Pagina 1 van 1
KPN Glasvezel
Geplaatst: 04 aug 2014 14:21
door Doeke79
Allemaal,
Een aantal weken geleden heb ik een check gedaan via de website van KPN of glasvezel beschikbaar was.
Daarbij via de website geholpen doordat er 3 nieuwe pakketten verschenen en ik heb mijn bestelling gedaan met de indruk dat ik KPN Glasvezel besteld zou hebben. Begin juli ook een bevestiging van de wijziging ontvangen. Maar wat blijkt er is helemaal geen glasvezel beschikbaar en ik heb voor het pakket wat ik al gebruikte van KPN met 12 maanden verlengd.
Nu reageer ik nu pas omdat er 31 juli geleverd zou worden, ben geholpen door 3 verschillende medewerkers van de KPN, waarvan alleen de dame van het onderdeel glasvezel erkentelijk was en mij probeerde uit te leggen hoe het zit. Een onbeschofte dame van de afdeling "koper" ging met mij de discussie aan waarbij zij min of meer aangaf dat ik dom was en heel duidelijk had kunnen zien dat er bij mij geen glasvezel beschikbaar is. Voor het eerst in mijn leven door deze onbeschofte dame boos de telefoon opgegoooid.
Want hoe blij ik moet ik volgens deze medewerker zijn omdat ik een extra TV zenders gratis krijg. Dat ik deze zenders al meer dan een jaar al gratis heb, omdat ik KPN compleet (dus ook mijn mobiel bij deze "fantastische provider") heb. Deze dame ontkende zelfs dat ik deze korting had en bleef maar beweren dat ik een goede deal heb door de verlenging met 12 maanden.
Ik zit dus nu 12 maanden vast aan dit bedrijf, maar hoop dat er niet meer mensen trappen in dit sterke staaltje hoe krijg ik mijn klant aan de voor KPN gunstige contractsverlenging. Dus nooit via de website van KPN bestellen, want je krijgt niet waar je naar zoekt!
En hopen dat je servicemedewerkers krijgt die op zijn minst de moeite doen, om het goed uit te leggen.
KPN jullie mogen in ieder geval over een jaar een opzegging van mij verwachten, want nu ben ik een kansloze ongelukkige klant.
Groet DO
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 04 aug 2014 16:09
door kweenie
Het gaat toch on de specificaties van het door jou gekozen pakket? Of dat nou door koper, glas of wat mij betreft de waterleiding gaat maakt toch niet uit, als die specificaties worden behaald? Waarom zou je dan perse glas willen?
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 04 aug 2014 16:54
door sjohie
kweenie schreef:Het gaat toch on de specificaties van het door jou gekozen pakket? Of dat nou door koper, glas of wat mij betreft de waterleiding gaat maakt toch niet uit, als die specificaties worden behaald? Waarom zou je dan perse glas willen?
En daarnaast, de verschillen tussen koper en glasvezel zijn gemakkelijk te zien aan de upload, nog los van het feit dat glasvezel als aparte optie genoemd staat bij de instap, standaard en premium pakketten. Die moet je er dus bij selecteren in het volgende scherm, waar het ook als extra te kiezen (en betalen) optie bij staat.
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 04 aug 2014 18:43
door olaf79
NOu de kpn site blinkt niet uit in duidelijkheid of transparantie. Snap wel dat het misleidend kan zijn.
Volgens mij heb je het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het contract dit te annuleren. Als de KPN je daar niet op heeft gewezen wordt dit zelf 3 maanden.
Dus volgens mij kun je gewoon annuleren.
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 04 aug 2014 18:58
door 16again
kweenie schreef:Het gaat toch on de specificaties van het door jou gekozen pakket? Of dat nou door koper, glas of wat mij betreft de waterleiding gaat maakt toch niet uit, als die specificaties worden behaald? Waarom zou je dan perse glas willen?
Als er glasvezel aangeboden is, dan zou ik ook gewoon glasvezel willen.
Als je dan wat verder van de centrale zit, haal je nog steeds de geadverteerde snelheid. Dit in tegenstelling tot koperen telefonie kabel, waar de rek qua verdere mogelijkheden uit is.
Of als je een auto koopt, mag de dealer dan zomaar een ander merk leveren met gelijke of betere specificaties....?
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 04 aug 2014 19:03
door olaf79
16again schreef:kweenie schreef:Het gaat toch on de specificaties van het door jou gekozen pakket? Of dat nou door koper, glas of wat mij betreft de waterleiding gaat maakt toch niet uit, als die specificaties worden behaald? Waarom zou je dan perse glas willen?
Als er glasvezel aangeboden is, dan zou ik ook gewoon glasvezel willen.
Als je dan wat verder van de centrale zit, haal je nog steeds de geadverteerde snelheid. Dit in tegenstelling tot koperen telefonie kabel, waar de rek qua verdere mogelijkheden uit is.
Of als je een auto koopt, mag de dealer dan zomaar een ander merk leveren met gelijke of betere specificaties....?
Ik denk dat KPN claimt dat het onmogelijk is glasvezel te bestellen op een adres waar geen glasvezel beschikbaar is omdat de website via de postcode check die optie dan niet aanbiedt.
Tsja laten ze maar bewijzen dat hun website waterdicht is en hun postcode check ook.
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 05 aug 2014 10:30
door Har06
olaf79 schreef:16again schreef:kweenie schreef:Het gaat toch on de specificaties van het door jou gekozen pakket? Of dat nou door koper, glas of wat mij betreft de waterleiding gaat maakt toch niet uit, als die specificaties worden behaald? Waarom zou je dan perse glas willen?
Als er glasvezel aangeboden is, dan zou ik ook gewoon glasvezel willen.
Als je dan wat verder van de centrale zit, haal je nog steeds de geadverteerde snelheid. Dit in tegenstelling tot koperen telefonie kabel, waar de rek qua verdere mogelijkheden uit is.
Of als je een auto koopt, mag de dealer dan zomaar een ander merk leveren met gelijke of betere specificaties....?
Ik denk dat KPN claimt dat het onmogelijk is glasvezel te bestellen op een adres waar geen glasvezel beschikbaar is omdat de website via de postcode check die optie dan niet aanbiedt.
Tsja laten ze maar bewijzen dat hun website waterdicht is en hun postcode check ook.
Zelf al de check gedaan?, ik wel op mijn postcode is en komt geen glasvezel, leve UPC
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 07 aug 2014 11:59
door Doeke79
Mensen dank voor jullie reactie,
Het punt blijft voor mij dat als je een postcode check doet er duidelijk een melding moet komen, glasvezel niet beschikbaar!
Dat ik niet heb opgelet bij het aanvragen van de pakketten omdat het woord standaard mij had moeten alarmeren, is inderdaad niet handig, maar het gaat er om dat een bedrijf op zijn website inderdaad transparant moet zijn. Nogmaals er staat nergens duidelijk vermeldt bij het invullen van de postcode check (zoals zelfs bij UPC wel mogelijk is) dat er geen glasvezel beschikbaar is. Dat is wel wat je verwacht bij het invullen van een "check"! Ik vraag toch niet of het standaard pakket beschikbaar is.
De opmerking er is geen glasvezel beschikbaar is wat anders als dat ik uit een "upload" of in de uitgebreide kleine lettertjes moet begrijpen dat ik verder ga met het verlengen van mijn bestaande contract. Mea culpa dat ik als goede klant van KPN de kleine letters beter had moeten lezen. Maar als zelfs de medewerkster van KPN Glasvezel aangeeft dat zij vaker deze verwarring constateert, dan moet KPN gewoon toegeven dat de transparantie van de check beter kan.
Overigens gister op mijn mobiel tot mijn grote verassing gebeld op mijn mobiel dat het tijd zou zijn voor verlenging van mijn pakketten. Toen heeft een medewerker van de KPN wel goed kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit. Deze medewerker ging ook weer serieus om met de klacht en ik heb er uitgebreid contact over met de KPN.
Daar wil ik het verder bij laten, ik hoop dat ik de enige domme klant van KPN ben.
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 07 aug 2014 12:17
door sjohie
Doeke79 schreef:Mensen dank voor jullie reactie,
Het punt blijft voor mij dat als je een postcode check doet er duidelijk een melding moet komen, glasvezel niet beschikbaar!
Dat ik niet heb opgelet bij het aanvragen van de pakketten omdat het woord standaard mij had moeten alarmeren, is inderdaad niet handig, maar het gaat er om dat een bedrijf op zijn website inderdaad transparant moet zijn. Nogmaals er staat nergens duidelijk vermeldt bij het invullen van de postcode check (zoals zelfs bij UPC wel mogelijk is) dat er geen glasvezel beschikbaar is. Dat is wel wat je verwacht bij het invullen van een "check"! Ik vraag toch niet of het standaard pakket beschikbaar is.
De opmerking er is geen glasvezel beschikbaar is wat anders als dat ik uit een "upload" of in de uitgebreide kleine lettertjes moet begrijpen dat ik verder ga met het verlengen van mijn bestaande contract. Mea culpa dat ik als goede klant van KPN de kleine letters beter had moeten lezen. Maar als zelfs de medewerkster van KPN Glasvezel aangeeft dat zij vaker deze verwarring constateert, dan moet KPN gewoon toegeven dat de transparantie van de check beter kan.
Overigens gister op mijn mobiel tot mijn grote verassing gebeld op mijn mobiel dat het tijd zou zijn voor verlenging van mijn pakketten. Toen heeft een medewerker van de KPN wel goed kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit. Deze medewerker ging ook weer serieus om met de klacht en ik heb er uitgebreid contact over met de KPN.
Daar wil ik het verder bij laten, ik hoop dat ik de enige domme klant van KPN ben.
Je zoekt op de site kpn.nl, niet kpn
glasvezel.nl of iets dergelijks, dus je zou kunnen bedenken dat zo'n postcodecheck bedoelt is om te kijken of je
een product van ze af kan nemen op adres X, jij maakt er al op voorhand glasvezel van, omdat dat het product is wat je wilt hebben. Dat kan je kpn niet aanrekenen vind ik, die weten niet wat voor product een bezoeker van hun site hebben wil.
En daarnaast komt er na doen van de postcode-check, een melding (groen vlak) met iets van "er is op dit adres glasvezel te krijgen" als dat zo is, en anders niet. Niks kleine lettertjes, valt behoorlijk op.
Re: KPN Glasvezel
Geplaatst: 07 aug 2014 15:38
door Har06
En daarnaast komt er na doen van de postcode-check, een melding (groen vlak) met iets van "er is op dit adres glasvezel te krijgen" als dat zo is, en anders niet. Niks kleine lettertjes, valt behoorlijk op.[/quote]
zo is het exact, eea proefondervindelijk geprobeert, kan eigenlijk
niet missen