Bestelling Bol.com onterecht geannuleerd
Geplaatst: 23 jul 2014 20:54
Op 29 juni bestelde mijn man de Rocksmith 2014 + Realtone Kabel-Ubisoft voor 39,99 bij Bol.com. De bestelling zou binnen 3-5 dagen binnen zijn. Op 4 juli kreeg hij een bericht dat het uiterlijk 8 juli zou worden en op 8 juli een bericht dat het nog wat meer vertraging op zou lopen. Als het artikel binnen 3 maanden niet geleverd kon worden zou de bestelling worden geannuleerd. Prima.
Dezelfde dag nog echter, kreeg mijn man een bericht dat het bestelde artikel helaas niet leverbaar zou zijn en het bedrag werd teruggestort op zijn rekening. Raar, vonden wij, want in eerste en tweede en derde instantie was het artikel gewoon te bestellen en op voorraad.
Wat nog raarder was, was dat de dag erna het artikel werd aangeboden voor 72,99.
Mijn man heeft hierover gebeld met Bol, en er werd gezegd dat ze hier niets aan konden doen. Punt.
Vervolgens heb ik over en weer email contact met Bol gehad, waarin werd uitgelegd dat het artikel aangeboden word door een externe leverancier, Yourgamezone, die haar eigen prijzen bepaalt en waar Bol geen invloed op heeft. Bol zou alleen voor de afhandeling van de betalingen zijn.
Neemt niet weg dat mijn man het artikel voor 39,99 kon bestellen. Er was geen wachtlijst, het was gewoon op voorraad. Dus als het vervolgens voor bijna het dubbele wordt aangeboden lijkt het me logisch dat hij bij Bol aan de bel trekt, dat is de aanbieder.
Ik vind het ontzettend scheef dat Bol dit artikel niet voor de aangeboden prijs heeft geleverd en dat de bestelling is geannuleerd terwijl het wat ons betreft niet uitmaakte dat het wat langer zou duren. Als die externe leverancier ineens zijn prijzen omhoog gooit is dat toch de verantwoordelijkheid van Bol? Daar zou de consument toch niet de dupe van moeten worden? Bol had alsnog het artikel moeten leveren, voor de afgesproken prijs, en zich niet, zoals ze nu hebben gedaan, verschuilen achter hun "welgemeende excuses". Dat is geen oplossing van een klacht.
En wat het toppunt was; ik heb een klacht ingediend op de site van Bol, met het bovenstaande verhaal. Naar aanleiding daarvan is mijn man gebeld, hij heeft zijn verhaal weer gedaan en Bol zei weer dat ze er niets aan konden (wilden, naar mijn mening) doen. Nu staat er bij de status van de klacht dat deze is OPGELOST, nadat er telefonische contact met de klant is geweest! Ik weet niet wat Bol verstaat onder een oplossing. Ik heb aangegeven dat mijn gewenste oplossing zou zijn dat het artikel alsnog geleverd zou worden voor de afgesproken prijs. Lijkt met niet meer dan fair. Maar dit komt niet eens in de buurt van een oplossing. Op de site van de klachtenbehandeling staat dat 97% van de klachten "OPGELOST" is.
Ja, zo kan ik het ook.
Dezelfde dag nog echter, kreeg mijn man een bericht dat het bestelde artikel helaas niet leverbaar zou zijn en het bedrag werd teruggestort op zijn rekening. Raar, vonden wij, want in eerste en tweede en derde instantie was het artikel gewoon te bestellen en op voorraad.
Wat nog raarder was, was dat de dag erna het artikel werd aangeboden voor 72,99.
Mijn man heeft hierover gebeld met Bol, en er werd gezegd dat ze hier niets aan konden doen. Punt.
Vervolgens heb ik over en weer email contact met Bol gehad, waarin werd uitgelegd dat het artikel aangeboden word door een externe leverancier, Yourgamezone, die haar eigen prijzen bepaalt en waar Bol geen invloed op heeft. Bol zou alleen voor de afhandeling van de betalingen zijn.
Neemt niet weg dat mijn man het artikel voor 39,99 kon bestellen. Er was geen wachtlijst, het was gewoon op voorraad. Dus als het vervolgens voor bijna het dubbele wordt aangeboden lijkt het me logisch dat hij bij Bol aan de bel trekt, dat is de aanbieder.
Ik vind het ontzettend scheef dat Bol dit artikel niet voor de aangeboden prijs heeft geleverd en dat de bestelling is geannuleerd terwijl het wat ons betreft niet uitmaakte dat het wat langer zou duren. Als die externe leverancier ineens zijn prijzen omhoog gooit is dat toch de verantwoordelijkheid van Bol? Daar zou de consument toch niet de dupe van moeten worden? Bol had alsnog het artikel moeten leveren, voor de afgesproken prijs, en zich niet, zoals ze nu hebben gedaan, verschuilen achter hun "welgemeende excuses". Dat is geen oplossing van een klacht.
En wat het toppunt was; ik heb een klacht ingediend op de site van Bol, met het bovenstaande verhaal. Naar aanleiding daarvan is mijn man gebeld, hij heeft zijn verhaal weer gedaan en Bol zei weer dat ze er niets aan konden (wilden, naar mijn mening) doen. Nu staat er bij de status van de klacht dat deze is OPGELOST, nadat er telefonische contact met de klant is geweest! Ik weet niet wat Bol verstaat onder een oplossing. Ik heb aangegeven dat mijn gewenste oplossing zou zijn dat het artikel alsnog geleverd zou worden voor de afgesproken prijs. Lijkt met niet meer dan fair. Maar dit komt niet eens in de buurt van een oplossing. Op de site van de klachtenbehandeling staat dat 97% van de klachten "OPGELOST" is.
Ja, zo kan ik het ook.