Pagina 1 van 1

Matrassen van LivingComfort / MediActive / Energy+

Geplaatst: 08 jul 2014 16:39
door gnarp01
Ik heb een kleine 3 jaar geleden 2 mediactive matrassen gekocht bij Living Comfort.
Ze claimen dat je uitgeruster wakker word, met minder rugklachten, een levensduur van zeker 10 jaar hebben, gegarandeerd tot 120 kg en ze geven 5 jaar garantie zonder afschrijving.

Het klonk ons als een goede deal, dus we hebben 2 matrassen besteld en deze werden dezelfde week geleverd. Helaas was 1 matras zachter dan de andere dus werd er een matras omgeruild. Tot zover geen vuiltje aan de lucht.
Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en nu vertonen beide matrassen mankementen, kuilvorming van respectievelijk 1,5 cm en 1,2 cm en ze zijn hun stevigheid kwijt. We worden wakker met rugklachten en zijn niet uitgeslapen. Ikzelf weeg 82 kg en m`n vrouw weegt 68 kg en we zijn beide zo`n 1,80 lang.

Nu heb ik een garantieformulier ingevuld bij LivingComfort en dat werd een heen en weer gemail van jewelste. Iedere keer weer wat anders vragen, dan weer foto`s doormailen en uiteindelijk kregen we na 4 weken dit antwoord:
Uw aanspraak op garantie is door onze kwaliteitsafdeling in behandeling genomen en inmiddels beoordeeld. Wij hebben het volgende advies gekregen.
De garantie geldt voor natuurlijke gebreken of veranderingen die een zichtbare kuilvorming (groter dan 2 cm) veroorzaken. Normale veranderingen in hardheid of eigenschappen die de drukverlagende eigenschappen niet aantasten, vallen niet onder de garantie. Hiervoor verwijzen wij naar onze garantievoorwaarden.
Van elke productierun wordt een monster gearchiveerd. Het monster dat wij hebben bewaard van de productierun waar uw matraskern uit voorkomt hebben wij aan een controle onderworpen. Tijdens deze controle zijn geen afwijkingen geconstateerd. De toegepaste materialen voldoen aan onze kwaliteitsvoorwaarden. Tevens hebben wij vastgesteld dat wij tot op heden geen andere klachten hebben ontvangen over matraskernen uit de bedoelde productierun.
Op basis van de ontvangen foto's en de beschrijving van uw klachten komen wij tot de conclusie dat er optisch geen afwijking is vast te stellen conform de bepalingen van de garantievoorwaarden. De door u vastgestelde verandering is als normaal te kwalificeren. Indien wij uw matraskern zouden vervangen door een nieuw exemplaar dan zult u na verloop van tijd eenzelfde verandering ervaren. Uw klachten komen dan weer terug.
Om uw situatie structureel op te lossen zal een steviger aanvoelende traagschuim matraskern noodzakelijk zijn. Een dergelijke matraskern kunnen wij u aanbieden tegen de volgende prijzen: Euro 150,- voor een 1-persoonskern en Euro 300,- voor een 2-persoonskern.

Kort samengevat; We geven 5 jaar garantie zonder afschrijving, maar als je matras niet meer voldoet na nog geen 3 jaar kan je doodvallen en mag je flink bijbetalen. Wanneer dit nu nog op basis van afschrijving was, kon ik het me nog indenken, maar dit overstijgt 40% van de nieuwwaarde.
Dit is overigens een standaard antwoord, dit krijgen al hun klanten te horen wanneer ze garantie claimen.

Vervolgens heb ik op aanraden van de rechtsbijstand een ingebrekestelling opgesteld en deze per post en aangetekend verstuurd. Geen reactie.
Toen maar eens bellen. We geven telefonisch geen antwoord op vragen over garantie, dat doen we alleen schriftelijk. Maar dan krijg je geen reactie, men komt steeds terug op hun aanbod van €150,- per stuk, alsof je tegen een muur aan mailt.

Ik heb inmiddels matrassen besteld bij een andere firma, ik wil niets meer met deze toko te maken hebben.

Mensen wees gewaarschuwd, koop geen MediActive of Energy+ matrassen bij LivingComfort!

Re: Matrassen van LivingComfort / MediActive / Energy+

Geplaatst: 23 jan 2015 19:33
door quickcleaning
Hadden twee complete bedden besteld, wegens grove fout van living comfort op tijd opgezegd.
Wat blijkt, ze leveren gewoon( waren zelf niet thuis dus buren hadden het in ontvangst genomen)heb gelijk een mail gestuurd dat we het niet wilden hebben en dat ze het zo snel mogelijk op moesten komen halen na 16.00 uur, meerdere mails gestuurd naar klantenservice.
Na anderhalve week mail contact krijg ik een mail, we trachten nog een keer het bed op te halen anders gaan we er van uit dat u het bed wilt houden en nodigen wij u uit de factuur te betalen, wat een bedrijf zeg, de ene fout na de andere.
Hebben de dozen twee weken in onze garage gehad voordat ze ze eindelijk eens op kwamen halen.
Van ons krijgt dit bedrijf de koude douche.