LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Neckermann krediet
-
Neckermann krediet
Ik heb via Neckermann een krediet. Dat werd altijd keurig afbetaald via een FINBOX nota. Echter heb ik deze voor juli 2014 niet ontvangen. Het www geeft ook niet een eenduidende oplossing. Uiteraard wil ik aan mijn verplichtingen voldoen. Ik heb ze daar een aantal weken geleden ook al een mailtje over gestuurd maar geen antwoord ontvangen.
Moet ik wachten tot er een schriftelijke "verklaring" met betalingsverzoek op de mat valt ?
Uiteraard ga ik geen betaling(en) verrichten waarvan het niet 100% vast staat dat daarmede mijn kredietverplichtingen op een juiste wijze worden nageleefd.
Moet ik wachten tot er een schriftelijke "verklaring" met betalingsverzoek op de mat valt ?
Uiteraard ga ik geen betaling(en) verrichten waarvan het niet 100% vast staat dat daarmede mijn kredietverplichtingen op een juiste wijze worden nageleefd.
Re: Neckermann krediet
Kan, maar zou ik niet doen. U weet dat u moet betalen, dus waarom niet even contact opnemen?Tiidmasine schreef: Moet ik wachten tot er een schriftelijke "verklaring" met betalingsverzoek op de mat valt ?
Uiteraard? Als ik u was zou ik de voorwaarden even nalezen. Geheid dat daar gewoon uw verplichting in vermeld staat, finbox of niet, u weet dat u maandelijks moet betalen, en tenzij het een variabel bedrag is, weet u ook hoeveel u moet betalen. Anders hebben we hier binnenkort een topic met: bkr registratie door niet verstuurde finbox.Tiidmasine schreef: Uiteraard ga ik geen betaling(en) verrichten waarvan het niet 100% vast staat dat daarmede mijn kredietverplichtingen op een juiste wijze worden nageleefd.
-
Ik heb dus al een poging gedaan contact op te nemen. Even goed lezen dus.berndv schreef:Kan, maar zou ik niet doen. U weet dat u moet betalen, dus waarom niet even contact opnemen?Tiidmasine schreef: Moet ik wachten tot er een schriftelijke "verklaring" met betalingsverzoek op de mat valt ?
Uiteraard? Als ik u was zou ik de voorwaarden even nalezen. Geheid dat daar gewoon uw verplichting in vermeld staat, finbox of niet, u weet dat u maandelijks moet betalen, en tenzij het een variabel bedrag is, weet u ook hoeveel u moet betalen. Anders hebben we hier binnenkort een topic met: bkr registratie door niet verstuurde finbox.Tiidmasine schreef: Uiteraard ga ik geen betaling(en) verrichten waarvan het niet 100% vast staat dat daarmede mijn kredietverplichtingen op een juiste wijze worden nageleefd.
Men kan er niet van uitgaan dat alle klanten over internet beschikken. Het zou dus echt te prijzen zijn de klanten even schriftelijk op de hoogte te stellen.
Bidden en smeken om te mogen betalen lijkt mij ook niet de juiste weg. Zoals gezegd ik ben uiteraard bereid te betalen. Ik wil echter wel even weten aan wie en of dat overeenkomt met de regels na een faillissement. logisch toch ?
U beschikt (gelukkig) wel over internet. Bidden en smeken lijkt me ietwat overdreven. Er kan overal wel eens iets mis gaan. Even een voorbeeld, weliswaar van andere orde: na tandartsbezoek heb ik gewoonlijk binnen 10 dagen de rekening van Famed in huis. Ditmaal niet. Gezien de strenge en starre houding van deze incasseerder mailtje gestuurd waar de rekening bleef. Antwoord (ook per mail): die zou u al hebben moeten ontvangen, wij sturen een nieuwe, originele rekening. Die ontving ik. Wel gedateerd van de eerder verzonden rekening: dus als de bliksem opgestuurd naar Zorgverzekeraar. Want herinneringsbrieven e.d. daar ben ik niet zo happig op en bij Zorgverzekeraar hebben ze ook tijd nodig om het te betalen. (Kon niet even voorschieten, onverwachte uitgaven). U weet toch dat u een betalingsverplichting heeft? Voor men 't weet heeft men €40,00 extra te betalen als geld niet op tijd binnen is. Zondegeld.Tiidmasine schreef:Ik heb dus al een poging gedaan contact op te nemen. Even goed lezen dus.
Men kan er niet van uitgaan dat alle klanten over internet beschikken. Het zou dus echt te prijzen zijn de klanten even schriftelijk op de hoogte te stellen.
Bidden en smeken om te mogen betalen lijkt mij ook niet de juiste weg. Zoals gezegd ik ben uiteraard bereid te betalen. Ik wil echter wel even weten aan wie en of dat overeenkomt met de regels na een faillissement. logisch toch ?
Beste zou het niet het beste zijn contact op te nemen met de curator ? Het kan zijn dat het gecompliceerd ligt en hij het geld wil.Tiidmasine schreef:Ik heb dus al een poging gedaan contact op te nemen. Even goed lezen dus.berndv schreef:Kan, maar zou ik niet doen. U weet dat u moet betalen, dus waarom niet even contact opnemen?Tiidmasine schreef: Moet ik wachten tot er een schriftelijke "verklaring" met betalingsverzoek op de mat valt ?
Maar als Neckermann er niet vanuit mag gaan dat je internet hebt... hoe kun je dan je Finbox-nota inzien? Doe je dat via rooksignalen?
Sorry, overheen gelezen, wist niet dat u daar boos om werd. Had er ook even niet meer aan gedacht dat die toko failliet was, waarschijnlijk omdat ik daar ook overheen gelezen heb. Owh sorry, dat had u niet vermeld. In dat geval blijft mijn vraag echter staan. Want waar heeft u contact nee opgenomen? De curator of het doorgestarte bedrijf Neckermann?Tiidmasine schreef: Ik heb dus al een poging gedaan contact op te nemen. Even goed lezen dus.
Zoals al gezegd, onzin argument. Als u gebruik maakt van finbox, heeft u ook internet.Tiidmasine schreef: Men kan er niet van uitgaan dat alle klanten over internet beschikken.
Neckermann Postorderbedrijf is niet failliet hoor, Neckermann reizen wel. Maar lijkt me in dit topic dat de TS het gewoon over het postorderbedrijf heeft. Hij schrijft immers over maandelijkse betalingen? Ik heb nog nooit een reis per maand kunnen betalen, dus....berndv schreef: Had er ook even niet meer aan gedacht dat die toko failliet was, waarschijnlijk omdat ik daar ook overheen gelezen heb.
-
Dank je wel. Dat is een antwoord waar de burger wat mee kan. In mijn geval: de betalingsverplichting voor 25 juni was reeds voldaan. We kunnen nu dus wachten op een brief !!!!!! (Zelfs degenen die internet hebben krijgen een BRIEF Dat laatste voor een paar reaguurders die anders meenden.......)vogels schreef:
Openstaande betaalverplichtingen
Voor 25 juni 2014
Indien je een openstaande betalingsverplichting hebt in de periode voor 25 juni 2014, dan ben je deze verplichting schuldig aan het oude neckermann.com. Door het faillissement van het oude neckermann.com heeft de partij Vesting Finance Incasso B.V. de opdracht gekregen om het administratief beheer op zich te nemen.
Deze partij zal je, indien je een betalingsverplichting hebt, op de hoogte stellen van het bedrag en de betalingsgegevens per brief. De brieven worden tussen 14 en eind juli verstuurd. Mocht je vragen hebben na ontvangst van deze brief dan kun je contact opnemen met Vesting Finance. Je kunt een brief ontvangen van Vesting Finance Incasso of Vesting Finance Servicing. Wij verzoeken je vriendelijk alleen telefonisch contact op te nemen indien u daadwerkelijk een brief van Vesting Finance heeft ontvangen.
Vesting Finance Incasso
Bel op werkdagen tussen 11:00 – 17:00. De contactgegevens zijn: Tel: 036 – 5477 052 Postadres: Postbus 60036, 1320 AA, Almere-Stad.
Vesting Finance Servicing
De contactgegevens van Vesting Finance Servicing volgen nog.
http://nl.neckermann.com/klantenservice
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2014 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote
-
Inhoudelijk: de maand juli nog niet verstreken, dus wie weet is die brief waar je vol smart op zit te wachten nog onderweg.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2014 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.
De curator hoef je niet te mailen,die verwacht dat je gewoon betaald zoals je altijd hebt gedaan.
Hij verwijst verder door naar de brief van Vesting Finance die je krijgt.
Hij verwijst verder door naar de brief van Vesting Finance die je krijgt.
Diverse reacties verwijderd. Reden: off-topic en/of beledigend.