LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

puma73 het is inderdaad een aanname. Misschien kan Virginnia hier meer over vertellen.

Virginnia
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2014 12:52

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door Virginnia »

Kennelijk was mijn vraag zo dom nog niet (achteraf gezien).
Ik heb mijn vraag gesteld omdat ik verzekerd wilde zijn dát de procedure zoals in de brief van Vesting Finance is neergeschreven juist was.

Inmiddels ben ik mijn Neckermann archief ingedoken.. (grapje :D ) ergens in mijn achterhoofd wist ik dat ik ooit een soort overeenkomst met Neckermann gesloten had.
Iedere potentiële klant krijgt zo'n overeenkomst met een bepaald kredietlimiet, dus ik ook én ik heb hem gevonden.

In de overeenkomst ben ik de 'klant' en Neckermann is de kredietverstrekker en ik kan geen spoor ontdekken van de Valovis Bank AG.

Voor de goede orde, ik ben geen wanbetaler of slechte betaler of welke titel dan ook. Ik had slechts voor een relatief klein bedrag ooit iets besteld op een moment dat ik 'slecht' bij kas was.
Trouw afgelost en vaak meer dan vereist was om snel van mijn 'schuld' af te zijn.

Resumé, ik heb dus een overeenkomst gesloten met Neckermann.com BV te Terneuzen ondertekenend door: Y.Willems, Manager Financiële Diensten én NIET met de bank die de kredieten heeft opgekocht.

En dit is het knelpunt waar ik tegenaan loop... eigenlijk betaal ik dus de restschuld aan derden die niet in mijn overeenkomst vermeld staat....rare gang van zaken in de financiële wereld.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

ja Virginnia dit is zeker een rare gang van zaken. Maar het is wel wettig. Google cessie en je vindt er alles over.
Het is dus aan VF om het bewijs te leveren dat ze een vordering hebben op jouw! Stuur het verzoek voor de akte van cessie! Een voorbeeld hiervan kan je aan het begin van dit draadje vinden.

Het gaat hier waarschijnlijk over securitisatie. Dit is volgens de wet ook cessie. Omdat er nooit mededeling is gedaan van cessie betreft het hier geen openbare- maar stille cessie. Dit betekend dat de akte geregistreerd moet zijn bij een notaris of de belastingdienst. Er moet dus ergens een stempel van de belastingdienst op zitten of een verklaring van de notaris dat dit een geldige akte is. Ook moet er in de akte een verband te vinden zijn met de vordering op jouw. Dit kan een nummer zijn. Bv het kredietnummer.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik zit net te denken dan er behalve de akte van cessie van Neckermann aan Valovis, er ook nog een akte van cessie van de curator moet zijn omdat Neckermann het service contract van Valovis had. Valovis mag dan niet zonder de toestemming van de curator gaan vorderen. Dit gaat best gecompliceerd worden. Ook kunnen we lezen in het faillissementsverslag dat Neckermann sommige vorderingen terugkocht.
Vraag dus:
1 Akte van cessie (securitisatie) Neckermann- Valovis
2 Eventuele terugkoop Neckermann
3 Service contract Neckermann (voor het innen voor Valovis)
4 Akte van cessie (Neckermann in faillissement) curator – Valovis
(Het kan zijn dat dit laatste is gedaan zonder cessie. Er moet hiervoor dan wel een schriftelijke bevestiging voor zijn van de curator.)
5 Bevoegdheid van VF om voor Valovis te handelen.

Virginnia
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2014 12:52

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door Virginnia »

Dank je wel sacredfour voor je inzet.

Weet je, ik zou willen dat er iemand is die er plezier in heeft om dit allemaal uit te zoeken (namens mij).
Ik heb er écht geen energie voor en dat zeg ik met een gegronde reden.

Alle meedenkers, resp. lezers hartelijk bedankt, ik hoop dat jullie er ook iets aan gehad hebben.

groet,
Virginnia
:)

sandrina71
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2010 18:00

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sandrina71 »

nou je bent niet de enige ook ik wist niet dat neckermann failliet was tot ik eenzelfde brief ontving van vesting finance mijn verhaal is dat ik een bestelling had gedaan betalen zou ik met acceptgiro maar de bestelling beviel niet dus alles netjes retour gestuurd helemaal niet meer aan gedacht totdat die brief kwam gebeld met vf die stuurde me weer naar nm die weer naar vf uiteindelijk zouden die het gaan uitzoeken maar niks meer gehoord wel weer een nota gekregen betalen met rente toen maar mail gestuurd zou binnen 2 weken iets horen dus wordt vervolgd.

Virginnia
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2014 12:52

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door Virginnia »

Aanvullende informatie uit het programma Kassa over het faillissement van Neckermann.

Wat mij helemaal verbaasde tijdens de uitzending is het feit dat de directeur van de failliete Neckermann op zijn directeursstoel is blijven zitten. Je zou toch denken.. als je je bedrijf niet financieel op orde hebt en failliet laat gaan dan ben je in mijn ogen niet capabel genoeg en dien je op te stappen.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Virginnia schreef:Als 'leek' ben ik niet juridisch onderricht dus wilde ik het een en ander verifiëren voordat ik mijn schuld (restant) overmaak.
Ik hoop dat je dat niet hebt gedaan zonder een toezegging dat er daadwerkelijk geleverd zou gaan worden. Je hebt namelijk een retentierecht.

Virginnia
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2014 12:52

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door Virginnia »

alfatrion schreef:
Virginnia schreef:Als 'leek' ben ik niet juridisch onderricht dus wilde ik het een en ander verifiëren voordat ik mijn schuld (restant) overmaak.
Ik hoop dat je dat niet hebt gedaan zonder een toezegging dat er daadwerkelijk geleverd zou gaan worden. Je hebt namelijk een retentierecht.
Voor de duidelijkheid, ik heb mijn restantschuld niet in een keer afgelost omdat ik eerst zeker wil zijn of het hele gedoe om via Vesting Finance te betalen wel gerechtvaardigd is.
Nu, na driemaal een termijn te hebben overgemaakt kan ik stellen dat er keurig iedere maand een 'betalingsafschrift' van Vesting Finance mijn brievenbus inrolt dus niet meer van Neckermann BV.

Ik blijf het in deze zaak vreemd vinden dat zowel de naam met bijbehorende directeur én banknummer gewoon een 'doorstart' maakt met medeneming van het 'oude' klantenbestand.. alleen de klanten die geld tegoed hebben kunnen fluiten naar hun centjes! Kom tot de ontdekking dat de financiële wereld niet mijn wereld is!

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Zowel de curator als de directeur wisten dat de zaak over de kop ging.
toch lieten ze mensen nog bestellen en betalen terwijl ze wisten dat
er niet geleverd zou worden.Ik noem zo iets diefstal en zou aangifte
doen.Zijn gewoon een stelletje patsers.

Gesloten