yebbi: opgepast voor mailings en 0900 nummer
Geplaatst: 12 jul 2014 01:58
Plotseling lastiggevallen via e-mail door Yebbi.nl (website is inmiddels uit de lucht).
Eerste spam mailtjes (verdien geld door emails te ontvangen?)
Uitschrijven lukte niet. Bij contact zoeken kreeg ik via email antwoord van een ander bedrijf die er niets mee te maken zou hebben, maar waarvan het emailadres misbruikt werd? (knaakland?)
Sinds vandaag krijgen we aanmaningen binnen via de email:
_____________________
Geachte klant van Yebbi,
Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.
U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.
Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo
Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR
Uw saldo: -22,98 EUR
Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.
Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!
Met vriendelijke groet,
Thomas de Groot
Afdeling finance Yebbi
_______________________
En even later ook nog deze e-mailtjes:
_______________________
Geachte leden van Yebbi,
Wegens onderbezetting in ons call-centrum hebben we een pagina gemaakt waar u direct uw account kunt opzeggen, klik hier om er heen te gaan, dit moet helaas wel tegen een kleine vergoeding, als u het gratis wil kunt u het beste ons bellen, het nummer vindt u hier.
Als u via bovenstaade link uw account direct laat opzeggen dient u wel rekening te houden met een verwerkingstijd van maximaal 4 weken, wilt u uw account direct opzeggen kunt u beter bellen, als u uw account direct laat opzeggen is er ook een risico dat uw aanmelding niet doorkomt door de drukte, dit zou zonde zijn omdat het u dan toch weer 2,50 heeft gekost, daarom adviseren we u ons te bellen, vanavond zullen we met meer mensen in ons call-centrum zijn om uw oproepen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Tomas Muller
Afdeling ledenbeheer van Yebbi
_________________________
Let er op dat dit pure oplichting is!
Natuurlijk moet je niet betalen!
Natuurlijk moet je NIET het 0909 nummer bellen om op te zeggen!
Wat een boeven leven er toch in deze wereld.
Eerste spam mailtjes (verdien geld door emails te ontvangen?)
Uitschrijven lukte niet. Bij contact zoeken kreeg ik via email antwoord van een ander bedrijf die er niets mee te maken zou hebben, maar waarvan het emailadres misbruikt werd? (knaakland?)
Sinds vandaag krijgen we aanmaningen binnen via de email:
_____________________
Geachte klant van Yebbi,
Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.
U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.
Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo
Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR
Uw saldo: -22,98 EUR
Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.
Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!
Met vriendelijke groet,
Thomas de Groot
Afdeling finance Yebbi
_______________________
En even later ook nog deze e-mailtjes:
_______________________
Geachte leden van Yebbi,
Wegens onderbezetting in ons call-centrum hebben we een pagina gemaakt waar u direct uw account kunt opzeggen, klik hier om er heen te gaan, dit moet helaas wel tegen een kleine vergoeding, als u het gratis wil kunt u het beste ons bellen, het nummer vindt u hier.
Als u via bovenstaade link uw account direct laat opzeggen dient u wel rekening te houden met een verwerkingstijd van maximaal 4 weken, wilt u uw account direct opzeggen kunt u beter bellen, als u uw account direct laat opzeggen is er ook een risico dat uw aanmelding niet doorkomt door de drukte, dit zou zonde zijn omdat het u dan toch weer 2,50 heeft gekost, daarom adviseren we u ons te bellen, vanavond zullen we met meer mensen in ons call-centrum zijn om uw oproepen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Tomas Muller
Afdeling ledenbeheer van Yebbi
_________________________
Let er op dat dit pure oplichting is!
Natuurlijk moet je niet betalen!
Natuurlijk moet je NIET het 0909 nummer bellen om op te zeggen!
Wat een boeven leven er toch in deze wereld.