Pagina 1 van 1

Typhone; kansloze missie

Geplaatst: 17 jul 2014 11:12
door Tom157
Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar deze ervaring wilde ik toch graag even met jullie delen.

Middels de webshop van Typhone heb ik geprobeerd om een nieuw abonnement af te sluiten icm met een Iphone 5S. Ik zou overstappen van de Vodafone naar KPN met nummerbehoud. Bestellen en betalen ging perfect en binnen no-time had ik mijn nieuw contract binnen van KPN. Tot dusver ook geen aanmerkingen.

Eenmaal het contract goed doorgenomen zag ik dat dit een contract betrof zonder nummerbehoud. In het bestel formulier had ik dit echter wel aangegeven. Ik heb tweemaal geprobeerd om de klantenservice te bereiken om dit probleem op te lossen, echter beide keren zonder succes. Hierbij heb ik tweemaal 35 minuten in de wacht gestaan. Door het niet bereiken van deze onderneming is het vertrouwen dermate gedaald dat ik de order heb geannuleerd middels het contact formulier op de website en per e-mail. Ik wacht nu op restitutie van het betaalde bedrag. De contracten zijn niet getekend en niet terug gezonden.

Kijk uit voor deze onderneming, na verder onderzoek op internet bleek dat er veel mensen met het zelfde probleem zitten met betrekking tot klantenservice (of beter gezegd geen service). Aangezien ik dit bedrijf dacht te kennen, gezien ze eerder gevestigd waren in deze omgeving en onderdeel uitmaakten van een eerder gemaakte concurrentie-analyse (2009), had ik vooraf geen onderzoek gedaan. Ik dacht immers dat deze onderneming te vertrouwen was. Helaas is dit niet (meer) het geval.

Nu heb ik middels de webshop van Belsimpel een toestel besteld. Tot nu ben ik zeer tevreden over het proces en wordt er op een pro-actieve wijze gecommuniceerd. Deze webshop kan ik zeker aanbevelen tot nu.

Groet,
Tom

Re: Typhone; kansloze missie

Geplaatst: 17 jul 2014 16:45
door berndv
Tom157 schreef: Kijk uit voor deze onderneming, na verder onderzoek op internet bleek dat er veel mensen met het zelfde probleem zitten met betrekking tot klantenservice (of beter gezegd geen service). Aangezien ik dit bedrijf dacht te kennen, gezien ze eerder gevestigd waren in deze omgeving en onderdeel uitmaakten van een eerder gemaakte concurrentie-analyse (2009), had ik vooraf geen onderzoek gedaan. Ik dacht immers dat deze onderneming te vertrouwen was. Helaas is dit niet (meer) het geval.
Tja, om op basis van uw verhaal nu te zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn vind ik persoonlijk ietwat voorbarig, maar dat is uw opvatting.

Re: Typhone; kansloze missie

Geplaatst: 17 jul 2014 17:47
door prem
Typhone is een bedrijf met grote service, wij hebben alle abonnementen bij hun ondergebracht en nog nooit een klacht gehad.
Alles doet u per mail behalve even het misverstand op "papier" zetten.
Een raar verhaal met bijsmaak.

Re: Typhone; kansloze missie

Geplaatst: 18 jul 2014 12:18
door Tom157
Raar verhaal met bijsmaak? Hoe verklaren jullie dit dan?

http://tweakers.net/shopreview/4146/typ ... opreviews/
http://www.kieskeurig.nl/typhonenl/wink ... 34002DC6EA
https://www.trustpilot.nl/review/www.typhone.nl
http://www.reviewspot.nl/typhone

Zoals de de klanten aangeven in de reacties zou het komen door een nieuw bestelsysteem. Echter zie ik een nieuw bestelsysteem niet als een reden om niet bereikbaar te zijn voor klanten. Als we dus ook nog even verder kijken naar de reacties begint de ellende bij Typhone vanaf juni. Op basis hiervan icm mijn eigen ervaring is mijn vertrouwen dermate gedaald in deze onderneming dat ik er geen zaken meer mee wil doen.

Een onderneming welke beloftes maakt (levering, bereikbaarheid, service enz) en deze vervolgens niet nakomt en daarbovenop niet bereikbaar is voor haar klanten bestempel ik inderdaad als onbetrouwbaar. Uitgaande van de reacties op diverse vergelijkingssites, zou het doorzetten van mijn probleem per e-mail naar verwachting niet het gewenste resultaat opleveren en alleen voor verdere vertraging zorgen.

In het verleden zal Typhone zeker de gewenste service geleverd hebben, echter is dat op dit moment zeker niet geval. Ik kan alleen oordelen op basis van mijn recente ervaringen en de gelezen reacties van meerdere klanten van Typhone.