opgelicht door automaterialenwebsite.nl
Geplaatst: 11 jul 2014 14:24
Ik schrijf dit om mensen te behoeden voor het zaken doen met de oplichter(s) van de website www.automaterialenwebsite.nl.
Het volgende is namelijk het geval:
Op een goede dag begeeft de bobine van mijn auto het met onderdeelnummer 154302. Ik ga op marktplaats op zoek en vind een aanbieder die bijna het zelfde onderdeel aanbiedt, namelijk de bobine met nummer 154301.
Ik besluit hem op woensdag 18 juni te mailen met de vraag of hij mij kan helpen aan het juiste onderdeel. In die mail vertel ik hem het onderdeelnummer dat ik nodig heb en verwacht dat het zodoende niet mis kan gaan.
De verkoper mailt mij terug dat hij onderdeelnummer 154302 kan leveren voor bedrag X en bij verzenden komt daar nog €6,75 bij. Het betreft een nieuw onderdeel met 24 maanden garantie.
Ik maak het totale bedrag over en ontvang een paar dagen later een bobine met onderdeel nummer 154301.
Daarop mail ik de verkoper dat ik het verkeerde onderdeel heb ontvangen en verwees hem naar ons eerdere mail contact waarin ik vraag naar 154302 en hij me bevestigde om een 154302 naar me te versturen.
Daarnaast vraag ik of hij me de juiste wel kan leveren en waarheen de onjuiste retour kan worden gezonden.
Ik verwacht een reactie zoals: Mijn excuses, we sturen de juiste op als u deze terug stuurt.
Maar helaas! ...vanaf dat moment gebeurt het volgende:
Ik ben een week bijna dagelijks heen en weer aan het mailen voordat het hem ''duidelijk'' is dat ik een verkeerd onderdeel heb ontvangen. Terwijl het van begin af aan duidelijk was dat het een ander onderdeel nummer is dan ik besteld heb.
Volgens de verkoper ligt het aan mij en is het onderdeel wel goed.
Uiteindelijk met foto's erbij van de beide onderdeel nummers en foto's van het verschil in stekker geeft de verkoper nog altijd niet duidelijk toe dat het een verkeerd onderdeel/ nummer is.
Hij weigert me verder ook om een juist artikel te leveren tenzij ik €55,- bijleg, daarnaast vergoedt hij mijn verzendkosten niet wanneer ik het retour wil sturen en als klap op de vuurpijl geeft hij aan dat ik niet kan verwachten dat ik hetzelfde bedrag nog terug zal krijgen voor het onderdeel als wat ik ervoor heb betaald.
Dit laatste stuurt hij op het moment dat ik hem de barcode van verzending al door gemaild heb.
Zijn ''technische team'' moet eerst de staat van het onderdeel beoordelen voordat ik te horen zal krijgen welk bedrag ik terug kan krijgen. Want de door hun gemaakte kosten zullen in mindering worden gebracht zo meld de verkoper me nadat ik een paar dagen later informeer naar de status van het geheel.
Ik ben dan nog altijd slechts €13,50 armer en een slechte ervaring rijker denk ik bij mezelf terwijl ik van binnen al een bui voel hangen dat ik opgelicht zal worden door deze verkoper.
En dan komt er op 9 juli j.l. een mail van de verkoper dat het onderdeel beschadigd is en onbruikbaar en dat komt doordat ik het niet goed zou hebben ingepakt.
Terwijl ik het exact zo ingepakt had als hoe het bij mij bezorgd werd. Ik heb tenslotte enkel het onderdeel uitgepakt, geconstateert dat het een verkeerd onderdeelnummer heeft, daar foto's van gemaakt en het vervolgens hetzelfde weer teruggestopt in dezelfde doos.
De verkoper wil mij niets terugbetalen en belooft me foto's te sturen van het kapotte onderdeel.
Dat is de status nu, op vrijdag 11 juli.
Het juiste onderdeel heb ik inmiddels aangekocht voor een bedrag ver onder wat ik zou moeten betalen bij deze oplichter, dus dat is wel opgelost inmiddels!
Nu dit nog oplossen. Iemand suggesties?
Ik ben van plan om langs een juridisch loket te gaan om te kijken of zij me wellicht kunnen bijstaan.
Iemand ervaring daar mee?
Het volgende is namelijk het geval:
Op een goede dag begeeft de bobine van mijn auto het met onderdeelnummer 154302. Ik ga op marktplaats op zoek en vind een aanbieder die bijna het zelfde onderdeel aanbiedt, namelijk de bobine met nummer 154301.
Ik besluit hem op woensdag 18 juni te mailen met de vraag of hij mij kan helpen aan het juiste onderdeel. In die mail vertel ik hem het onderdeelnummer dat ik nodig heb en verwacht dat het zodoende niet mis kan gaan.
De verkoper mailt mij terug dat hij onderdeelnummer 154302 kan leveren voor bedrag X en bij verzenden komt daar nog €6,75 bij. Het betreft een nieuw onderdeel met 24 maanden garantie.
Ik maak het totale bedrag over en ontvang een paar dagen later een bobine met onderdeel nummer 154301.
Daarop mail ik de verkoper dat ik het verkeerde onderdeel heb ontvangen en verwees hem naar ons eerdere mail contact waarin ik vraag naar 154302 en hij me bevestigde om een 154302 naar me te versturen.
Daarnaast vraag ik of hij me de juiste wel kan leveren en waarheen de onjuiste retour kan worden gezonden.
Ik verwacht een reactie zoals: Mijn excuses, we sturen de juiste op als u deze terug stuurt.
Maar helaas! ...vanaf dat moment gebeurt het volgende:
Ik ben een week bijna dagelijks heen en weer aan het mailen voordat het hem ''duidelijk'' is dat ik een verkeerd onderdeel heb ontvangen. Terwijl het van begin af aan duidelijk was dat het een ander onderdeel nummer is dan ik besteld heb.
Volgens de verkoper ligt het aan mij en is het onderdeel wel goed.
Uiteindelijk met foto's erbij van de beide onderdeel nummers en foto's van het verschil in stekker geeft de verkoper nog altijd niet duidelijk toe dat het een verkeerd onderdeel/ nummer is.
Hij weigert me verder ook om een juist artikel te leveren tenzij ik €55,- bijleg, daarnaast vergoedt hij mijn verzendkosten niet wanneer ik het retour wil sturen en als klap op de vuurpijl geeft hij aan dat ik niet kan verwachten dat ik hetzelfde bedrag nog terug zal krijgen voor het onderdeel als wat ik ervoor heb betaald.
Dit laatste stuurt hij op het moment dat ik hem de barcode van verzending al door gemaild heb.
Zijn ''technische team'' moet eerst de staat van het onderdeel beoordelen voordat ik te horen zal krijgen welk bedrag ik terug kan krijgen. Want de door hun gemaakte kosten zullen in mindering worden gebracht zo meld de verkoper me nadat ik een paar dagen later informeer naar de status van het geheel.
Ik ben dan nog altijd slechts €13,50 armer en een slechte ervaring rijker denk ik bij mezelf terwijl ik van binnen al een bui voel hangen dat ik opgelicht zal worden door deze verkoper.
En dan komt er op 9 juli j.l. een mail van de verkoper dat het onderdeel beschadigd is en onbruikbaar en dat komt doordat ik het niet goed zou hebben ingepakt.
Terwijl ik het exact zo ingepakt had als hoe het bij mij bezorgd werd. Ik heb tenslotte enkel het onderdeel uitgepakt, geconstateert dat het een verkeerd onderdeelnummer heeft, daar foto's van gemaakt en het vervolgens hetzelfde weer teruggestopt in dezelfde doos.
De verkoper wil mij niets terugbetalen en belooft me foto's te sturen van het kapotte onderdeel.
Dat is de status nu, op vrijdag 11 juli.
Het juiste onderdeel heb ik inmiddels aangekocht voor een bedrag ver onder wat ik zou moeten betalen bij deze oplichter, dus dat is wel opgelost inmiddels!
Nu dit nog oplossen. Iemand suggesties?
Ik ben van plan om langs een juridisch loket te gaan om te kijken of zij me wellicht kunnen bijstaan.
Iemand ervaring daar mee?