LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring belasting advies bureau Soest
-
Ervaring belasting advies bureau Soest
Wij zijn naar onze mening erg opgelicht door een belasting advies bureau.
Wij hebben iemand ingeschakeld om onze belastingaangifte te doen..
Als zo iemand dat doet mag je ook wel aannemen dat die gene weet wat hij wel en niet terug kan vragen. Blijkbaar dus niet en krijgen we een aanslag.
Hij zij dat er niks van klopte en zou bezwaarschrift maken.
Na alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben merken we dat hij ons gewoon bedondert heeft door te liegen tegen de belastingdienst. Brieven achter te houden zoals dat het bezwaarschrift is afgekeurd. Omdat hij niet de papieren heeft opgestuurd wat hij weer tegen ons zij dat hij dat wel heeft gedaan.
Vervolgens hebben we een dwangbevel in de brieven bus liggen.
Meerdere keren zijn voicemail ingesproken te hebben maar we krijgen hem niet te pakken.
Ik wil graag weten of er nog meerdere mensen zijn die problemen met hem hebben zodat we misschien een zaak tegen hem kunnen beginnen. Het kan toch niet zo zijn dat wij als jong gezin. Naar de vervelend gaat door zo iemand. Ik wil graag voorkomen dat dit Andere mensen ook overkomt.
Wij hebben iemand ingeschakeld om onze belastingaangifte te doen..
Als zo iemand dat doet mag je ook wel aannemen dat die gene weet wat hij wel en niet terug kan vragen. Blijkbaar dus niet en krijgen we een aanslag.
Hij zij dat er niks van klopte en zou bezwaarschrift maken.
Na alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben merken we dat hij ons gewoon bedondert heeft door te liegen tegen de belastingdienst. Brieven achter te houden zoals dat het bezwaarschrift is afgekeurd. Omdat hij niet de papieren heeft opgestuurd wat hij weer tegen ons zij dat hij dat wel heeft gedaan.
Vervolgens hebben we een dwangbevel in de brieven bus liggen.
Meerdere keren zijn voicemail ingesproken te hebben maar we krijgen hem niet te pakken.
Ik wil graag weten of er nog meerdere mensen zijn die problemen met hem hebben zodat we misschien een zaak tegen hem kunnen beginnen. Het kan toch niet zo zijn dat wij als jong gezin. Naar de vervelend gaat door zo iemand. Ik wil graag voorkomen dat dit Andere mensen ook overkomt.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2015 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast. Reden: ongefundeerde bewering
Reden: Titel aangepast. Reden: ongefundeerde bewering
Re: Ervaring belasting advies bureau Soest
Zonder te weten over welk buro het gaat wordt dat lastig...Ik wil graag weten of er nog meerdere mensen zijn die problemen met hem hebben zodat we misschien een zaak tegen hem kunnen beginnen
Verder zou ik even zoeken wat de term "oplichting"precies betekent...Nu gaat het in feite alleen om grove nalatigheid.
U kunt altijd zelf een klacht indienen, niemand gaat samen met u een zaak beginnen.
niemand gaat u helpen uw kastanjes uit het vuur te halen.dhc schreef:Zonder te weten over welk buro het gaat wordt dat lastig...Ik wil graag weten of er nog meerdere mensen zijn die problemen met hem hebben zodat we misschien een zaak tegen hem kunnen beginnen
Verder zou ik even zoeken wat de term "oplichting"precies betekent...Nu gaat het in feite alleen om grove nalatigheid.
U kunt altijd zelf een klacht indienen, niemand gaat samen met u een zaak beginnen.
dat zult u helemaal zelf moeten doen.
daar is trouwens niets mis mee.
Helaas voor u blijft u zelf verantwoordelijk voor de belasting aangifte.
Ook al weet dit belasting advies bureau of u terug krijgt of moet bijbetalen, de cijfers spreken voor zich zelf. Een niet bestaande aftrekpost is niet aftrekbaar, net zoals het saldo in box3 opgegeven dient te worden.
Misschien bent u lid van een vakbond en kunt u hen naar de aangifte laten kijken. Ook kunt u zelf met behulp van het aangifte programma veel zelf uitzoeken.
Ook al weet dit belasting advies bureau of u terug krijgt of moet bijbetalen, de cijfers spreken voor zich zelf. Een niet bestaande aftrekpost is niet aftrekbaar, net zoals het saldo in box3 opgegeven dient te worden.
Misschien bent u lid van een vakbond en kunt u hen naar de aangifte laten kijken. Ook kunt u zelf met behulp van het aangifte programma veel zelf uitzoeken.
Kansloze zaak, zoals Jantje hierboven al terecht opmerkt, u bent ZELF verantwoordelijk voor uw aangifte , ook al wordt deze gedaan door/via een belastingadviseur.zodat we misschien een zaak tegen hem kunnen beginnen.
Heeft u zelf al eens contact opgenomen met de belastingdienst om te kijken welk deel ze niet accepteren ? Of beter, maak een afspraak op het belastingkantoor en laat het u uitleggen.
Mijn ervaring is dat er prima mee te praten valt, op dat punt zijn het net mensen
het lijkt me dat je wel een civiele procedure kunt starten.
Op basis van......?
Dat zou kunnen , maar betwijfel ten zeerste of je "schadevergoeding" kunt gaan eisen. Eisen kan natuurlijk altijd. Zo te lezen in OT lijkt het te gaan over afgekeurde aftrekposten.
Vanaf hier moeilijk te beoordelen natuurlijk of TS had kunnen weten dat er iets niet klopte.
Oplichting is hier zowiezo niet aan de orde.
Tenminste... niet vanuit de belastingadviseur, misschien vanuit TS richting de B'Dienst.
Vanaf hier moeilijk te beoordelen natuurlijk of TS had kunnen weten dat er iets niet klopte.
Oplichting is hier zowiezo niet aan de orde.
Tenminste... niet vanuit de belastingadviseur, misschien vanuit TS richting de B'Dienst.
leugens en achterhouden van informatie.dhc schreef:Op basis van......?
en mogelijk wegens wanprestatie.
ook al zou de belastingadviseur mogelijk alleen een inspanningverplichting hebben, zie ik toch niet in waarom je hem niet aansprakelijk zou kunnen stellen voor vervolgschade.
de leugens en het achterhouden van informatie, lijkt me trouwens zwaarder wegen dan een inspanningsverplichting.
het woordje "inspanning" lijkt me dan namelijk niet meer op zijn plaats.
-
Ik weet dat de belastingdienst al zij klanten die geld terug kregen na trekken.
Hij heeft dingen aangegeven waarvan het schijnt dat je dat niet terug kan krijgen zoals twee koemelk allergieën in het gezin. En mijn neusspray gebruik. Ik neem aan dat zo iemand moet weten wat je terug kan vragen.
Hij heeft voor ons bezwaarschrift gemaakt en wij hebben alle rekeningen en doktersverklaringen naar hem opgestuurd hij zou dat met het bezwaarschrift opsturen wat hij niet heeft gedaan. Hij heeft tegen de belastingdienst gezegd dat wij dat zelf bij het belastingkantoor in Amersfoort hebben opgestuurd.
Omdat de belastingdienst niet de papieren hebben ontvangen hebben ze hem op 4 juli een brief gestuurd met daarin dat het bezwaarschrift id. afgewezen wegens niet de aanwezige papieren. Ik kreeg afgelopen donderdag een dwangbevel in de bus. En wij dachten nog steeds dat we uitstel hebben van betalen omdat ze bezig zijn met het bezwaarschrift. Ik heb gebeld met de belastingdienst en zij zijden mij dat het bezwaarschrift is afgewezen. En dat er een brief is gestuurd.
Ik heb gelijk het adviesbureau gebeld maar nam niet op en voicemail ingesproken of hij terug wil bellen.
Vandaag weer gebeld maar geen gehoor. Die brief kreeg ik bijna 4 weken later doorgestuurd via hem in een gesloten belastingdienst brief waarin stond dat het bezwaarschrift is afgewezen. Mijn schoonmoeder heeft hem gebeld met een ander nummer en toen werd er opgenomen. Hij deed of hij van niks wist en zij waarom hebben ze mij dan niet gebeld.
Hij was druk en vroeg haar tel nr en email en zou de volgende dag terug bellen wat hij natuurlijk niet heeft gedaan. Nu heb ik nog enkele dagen om via de rechter bezwaarschrift te maken ( omdat hij de brief zoo laat doorstuurde) maar ik moet wel eerst griffierechten gaan betalen.
Mijn oma moest ook geld terug betalen en hij zou voor haar ook bezwaarschrift maken wat hij niet gedaan heeft. Ik het gaat om belasting adviesbureau Soest. En ben erg benieuwd of er meerdere mensen problemen met hem hebben.
Hij heeft dingen aangegeven waarvan het schijnt dat je dat niet terug kan krijgen zoals twee koemelk allergieën in het gezin. En mijn neusspray gebruik. Ik neem aan dat zo iemand moet weten wat je terug kan vragen.
Hij heeft voor ons bezwaarschrift gemaakt en wij hebben alle rekeningen en doktersverklaringen naar hem opgestuurd hij zou dat met het bezwaarschrift opsturen wat hij niet heeft gedaan. Hij heeft tegen de belastingdienst gezegd dat wij dat zelf bij het belastingkantoor in Amersfoort hebben opgestuurd.
Omdat de belastingdienst niet de papieren hebben ontvangen hebben ze hem op 4 juli een brief gestuurd met daarin dat het bezwaarschrift id. afgewezen wegens niet de aanwezige papieren. Ik kreeg afgelopen donderdag een dwangbevel in de bus. En wij dachten nog steeds dat we uitstel hebben van betalen omdat ze bezig zijn met het bezwaarschrift. Ik heb gebeld met de belastingdienst en zij zijden mij dat het bezwaarschrift is afgewezen. En dat er een brief is gestuurd.
Ik heb gelijk het adviesbureau gebeld maar nam niet op en voicemail ingesproken of hij terug wil bellen.
Vandaag weer gebeld maar geen gehoor. Die brief kreeg ik bijna 4 weken later doorgestuurd via hem in een gesloten belastingdienst brief waarin stond dat het bezwaarschrift is afgewezen. Mijn schoonmoeder heeft hem gebeld met een ander nummer en toen werd er opgenomen. Hij deed of hij van niks wist en zij waarom hebben ze mij dan niet gebeld.
Hij was druk en vroeg haar tel nr en email en zou de volgende dag terug bellen wat hij natuurlijk niet heeft gedaan. Nu heb ik nog enkele dagen om via de rechter bezwaarschrift te maken ( omdat hij de brief zoo laat doorstuurde) maar ik moet wel eerst griffierechten gaan betalen.
Mijn oma moest ook geld terug betalen en hij zou voor haar ook bezwaarschrift maken wat hij niet gedaan heeft. Ik het gaat om belasting adviesbureau Soest. En ben erg benieuwd of er meerdere mensen problemen met hem hebben.
Snap ik nog steeds niet waarom je je prioriteiten legt bij het adviesburo, ik zou zsm contact opnemen met de belastingdienst, liefst een afspraak op een belastingkantoor (face-2-face) en proberen de zaak recht te trekken.
Een eventuele zaak tegen het adviesburo gaat langer duren dan dat de belastingdienst geduld heeft.
Een eventuele zaak tegen het adviesburo gaat langer duren dan dat de belastingdienst geduld heeft.
-
ik zou me inderdaad nu eerst en onmiddellijk in de materie verdiepen en uitzoeken wat je wel en niet kunt terugkrijgen via de belastingen. ( neusspray, middelen tegen koemelk-allergie, etc ....)
Pas dan weet je of een bezwaar via de rechtbank zin heeft om op te starten. In het geval de aanslag nog steeds foutief is, teken dan bezwaar aan
Als laatste zou ik me pas zorgen maken over het adviesbureau uit Soest en hun (eventueel) aansprakelijk stellen voor schade ( boete, griffierecht etc). Een terechte belastingaanslag/terugvordering is natuurlijk geen schade, die zou je in elk scenario moeten betalen.
Als je deze volgorde hanteert komt alles waarschijnlijk wel goed
Pas dan weet je of een bezwaar via de rechtbank zin heeft om op te starten. In het geval de aanslag nog steeds foutief is, teken dan bezwaar aan
Als laatste zou ik me pas zorgen maken over het adviesbureau uit Soest en hun (eventueel) aansprakelijk stellen voor schade ( boete, griffierecht etc). Een terechte belastingaanslag/terugvordering is natuurlijk geen schade, die zou je in elk scenario moeten betalen.
Als je deze volgorde hanteert komt alles waarschijnlijk wel goed
aan een dwangbevel gaan vele herinneringen en aanmaningen vooraf.
Bezwaar tegen een aanslag ontslaat niemand van de verplichting deze wel te betalen zolang er geen uitspraak op bezwaar is.
Daarnaast blijft u ten alle tijden zelf aansprakelijk voor de aangifte en ingediende bezwaren, ook al wordt het werk door derden gedaan.
Ik begrijp dat er zaken zijn afgetrokken die niet aftrekbaar zijn, en waarover u anders ook gewoon belasting had moeten betalen.
ik zie het probleem even niet, even los ervan dat de persoon die u opdracht heeft gegeven het werk voor u te doen blijkbaar dat niet goed communiceert.
Bezwaar tegen een aanslag ontslaat niemand van de verplichting deze wel te betalen zolang er geen uitspraak op bezwaar is.
Daarnaast blijft u ten alle tijden zelf aansprakelijk voor de aangifte en ingediende bezwaren, ook al wordt het werk door derden gedaan.
Ik begrijp dat er zaken zijn afgetrokken die niet aftrekbaar zijn, en waarover u anders ook gewoon belasting had moeten betalen.
ik zie het probleem even niet, even los ervan dat de persoon die u opdracht heeft gegeven het werk voor u te doen blijkbaar dat niet goed communiceert.
dat hangt er natuurlijk van af, of er boetes zijn opgelegd over de onjuiste aanslag en de aanmaningen.
Ook hangt het er vanaf of het alleen gaat om niet-toegestane aftrekposten. Het kan ook zijn dat er posten onterecht zijn afgekeurd. Is er nog tijd voor bezwaar of beroep? Of is die mogelijkheid door se smoezen van de adviseur verstreken?
Als er nog een mogelijkheid voor bezwaar is, zou ik zo snel mogelijk pro-forma bezwaar aantekenen waarbij je vraagt dat de inhoudelijke motivatie later komt. En natuurlijk een eventueel incasso-traject proberen te stoppen. Al kan het goed zijn dat je die later in een procedure tegen de adviseur wel vergoed zou kunnen krijgen.
Als er nog een mogelijkheid voor bezwaar is, zou ik zo snel mogelijk pro-forma bezwaar aantekenen waarbij je vraagt dat de inhoudelijke motivatie later komt. En natuurlijk een eventueel incasso-traject proberen te stoppen. Al kan het goed zijn dat je die later in een procedure tegen de adviseur wel vergoed zou kunnen krijgen.
Als er inderdaad al aansprakelijkheid ligt bij het kantoor dan zijn alleen de kosten van het verhogen misschien te verhalen, de oorspronkelijke aanslag zal niet veranderen.ruud_a schreef:dat hangt er natuurlijk van af, of er boetes zijn opgelegd over de onjuiste aanslag en de aanmaningen.
Fout, bezwaar is tevens uitstel. Dit uitstel houdt natuurlijk wel op nadat het bezwaar is behandeld:vroem schreef: Bezwaar tegen een aanslag ontslaat niemand van de verplichting deze wel te betalen zolang er geen uitspraak op bezwaar is.
www.belastingdienst.nl schreef:Wanneer is uw bezwaar(schrift) een verzoek om uitstel van betaling? Uw bezwaar is gelijktijdig een verzoek om uitstel van betaling als u met uw bezwaar een berekening meestuurt van het bedrag, waarmee u het niet eens bent. Apart verzoek om uitstel is dan niet nodig. Het uitstel geldt tot het moment van uitspraak op uw bezwaar.
Kijk op:
http://soestercourant.nl/inval-bij-soes ... gadviseur/
voor recente informatie. Betreft het deze persoon wellicht?
Bundelen van krachten van de vele wellicht gedupeerde mensen maakt een schadeclaim eenvoudiger.
http://soestercourant.nl/inval-bij-soes ... gadviseur/
voor recente informatie. Betreft het deze persoon wellicht?
Bundelen van krachten van de vele wellicht gedupeerde mensen maakt een schadeclaim eenvoudiger.
-
Bedankt cornee,
Dit is inderdaad de gene waar het over ging.
Ook hebben wij inmiddels meerdere gedupeerde gehoord.
Ben blij dat deze persoon gepakt is.
Want mijn man was zijn baan verloren. En moesten alles terug betalen aan de belastingdienst.
En dat met drie kinderen. Wij zijn nu nog bezit om alles weer op de rit te krijgen.
Hij heeft echt geen idee wat hij mensen heeft aangedaan.
Het is echt om te janken
Dit is inderdaad de gene waar het over ging.
Ook hebben wij inmiddels meerdere gedupeerde gehoord.
Ben blij dat deze persoon gepakt is.
Want mijn man was zijn baan verloren. En moesten alles terug betalen aan de belastingdienst.
En dat met drie kinderen. Wij zijn nu nog bezit om alles weer op de rit te krijgen.
Hij heeft echt geen idee wat hij mensen heeft aangedaan.
Het is echt om te janken
Hallo,
Wil me bij deze melde als gedupeerde van Belastingadviesbureau Soest.
Werk in de gehandicapte zorg.Omdat ik geen verstand heb van belasting boxen heb ik hem in de hand genomen. Ik heb het aan hem toevertrouwt. Met de gedachten dat mijn financieen goed geregeld wordt. Naast dat ik 32 uur werkzaam ben in de gehandicapte zorg. Heb ik zelf een Wajong uitkering afgekeurd 80/100. Wel eens waar komt deze niet tot uitbetalen gebracht. Ik wilde mijn vingers daarom niet branden wie wilt er nu ellende met Belastingdienst
Ik wil mijn volle medewerking verlenen om deze man ieder geval te laten voelen wat hij mij heeft gedaan
groet Marcel
Wil me bij deze melde als gedupeerde van Belastingadviesbureau Soest.
Werk in de gehandicapte zorg.Omdat ik geen verstand heb van belasting boxen heb ik hem in de hand genomen. Ik heb het aan hem toevertrouwt. Met de gedachten dat mijn financieen goed geregeld wordt. Naast dat ik 32 uur werkzaam ben in de gehandicapte zorg. Heb ik zelf een Wajong uitkering afgekeurd 80/100. Wel eens waar komt deze niet tot uitbetalen gebracht. Ik wilde mijn vingers daarom niet branden wie wilt er nu ellende met Belastingdienst
Ik wil mijn volle medewerking verlenen om deze man ieder geval te laten voelen wat hij mij heeft gedaan
groet Marcel
Ook ik ben slachtoffer van deze zogenaamde adviseur. Ik ben zelf diep in de 80 en gedurende de turbulente jaren met mijn ernstig zieke echtegenoot was ik blij dat iemand mij de zorgen rondom de belastingaangifte uit handen nam . Er zijn o.a. de afgelopen jaren aftrekposten opgevoerd zonder deze te specificeren en ondanks de herhaalde verzoeken van de Belastingdienst daartoe zijn deze nimmer verzonden met diverse aanslagen nu als resultaat. De vraag blijft wat deze man bezielt en waarom hij zich tot op de dag van vandaag op als adviseur manifisteert [offtopic bijdrage verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2015 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd