Knöps Middelharnis - goede verkooppraatjes, slechte service
Geplaatst: 29 jul 2014 13:46
Tijdens de paasshow in april 2014 heeft mijn 74-jarige tante op mijn aanraden bij Knöps haar 6-jaar oude Corsa ingeruild voor een jonge 2e hands, een anderhalf jaar oude Corsa 1.4. Op mijn aanraden omdat ik daar een week eerder voor mijn bedrijf een nieuwe Opel Vivaro bus had aangeschaft, waardoor de totale omzet voor Knöps meer dan € 40.000,- bedroeg.
De verkoper was alleraardigst en leverde met bijbetaling van € 7.000 de Corsa voor mijn tante op 22 april 2014 en een week later mijn Vivaro.
Bij de laatste heeft hij per ongeluk de Vivaro op privé kenteken gezet waardoor de belastingdienst mij verraste met een naheffing van € 10.000 BPM. Dit alles rechtgetrokken, echter ben ik nu wel de 2e eigenaar van mijn bus. Slordig!
Echter mijn tante had minder geluk...
Op 24 april (na 2 dagen!) vielen alle lichtjes op haar dashboard, op één na, uit. Dit bleek een "algemene storing". Zij is dus direct naar Knöps doorgereden om het te laten repareren. Het bleek de "Lambdasonde" te zijn.
Ach, er kan altijd wel eens iets mis gaan..., dus niet getreurd.
Bij een ritje naar het oosten van het land bleek de Airco ineens niet meer te werken. De auto weer naar Knöps teruggebracht en de Airco laten repareren. (Hier moesten bepaalde onderdelen voor besteld worden daar ze in de anderhalf jaar oude auto defect bleken).
Mijn tante kreeg al behoorlijk spijt dat ze haar goede Corsa had ingeruild voor deze.
In juli was het voor de derde keer raak. Nu bleek bij het wegrijden de remmen vast op de wielen te zitten. Het ABS-lampje bleef branden en de auto kwam schokkerig op gang. Na een paar keer hard de rempedaal intrappen kon zij de auto voor de derde keer terugbrengen. De techneut kon niets vinden en hebben de boordcomputer gereset zodat het ABS lampje uitging.
Voor mijn tante was nu de maat vol. Ze heeft geen vertrouwen meer in deze auto en daar heeft ze naar mijn mening groot gelijk in.
Dus heb ik met Knöps gebeld en gevraagd of ze de auto - zoals bij aanschaf was afgesproken indien deze niet zou bevallen - konden omruilen, waarbij ikzelf zou bijbetalen voor een nieuwe (uiteindelijk heeft mijn tante op aanraden van mij zaken met die club gedaan).
De verkoper deelde mij mee dat deze 3 probleempjes voor hem geen reden was om de auto terug te nemen. Ik kon hem wel inruilen op een nieuwe, maar ik moest dan € 7.500.- bijbetalen. De auto bleek namelijk afgelopen 3 maanden € 3.500 euro in waarde te zijn gezakt naast de kosten rij-klaarmaken.
Ik heb hem uiteraard gevraagd of hij geen rekenfout had gemaakt, en of ze niet enige coulance konden tonen.
Na wat email en belcontact kwam hij met zijn beste bod, te weten een voorraad-auto met € 6.000,- bijbetalen. Volgens mijn rekenwerk zou hij dan op onze ellende nog steeds meer dan € 5.000 extra winnen! Nooit van mijn leven...
Vandaag ben ik bij Eef en Huub (nu Orange-motors) in Rotterdam langsgegaan en heb daar een splinternieuwe Corsa Blitz 5drs, 1.4 met alle opties, Navigatie, Verwarmd stuurwiel, L.M. velgen etc. met bijbetaling van € 6.600,- aangeschaft. Inderdaad, € 600,- meer dan dat ik bij Knöps had moeten betalen, maar bij hen koop ik uiteraard nooit meer!
Uiteindelijk heeft mij de auto van Knöps zo'n € 4.500 aan schade opgeleverd (extra afleveringskosten en waardevermindering van de anderhalf jaar oude Corsa).
Na wat spitten op internet bleek ik niet de enige die merkt dat nadat de koop gesloten is de service bij Knöps ver te zoeken is. Dit verlicht de pijn bij mij enigszins, nl. gedeelde smart is halve smart.
Ik hoop nu bij mijn nieuwe Opel Dealer op 5 augustus de auto met mijn tante op te halen, zodat zij nog een aantal jaar onbezorgd kan rondtuffen.
De verkoper was alleraardigst en leverde met bijbetaling van € 7.000 de Corsa voor mijn tante op 22 april 2014 en een week later mijn Vivaro.
Bij de laatste heeft hij per ongeluk de Vivaro op privé kenteken gezet waardoor de belastingdienst mij verraste met een naheffing van € 10.000 BPM. Dit alles rechtgetrokken, echter ben ik nu wel de 2e eigenaar van mijn bus. Slordig!
Echter mijn tante had minder geluk...
Op 24 april (na 2 dagen!) vielen alle lichtjes op haar dashboard, op één na, uit. Dit bleek een "algemene storing". Zij is dus direct naar Knöps doorgereden om het te laten repareren. Het bleek de "Lambdasonde" te zijn.
Ach, er kan altijd wel eens iets mis gaan..., dus niet getreurd.
Bij een ritje naar het oosten van het land bleek de Airco ineens niet meer te werken. De auto weer naar Knöps teruggebracht en de Airco laten repareren. (Hier moesten bepaalde onderdelen voor besteld worden daar ze in de anderhalf jaar oude auto defect bleken).
Mijn tante kreeg al behoorlijk spijt dat ze haar goede Corsa had ingeruild voor deze.
In juli was het voor de derde keer raak. Nu bleek bij het wegrijden de remmen vast op de wielen te zitten. Het ABS-lampje bleef branden en de auto kwam schokkerig op gang. Na een paar keer hard de rempedaal intrappen kon zij de auto voor de derde keer terugbrengen. De techneut kon niets vinden en hebben de boordcomputer gereset zodat het ABS lampje uitging.
Voor mijn tante was nu de maat vol. Ze heeft geen vertrouwen meer in deze auto en daar heeft ze naar mijn mening groot gelijk in.
Dus heb ik met Knöps gebeld en gevraagd of ze de auto - zoals bij aanschaf was afgesproken indien deze niet zou bevallen - konden omruilen, waarbij ikzelf zou bijbetalen voor een nieuwe (uiteindelijk heeft mijn tante op aanraden van mij zaken met die club gedaan).
De verkoper deelde mij mee dat deze 3 probleempjes voor hem geen reden was om de auto terug te nemen. Ik kon hem wel inruilen op een nieuwe, maar ik moest dan € 7.500.- bijbetalen. De auto bleek namelijk afgelopen 3 maanden € 3.500 euro in waarde te zijn gezakt naast de kosten rij-klaarmaken.
Ik heb hem uiteraard gevraagd of hij geen rekenfout had gemaakt, en of ze niet enige coulance konden tonen.
Na wat email en belcontact kwam hij met zijn beste bod, te weten een voorraad-auto met € 6.000,- bijbetalen. Volgens mijn rekenwerk zou hij dan op onze ellende nog steeds meer dan € 5.000 extra winnen! Nooit van mijn leven...
Vandaag ben ik bij Eef en Huub (nu Orange-motors) in Rotterdam langsgegaan en heb daar een splinternieuwe Corsa Blitz 5drs, 1.4 met alle opties, Navigatie, Verwarmd stuurwiel, L.M. velgen etc. met bijbetaling van € 6.600,- aangeschaft. Inderdaad, € 600,- meer dan dat ik bij Knöps had moeten betalen, maar bij hen koop ik uiteraard nooit meer!
Uiteindelijk heeft mij de auto van Knöps zo'n € 4.500 aan schade opgeleverd (extra afleveringskosten en waardevermindering van de anderhalf jaar oude Corsa).
Na wat spitten op internet bleek ik niet de enige die merkt dat nadat de koop gesloten is de service bij Knöps ver te zoeken is. Dit verlicht de pijn bij mij enigszins, nl. gedeelde smart is halve smart.
Ik hoop nu bij mijn nieuwe Opel Dealer op 5 augustus de auto met mijn tante op te halen, zodat zij nog een aantal jaar onbezorgd kan rondtuffen.