laptop met een niet goed werkende touchpad. Geld terug?
Geplaatst: 31 jul 2014 10:36
Hallo,
Ik heb afgelopen week online een nieuwe laptop gekocht. De eerste dag dat ik hem had, voldeed hij prima. Zo nu en dan reageerde de touchpad niet, maar ik dacht dat dat kwam van alle installatieprogramma's die ik had lopen.
De volgende dag had ik alles geinstalleerd wat ik er op wilde hebben, en toen hield de touchpad er voor een deel mee op. In het midden van de touchpad reageerde hij niet meer. Het enige stukje dat ik kon gebruiken was de linkerrand.
Ik heb toen contact opgenomen met de Lenovo helpdesk. Die hebben mij een test laten uitvoeren op de hardware. Hier kwam uit dat er niks mis was met de hardware. Het vervolgadvies was om de laptop terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Als er dan nog steeds problemen waren, moest ik contact opnemen met de verkoper.
U kunt het wel raden, 5 minuten nadat ik alle instellingen terug had gezet naar fabrieksinstellingen, deed de touchpad precies hetzelfde als wat het voorheen deed: (bijna) Niks.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper, ik wil mijn geld terug zodat ik een andere laptop kan krijgen. Ik heb de originele doos nog, en de boekjes zijn ook nog in mijn bezit. Alle plastic zakjes waar de laptop zelf in zat, en de lader en de batterij, heb ik weggegooid. De verkoper zegt dat hij alleen geld terug kan geven als de laptop onbeschadigd en in originele verpakking zit. Hij biedt aan om de laptop te onderzoeken en te repareren.
Allemaal prima, maar ik wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak ik dit aan? Moet ik dan gewoon de laptop laten repareren en dan zelf de laptop doorverkopen? Dan is de garantie toch niet meer geldig voor degene die het van mij overneemt? De verkoper biedt 3 jaar garantie, maar als ik het doorverkoop is het alleen nog 1 jaar fabrieksgarantie, neem ik aan.
WIJZIGING: Ik heb net een mail terug gehad van de verkoper, dat het missen van de zakjes niet erg is. Er staat nog geen bevestiging bij dat ik mijn geld terug krijg. Ik ga er voor de zekerheid niet van uit dat ik mijn geld terug krijg, en ik ga voor de suggestie die prem deed, eerst een aangetekende brief versturen m.b.t. de bedenktijd. Denk ik.
Ik heb afgelopen week online een nieuwe laptop gekocht. De eerste dag dat ik hem had, voldeed hij prima. Zo nu en dan reageerde de touchpad niet, maar ik dacht dat dat kwam van alle installatieprogramma's die ik had lopen.
De volgende dag had ik alles geinstalleerd wat ik er op wilde hebben, en toen hield de touchpad er voor een deel mee op. In het midden van de touchpad reageerde hij niet meer. Het enige stukje dat ik kon gebruiken was de linkerrand.
Ik heb toen contact opgenomen met de Lenovo helpdesk. Die hebben mij een test laten uitvoeren op de hardware. Hier kwam uit dat er niks mis was met de hardware. Het vervolgadvies was om de laptop terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Als er dan nog steeds problemen waren, moest ik contact opnemen met de verkoper.
U kunt het wel raden, 5 minuten nadat ik alle instellingen terug had gezet naar fabrieksinstellingen, deed de touchpad precies hetzelfde als wat het voorheen deed: (bijna) Niks.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper, ik wil mijn geld terug zodat ik een andere laptop kan krijgen. Ik heb de originele doos nog, en de boekjes zijn ook nog in mijn bezit. Alle plastic zakjes waar de laptop zelf in zat, en de lader en de batterij, heb ik weggegooid. De verkoper zegt dat hij alleen geld terug kan geven als de laptop onbeschadigd en in originele verpakking zit. Hij biedt aan om de laptop te onderzoeken en te repareren.
Allemaal prima, maar ik wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak ik dit aan? Moet ik dan gewoon de laptop laten repareren en dan zelf de laptop doorverkopen? Dan is de garantie toch niet meer geldig voor degene die het van mij overneemt? De verkoper biedt 3 jaar garantie, maar als ik het doorverkoop is het alleen nog 1 jaar fabrieksgarantie, neem ik aan.
WIJZIGING: Ik heb net een mail terug gehad van de verkoper, dat het missen van de zakjes niet erg is. Er staat nog geen bevestiging bij dat ik mijn geld terug krijg. Ik ga er voor de zekerheid niet van uit dat ik mijn geld terug krijg, en ik ga voor de suggestie die prem deed, eerst een aangetekende brief versturen m.b.t. de bedenktijd. Denk ik.