LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 migreert en doet het langdurig niet goed meer..

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
rijnsma

Tele2 migreert en doet het langdurig niet goed meer..

Ongelezen bericht door rijnsma »

Tele2 heeft een alternatieve mailbox (niets bijzonders) en vervolgens kan de gebruiker niet
meer naar familie met een account binnen Tele2 emailen. Testmails naar jezelf (doet ie het
doet ie het niet) is ook niet meer mogelijk. Het zal wel niet eeuwig duren, maar het is knap irritant met zo'n bedrijf... Het was dus niet de nieuwe mailbox, waar ze mee zaten...

Zojuist maar weer eens op het Tele2 forum geschreven na anderhalve week (ik heb er meerdere geschreven wegens gefrusteerdheid:

574

Ik ben voortdurend in gevecht met ze. Via telefoon, wat geld kost als je dat een paar uur doet, want ze houden je aan de lijn... dat is waarschijnlijk allemaal inkomsten. Het lijkt wel of ze failliet dreigen te gaan. Ik laat ze dan wel eens terug bellen. Dat doen ze.

Vandaag heb ik begrepen, dat hun smtp-servers Tele2, Versatel, Zonnet sinds de 'migratie' niet goed samen kunnen werken. (Migratie: ander plaatje voor de mailbox, die ik overigens nooit gebruik eigen programma.)
Aan die 'samenwerking van de servers' daar werken ze nog steeds aan, is mij gezegd om een heel erg lang vervelend verhaal wat korter te maken.

Het klopt, want ik kan naar buiten (dus naar niet-Tele2) emailen. Ontvangen van buiten Tele2 kan ik ook.
Maar 'intern' b.v. van ..@zonnet. nl naar [email protected] of andersom gaat (nog steeds.........) niet.
Testmailtje naar zonnet kan ook niet. Emails verdwijnen allemaal in een bodemloze put.
Ik heb er de laatste tijd wel 50 verzonden.

Verder heb ik niet de indruk, dat ze het forum in de gaten houden. En verder heb ik ook niet de indruk, dat het ze erg veel kan schelen. Ze geven me wel steeds gelijk, maar hebben dan de neiging mijn emailclient of de computer de schuld te geven. Terwijl ze donders goed weten wat het is. Ja alleen Microschoft Outlook, Mozilla.... enz. ondersteunen wij... Nou, Thunderbird heb ik dan voor de aardigheid maar even geïstalleerd en geconfigureerd. Ook niks. De fout ligt bij hun. Daar kan je ze dan mee bedienen.
Na hun 'migratie' N,B.... anderhalve week terug, en de mensen maar aan de lijn houden....... Heel schandelijk Tele2...

Vorige week. Huil, huil, ja zo omstreeks donderdag zal het weer werken. Duimen maar...
Noppes.
Vandaag: nou, met vrijdag zal het wel in orde zijn.

Ik ken dit van een jaar problemen met afvallen na een periode van sound-streams.
Dat is omstreeks 2008 geweest.
Een jaar.... En tóen was het goed.....! Dus het lag niet aan de computer of aan de software van gebruiker, wat, als ze het niet meer weten altijd wél wordt gezegd door sommige zeer goede medewerkers aan de 'help'desk..

Dan maar via de media. Schop ze vooruit:

Citaat uit de stortvloed van klachten op het forum:
Yzzaj schreef:
http://kassa.vara.nl/actueel/diginieuws ... erhuizing/

Nog een plek waar je je kunt laten horen.

http://Www.klacht.nl is ook een optie.
En hier, herinnerde ik mij van vroeger. :wink:

Ze zijn in staat er geen moment van wakker te liggen.... :roll:

Bob Schurkjens

Re: Tele2 migreert en doet het langdurig niet goed meer..

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Overstappen naar bijvoorbeeld Gmail. Zonnet/Tele2 e-mail heb ik nog steeds maar gebruik ik niet (kan niet opgezegd worden). Het valt me op hoeveel spam en phishingmails en andere rommel daar binnenkomt.

Naar mijn idee is het gevaarlijk om deze e-mailprovider nog te gebruiken. Gmail maakt phishingmails etc onklaar zodat zelfs de grootste idioot nooit slachtoffer kan worden van deze praktijken.

Gesloten