelijk moest worden. Dat was zeker mogelijk.
Nu ben ik honderden euro's verder en weer terug bij af, terwijl ik voor 7,50 3 pipetten (maar 2 nodig voor de behandeling nota bene) had kunnen kopen en de kous af zou zijn geweest.
Wat zijn mijn rechten hierin? Kan ik (een gedeelte van) het geld terug eisen of zelfs maar de 3 pipetten door hen betaald laten worden?
Hartelijk dank voor uw aandacht.