LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Epson geeft niet thuis
Epson geeft niet thuis
Ik heb een mooie zwarte all-in-one printer. De WF-2530.
Echter zijn de cartridges leeggeraakt. In de winkel heb ik toen originele Epson cartridges gekocht. Na de nieuwe inkt er in te hebben gezet en het meerdere malen schoongemaakt met de speciaal daarvoor aanwezige functie op mijn printer, kwam ik er achter dat het nog steeds niet werkt.
Toen heb ik Epson maar gebeld. De printer was toen 1 jaar en 3 maanden oud.
Epson gaf aan dat ik ze moest terugbrengen en om nieuwe cartridges te proberen.
Dit heb ik gedaan, maar ook nu weer geen succes.
Weer heb ik Epson toen gebeld. Ik heb me beroepen op mijn garantie. Maar de medewerker zei dat het onmogelijk was om garantie te geven op een printer van meer dan één jaar oud.
Kortom: Een printer gaat maar één jaar mee...
Ik heb de naam van de medewerker genoteerd en een handgeschreven brief naar Epson verstuurd. Ik vraag me af of ik niet recht heb op garantie en/of tenminste de gemaakte kosten voor de cartridges.
Nu, een maand later, heb ik nog niets van Epson mogen vernemen. En ik vermoed dat ik er nooit meer iets van zal horen.
Wat kan ik nog doen?
Echter zijn de cartridges leeggeraakt. In de winkel heb ik toen originele Epson cartridges gekocht. Na de nieuwe inkt er in te hebben gezet en het meerdere malen schoongemaakt met de speciaal daarvoor aanwezige functie op mijn printer, kwam ik er achter dat het nog steeds niet werkt.
Toen heb ik Epson maar gebeld. De printer was toen 1 jaar en 3 maanden oud.
Epson gaf aan dat ik ze moest terugbrengen en om nieuwe cartridges te proberen.
Dit heb ik gedaan, maar ook nu weer geen succes.
Weer heb ik Epson toen gebeld. Ik heb me beroepen op mijn garantie. Maar de medewerker zei dat het onmogelijk was om garantie te geven op een printer van meer dan één jaar oud.
Kortom: Een printer gaat maar één jaar mee...
Ik heb de naam van de medewerker genoteerd en een handgeschreven brief naar Epson verstuurd. Ik vraag me af of ik niet recht heb op garantie en/of tenminste de gemaakte kosten voor de cartridges.
Nu, een maand later, heb ik nog niets van Epson mogen vernemen. En ik vermoed dat ik er nooit meer iets van zal horen.
Wat kan ik nog doen?
Re: Epson geeft niet thuis
Waar gekocht?
Media Markt
-
sterkteSirhC schreef:Media Markt
Dan heeft Epson niets met u te maken en u niets met Epson. U heeft een overeenkomst met de mediamarkt, zij dienen garantie te geven niet Epson.SirhC schreef:Media Markt
Die fout van claimen bij het verkeerde bedrijf mnaken veel mensen minstens 1 keer.
Dat word ook versterkt omdat de bedrijven vaak eigen support hebben die je moet
bellen bij problemen en defecten.
Zit er trouwens niet gewoon 2 jaar garantie op die printer ?
Dat word ook versterkt omdat de bedrijven vaak eigen support hebben die je moet
bellen bij problemen en defecten.
Zit er trouwens niet gewoon 2 jaar garantie op die printer ?
Wel als je het via de mediamarkt doet(handelsgarantie) niet als je het via Epson doet(fabrieksgarantie)sadfly schreef: Zit er trouwens niet gewoon 2 jaar garantie op die printer ?
Correct me if i'm wrong
Klopt. Hadden ze bij epson wel even mogen vertellen aan de klant...berndv schreef:Wel als je het via de mediamarkt doet(handelsgarantie) niet als je het via Epson doet(fabrieksgarantie)sadfly schreef: Zit er trouwens niet gewoon 2 jaar garantie op die printer ?
Correct me if i'm wrong
Ik dacht dat Nederland niet de standaard 2 jaar had overgenomen, maar dat er voor producten waarvan je standaard zou verwachten dat ze langer mee gaan dan 2 jaar, er dan ook langer (gedeeltelijke) garantie is?olaf79 schreef:Klopt. Hadden ze bij epson wel even mogen vertellen aan de klant...berndv schreef:Wel als je het via de mediamarkt doet(handelsgarantie) niet als je het via Epson doet(fabrieksgarantie)sadfly schreef: Zit er trouwens niet gewoon 2 jaar garantie op die printer ?
Correct me if i'm wrong
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... -in-europa
Edit:
Ik geloof dat je dan alsnog bij de verkoper moet zijn, in dit geval dus Media Markt.