wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 09 jul 2014 14:51
Hoi mensen,
Ik weet niet of ik hier op het goede forum zit aangezien mijn probleem te maken heeft
met zowel gezondheidszorg als financieel als verzekering.
in het kort:
de zorg die ik heb gekregen is uitermate slecht, maar ik krijg wel telkens hoge rekeningen.
het verhaal gaat als volgt:
Ik heb al lange tijd last van mijnn ontzettend gevoelige huid.
Ik heb erg lang last gehad van puistjes, waar ik ongeveer een jaar of twee geleden eindelijk vanaf was.
Sinds september vorig jaar kreeg ik echter weer steeds meer last en ben hiervoor naar de dokter te gaan om te kijken of er een oorzaak was.
De dokter weigerde me te onderzoeken voor een oorzaak en stuurde me telkens naar huis met weer een ander middeltje voor eczeem, vissenschubbenziekte, noem maar op.
Na drie maanden vol met huisartsbezoekjes kreeg ik de mededeling:
probeer dit laatste middel en daarna stuur ik je door naar de dermatoloog.
Ik deed met tegenzin toch maar wat ze van me verwachtte maar toen ik gedaan had wat ze vroeg en mijn doorverwijzing wilde krijgen, was ze op vakantie.
het hele proces ging door en door totdat ik uiteindelijk pas in februari mijn doorverwijzing had gekregen.
Oneerlijk, vond ik, maar op zijn minst hoopte ik dat de dermatoloog mij wél zou gaan onderzoeken.
Dit viel vies tegen. Na helemaal naar het ziekenhuis in een andere stad te zijn gereisd duurde het 'consult' maar 10minuten waarvan ik 7minuten aan de assistent mijn verhaal heb gedaan en de overige 3 minuten de echte dermatoloog even een 'kijkje' kwam nemen en concludeerde:
DAT IK PUISTJES HAD.
(daar had ik zelf ook wel op kunnen komen!)
hij adviseerde me naar een schoonheids specialist te gaan(die ik nevernooit kan betalen)
en ook hij weigerde me verder te helpen of te onderzoeken.
Ik had het opgegeven, en heb sindsdien geen dokter meer bezocht voor wat dan ook.
Ik was ontzettend teleurgesteld.
Maar dat is nog niet alles.
Naast de rekeningen die ik heb gekregen van alle middeltjes die niet hebben geholpen,
heb ik nu ook een mooie verrassing van 119euro binnengekregen.
Het bleeek van het dermatoloogconsult te zijn.
Nu ben ik echt niet de beroerdste en betaal ik altijd alles, maar heb ik in dit geval ook rechten om te zeggen dat ik dit niet of (deels) betaal? kan ik ergens in beroep??
en zijn namelijk een heleboel dingen mis met deze gang van zaken.
1. als de dokter mij na de eerste 4 of 5 bezoekjes gewoon had onderzocht of doorgewezen hoefde ik dat consult niet te betalen omdat het eigen risico van vorig jaar al overschreden was.
2. de dermatoloog heeft in mijn ogen 0% bijgedragen aan wat dan ook met zijn 3minuten aandacht voor mij en gaf een advies die mijn moeder me ook wel had kunnen geven! verder weigerde hij te helpen.
alvast bedankt,
groetjes!
Ik weet niet of ik hier op het goede forum zit aangezien mijn probleem te maken heeft
met zowel gezondheidszorg als financieel als verzekering.
in het kort:
de zorg die ik heb gekregen is uitermate slecht, maar ik krijg wel telkens hoge rekeningen.
het verhaal gaat als volgt:
Ik heb al lange tijd last van mijnn ontzettend gevoelige huid.
Ik heb erg lang last gehad van puistjes, waar ik ongeveer een jaar of twee geleden eindelijk vanaf was.
Sinds september vorig jaar kreeg ik echter weer steeds meer last en ben hiervoor naar de dokter te gaan om te kijken of er een oorzaak was.
De dokter weigerde me te onderzoeken voor een oorzaak en stuurde me telkens naar huis met weer een ander middeltje voor eczeem, vissenschubbenziekte, noem maar op.
Na drie maanden vol met huisartsbezoekjes kreeg ik de mededeling:
probeer dit laatste middel en daarna stuur ik je door naar de dermatoloog.
Ik deed met tegenzin toch maar wat ze van me verwachtte maar toen ik gedaan had wat ze vroeg en mijn doorverwijzing wilde krijgen, was ze op vakantie.
het hele proces ging door en door totdat ik uiteindelijk pas in februari mijn doorverwijzing had gekregen.
Oneerlijk, vond ik, maar op zijn minst hoopte ik dat de dermatoloog mij wél zou gaan onderzoeken.
Dit viel vies tegen. Na helemaal naar het ziekenhuis in een andere stad te zijn gereisd duurde het 'consult' maar 10minuten waarvan ik 7minuten aan de assistent mijn verhaal heb gedaan en de overige 3 minuten de echte dermatoloog even een 'kijkje' kwam nemen en concludeerde:
DAT IK PUISTJES HAD.
(daar had ik zelf ook wel op kunnen komen!)
hij adviseerde me naar een schoonheids specialist te gaan(die ik nevernooit kan betalen)
en ook hij weigerde me verder te helpen of te onderzoeken.
Ik had het opgegeven, en heb sindsdien geen dokter meer bezocht voor wat dan ook.
Ik was ontzettend teleurgesteld.
Maar dat is nog niet alles.
Naast de rekeningen die ik heb gekregen van alle middeltjes die niet hebben geholpen,
heb ik nu ook een mooie verrassing van 119euro binnengekregen.
Het bleeek van het dermatoloogconsult te zijn.
Nu ben ik echt niet de beroerdste en betaal ik altijd alles, maar heb ik in dit geval ook rechten om te zeggen dat ik dit niet of (deels) betaal? kan ik ergens in beroep??
en zijn namelijk een heleboel dingen mis met deze gang van zaken.
1. als de dokter mij na de eerste 4 of 5 bezoekjes gewoon had onderzocht of doorgewezen hoefde ik dat consult niet te betalen omdat het eigen risico van vorig jaar al overschreden was.
2. de dermatoloog heeft in mijn ogen 0% bijgedragen aan wat dan ook met zijn 3minuten aandacht voor mij en gaf een advies die mijn moeder me ook wel had kunnen geven! verder weigerde hij te helpen.
alvast bedankt,
groetjes!