LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advocaat tegenpartij wil in contact komen met onze verzekeri

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BertKeepie

Advocaat tegenpartij wil in contact komen met onze verzekeri

Ongelezen bericht door BertKeepie »

Hallo,

Hierbij heb ik de volgende vraag:
Op een werk dat wij gemaakt hebben in urengeld voor een aannemingsbedrijf staan betonwanden verkeerd, deze betonwanden hebben wij gezet alleen wij zijn ervan overtuigd dat wij ze goed aan de maat hebben gezet. Nu wil de advocaat van de tegenpartij in contact komen met onze verzekering, van de Juridisch adviseur krijg ik te horen om dit niet te doen omdat wij dan schuld bekennen terwijl mijn verzekering zegt dat dit absoluut niet het geval is.
Kunt u mij hierbij het juiste antwoord geven?

Mvg BertKeepie

vroem

Re: Advocaat tegenpartij wil in contact komen met onze verzekeri

Ongelezen bericht door vroem »

verzekering speelt m.i. pas een rol wanneer schuldvraag vaststaat. De verzekering moet meestal wel geïnformeerd worden dat er een discussie is, zie polisvoorwaarden daarvoor (is wellicht al gebeurt, maar toch).
Het kan uitmonden in een poging van tegenpartij met de verzekering tot een schikking te komen, en los van schuldvraag staat u dan wel buitenspel denk ik. Overigens kan dat dus ook zonder dat er van schulderkenning sprake is.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

BertKeepie schreef:van de Juridisch adviseur krijg ik te horen om dit niet te doen omdat wij dan schuld bekennen
Of dat zo is weet ik niet, maar waarom die advocaat niet in contact brengen met uw juridisch adviseur?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Geen consumenten zaak!

Gesloten