LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie mediamarkt

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
daniellelinsy

garantie mediamarkt

Ongelezen bericht door daniellelinsy »

goeiemiddag, voor 2 weken geleden een nieuwe telefoon van 475 euro gekocht bij de mediamarkt. gelijk vanaf dat ik de telefoon heb konden mensen mij niet verstaan aan de andere kant van de telefoon. ik klonk ver weg en ik viel ook steeds weg. met deze klacht naar de mediamarkt gegaan( precies een week later) en ik heb dit verhaal ook uitgelegd dat mensen mij niet konden horen en dat ik weg val. ook had ik de provider al gebeld om te kijken of het niet aan de verbinding lag en volgens hun was het hier goed. die meneer wou de telefoon zelf testen door te bellen maar uiteraard maar een paar seconde geprobeerd en deed het en werd naar huis gestuurd. want inmmers moeten HUN het constateren. als het probleem zich weer voordeed moest ik hun bellen. dat heb ik gedaan en ze hoorde mij gelijk al niet, dus probleem geconstateerd zou je denken. ik dus terug naar de winkel en werd weer afgescheept met we moeten hem testen. hij is getest en volgens hun was ie goed. ik loop de winkel uit en ja hoor weer het zelfde probleem dat mensen mij niet kunnen horen en wegvallen.. ik weer terug en ik heb de telefoon ter reparatie aangeboden. wat moet ik er nu mee? heb die telefoon nu precies 2 weken en 1 dag en ik heb het al niet fatsoenlijk kunnen gebruiken. gr danielle

olaf79

Re: garantie mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

klinkt toch als probleem met de provider. Zou eens een ander simkaartje proberen

daniellelinsy

ik heb een nieuwe simkaart gekregen die zat er al in, maar helaas blijft ie dat probleem geven

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Toevallig een S4 op het KPN 4G netwerk?

daniellelinsy

het is de galaxy k zoom ;) kan nu niet meer in de telefoon kijken is nu weg voor reparatie :wink: en ik heb vodafone

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou er op staan dat ik een vervanging zou krijgen.

daniellelinsy

helaas krijg ik dat niet voor elkaar, ik kon het laten opsturen of wegwezen (zo zeiden ze dat daar ook letterlijk) want inmiddels ben ik er al 3x mee terug geweest en aangezien ik dat al gezegd heb, zijn ze daar behoorlijk arrogant. dus weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet doen. dat ding is 2 weken oud en niet goed, en ben het nu 3 weken kwijt, ik heb er nog niks mee kunnen doen dan moeten ze toch of vervanging of geld terug geven?

alfatrion

Je kunt kijken of je naar de geschillencommissie of de rechter toe wilt.

olaf79

snuffel1 schreef:Een smartphone is een ding die al vanaf de eerste keer aanzetten vol gestopt wordt met persoonlijke informatie en apps. Zomaar omruilen is eigenlijk geen optie want het toestel wordt onverkoopbaar, Mediamarkt in deze heeft het recht het toestel in te nemen en ter reparatie aan te bieden bij de importeur. Triest voor u maar het is niet anders.
MM moet niet innemen om de troep weer aan een ander te verkopen. Ze moeten innemen omdat het product defect is, en vervolgens met leverancier / fabrikant maar uitzoeken wat ze gaan doen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waar zit de microfoon?

Ja, als ik mijn telefoon tegen mijn oor links houd ben ik beter te verstaan dan rechts vasthouden.
De oplossing is eigenlijk niet mijn oren maar Uw mond...
Toestel lager houden, half onder je oor en dan spreek je in de microfoon.

Ook een headset is meestal oplossing, vooral buiten met harde wind ben je beter te horen en hoor je zelf ook alles goed.

De toestellen zijn dus eigenlijk te klein en je hoofd te groot.
Dus de oplossing is toestel lager houden of headset gebruiken.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Heb je of had je er een cover op.
En nee Olaf, garantie betekent geen nieuwe geven. Je kunt wel om een vervangend exemplaar vragen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:Waar zit de microfoon?

Ja, als ik mijn telefoon tegen mijn oor links houd ben ik beter te verstaan dan rechts vasthouden.
De oplossing is eigenlijk niet mijn oren maar Uw mond...
Toestel lager houden, half onder je oor en dan spreek je in de microfoon.

Ook een headset is meestal oplossing, vooral buiten met harde wind ben je beter te horen en hoor je zelf ook alles goed.

De toestellen zijn dus eigenlijk te klein en je hoofd te groot.
Dus de oplossing is toestel lager houden of headset gebruiken.
Jij kent TS persoonlijk? Knap dat je dit via een forum kan bepalen...larikoek gewoon!

alfatrion

snuffel1 schreef:Een smartphone is een ding die al vanaf de eerste keer aanzetten vol gestopt wordt met persoonlijke informatie en apps. Zomaar omruilen is eigenlijk geen optie want het toestel wordt onverkoopbaar, Mediamarkt in deze heeft het recht het toestel in te nemen en ter reparatie aan te bieden bij de importeur. Triest voor u maar het is niet anders.
MediaMark kan de koper niet een wettelijk recht ontzeggen, omdat dit haar niet goed uitkomt. Het leeg maken van de smartphone is gewoon onderdeel van het proces. Daarna laten maken en met korting verkopen.

prem

alfatrion schreef:
MediaMark kan de koper niet een wettelijk recht ontzeggen, omdat dit haar niet goed uitkomt. Het leeg maken van de smartphone is gewoon onderdeel van het proces. Daarna laten maken en met korting verkopen.
http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/515 ... antie.html
Op het moment dat het product niet goed is heeft u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Deze reparatie of vervanging moet dan binnen een bepaalde tijd geschieden zonder dat u daar last van heeft. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf bepalen, mits u geen last hiervan ondervindt.
Mediamarkt mag dus gewoon repareren als zij dat willen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/515 ... antie.html
Op het moment dat het product niet goed is heeft u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Deze reparatie of vervanging moet dan binnen een bepaalde tijd geschieden zonder dat u daar last van heeft. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf bepalen, mits u geen last hiervan ondervindt.
Mediamarkt mag dus gewoon repareren als zij dat willen.
TS is toestel 3 weken kwijt, dat lijkt mij toch wel lastig

olaf79

prem schreef:Mediamarkt mag dus gewoon repareren als zij dat willen.
Tsja waar u dit vandaan haalt is een beetje raadselachtig. De wet stelt namelijk dat het de keuze is van de koper of hij kiest voor vervanging of reparatie.

dhc

Verwijzing graag....je kletst!

olaf79

dhc schreef:Verwijzing graag....je kletst!
Nee hoor:

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde

Dit kan de koper eisen en is dus niet iets wat de keuze is van verkoper

prem

olaf79 schreef:
prem schreef:Mediamarkt mag dus gewoon repareren als zij dat willen.
Tsja waar u dit vandaan haalt is een beetje raadselachtig. De wet stelt namelijk dat het de keuze is van de koper of hij kiest voor vervanging of reparatie.
Is een citaat, lees even. Ook even een link van die wet van jou graag.

dhc

olaf79 schreef:
dhc schreef:Verwijzing graag....je kletst!
Nee hoor:

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde

Dit kan de koper eisen en is dus niet iets wat de keuze is van verkoper

Dit kan de koper eisen en is dus niet iets wat de keuze is van verkoper.

Wederom en nog steeds kletskoek.

Gesloten