Om toch mijn steentje bij te dragen aan de maatschappij doe ik vrijwilligerswerk en doe dat met veel plezier. Mijn dochter kan dan mee. Nu kreeg ik van mijn ex-werkgever een oprot-premie mee en daarvan heb ik gekozen een opleiding te gaan doen. Dit is geen reguliere HBO opleiding geworden, omdat ik de avonden écht niet weg kan en dit wel gevraagd werd. De laatste keer dat ik ook maar voor de lol zonder kind van huis ben geweest was in augustus vorig jaar... zegt genoeg lijkt me.
Heb me aangemeld op het NTI waar ze aan aantal praktijkdagen zouden hebben. Eerst navraag gedaan. Dagen bleken al rond 5 uur afgelopen. Oké, dat is dan nog te doen.
Nu ben ik gestart met de opleiding en wat blijkt.. een praktijkdag die ze toch echt 'dag' noemen is een avond. Twee a drie uur reizen heen, twee uur daar zitten en twee a drie uur reizen terug. Het levert 2 studiepunten op, maar inhoudelijk is het niet erg interessant; kennismaking met studeren bij het NTI en informatie over het werkveld. Mijn vooropleidingen en werkervaring, alsook mijn vrijwilligerswerk van nu, bevinden zich midden in datzelfde werkveld dus ik ben er al bekend mee. De overige informatie kan ik ook uit readers halen.
Ik heb dus de NTI de situatie uitgelegd en gevraagd om een vervangende opdracht. Krijg een kort antwoord dat dit niet mogelijk is, maar dat ik dan die 'dag' maar naar achteren moet schuiven en eerst andere modules moet doen. Met andere woorden: misschien is er een kans dat ik aan het einde van het eerste jaar wél netwerk heb, of geld om deze in te schakelen en van huis kan en kan ik dán eens gaan luisteren wat ik eigenlijk de rest van het jaar aan het doen ben geweest?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Eerder over financiële afhandeling ook al wat gehad. Diverse keren gevraagd of een bepaalde wijze van betalen mogelijk was. Nee, dat kon echt niet. Werkgever deed moeilijk dus ik dreigde in de problemen te komen. Mailt een familielid voor mij naar het NTI... kan het ineens wel en krijg ik met die wijze van betalen nog korting ook! Start is voor mij dus niet louter positief en met name het feit dat ze niet bereid zijn naar een persoonlijke situatie te kijken maar direct een voorstel resoluut afwijzen vind ik erg betreurenswaardig. Opleiding kost toch even rond de 7000 euro.