| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veilig internetten !
-
pietjeplus
Veilig internetten !
Op mijn laptop werk ik nog steeds met Windows XP heb die wel beschermd met Internet Security van Kaspersky en een betaalde versie Malwarebytes Anti Malware. En alles in de sandbox. Gelukkig geen last meer van die vervelende updates en alles gaat prima.
Nog nooit zo veilig geinternet als nu. Microsoft gaat 18000 mensen ontslaan hoe zo veilig met W7 en al die andere produkten ?
Nog nooit zo veilig geinternet als nu. Microsoft gaat 18000 mensen ontslaan hoe zo veilig met W7 en al die andere produkten ?
Re: Veilig internetten !
Dan ben ik benieuwd of de bank ook vindt dat je het allemaal zo goed weet, als je slachtoffer wordt van een phising aanval, en ze je verloren geld niet terugstorten omdat je willens en wetens met een >12 jaar oud OS waarvan bekend is dat er geen patches meer voor komen, blijft werkenpietjeplus schreef:Op mijn laptop werk ik nog steeds met Windows XP heb die wel beschermd met Internet Security van Kaspersky en een betaalde versie Malwarebytes Anti Malware. En alles in de sandbox. Gelukkig geen last meer van die vervelende updates en alles gaat prima.
Overigens twijfel ik of je er verstand van hebt, aangezien die net aangekondigde 18.000 ontslagen, voor het overgrote deel bestaan uit mensen van het recent overgenomen Nokia, die geen klap van doen hebben met wat voor windows desktopversie dan ook.
Maar goed, ieder zijn keuze, ik hoop voor je dat je de gevolgen van die keuze ook zo zelfverzekerd draagt als je er mee geconfronteerd wordt.
pietjeplus schreef:Op mijn laptop werk ik nog steeds met Windows XP heb die wel beschermd met Internet Security van Kaspersky en een betaalde versie Malwarebytes Anti Malware. En alles in de sandbox. Gelukkig geen last meer van die vervelende updates en alles gaat prima.
In en regel: Veilig internetten= NEEN!
Hier weer te lezen, hoe dom mensen kunnen zijn.
Het volgende topic is al in de pen, zoals Sjohie schrijft:
Dan ben ik benieuwd of de bank ook vindt dat je het allemaal zo goed weet, als je slachtoffer wordt van een phising aanval, en ze je verloren geld niet terugstorten omdat je willens en wetens met een >12 jaar oud OS waarvan bekend is dat er geen patches meer voor komen, blijft werken
Je biedt jezelf schijnveiligheid en een schijn goedgevoel. Die updates worden gedaan om het systeem veiliger te maken. Gaten in windows xp worden niet meer opgelost en kaspersky kan daar helemaal niks tegen doen, evenals malwarebytes. Jij hebt in feite 3 sterren kema sloten op de deur, terwijl je je raam wagenwijd open laat staan.pietjeplus schreef:Op mijn laptop werk ik nog steeds met Windows XP heb die wel beschermd met Internet Security van Kaspersky en een betaalde versie Malwarebytes Anti Malware. En alles in de sandbox. Gelukkig geen last meer van die vervelende updates en alles gaat prima.
Je bent niet slim bezig en je provider zou je eigenlijk van internet moeten weren.
Op onderstaande website krijg je informatie over de gevaren van doorwerken met windows xp:
http://www.goodbyewindowsxp.com/mogelij ... -gebruiken
olaf79 schreef:
Je bent niet slim bezig en je provider zou je eigenlijk van internet moeten weren.
Wat heeft de provider met dit te doen?
Geen provider interesseert met welk OS je werkt.
Een bank kan je misschien weren, omdat je niet veilig aan internetten bent,maar een provider heeft lak aan, of je en virus binnen haalt of niet.
Niet helemaal, als je rare zaken begint te versturen of (ongewild) aan het spammen slat blokkeren ze je wel degelijk.maar een provider heeft lak aan, of je en virus binnen haalt of niet.
Oh ja, daar heb je gelijk in, maar dan moet het ook dit virus zijn, wat spam mails verstuurd.bprosman schreef:Niet helemaal, als je rare zaken begint te versturen of (ongewild) aan het spammen slat blokkeren ze je wel degelijk.maar een provider heeft lak aan, of je en virus binnen haalt of niet.
Of andere rotzooi, zoals port scans oid.
-
pietjeplus
@Olafolaf79 schreef:Je biedt jezelf schijnveiligheid en een schijn goedgevoel. Die updates worden gedaan om het systeem veiliger te maken. Gaten in windows xp worden niet meer opgelost en kaspersky kan daar helemaal niks tegen doen, evenals malwarebytes. Jij hebt in feite 3 sterren kema sloten op de deur, terwijl je je raam wagenwijd open laat staan.pietjeplus schreef:Op mijn laptop werk ik nog steeds met Windows XP heb die wel beschermd met Internet Security van Kaspersky en een betaalde versie Malwarebytes Anti Malware. En alles in de sandbox. Gelukkig geen last meer van die vervelende updates en alles gaat prima.
Op onderstaande website krijg je informatie over de gevaren van doorwerken met windows xp:
Aangezien ik niet zo veel verstand heb van een PC heeft u mij de ogen geopend. Ik zal snel overstappen naar W7 bedankt voor uw positieve bijdrage.
Doe dan gelijk W8, ben je net wat meer futureproof.pietjeplus schreef:@Olafolaf79 schreef:Je biedt jezelf schijnveiligheid en een schijn goedgevoel. Die updates worden gedaan om het systeem veiliger te maken. Gaten in windows xp worden niet meer opgelost en kaspersky kan daar helemaal niks tegen doen, evenals malwarebytes. Jij hebt in feite 3 sterren kema sloten op de deur, terwijl je je raam wagenwijd open laat staan.pietjeplus schreef:Op mijn laptop werk ik nog steeds met Windows XP heb die wel beschermd met Internet Security van Kaspersky en een betaalde versie Malwarebytes Anti Malware. En alles in de sandbox. Gelukkig geen last meer van die vervelende updates en alles gaat prima.
Aangezien ik niet zo veel verstand heb van een PC heeft u mij de ogen geopend. Ik zal snel overstappen naar W7 bedankt voor uw positieve bijdrage.
Mits jou laptop ook geschikt voor W 7 is.pietjeplus schreef: @Olaf
Goed advies lees hier, tenminste als het mogelijk is:
Gebruik de upgrade assistent van Windows, dan weet je het.sjohie schreef: Doe dan gelijk W8, ben je net wat meer futureproof.
Veel oudere pc laptop kunnen de upgrading niet aan ivm het te weinig geheugen , te kleine grafische kaart etc etc, ik hou het maar op Vista welke nog verkrijgbaar is en wordt ondersteund door Windowseleven schreef:Mits jou laptop ook geschikt voor W 7 is.pietjeplus schreef: @Olaf
sjohie schreef: Doe dan gelijk W8, ben je net wat meer futureproof.
Gebruik de upgrade assistent van Windows, dan weet je het.
Har06 schreef:Veel oudere pc laptop kunnen de upgrading niet aan ivm het te weinig geheugen , te kleine grafische kaart etc etc, ik hou het maar op Vista welke nog verkrijgbaar is en wordt ondersteund door Windowseleven schreef:Mits jou laptop ook geschikt voor W 7 is.pietjeplus schreef: @Olaf
sjohie schreef: Doe dan gelijk W8, ben je net wat meer futureproof.
Gebruik de upgrade assistent van Windows, dan weet je het.
Met de upgrade assistent krijg het antwoord.
Dacht het niet. Als een virus spam verstuurt of een botnet aanmaakt, kan de provider daar erg veel last van hebben.eleven schreef:olaf79 schreef:
Een bank kan je misschien weren, omdat je niet veilig aan internetten bent,maar een provider heeft lak aan, of je en virus binnen haalt of niet.
Geen dank hoor.pietjeplus schreef: @Olaf
Upgraden naar Windows 7 is niet zo maar iets dat je even doet. Je moet je gedegen laten voorlichten. Het beste kun je het hele proces door een professional laten uitvoeren.
Hebben wij al in een eerder bericht over gehad.olaf79 schreef:Dacht het niet. Als een virus spam verstuurt of een botnet aanmaakt, kan de provider daar erg veel last van hebben.eleven schreef:olaf79 schreef:
Ook andere berichten lezen.
Het geheugen is bijna nooit het probleem, Windows 8 vraagt maar weinig. het probleem zit in drivers van de componenten. Het driver model is in windows 8 gewijzigd waardoor er voor veel componenten nieuwe drivers gemaakt moeten worden. Meestal werkt overigens een driver voor windows 7 ook, maar dat is geen zekerheid.Har06 schreef:Veel oudere pc laptop kunnen de upgrading niet aan ivm het te weinig geheugen , te kleine grafische kaart etc etc, ik hou het maar op Vista welke nog verkrijgbaar is en wordt ondersteund door Windows
Een grafische kaart kan trouwens niet te klein zijn. Meeste laptops hebben de grafische kaart ingebouwd in de processor.
Windows Vista is niet meer te koop, althans niet legaal. Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista
Duurt nog even hoor.olaf79 schreef: Windows Vista is niet meer te koop, althans niet legaal. Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista
http://tweakers.net/nieuws/80128/micros ... ows-7.htmlAanvankelijk stond bij de Product Lifecycle-pagina van Windows Vista dat er geen Extended Support voor de consumentenversies was, maar vrijdag heeft Microsoft de pagina aangepast, zo constateert Webwereld. Dit betekent dat alle versies van Vista ondersteuning behouden tot 11 april 2017.
trail46 schreef:Duurt nog even hoor.olaf79 schreef: Windows Vista is niet meer te koop, althans niet legaal. Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista
http://tweakers.net/nieuws/80128/micros ... ows-7.htmlAanvankelijk stond bij de Product Lifecycle-pagina van Windows Vista dat er geen Extended Support voor de consumentenversies was, maar vrijdag heeft Microsoft de pagina aangepast, zo constateert Webwereld. Dit betekent dat alle versies van Vista ondersteuning behouden tot 11 april 2017.
Ik wilde niet op Olaf reageren, anders is op ieder bericht iets aan te merken, wat niet juist is.
Maar trial je hebt weer recht gezet, dat mensen niet onnodig op het verkeerde been gezet worden.
Klopt inderdaad, alleen zou ik het toch niet aanbevelen vanwege de vele compatibiliteitsproblemen met het product. Bovendien is het niet te koop dat het kan niet dienen als upgrade.trail46 schreef:Duurt nog even hoor.olaf79 schreef: Windows Vista is niet meer te koop, althans niet legaal. Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista