Pagina 1 van 2

opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 11 jul 2014 14:24
door dbijls24
Ik schrijf dit om mensen te behoeden voor het zaken doen met de oplichter(s) van de website www.automaterialenwebsite.nl.

Het volgende is namelijk het geval:

Op een goede dag begeeft de bobine van mijn auto het met onderdeelnummer 154302. Ik ga op marktplaats op zoek en vind een aanbieder die bijna het zelfde onderdeel aanbiedt, namelijk de bobine met nummer 154301.

Ik besluit hem op woensdag 18 juni te mailen met de vraag of hij mij kan helpen aan het juiste onderdeel. In die mail vertel ik hem het onderdeelnummer dat ik nodig heb en verwacht dat het zodoende niet mis kan gaan.

De verkoper mailt mij terug dat hij onderdeelnummer 154302 kan leveren voor bedrag X en bij verzenden komt daar nog €6,75 bij. Het betreft een nieuw onderdeel met 24 maanden garantie.

Ik maak het totale bedrag over en ontvang een paar dagen later een bobine met onderdeel nummer 154301.

Daarop mail ik de verkoper dat ik het verkeerde onderdeel heb ontvangen en verwees hem naar ons eerdere mail contact waarin ik vraag naar 154302 en hij me bevestigde om een 154302 naar me te versturen.
Daarnaast vraag ik of hij me de juiste wel kan leveren en waarheen de onjuiste retour kan worden gezonden.

Ik verwacht een reactie zoals: Mijn excuses, we sturen de juiste op als u deze terug stuurt.

Maar helaas! ...vanaf dat moment gebeurt het volgende:

Ik ben een week bijna dagelijks heen en weer aan het mailen voordat het hem ''duidelijk'' is dat ik een verkeerd onderdeel heb ontvangen. Terwijl het van begin af aan duidelijk was dat het een ander onderdeel nummer is dan ik besteld heb.

Volgens de verkoper ligt het aan mij en is het onderdeel wel goed.
Uiteindelijk met foto's erbij van de beide onderdeel nummers en foto's van het verschil in stekker geeft de verkoper nog altijd niet duidelijk toe dat het een verkeerd onderdeel/ nummer is.

Hij weigert me verder ook om een juist artikel te leveren tenzij ik €55,- bijleg, daarnaast vergoedt hij mijn verzendkosten niet wanneer ik het retour wil sturen en als klap op de vuurpijl geeft hij aan dat ik niet kan verwachten dat ik hetzelfde bedrag nog terug zal krijgen voor het onderdeel als wat ik ervoor heb betaald.
Dit laatste stuurt hij op het moment dat ik hem de barcode van verzending al door gemaild heb.

Zijn ''technische team'' moet eerst de staat van het onderdeel beoordelen voordat ik te horen zal krijgen welk bedrag ik terug kan krijgen. Want de door hun gemaakte kosten zullen in mindering worden gebracht zo meld de verkoper me nadat ik een paar dagen later informeer naar de status van het geheel.

Ik ben dan nog altijd slechts €13,50 armer en een slechte ervaring rijker denk ik bij mezelf terwijl ik van binnen al een bui voel hangen dat ik opgelicht zal worden door deze verkoper.

En dan komt er op 9 juli j.l. een mail van de verkoper dat het onderdeel beschadigd is en onbruikbaar en dat komt doordat ik het niet goed zou hebben ingepakt.
Terwijl ik het exact zo ingepakt had als hoe het bij mij bezorgd werd. Ik heb tenslotte enkel het onderdeel uitgepakt, geconstateert dat het een verkeerd onderdeelnummer heeft, daar foto's van gemaakt en het vervolgens hetzelfde weer teruggestopt in dezelfde doos.

De verkoper wil mij niets terugbetalen en belooft me foto's te sturen van het kapotte onderdeel.

Dat is de status nu, op vrijdag 11 juli.

Het juiste onderdeel heb ik inmiddels aangekocht voor een bedrag ver onder wat ik zou moeten betalen bij deze oplichter, dus dat is wel opgelost inmiddels!

Nu dit nog oplossen. Iemand suggesties?

Ik ben van plan om langs een juridisch loket te gaan om te kijken of zij me wellicht kunnen bijstaan.
Iemand ervaring daar mee?

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 11 jul 2014 18:51
door eleven
Ik ben van plan om langs een juridisch loket te gaan om te kijken of zij me wellicht kunnen bijstaan.
Iemand ervaring daar mee?
Dat had je eerst moeten doen voor hier een topic te openen.
Ja, heb ervaring, deze mensen helpen je wel, als het mogelijk is.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 11 jul 2014 19:10
door olaf79
eleven schreef:
Ik ben van plan om langs een juridisch loket te gaan om te kijken of zij me wellicht kunnen bijstaan.
Iemand ervaring daar mee?
Dat had je eerst moeten doen voor hier een topic te openen.
Ja, heb ervaring, deze mensen helpen je wel, als het mogelijk is.
In welk regelement staat dat?

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 11 jul 2014 19:13
door olaf79
De fout ligt duidelijk bij de verkoper en hij is dus ook verantwoordelijk. Omdat hij het verkeerde artikel heeft gestuurd dient hij zorg te dragen voor gratis retourzending van het product en is hij ook verantwoordelijk als die retourzending beschadigd.
De verkoper moet dus gewoon gratis (zonder bijbetaling) het juiste onderdeel leveren, of de volledige aankoopprijs inclusief alle bijkomende kosten (verzending heen en terug) vergoeden.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 11 jul 2014 19:45
door eleven
olaf79 schreef:
eleven schreef:
Ik ben van plan om langs een juridisch loket te gaan om te kijken of zij me wellicht kunnen bijstaan.
Iemand ervaring daar mee?
Dat had je eerst moeten doen voor hier een topic te openen.
Ja, heb ervaring, deze mensen helpen je wel, als het mogelijk is.
In welk regelement staat dat?
Heb je het over het reglement van de Tros of over het reglement van het juridisch loket?

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 01:50
door prem
Ik vind die term opgelicht erg irritant, maar ja alles is oplichting tegenwoordig als het even tegen zit.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 08:40
door dbijls24
Bedankt voor de reacties zo ver.

Nu moet ik nog tijd zien te vinden om naar een juridisch loket te gaan.

Wat betreft de term opgelicht: Ik kan geen andere term verzinnen wanneer iemand willens en wetens niet meewerkt aan een goede afhandeling in een geval als dit. Liegen en verdraaien, net zo lang totdat ik het opgeef, want daar hopen ze volgens mij op.

Gelukkig zijn ze juridisch wel verplicht om een en ander volgens de wet op te lossen en kan ik in ieder geval ergens terecht.

Wat een kennis van me zei is helaas hoe het vaak gaat in de praktijk: Een kleine onderneming kan dit soort ''verliezen'' niet opvangen en hoopt door alles te verdraaien en leugens en machtsmisbruik dat de koper het maar laat zitten omdat het om een vrij klein bedrag gaat.

Eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet of ik wel zin heb om in mijn schaarse vrije tijd zoveel moeite hieraan te besteden.
Maar ga het toch wel doen omdat ik 100% zeker ben van mijn gelijk.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 08:55
door kokka
olaf79 schreef:De fout ligt duidelijk bij de verkoper en hij is dus ook verantwoordelijk. Omdat hij het verkeerde artikel heeft gestuurd dient hij zorg te dragen voor gratis retourzending van het product en is hij ook verantwoordelijk als die retourzending beschadigd.
De verkoper moet dus gewoon gratis (zonder bijbetaling) het juiste onderdeel leveren, of de volledige aankoopprijs inclusief alle bijkomende kosten (verzending heen en terug) vergoeden.
helemaal mee een.
en zelfs als het niet de fout van de verkoper was, dan nog heb je het recht om zonder opgaaf van reden het artikel (mits niet gebruikt natuurlijk) retour te sturen.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 09:55
door eleven
Nu moet ik nog tijd zien te vinden om naar een juridisch loket te gaan.
Er bestaat nog de mogelijkheid om te bellen en ook via mail is het juridisch loket bereikbaar.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 10:17
door olaf79
dbijls24 schreef:Bedankt voor de reacties zo ver.

Nu moet ik nog tijd zien te vinden om naar een juridisch loket te gaan.

Wat betreft de term opgelicht: Ik kan geen andere term verzinnen wanneer iemand willens en wetens niet meewerkt aan een goede afhandeling in een geval als dit. Liegen en verdraaien, net zo lang totdat ik het opgeef, want daar hopen ze volgens mij op.

Gelukkig zijn ze juridisch wel verplicht om een en ander volgens de wet op te lossen en kan ik in ieder geval ergens terecht.

Wat een kennis van me zei is helaas hoe het vaak gaat in de praktijk: Een kleine onderneming kan dit soort ''verliezen'' niet opvangen en hoopt door alles te verdraaien en leugens en machtsmisbruik dat de koper het maar laat zitten omdat het om een vrij klein bedrag gaat.

Eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet of ik wel zin heb om in mijn schaarse vrije tijd zoveel moeite hieraan te besteden.
Maar ga het toch wel doen omdat ik 100% zeker ben van mijn gelijk.
Bij oplichting moet er sprake zijn van een duidelijk oogmerk, met voorbedachte rade, een plan dus om iemand geld of zaken af te troggelen en er zelf beter van te worden. Ik denk niet dat in dit geval hier sprake van is. Wel dat dit bedrijf probeert zijn verantwoording op u af te schuiven.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 10:27
door prem
dbijls24 schreef:Bedankt voor de reacties zo ver.



Wat een kennis van me zei is helaas hoe het vaak gaat in de praktijk: Een kleine onderneming kan dit soort ''verliezen'' niet opvangen en hoopt door alles te verdraaien en leugens en machtsmisbruik dat de koper het maar laat zitten omdat het om een vrij klein bedrag .
Dus zoals je zelf aangeeft...het gaat volgens jou om iets anders, het niet kunnen opvangen van verliezen...is dat oplichting?

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 jul 2014 10:27
door olaf79
kokka schreef:
olaf79 schreef:De fout ligt duidelijk bij de verkoper en hij is dus ook verantwoordelijk. Omdat hij het verkeerde artikel heeft gestuurd dient hij zorg te dragen voor gratis retourzending van het product en is hij ook verantwoordelijk als die retourzending beschadigd.
De verkoper moet dus gewoon gratis (zonder bijbetaling) het juiste onderdeel leveren, of de volledige aankoopprijs inclusief alle bijkomende kosten (verzending heen en terug) vergoeden.
helemaal mee een.
en zelfs als het niet de fout van de verkoper was, dan nog heb je het recht om zonder opgaaf van reden het artikel (mits niet gebruikt natuurlijk) retour te sturen.
In dat geval is het risico van verzending wel voor koper. In het geval van TS is het risico voor verkoper omdat in feite er geen levering heeft plaats gevonden.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 13 jul 2014 09:21
door dbijls24
prem schreef:
dbijls24 schreef:Bedankt voor de reacties zo ver.



Wat een kennis van me zei is helaas hoe het vaak gaat in de praktijk: Een kleine onderneming kan dit soort ''verliezen'' niet opvangen en hoopt door alles te verdraaien en leugens en machtsmisbruik dat de koper het maar laat zitten omdat het om een vrij klein bedrag .
Dus zoals je zelf aangeeft...het gaat volgens jou om iets anders, het niet kunnen opvangen van verliezen...is dat oplichting?
Volgens mij of volgens mijn kennis?
Als je je dan toch druk maakt over het gebruiken van bepaalde termen en graag probeert iemand die een topic plaatst te betrappen op iets waarmee hij zichzelf tegenspreekt.....

Anyway ik begrijp je punt en je hebt gelijk, het gaat wat ver om het zo te noemen.

Feit blijft dat ik niet behandeld ben zoals dat zou moeten en daarom wil ik mensen waarschuwen om niet in zee te gaan met deze partij.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 13 jul 2014 10:06
door nibt
Of de verkoper zich retouren kan permitteren is niet het probleem van de koper natuurlijk.
Als je een webwinkel start heb je je gewoon aan de wet te houden, en als je dat niet winstgevend kan maken dan heb je als winkel geen recht van bestaan.

Er zou sprake van oplichting zijn als de verkoper willens en wetens het verkeerde onderdeel toe heeft gestuurd, maar dat is niet bewezen. Wel lijkt de verkoper zich in het verhaal van ts zich wel heel erg van de domme te houden. De beschreven werkwijze van deze winkel deugt in elk geval voor geen meter.

Zijn er meer mensen hier die ervaring hebben met deze winkel? Deze feedback is belangrijk voor anderen die zo slim zijn om eerst even te googelen voordat ze tot koop over gaan.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 12 sep 2014 11:15
door hunter24
Hallo allemaal. Hierbij mijn ervaring met de website automaterialen.nl

Halverwege juli een luchtmassameter besteld en deze ontvangen. Na het plaatsen en uitlezen bleek deze geen waardes aan te geven dus weer verwijdert en terug gestuurd naar het post adres van automaterialenwebsite. Bij de garage inmiddels een nieuwe orginele geplaatst en ja hoor deze functioneerd naar behoren. Na een aantal keren te hebben gebeld en een mail te hebben gestuurd eindelijk een reactie.
Of ik de lmm wel terug heb gestuurd naar de leverancier ivm garantie! HALLO WIE IS HIER DE VERKOPER. Tevens zullen alle kosten voor verzenden reparatie ed doorberekent worden aan de koper. Omdat het om een nieuw onderdeel gaat is het vrijwel onmogelijk is om defect te zijn :? :? :? In de mail word het gevoel gewekt dat ik de schuldige ben en dat de klant moet boeten voor een defecte aankoop. Het is weer een wijze les GOEDKOOP IS DUURKOOP!!! Na verschillende mailtjes te hebben verstuurd word elke keer gezegd dat er fouten zijn gemaakt en tot slot dat de retourgestuurde luchtmassameter niet is aangekomen! Ja dat zou ik ook zeggen als ik een medewerker van dit stelletje oplichters zou zijn. Al met al een hoop gedoe en een hele slechte ervaring rijker.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 21 okt 2014 16:09
door Opel Kadett
Hallo iedereen.

Ook ik kan me voegen bij de benadeelden van automaterialenwebsite.nl

Ik ben een Opel Kadett E Cabrio van 1994 aan het opknappen. Deze auto heeft elektrische ramen en beide motortjes zijn versleten. Tijdens het zoeken op marktplaats zie ik advertenties van dit bedrijf en besluit ze een mail te sturen (omdat de motortjes niet te koop stonden op Marktplaats).

Op 14 juli krijg ik antwoord: ja hoor. Gelieve te betalen op ..... onder vermelding van ordernr...... en dan duurt het twee dagen. De twee dagen duurden dik drie weken en bij aankomst bleken de motortjes niet juist te zijn. Op dezelfde dag heb ik ze een mailbericht gestuurd waarin ik dit heb aangegeven.

Vanaf dit moment is het een discussie geworden. Het zou aan mijn auto liggen die niet meer origineel is (1. hoe kunnen ze zien via de mail 2. Opel heeft zelf aangegeven die motortjes niet te gebruiken of te kennen).

Het tweede argument dat ze gebruikten was dat ik het artikelnummer niet kon noemen. Het ordernummer en mijn debiteurgegevens waren ineens niet meer voldoende. Ze hebben nooit een artikelnummer gegeven en zelfs bij de levering (en later op mijn verzoek) geen factuur afgegeven.

Laat dit even duidelijk zijn: een consument heeft bij een internetaankoop 2 weken het recht en de tijd om de aankoop zonder opgaaf van reden terug te draaien. Door hier geen gehoor aan te geven overtreedt automaterialenwebsite de wet.

Ook negeren ze de eigen garantiebepaling die op de site van automaterialenwebsite.nl staat.

Het (compleet onnodige) discussiëren ging door tot 18 september, toe ze aangaven niet meer te reageren omdat ze mij verantwoordelijk houden voor het indienen van een klacht bij Marktplaats waardoor ze met grote problemen kwamen te zitten. Op dat moment had ik nog geen enkele aktie ondernomen en heb ik dit aangegeven, toch geloofde zij mij niet en werd ik bestempeld als onfatsoenlijke klant!

Nu ik er dan toch al van beschuldigd werd, heb ik daadwerkelijk inmiddels bij Marktplaats een klacht ingediend. Ik heb het bedrijf via Marktplaats gevonden en op die manier zullen ze veel klanten binnen halen die, net als de benadeelden op dit forum, onrecht worden aangedaan.

Verder ben ik nog aan het kijken welke akties te ondernemen zijn voor dit soort…bedrijven.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 21 okt 2014 18:31
door prem
En daar komen de eendagsvliegen weer..

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 22 okt 2014 15:04
door Opel Kadett
Je mag me best een eendagsvlieg noemen hoor, dat maakt me niet uit.

Mijn enige reden om mijn verhaal hier te plaatsen is om anderen te informeren over de manier van werken van automaterialenwebsite.nl en hoe ze met mijn order en geld omgaan zodat ze zelf een weloverwogen beslissing kunnen nemen of ze zaken willen doen met een dergelijk bedrijf.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 22 okt 2014 17:14
door madfred
Ook een eendagsvlieg kan een legitieme klacht hebben.

Re: opgelicht door automaterialenwebsite.nl

Geplaatst: 23 okt 2014 15:03
door Opel Kadett
Volgens mij zijn alle benadeelden hier dan eendagsvliegen. Ik geloof namelijk niet dat iemand zich bereidwillig meerdere malen geld afhandig wil laten maken door automaterialenwebsite.nl