ARA Automobility Center te Steenwijk
Geplaatst: 15 jul 2014 15:54
Beste Radar,
"We" = twee studenten, beide 24 jaar, levend met ca. 80 euro in de week + studiefinanciering.
Onze vorige auto, een Suzuki Swift 1997, lieten we voor de APK keuren bij ARA Automobility Center. Niks aan de hand, op een lampje na, kosteloos hersteld. Want: nieuwe klant.
Nov 2013 kwamen we terug met onze Suzuki
Toch, de auto was ineens niet goed meer en zou ca. 500 euro kosten qua reparaties.
Alternatief: inruilen voor een Fiat Brava 2001.
Voor de Suzuki kregen we 750 euro, met 750 bijbetalen.
Dat geld hadden we niet. Mijn zieke opa, die een paar maand later ook nog overleed, schonk dit bedrag. Zijn laatste cadeau
Ik controleerde de Fiat op roest. Alles leek goed. Prima exterieur op een deuk na.
De auto zou volgens de Turkse "opa van ARA" dik in orde zijn en de volgende APK zou hij probleemloos doorstaan.
De deuk werd door de "opa" dramatisch hersteld met een tang. De baas (zoon van), S. Atta, wist de deuk alsnog goed te herstellen. Wij vol lof.
Een week na aankoop: rammelen en motorstoringslampje.
ARA verving de bobine kosteloos.
Symptomen bleven. Bij uitvallen van de auto op de snelweg, gaf de ANWB aan dat de koelvloeistof leeg was (levensgevaarlijk!) en de bougies waren "stokoud". De ANWB zei dat de koelvloeistof de laatste keer bij de garage ook leeg geweest moest zijn.
Wij terug naar ARA. Nu was de koppakking mogelijk lek en de bougies zouden vervangen worden. Telefonische afspraak dat het nog vergoed zou worden.
Bij ophalen, met mijn moeder erbij, bleek dat wij alles zelf moesten betalen. Nieuwe bougies + CO test + 2 uur loon. Uiteindelijk liet de baas S. Atta de dikke rekening voor ons liggen met één uur minder loon.
De auto reed nu wel weer stationair, koelvloeistof hebben we blijvend aangevuld...maar de auto kraakte.
Wij vertrouwden het niet meer en gingen voor de APK naar een andere garage in Steenwijk. Eigenlijk ook op aandringen van mijn moeder. Benieuwd wat er wérkelijk mankeerde aan de Fiat.
Wat bleek:
◙ het subframe was volledig doorroest, eenderde was wel zo broos en dat het eenvoudig met een schoevendraaier was te doorboren. Op diverse plaatsen eerder al gelast. Roest was "verdoezeld" door subframe te verven;
◙ rem lek, zeiknat van de olie;
◙ remschijven heel oud, verroest;
◙ veren verroest, kans op breuk;
◙ remkabels waren op diverse plaatsen doorroest, eveneens door ARA "verdoezeld" door te verven;
◙ uitlaat op twee plaatsen gelast;
De monteur heeft ons alles laten zien en zelfs als niet-techneut viel onze mond open.
Wij terug naar ARA, met bovenstaande lijstje. Veel ongeloof, reactie: gebreken pas net ontstaan. Ook zei S. Atta onprofessioneel dat het andere bedrijf dit verteld had om zo extra te verdienen.
De volgende dag wilden ze het met eigen ogen zien. S. Atta was er toen niet, wij moesten een volgende afspraak maken. Op aandringen wilde toch een monteur van ARA de Fiat op de brug zetten. Hij gaf zelf aan dat de roest er bij de vorige APK al had gezeten en dat de algehele indruk ook kritiek was, maar een APK was nog wel mogelijk.
Het is wel schandalig dat ARA sloopauto's, met de bedoeling om er zelf nog wat aan te verdienen, en daarmee automobilistenlevens te riskeren, zomaar even APK wil klaarmaken. Dit heb ik de monteur ook verteld.
De volgende dag werd mijn vriendin gebeld door S. Atta. Wind van voren: we waren naar een ander bedrijf gegaan, niet loyaal van ons. Roest was echt net ontstaan [in tegenstelling tot wat zijn eigen monteur had toegegeven]. Hij hing de hoorn er zo op.
Fiat = sloopauto = 1600,- verlies. ARA Automobility Center liet ons in een gevaarlijke auto rijden. Laatste cadeau van mijn opa = miskoop.
Klantvriendelijkheid is hier schijn. Elke recensie op internet een 7+, mogelijk zelf of door vrienden geschreven. De meeste autobedrijven in Steenwijk hebben geen tot weinig recensies, dit bedrijf pagina's met 9+ vol. Onze buurman had ook slechte ervaringen met ARA.
"We" = twee studenten, beide 24 jaar, levend met ca. 80 euro in de week + studiefinanciering.
Onze vorige auto, een Suzuki Swift 1997, lieten we voor de APK keuren bij ARA Automobility Center. Niks aan de hand, op een lampje na, kosteloos hersteld. Want: nieuwe klant.
Nov 2013 kwamen we terug met onze Suzuki
Toch, de auto was ineens niet goed meer en zou ca. 500 euro kosten qua reparaties.
Alternatief: inruilen voor een Fiat Brava 2001.
Voor de Suzuki kregen we 750 euro, met 750 bijbetalen.
Dat geld hadden we niet. Mijn zieke opa, die een paar maand later ook nog overleed, schonk dit bedrag. Zijn laatste cadeau
Ik controleerde de Fiat op roest. Alles leek goed. Prima exterieur op een deuk na.
De auto zou volgens de Turkse "opa van ARA" dik in orde zijn en de volgende APK zou hij probleemloos doorstaan.
De deuk werd door de "opa" dramatisch hersteld met een tang. De baas (zoon van), S. Atta, wist de deuk alsnog goed te herstellen. Wij vol lof.
Een week na aankoop: rammelen en motorstoringslampje.
ARA verving de bobine kosteloos.
Symptomen bleven. Bij uitvallen van de auto op de snelweg, gaf de ANWB aan dat de koelvloeistof leeg was (levensgevaarlijk!) en de bougies waren "stokoud". De ANWB zei dat de koelvloeistof de laatste keer bij de garage ook leeg geweest moest zijn.
Wij terug naar ARA. Nu was de koppakking mogelijk lek en de bougies zouden vervangen worden. Telefonische afspraak dat het nog vergoed zou worden.
Bij ophalen, met mijn moeder erbij, bleek dat wij alles zelf moesten betalen. Nieuwe bougies + CO test + 2 uur loon. Uiteindelijk liet de baas S. Atta de dikke rekening voor ons liggen met één uur minder loon.
De auto reed nu wel weer stationair, koelvloeistof hebben we blijvend aangevuld...maar de auto kraakte.
Wij vertrouwden het niet meer en gingen voor de APK naar een andere garage in Steenwijk. Eigenlijk ook op aandringen van mijn moeder. Benieuwd wat er wérkelijk mankeerde aan de Fiat.
Wat bleek:
◙ het subframe was volledig doorroest, eenderde was wel zo broos en dat het eenvoudig met een schoevendraaier was te doorboren. Op diverse plaatsen eerder al gelast. Roest was "verdoezeld" door subframe te verven;
◙ rem lek, zeiknat van de olie;
◙ remschijven heel oud, verroest;
◙ veren verroest, kans op breuk;
◙ remkabels waren op diverse plaatsen doorroest, eveneens door ARA "verdoezeld" door te verven;
◙ uitlaat op twee plaatsen gelast;
De monteur heeft ons alles laten zien en zelfs als niet-techneut viel onze mond open.
Wij terug naar ARA, met bovenstaande lijstje. Veel ongeloof, reactie: gebreken pas net ontstaan. Ook zei S. Atta onprofessioneel dat het andere bedrijf dit verteld had om zo extra te verdienen.
De volgende dag wilden ze het met eigen ogen zien. S. Atta was er toen niet, wij moesten een volgende afspraak maken. Op aandringen wilde toch een monteur van ARA de Fiat op de brug zetten. Hij gaf zelf aan dat de roest er bij de vorige APK al had gezeten en dat de algehele indruk ook kritiek was, maar een APK was nog wel mogelijk.
Het is wel schandalig dat ARA sloopauto's, met de bedoeling om er zelf nog wat aan te verdienen, en daarmee automobilistenlevens te riskeren, zomaar even APK wil klaarmaken. Dit heb ik de monteur ook verteld.
De volgende dag werd mijn vriendin gebeld door S. Atta. Wind van voren: we waren naar een ander bedrijf gegaan, niet loyaal van ons. Roest was echt net ontstaan [in tegenstelling tot wat zijn eigen monteur had toegegeven]. Hij hing de hoorn er zo op.
Fiat = sloopauto = 1600,- verlies. ARA Automobility Center liet ons in een gevaarlijke auto rijden. Laatste cadeau van mijn opa = miskoop.
Klantvriendelijkheid is hier schijn. Elke recensie op internet een 7+, mogelijk zelf of door vrienden geschreven. De meeste autobedrijven in Steenwijk hebben geen tot weinig recensies, dit bedrijf pagina's met 9+ vol. Onze buurman had ook slechte ervaringen met ARA.