Pagina 1 van 1
Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 07:02
door Backtobasics
Wij hebben onlangs een brief gekregen dat wij per jaar de komende 4 jaar €1 meer per maand moeten gaan betalen,dus in 4 jaar gaan we €4 per maand meer betalen.Dit is zo en kun je niet veranderen.
Als 'tegenprestatie' kon ik met korting een interactieve decoder aanschaffen.
Nu is het zo dat ik in het verleden al zelf een HD decoder aan heb geschaft,niet via ZIGGO want die leverde toen geen Humax.Nu ben ik op deze aanbieding ingegaan met als mededeling dat ik een Humax wilde anders wil ik geen gebruik maken van de 'aanbieding'.Dit kon eigenlijk niet geregeld worden maar via een omweg zou dit toch geregeld worden.Vervolgens krijg ik bericht dat het meer te betalen bedrag de eerstvolgende keer afgeschreven word en een week daarna ontvang ik een ontvanger.......een Samsung!!!!!!
Ik gebeld,zou geregeld worden,ik zou de Humax toegestuurd krijgen en een retour sticker om de Samsung terug te sturen.......dit gebeurd maar niet.
Heb ondertussen ook al via de website contact proberen te krijgen maar ik krijg geen antwoord.......
Al met al weer een grote tegenvaller......zit toch weer te denken om heel het boeltje buiten te gooien......heel erg teleurgesteld in ZIGGO!
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 08:32
door sjohie
Backtobasics schreef:Wij hebben onlangs een brief gekregen dat wij per jaar de komende 4 jaar €1 meer per maand moeten gaan betalen,dus in 4 jaar gaan we €4 per maand meer betalen.Dit is zo en kun je niet veranderen.
Als 'tegenprestatie' kon ik met korting een interactieve decoder aanschaffen.
Nu is het zo dat ik in het verleden al zelf een HD decoder aan heb geschaft,niet via ZIGGO want die leverde toen geen Humax.Nu ben ik op deze aanbieding ingegaan met als mededeling dat ik een Humax wilde anders wil ik geen gebruik maken van de 'aanbieding'.Dit kon eigenlijk niet geregeld worden maar via een omweg zou dit toch geregeld worden.Vervolgens krijg ik bericht dat het meer te betalen bedrag de eerstvolgende keer afgeschreven word en een week daarna ontvang ik een ontvanger.......een Samsung!!!!!!
Ik gebeld,zou geregeld worden,ik zou de Humax toegestuurd krijgen en een retour sticker om de Samsung terug te sturen.......dit gebeurd maar niet.
Heb ondertussen ook al via de website contact proberen te krijgen maar ik krijg geen antwoord.......
Al met al weer een grote tegenvaller......zit toch weer te denken om heel het boeltje buiten te gooien......heel erg teleurgesteld in ZIGGO!
Nou ben ik ook klant bij Ziggo, maar zo'n brief kan ik me niet heugen. Lees ik het goed als ik zeg dat bij jou de komende 4 jaar, elk jaar het bedrag per maand met 1 euro verhoogd wordt, waardoor je over 4 jaar 4 euro/maand meer betaald als nu? De enige wijzigingen waar ik van op de hoogte ben zijn die van 1 april jongstleden, toen het gratis onderling bellen er uit ging, wat overigens je het recht tot kosteloos ontbinden van het contract gaf, aangezien dat wettelijk bepaald is bij een verslechtering van de diensten of voorwaarden ten nadele van de klant. Was Ziggo ook gewoon helder over. Ook is er toen bij elk abonnement 1 euro bij gekomen, maar nergens is gezegd dat dit een jaarlijks terugkomend iets zou zijn voor de komende 4 jaar.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 09:54
door kweenie
Het kan zijn dat bepaalde gemeentes voor een aantal jaar afspraken hadden over de maximale tarieven voor de kabel. Als die afspraak dan afloopt, kan ziggo de tarieven in stappen gelijk trekken met de andere gemeentes.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 10:28
door Frantic2
hoelang bent u al bezig met uw probleem? In de eerste zin heeft u het over"onlangs" terwijl u relaas de indruk geeft dat u al maanden bezig bent om de Samsung te ruilen tegen een Humax.... Ik krijg de indruk dat u flink aan het overdrijven bent. Klopt dat? Geen probleem hoor. Als u liever een verouderde Humax wil dan de nieuwe Samsung dan zullen ze er vast wel 1 ergens uit een magazijn kunnen trekken voor u. Maar dat duurt wel een paar dagen of weken, geen idee eigenlijk. Maar u bent niet de enige klant van zo'n bedrijf!
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 10:33
door sjohie
kweenie schreef:Het kan zijn dat bepaalde gemeentes voor een aantal jaar afspraken hadden over de maximale tarieven voor de kabel. Als die afspraak dan afloopt, kan ziggo de tarieven in stappen gelijk trekken met de andere gemeentes.
Ahaa, ja dat kan ook zo zijn natuurlijk.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 11:06
door Dirkie
Backtobasics schreef:Al met al weer een grote tegenvaller......zit toch weer te denken om heel het boeltje buiten te gooien......heel erg teleurgesteld in ZIGGO!
Waarschuw even waar en wanneer. Er zullen best wel mensen zijn die het willen opvangen
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 14:04
door Backtobasics
Frantic2 schreef:hoelang bent u al bezig met uw probleem? In de eerste zin heeft u het over"onlangs" terwijl u relaas de indruk geeft dat u al maanden bezig bent om de Samsung te ruilen tegen een Humax.... Ik krijg de indruk dat u flink aan het overdrijven bent. Klopt dat? Geen probleem hoor. Als u liever een verouderde Humax wil dan de nieuwe Samsung dan zullen ze er vast wel 1 ergens uit een magazijn kunnen trekken voor u. Maar dat duurt wel een paar dagen of weken, geen idee eigenlijk. Maar u bent niet de enige klant van zo'n bedrijf!
Dit speelt nu 4 weken.....wellicht dat u een bepaalde indruk krijgt maar of dit de juiste is......Er word mij iets beloofd en niet nagekomen,als ik dan bel krijg je het gevoel dat ze iets voor je gaan doen maar vervolgens gebeurd er niks,op contact formulieren word ook niet gereageerd.
Ik krijg de indruk dat u wel is bij Ziggo werkt,klopt dat?Anders zou ik u willen vragen of u dit voor mij op kunt lossen?
Mvgr
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 14:26
door berndv
Backtobasics schreef:
Ik krijg de indruk dat u wel is bij Ziggo werkt,klopt dat?Anders zou ik u willen vragen of u dit voor mij op kunt lossen?
En daar ging iedere kans op een fatsoenlijk antwoord zo het putje in.
Dus een ieder die een andere mening dan u toebedeeld is op dit forum werkt bij het bedrijf waar u over klaagt? Beetje een kleuterantwoord, daag en tot ziens.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 14:37
door Ziggowebteam
Hallo Backtobasics,
Jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt. De tariefswijziging heeft te maken met afspraken over het tarief welke vroeger met de gemeente gemaakt is. Deze is komt per 1 augustus te vervallen. Om niet direct in een keer het tarief te verhogen hebben we er voor gekozen om dit stapsgewijs in 4 jaar te doen.
Voor wat betreft de ontvanger, spijtig om te lezen dat je beloofd is dat we een Humax ontvanger zouden sturen, maar dit kunnen we niet beloven. Welke ontvanger je krijgt, is puur afhankelijk van wat we op voorraad hebben.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 17:58
door Backtobasics
Beste Ziggowebteam,dit is dus precies waar ik mij aan stoor.......
Ik heb gevraagd om een Humax en anders wilde ik niet ingaan op het aanbod,als ze dan vervolgens zeggen dat ik een Humax kan hebben en ik dus onder die voorwaarde ja zeg dan verwacht ik die ook.
Ik zit zelf in de autos en als ik een gele auto aan mensen verkoop en die stemmen daarmee in dan kan ik toch geen rode auto leveren,ben dan eerlijk!En waarom als ik daarna bel zeggen ze dat het geregeld gaat worden en er een retour sticker komt bij de beloofde Humax?En waarom krijg ik geen reactie op een contactformulier,daar dient deze toch voor?Graag had ik van u een reactie,dit mag eventueel ook per pb.
Mvgr
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 18:04
door berndv
Backtobasics schreef:Beste Ziggowebteam,dit is dus precies waar ik mij aan stoor.......
Ik heb gevraagd om een Humax en anders wilde ik niet ingaan op het aanbod,als ze dan vervolgens zeggen dat ik een Humax kan hebben en ik dus onder die voorwaarde ja zeg dan verwacht ik die ook.
Ik zit zelf in de autos en als ik een gele auto aan mensen verkoop en die stemmen daarmee in dan kan ik toch geen rode auto leveren,ben dan eerlijk!En waarom als ik daarna bel zeggen ze dat het geregeld gaat worden en er een retour sticker komt bij de beloofde Humax?En waarom krijg ik geen reactie op een contactformulier,daar dient deze toch voor?Graag had ik van u een reactie,dit mag eventueel ook per pb.
Mvgr
Die reactie heb je, je deponeert je klacht en plein publique, Ziggo geeft reactie en plein publique.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 18:21
door olaf79
Frantic2 schreef:hoelang bent u al bezig met uw probleem? In de eerste zin heeft u het over"onlangs" terwijl u relaas de indruk geeft dat u al maanden bezig bent om de Samsung te ruilen tegen een Humax.... Ik krijg de indruk dat u flink aan het overdrijven bent. Klopt dat? Geen probleem hoor. Als u liever een verouderde Humax wil dan de nieuwe Samsung dan zullen ze er vast wel 1 ergens uit een magazijn kunnen trekken voor u. Maar dat duurt wel een paar dagen of weken, geen idee eigenlijk. Maar u bent niet de enige klant van zo'n bedrijf!
Verouderde humax. Hoe kom je daar bij? De humax biedt een aantal interessante opties die Samsung niet heeft.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 18:25
door olaf79
Ziggowebteam schreef:Hallo Backtobasics,
Jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt. De tariefswijziging heeft te maken met afspraken over het tarief welke vroeger met de gemeente gemaakt is. Deze is komt per 1 augustus te vervallen. Om niet direct in een keer het tarief te verhogen hebben we er voor gekozen om dit stapsgewijs in 4 jaar te doen.
Voor wat betreft de ontvanger, spijtig om te lezen dat je beloofd is dat we een Humax ontvanger zouden sturen, maar dit kunnen we niet beloven. Welke ontvanger je krijgt, is puur afhankelijk van wat we op voorraad hebben.
Op papier klopt het. Maar ik weet uit ervaring dat het weldegelijk mogelijk is om in de bestelling aan te geven welk type geleverd gaat worden.
Daarnaast is het simpel: Humax toegezegd, maar niet geleverd. Dat betekent dat het contract kan worden ontbonden indien niet alsnog de humax geleverd wordt.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 18:34
door berndv
olaf79 schreef:Dat betekent dat het contract kan worden ontbonden indien niet alsnog de humax geleverd wordt.
Die mogelijkheid heeft ts sowieso, het is een eenzijdig afgesproken prijsverhoging.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 18:36
door olaf79
berndv schreef:olaf79 schreef:Dat betekent dat het contract kan worden ontbonden indien niet alsnog de humax geleverd wordt.
Die mogelijkheid heeft ts sowieso, het is een eenzijdig afgesproken prijsverhoging.
Het contract ter aanschaf van de interactieve hd recorder...
Het is geen eenzijdig afgesproken prijsverhoging...Het is namelijk door de gemeente goed gekeurd. In feite wordt een langdurige maar tijdelijk korting die TS genoot omdat hij in gemeente XYZ woont nu afgebouwd.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 15 jul 2014 19:08
door Backtobasics
Zojuist wederom telefonisch contact gehad en mij is nu wederom toegezegd dat de Samsung retour kan en dat ik een Humax geleverd krijg......even afwachten dus.
Re: Niet de beloofde recorder geleverd door ZIGGO!
Geplaatst: 19 jul 2014 15:05
door Backtobasics
Zou een mail krijgen op het moment dat het Humax werd verzonden,staat er ineens iemand aan de deur met een humax decoder.Snel de Samsung terug gestuurd.
Maak ik de verpakking open,geen wifi dongle terwijl mij verteld is dat deze er bij de Humax bij zou zitten.....maargoed ik heb nu dan toch een Humax.
Bedankt allemaal voor de reacties.