tix.nl / annulering tickets
Geplaatst: 04 aug 2014 10:52
Beste,
Afgelopen 9 februari heb ik via tix.nl twee tickets geboekt naar Vietnam, terugreis vanaf Cambodja. Wij zouden 23 mei vertrekken en keken er natuurlijk erg naar uit.
Vanaf het begin hebben we al de nodige problemen ondervonden met deze tickets. 28 februari kregen wij al het eerste "change request" binnen voor onze terugvlucht, dit change request klopte van geen kant. Wij zouden op de terugvlucht om 23:15 arriveren op Guangzhou en om 23:00 zou de volgende vlucht vertrekken?? Tix gebeld en ze hadden dit redelijk snel opgelost maar hoe het nu kon dat hun systeem dit foutje er niet uit gehaald had wisten ze niet en maakten ze zich kennelijk ook niet druk om. Eind middag een nieuw voorstel ontvangen die wel klopte en deze dan ook bevestigd (was ook gunstiger voor ons).
Vervolgens hebben wij op 6 maart de volgende wijziging binnen gekregen. Ditmaal weer op onze terugvlucht, twee uurtjes langer in China maar goed dat kan gebeuren, dus ook deze bevestigd. Naar meermalen gebeld te hebben kregen wij pas op 25 maart onze E tickets toegestuurd.
Hierna hebben wij op 2 mei wederom een schema wijziging binnengekregen, wederom voor de terugvlucht. Ditmaal zouden wij 8 uur eerder vertrekken dan gepland, niet blij natuurlijk maar Tix kon niets voor ons doen en na vele telefoontjes hebben ze uiteindelijk voor een hotelkamer gezorgd op het vliegveld Guangzhou gezien we daar 9 uur moesten overbruggen.
Nu kregen wij op 21 mei (2 dagen voor vertrek!) wederom een wijziging, ditmaal op de heenvlucht. Ons vertrek op vrijdag zou niet veranderen, half 2 vertrekken naar Guangzhou, aankomst daar rond 7 uur om vervolgens daar weer verder te vliegen om 22 uur! Ruim 15 uur later. 15 uur wachten op China was voor ons geen optie en door de velen wijzigingen en gezeur rond de tickets besloten wij dan ook dit probleem bij Tix voor te leggen. Dit zorgde wederom voor een hoop frustratie want van terug bellen en customer service hebben zij nog nooit gehoord. Uiteindelijk hebben we de tickets geannuleerd en nieuwe tickets naar onze wensen geboekt.
De kosten voor deze geannuleerde tickets zouden wij 100% terug krijgen, Tix vertelde ons er echter wel bij dat dit weken tot maanden kon duren. Naar meermalen navraag te hebben gedaan en steeds het antwoord te ontvangen dat de status "pending" is bij de luchtvaartmaatschappij (zij moeten eerst het geld van hen terug alvorens ons te betalen) hebben wij het heft in eigen handen genomen en deze luchtvaartmaatschappij eens gebeld. Dit was China Southern Airlines en alhoewel hun customer service in Nederland ons niet kon helpen werden wij een paar uurtjes later teruggebeld vanuit het hoofdkantoor in China. Wat een verademing want waar Tix nooit de telefoon weet te vinden om terug te bellen bestaan er dus bedrijven die customer service wel hoog in het vaandel hebben staan! Zij wisten ons echter te vertellen dat Tix nooit een aanvraag heeft gedaan bij hen om te kosten terug te halen. Wat een verrassing.... Tix maar weer eens gebeld en mevrouw aan de telefoon was zeker dat het een foutje was. onzin. Wederom belooft ons vandaag (heden ochtend) terug te bellen maar de telefoon kunnen ze nog steeds niet vinden. Wij denken nu aan het inschakelen van een incasso bureau want het gaat om nogal een bedrag.
Buiten deze issues is de customer service ronduit waardeloos, beloofde mailtjes en belletjes komen nooit, meedenken hebben ze nog nooit van gehoord en steevast staat er verkeerde informatie in de mails (vluchtnummers die uitgevoerd worden door KLM terwijl die vluchtnummers al gewijzigd zijn).
Kortom: wij boeken nooit meer met tix, nog nooit eerder heb ik problemen gehad door bij een dergelijke organisatie te boeken. Dit was eens maar nooit meer.
Afgelopen 9 februari heb ik via tix.nl twee tickets geboekt naar Vietnam, terugreis vanaf Cambodja. Wij zouden 23 mei vertrekken en keken er natuurlijk erg naar uit.
Vanaf het begin hebben we al de nodige problemen ondervonden met deze tickets. 28 februari kregen wij al het eerste "change request" binnen voor onze terugvlucht, dit change request klopte van geen kant. Wij zouden op de terugvlucht om 23:15 arriveren op Guangzhou en om 23:00 zou de volgende vlucht vertrekken?? Tix gebeld en ze hadden dit redelijk snel opgelost maar hoe het nu kon dat hun systeem dit foutje er niet uit gehaald had wisten ze niet en maakten ze zich kennelijk ook niet druk om. Eind middag een nieuw voorstel ontvangen die wel klopte en deze dan ook bevestigd (was ook gunstiger voor ons).
Vervolgens hebben wij op 6 maart de volgende wijziging binnen gekregen. Ditmaal weer op onze terugvlucht, twee uurtjes langer in China maar goed dat kan gebeuren, dus ook deze bevestigd. Naar meermalen gebeld te hebben kregen wij pas op 25 maart onze E tickets toegestuurd.
Hierna hebben wij op 2 mei wederom een schema wijziging binnengekregen, wederom voor de terugvlucht. Ditmaal zouden wij 8 uur eerder vertrekken dan gepland, niet blij natuurlijk maar Tix kon niets voor ons doen en na vele telefoontjes hebben ze uiteindelijk voor een hotelkamer gezorgd op het vliegveld Guangzhou gezien we daar 9 uur moesten overbruggen.
Nu kregen wij op 21 mei (2 dagen voor vertrek!) wederom een wijziging, ditmaal op de heenvlucht. Ons vertrek op vrijdag zou niet veranderen, half 2 vertrekken naar Guangzhou, aankomst daar rond 7 uur om vervolgens daar weer verder te vliegen om 22 uur! Ruim 15 uur later. 15 uur wachten op China was voor ons geen optie en door de velen wijzigingen en gezeur rond de tickets besloten wij dan ook dit probleem bij Tix voor te leggen. Dit zorgde wederom voor een hoop frustratie want van terug bellen en customer service hebben zij nog nooit gehoord. Uiteindelijk hebben we de tickets geannuleerd en nieuwe tickets naar onze wensen geboekt.
De kosten voor deze geannuleerde tickets zouden wij 100% terug krijgen, Tix vertelde ons er echter wel bij dat dit weken tot maanden kon duren. Naar meermalen navraag te hebben gedaan en steeds het antwoord te ontvangen dat de status "pending" is bij de luchtvaartmaatschappij (zij moeten eerst het geld van hen terug alvorens ons te betalen) hebben wij het heft in eigen handen genomen en deze luchtvaartmaatschappij eens gebeld. Dit was China Southern Airlines en alhoewel hun customer service in Nederland ons niet kon helpen werden wij een paar uurtjes later teruggebeld vanuit het hoofdkantoor in China. Wat een verademing want waar Tix nooit de telefoon weet te vinden om terug te bellen bestaan er dus bedrijven die customer service wel hoog in het vaandel hebben staan! Zij wisten ons echter te vertellen dat Tix nooit een aanvraag heeft gedaan bij hen om te kosten terug te halen. Wat een verrassing.... Tix maar weer eens gebeld en mevrouw aan de telefoon was zeker dat het een foutje was. onzin. Wederom belooft ons vandaag (heden ochtend) terug te bellen maar de telefoon kunnen ze nog steeds niet vinden. Wij denken nu aan het inschakelen van een incasso bureau want het gaat om nogal een bedrag.
Buiten deze issues is de customer service ronduit waardeloos, beloofde mailtjes en belletjes komen nooit, meedenken hebben ze nog nooit van gehoord en steevast staat er verkeerde informatie in de mails (vluchtnummers die uitgevoerd worden door KLM terwijl die vluchtnummers al gewijzigd zijn).
Kortom: wij boeken nooit meer met tix, nog nooit eerder heb ik problemen gehad door bij een dergelijke organisatie te boeken. Dit was eens maar nooit meer.