Pagina 1 van 1

Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 23 jul 2014 20:54
door Mariekedb
Op 29 juni bestelde mijn man de Rocksmith 2014 + Realtone Kabel-Ubisoft voor 39,99 bij Bol.com. De bestelling zou binnen 3-5 dagen binnen zijn. Op 4 juli kreeg hij een bericht dat het uiterlijk 8 juli zou worden en op 8 juli een bericht dat het nog wat meer vertraging op zou lopen. Als het artikel binnen 3 maanden niet geleverd kon worden zou de bestelling worden geannuleerd. Prima.
Dezelfde dag nog echter, kreeg mijn man een bericht dat het bestelde artikel helaas niet leverbaar zou zijn en het bedrag werd teruggestort op zijn rekening. Raar, vonden wij, want in eerste en tweede en derde instantie was het artikel gewoon te bestellen en op voorraad.
Wat nog raarder was, was dat de dag erna het artikel werd aangeboden voor 72,99.

Mijn man heeft hierover gebeld met Bol, en er werd gezegd dat ze hier niets aan konden doen. Punt.
Vervolgens heb ik over en weer email contact met Bol gehad, waarin werd uitgelegd dat het artikel aangeboden word door een externe leverancier, Yourgamezone, die haar eigen prijzen bepaalt en waar Bol geen invloed op heeft. Bol zou alleen voor de afhandeling van de betalingen zijn.
Neemt niet weg dat mijn man het artikel voor 39,99 kon bestellen. Er was geen wachtlijst, het was gewoon op voorraad. Dus als het vervolgens voor bijna het dubbele wordt aangeboden lijkt het me logisch dat hij bij Bol aan de bel trekt, dat is de aanbieder.

Ik vind het ontzettend scheef dat Bol dit artikel niet voor de aangeboden prijs heeft geleverd en dat de bestelling is geannuleerd terwijl het wat ons betreft niet uitmaakte dat het wat langer zou duren. Als die externe leverancier ineens zijn prijzen omhoog gooit is dat toch de verantwoordelijkheid van Bol? Daar zou de consument toch niet de dupe van moeten worden? Bol had alsnog het artikel moeten leveren, voor de afgesproken prijs, en zich niet, zoals ze nu hebben gedaan, verschuilen achter hun "welgemeende excuses". Dat is geen oplossing van een klacht.

En wat het toppunt was; ik heb een klacht ingediend op de site van Bol, met het bovenstaande verhaal. Naar aanleiding daarvan is mijn man gebeld, hij heeft zijn verhaal weer gedaan en Bol zei weer dat ze er niets aan konden (wilden, naar mijn mening) doen. Nu staat er bij de status van de klacht dat deze is OPGELOST, nadat er telefonische contact met de klant is geweest! Ik weet niet wat Bol verstaat onder een oplossing. Ik heb aangegeven dat mijn gewenste oplossing zou zijn dat het artikel alsnog geleverd zou worden voor de afgesproken prijs. Lijkt met niet meer dan fair. Maar dit komt niet eens in de buurt van een oplossing. Op de site van de klachtenbehandeling staat dat 97% van de klachten "OPGELOST" is.
Ja, zo kan ik het ook.

Re: Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 23 jul 2014 21:13
door riddert
Mariekedb schreef:Op 29 juni bestelde mijn man de Rocksmith 2014 + Realtone Kabel-Ubisoft voor 39,99 bij Bol.com. De bestelling zou binnen 3-5 dagen binnen zijn. Op 4 juli kreeg hij een bericht dat het uiterlijk 8 juli zou worden en op 8 juli een bericht dat het nog wat meer vertraging op zou lopen. Als het artikel binnen 3 maanden niet geleverd kon worden zou de bestelling worden geannuleerd. Prima.
Dezelfde dag nog echter, kreeg mijn man een bericht dat het bestelde artikel helaas niet leverbaar zou zijn en het bedrag werd teruggestort op zijn rekening. Raar, vonden wij, want in eerste en tweede en derde instantie was het artikel gewoon te bestellen en op voorraad.
Wat nog raarder was, was dat de dag erna het artikel werd aangeboden voor 72,99.

Mijn man heeft hierover gebeld met Bol, en er werd gezegd dat ze hier niets aan konden doen. Punt.
Vervolgens heb ik over en weer email contact met Bol gehad, waarin werd uitgelegd dat het artikel aangeboden word door een externe leverancier, Yourgamezone, die haar eigen prijzen bepaalt en waar Bol geen invloed op heeft. Bol zou alleen voor de afhandeling van de betalingen zijn.
Neemt niet weg dat mijn man het artikel voor 39,99 kon bestellen. Er was geen wachtlijst, het was gewoon op voorraad. Dus als het vervolgens voor bijna het dubbele wordt aangeboden lijkt het me logisch dat hij bij Bol aan de bel trekt, dat is de aanbieder.

Ik vind het ontzettend scheef dat Bol dit artikel niet voor de aangeboden prijs heeft geleverd en dat de bestelling is geannuleerd terwijl het wat ons betreft niet uitmaakte dat het wat langer zou duren. Als die externe leverancier ineens zijn prijzen omhoog gooit is dat toch de verantwoordelijkheid van Bol? Daar zou de consument toch niet de dupe van moeten worden? Bol had alsnog het artikel moeten leveren, voor de afgesproken prijs, en zich niet, zoals ze nu hebben gedaan, verschuilen achter hun "welgemeende excuses". Dat is geen oplossing van een klacht.

En wat het toppunt was; ik heb een klacht ingediend op de site van Bol, met het bovenstaande verhaal. Naar aanleiding daarvan is mijn man gebeld, hij heeft zijn verhaal weer gedaan en Bol zei weer dat ze er niets aan konden (wilden, naar mijn mening) doen. Nu staat er bij de status van de klacht dat deze is OPGELOST, nadat er telefonische contact met de klant is geweest! Ik weet niet wat Bol verstaat onder een oplossing. Ik heb aangegeven dat mijn gewenste oplossing zou zijn dat het artikel alsnog geleverd zou worden voor de afgesproken prijs. Lijkt met niet meer dan fair. Maar dit komt niet eens in de buurt van een oplossing. Op de site van de klachtenbehandeling staat dat 97% van de klachten "OPGELOST" is.
Ja, zo kan ik het ook.
U zult uw beklag toch echt bij de externe verkoper, Yourgamezone moeten doen.
Bol.com fungeert alleen als advertentiemogelijkheid voor externe verkopers, en mocht een externe verkoper een 'gouden' produkt staan te verkopen, dan nemen ze het zelf in het leveringsprogramma op. Zo verdienen ze eerst aan de externe verkopers door een percentage van de verkopen, en zien ze wat er populair is op de markt.
Bol.com kun je in dit geval dan ook het beste vergelijken met marktplaats, die verkoopt zelf ook geen spullen, en bol heeft in dit geval ook niets aan u verkocht. Bol is ook niet de aanbieder van het artikel zoals u stelt, dat is de externe verkoper, Yourgamezone.
U kunt dan ook niet van Bol verwachten dat ze u een artikel gaan leveren die wellicht zelf niet eens bij Bol in de schappen ligt, danwel voor een veel hogere verkoopprijs in de schappen ligt en dit artikel dan voor een door een externe partij bedachte prijs aan u te leveren.

Re: Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 23 jul 2014 22:49
door Mariekedb
@Riddert: de bestelling die mijn man heeft gedaan was wel degelijk bij bol.com. Pas toen het artikel niet meer leverbaar was, werd het aangeboden door Yourgamezone. Dus in principe heb ik niks met Yourgamezone te maken.

En @Vogels: het betreft de PC versie, die jij bedoelt is de Xboxversie. Hij staat er niet meer tussen, volgens mij.

Re: Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 23 jul 2014 23:15
door olaf79
Mariekedb schreef:@Riddert: de bestelling die mijn man heeft gedaan was wel degelijk bij bol.com. Pas toen het artikel niet meer leverbaar was, werd het aangeboden door Yourgamezone. Dus in principe heb ik niks met Yourgamezone te maken.

En @Vogels: het betreft de PC versie, die jij bedoelt is de Xboxversie. Hij staat er niet meer tussen, volgens mij.
In dat geval heb je recht op levering tegen het bedrag waarvoor jij het gekocht hebt.

Re: Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 24 jul 2014 07:11
door gilas
Jeebus,gaan mensen nu al lopen zeuren als iets geannuleerd wordt en ze gewoon hun geld terugkrijgen.
Het wordt steeds gekker.
Het product is er niet,helaas pindakaas.
Ik neem aan dat Bol.com niet de enige winkel is die het heeft,dus ga lekker verder zoeken in plaats van te lopen klagen.

Re: Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 24 jul 2014 15:34
door Mariekedb
That's the one! En zelfs voor 58 ipv 72! Maar t blijft n feit dat Bol 'm voor 39 aanbood. Dat zal misschien een fout zijn geweest, ik weet het niet. Maar ik ga inderdaad lopen "zeuren" als die bestelling dan wordt geannuleerd, ja. Moeten ze hun voorraad maar beter checken..

Re: Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd

Geplaatst: 24 jul 2014 15:51
door Kl4nt3ns3rvic3
gilas schreef:Jeebus,gaan mensen nu al lopen zeuren als iets geannuleerd wordt en ze gewoon hun geld terugkrijgen.
Het wordt steeds gekker.
Het product is er niet,helaas pindakaas.
Ik neem aan dat Bol.com niet de enige winkel is die het heeft,dus ga lekker verder zoeken in plaats van te lopen klagen.
Het bedrijf heeft ook een leveringsverplichting voortvloeiend uit de overeenkomst. Als klant kun je het bedrijf daar aan houden tenzij dit nadrukkelijk in de AV wordt afgewezen. Is dit het geval dan ben je willens en wetens akkoord gegaan met het feit dat Bol kan annuleren. Irritant blijft het wel want je bent tijd kwijt.