Reparateur beschadigt laptop
Geplaatst: 22 jul 2014 15:36
Besten,
Ik zou graag advies krijgen in hoeverre ik in mijn recht sta in de volgende situatie:
De harde schijf van mijn laptop is een halve maand geleden gecrashed. (Ik heb mijn gegegevens terug kunnen krijgen, maar de schijf is niet te recoveren.) Mijn laptop van bijna 2 jaar oud, gekocht bij CampusShop, viel nog binnen de garatieperiode, dus ik had recht op een nieuwe harde schijf. Na veel gebel en gedoe (een verhaal voor een andere keer wellicht), heb ik het voor elkaar gekregen dat een reparateur van een 3e partij de harde schijf op locatie kwam vervangen. Hij heeft gisteren, 21juli, de schijf vervangen, laten zien dat de schijf ook werkt en daarna een verse installatie van windows aangezet, deze kon ik zelf wel afmaken heb ik aangegeven. Ik heb getekend dat het o.k. was; de schijf werkt prima en de reparateur is weer vetrokken.
Ik merk een half uur nadat hij weg is, dat de laptop een zacht tikkend geluidje maakt, wat het eerder niet maakte, dus ik zet het apparaat uit en draai het om. Tot mijn schrik zie ik dat het klepje waar de schijf onder zit niet goed meer afsluit en er dus een flinke kier tussenzit. Nadat ik zelf voorzichtig de klep heb verwijderd zie ik dat er verscheidene plastic onderdeeltjes van de kast, niet van het klepje, zijn afgebroken of verbogen en 1 of 2 zijn er in mijn laptop beland. Dit moet met kracht zijn gebeurd om de klep te verwijderen. Ik heb direct teruggebeld, maar de reparateur was niet te bereiken volgens de dame aan de telefoon, dus ik zou die middag nog teruggebeld worden. Niks gehoord en vandaag zelf gebeld, ik zou vandaag nog teruggebeld worden... Nog niets gehoord op dit moment.
Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb getekend voor het feit dat de harde schijf werkt/goed is. Pas later zag ik het defect in de kast van mijn laptop, ik heb daarvoor absoluut niet getekend. Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen, wellicht wordt dit keurig opgelost, maar ik zou hierover graag advies inwinnen; wat is wijsheid?
Dankjulliewel!
- Mieke
Ik zou graag advies krijgen in hoeverre ik in mijn recht sta in de volgende situatie:
De harde schijf van mijn laptop is een halve maand geleden gecrashed. (Ik heb mijn gegegevens terug kunnen krijgen, maar de schijf is niet te recoveren.) Mijn laptop van bijna 2 jaar oud, gekocht bij CampusShop, viel nog binnen de garatieperiode, dus ik had recht op een nieuwe harde schijf. Na veel gebel en gedoe (een verhaal voor een andere keer wellicht), heb ik het voor elkaar gekregen dat een reparateur van een 3e partij de harde schijf op locatie kwam vervangen. Hij heeft gisteren, 21juli, de schijf vervangen, laten zien dat de schijf ook werkt en daarna een verse installatie van windows aangezet, deze kon ik zelf wel afmaken heb ik aangegeven. Ik heb getekend dat het o.k. was; de schijf werkt prima en de reparateur is weer vetrokken.
Ik merk een half uur nadat hij weg is, dat de laptop een zacht tikkend geluidje maakt, wat het eerder niet maakte, dus ik zet het apparaat uit en draai het om. Tot mijn schrik zie ik dat het klepje waar de schijf onder zit niet goed meer afsluit en er dus een flinke kier tussenzit. Nadat ik zelf voorzichtig de klep heb verwijderd zie ik dat er verscheidene plastic onderdeeltjes van de kast, niet van het klepje, zijn afgebroken of verbogen en 1 of 2 zijn er in mijn laptop beland. Dit moet met kracht zijn gebeurd om de klep te verwijderen. Ik heb direct teruggebeld, maar de reparateur was niet te bereiken volgens de dame aan de telefoon, dus ik zou die middag nog teruggebeld worden. Niks gehoord en vandaag zelf gebeld, ik zou vandaag nog teruggebeld worden... Nog niets gehoord op dit moment.
Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb getekend voor het feit dat de harde schijf werkt/goed is. Pas later zag ik het defect in de kast van mijn laptop, ik heb daarvoor absoluut niet getekend. Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen, wellicht wordt dit keurig opgelost, maar ik zou hierover graag advies inwinnen; wat is wijsheid?
Dankjulliewel!
- Mieke