LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziggo
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: ziggo
Hoe vervelend ook een betalingsregeling is een gunst en geen recht.
Het is wel nuttig om een brief te schrijven waarin je aangeeft dat je niet onwelwillend bent om te betalen, maar dat je eerder al om een betalingsregeling hebt verzocht, en dat graag nog steeds wil
Als je schrijft dat de eerste factuur in 1 maand is betaald, kan dat misschien ook met de de tweede.
Persoonlijk zou ik dus het gewone factuurbedrag in een paar termijnen aan Ziggo betalen.
Het is voor BOS incasso geen kansrijke zaak om alleen te moeten procederen voor de incassokosten, in een zaak waar ook een (eerder) verzoek voor een betalingsregeling ligt.
Het is wel nuttig om een brief te schrijven waarin je aangeeft dat je niet onwelwillend bent om te betalen, maar dat je eerder al om een betalingsregeling hebt verzocht, en dat graag nog steeds wil
Als je schrijft dat de eerste factuur in 1 maand is betaald, kan dat misschien ook met de de tweede.
Persoonlijk zou ik dus het gewone factuurbedrag in een paar termijnen aan Ziggo betalen.
Het is voor BOS incasso geen kansrijke zaak om alleen te moeten procederen voor de incassokosten, in een zaak waar ook een (eerder) verzoek voor een betalingsregeling ligt.
Re: ziggo
bedankt voor je bericht
ondertussen heb ik al wat afgelost bij ziggo zelf
heb ook aangeven dat ik wil betalen heb ook ook bewezen door alvast een deel te storten maar ze houden voet bij stuk ondertussen worden de aanmaningen hoger dit is dweilen met de kraan open
ondertussen heb ik al wat afgelost bij ziggo zelf
heb ook aangeven dat ik wil betalen heb ook ook bewezen door alvast een deel te storten maar ze houden voet bij stuk ondertussen worden de aanmaningen hoger dit is dweilen met de kraan open
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: ziggo
Zoiets is emotioneel altijd een grote belasting. Voor Ziggo ben je gewoon een nummer, maar elke aanmaning doet jouw bloeddruk weer stijgen.jetje 3 schreef:bedankt voor je bericht
ondertussen heb ik al wat afgelost bij ziggo zelf
heb ook aangeven dat ik wil betalen heb ook ook bewezen door alvast een deel te storten maar ze houden voet bij stuk ondertussen worden de aanmaningen hoger dit is dweilen met de kraan open
Enfin, alleen jij kan beslissen of je cool genoeg bent om het eventueel op aan te laten komen, of toch gewoon alles betaald om van het gedonder af te zijn.
Re: ziggo
Incassokosten komt Ziggo toe als u een aanmaning heeft gehad met een betalingstermijn van 14 dagen, welke in gaat de dag na ontvangst, en waarin is aangegeven dat u bij uitblijven 40 euro moest betalen. Ik kan niet zien of dit het geval is.
Het verhaal van de 3% verhoging komt mij vreemd over. Bedoelt u soms rente?
Het verhaal van de 3% verhoging komt mij vreemd over. Bedoelt u soms rente?
De 40 euro incassokosten zouden open moeten blijven staan. Overigens heeft TS geen overeenkomst met het incassobureau.vogels schreef:Als je aan Ziggo betaalt terwijl het al aan Bos Incasso is overgedragen, blijft er een bedrag van 40,- euro open staan op je factuur bij Ziggo. De incassokosten worden nl van je betaling afgetrokken.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18 dec 2013 10:29
Re: ziggo
In aanvulling op alfatrion wil ik daar nog aan toevoegen dat een correcte aanmaning tevens moet wijzen op de consequenties van niet betaling en ook het bedrag moet vermelden dat aan incassokosten in rekening zal worden gebracht. Dit bedrag moet bovendien conform het Besluit incassokosten zijn.
Wordt niet aan deze vormvereisten voldaan, is er t.o.v. de consument-schuldenaar geen sprake van een rechtsgeldige aanmaning en zijn de incassokosten niet verschuldigd.
Nog even een inside tip: volgens het civiele recht moet degene die iets stelt, ook bewijzen (art. 150 wetboek van burgerlijke rechtsvordering). Het is dus bij betwisting aan Ziggo om aan te tonen dat zij een correcte aanmaning heeft verzonden. Toen ik zeer recent (vorige maand) eens t.b.v. een cliënt bij Ziggo afschriften van dergelijke aanmaningen opvroeg, kreeg ik (pas na 3 weken en herhaald verzoek) de volgende email d.d. 15 juli 2014:
"Geachte heer [...],
Wij berichten u dat Ziggo geautomatiseerde brieven stuurt. Helaas kan Ziggo de brieven niet aanleveren.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Einde zaak dus
Wordt niet aan deze vormvereisten voldaan, is er t.o.v. de consument-schuldenaar geen sprake van een rechtsgeldige aanmaning en zijn de incassokosten niet verschuldigd.
Nog even een inside tip: volgens het civiele recht moet degene die iets stelt, ook bewijzen (art. 150 wetboek van burgerlijke rechtsvordering). Het is dus bij betwisting aan Ziggo om aan te tonen dat zij een correcte aanmaning heeft verzonden. Toen ik zeer recent (vorige maand) eens t.b.v. een cliënt bij Ziggo afschriften van dergelijke aanmaningen opvroeg, kreeg ik (pas na 3 weken en herhaald verzoek) de volgende email d.d. 15 juli 2014:
"Geachte heer [...],
Wij berichten u dat Ziggo geautomatiseerde brieven stuurt. Helaas kan Ziggo de brieven niet aanleveren.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Einde zaak dus
Re: ziggo
ik heb uiteindelijk toch maar betaald
en de aanmanigskosten die ik al betaakld had krijg ik terug omdat best wel boze brief in had gestuurd
hoop nu dat het klaar is bij ziggo ben ik nu weg(hoop ik) bedackt voor de berichtje alemaal
en de aanmanigskosten die ik al betaakld had krijg ik terug omdat best wel boze brief in had gestuurd
hoop nu dat het klaar is bij ziggo ben ik nu weg(hoop ik) bedackt voor de berichtje alemaal