Desti Travel, begin er niet aan
Geplaatst: 07 aug 2014 16:51
Beste allemaal,
5 augustus zouden mijn vriendin en ik voor 8 dagen naar Alanya gaan. Dit hadden wij geboekt via de Belgische reisorganisatie Desti Travel. Wij hadden dit geboekt op 16 juli en op 31 juli kregen wij al een email dat de reis geannuleerd was, want het vliegtuig was overboekt, en dat we 3 opties hadden. Namelijk een dag later vanaf Brussel vertrekken en een dag later terugkomen via Brussel, hiervoor zouden wij €50 vergoeding krijgen p.p.. Optie 2 was om op 8 augustus te vliegen en de oorspronkelijke route volgen, namelijk Amsterdam - Antalya. Optie 3 was kosteloos annuleren. Wij kozen hier voor optie 2 omdat wij toch graag op vakantie wilden en dit net binnen onze vakantie data paste.
Vervolgens krijgen wij op 5 augustus wederom een email waarin wordt aangegeven dat de vlucht geannuleerd is. Hierbij zouden wij een dag eerder terug moeten, maar mochten we dan ook een dag eerder naar Alanya vliegen. Echter, we zouden nu om 04:20 terugvliegen, terwijl wij een dag later pas om 18:10 zouden vliegen. I.v.m. de transfer van Alanya naar Antalya zou dit betekenen dat wij uiterlijk om middernacht weg zouden moeten uit ons hotel, waardoor wij dus een hele dag van onze vakantie zouden missen. We konden ook op de oorspronkelijke data vliegen, dus een dag later, waarvoor wij €100 p.p. vergoed zouden krijgen. Tevens was er wederom de optie tot annuleren. Hierop reageerden wij dat wij alleen akkoord zouden gaan als wij ook bij de 1e optie, een €100 vergoeding was aangezien wij de hele laatste dag zouden missen. Wij krijgen hier als reactie op dat over de hoogte van een compensatie nog duidelijkheid moet komen, maar dat zij snel moesten handelen en dus "al vast" hebben omgeboekt voor ons. Dit zonder dat wij hier toestemming voor hadden gegeven.
7 augustus komen wij om 12:11 aan op Schiphol, precies op dat moment belt Desti Travel ons met het bericht dat het vliegtuig niet om 14:55 maar om 21:40 zal vertrekken, vanwege het vliegtuig dat nog in Turkije staat. Wij gaan langs de balie van Onur Airlines voor meer informatie waar zij aangeven dat alle organisaties 3 dagen geleden al op de hoogte zijn gesteld van deze wijziging. Wij worden echter op het allerlaatste moment verteld dat het vliegtuig pas over 9,5 uur vertrekt. Dit komt er tevens op neer dat wij wederom een dag van onze vakantie kwijt zijn. Wij komen nl. pas om 06:00 's ochtends in ons hotel aan met deze vliegtijd. Hadden wij dit die 3 dagen geleden geweten, hadden wij meteen geannuleerd.
Wij hebben Desti Travel aangegeven dat wij de boeking willen annuleren, en in sowieso nooit akkoord zijn gegaan met de overboeking zonder dat wij bevestiging over de €100 compensatie kregen. Zij vertellen ons dat dit niet meer gaat gebeuren en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor vluchtwijzigingen, maar dat Onur Airlines dat is. Ook al hadden zij dit 3 dagen geleden al aangegeven en heeft Desti Travel ons niet op de hoogte gesteld. Onze boeking zal niet worden geannuleerd en wij krijgen ons geld niet terug. Wij betalen nu voor 8 dagen vakantie, krijgen er 6 en een vergoeding moeten we nog maar zien te krijgen. Oftewel, wil je zeker zijn van een vakantie en waar krijgen voor je geld? Boek niet bij Desti Travel/Actie van de Dag/VakantieVeilingen.
David.
5 augustus zouden mijn vriendin en ik voor 8 dagen naar Alanya gaan. Dit hadden wij geboekt via de Belgische reisorganisatie Desti Travel. Wij hadden dit geboekt op 16 juli en op 31 juli kregen wij al een email dat de reis geannuleerd was, want het vliegtuig was overboekt, en dat we 3 opties hadden. Namelijk een dag later vanaf Brussel vertrekken en een dag later terugkomen via Brussel, hiervoor zouden wij €50 vergoeding krijgen p.p.. Optie 2 was om op 8 augustus te vliegen en de oorspronkelijke route volgen, namelijk Amsterdam - Antalya. Optie 3 was kosteloos annuleren. Wij kozen hier voor optie 2 omdat wij toch graag op vakantie wilden en dit net binnen onze vakantie data paste.
Vervolgens krijgen wij op 5 augustus wederom een email waarin wordt aangegeven dat de vlucht geannuleerd is. Hierbij zouden wij een dag eerder terug moeten, maar mochten we dan ook een dag eerder naar Alanya vliegen. Echter, we zouden nu om 04:20 terugvliegen, terwijl wij een dag later pas om 18:10 zouden vliegen. I.v.m. de transfer van Alanya naar Antalya zou dit betekenen dat wij uiterlijk om middernacht weg zouden moeten uit ons hotel, waardoor wij dus een hele dag van onze vakantie zouden missen. We konden ook op de oorspronkelijke data vliegen, dus een dag later, waarvoor wij €100 p.p. vergoed zouden krijgen. Tevens was er wederom de optie tot annuleren. Hierop reageerden wij dat wij alleen akkoord zouden gaan als wij ook bij de 1e optie, een €100 vergoeding was aangezien wij de hele laatste dag zouden missen. Wij krijgen hier als reactie op dat over de hoogte van een compensatie nog duidelijkheid moet komen, maar dat zij snel moesten handelen en dus "al vast" hebben omgeboekt voor ons. Dit zonder dat wij hier toestemming voor hadden gegeven.
7 augustus komen wij om 12:11 aan op Schiphol, precies op dat moment belt Desti Travel ons met het bericht dat het vliegtuig niet om 14:55 maar om 21:40 zal vertrekken, vanwege het vliegtuig dat nog in Turkije staat. Wij gaan langs de balie van Onur Airlines voor meer informatie waar zij aangeven dat alle organisaties 3 dagen geleden al op de hoogte zijn gesteld van deze wijziging. Wij worden echter op het allerlaatste moment verteld dat het vliegtuig pas over 9,5 uur vertrekt. Dit komt er tevens op neer dat wij wederom een dag van onze vakantie kwijt zijn. Wij komen nl. pas om 06:00 's ochtends in ons hotel aan met deze vliegtijd. Hadden wij dit die 3 dagen geleden geweten, hadden wij meteen geannuleerd.
Wij hebben Desti Travel aangegeven dat wij de boeking willen annuleren, en in sowieso nooit akkoord zijn gegaan met de overboeking zonder dat wij bevestiging over de €100 compensatie kregen. Zij vertellen ons dat dit niet meer gaat gebeuren en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor vluchtwijzigingen, maar dat Onur Airlines dat is. Ook al hadden zij dit 3 dagen geleden al aangegeven en heeft Desti Travel ons niet op de hoogte gesteld. Onze boeking zal niet worden geannuleerd en wij krijgen ons geld niet terug. Wij betalen nu voor 8 dagen vakantie, krijgen er 6 en een vergoeding moeten we nog maar zien te krijgen. Oftewel, wil je zeker zijn van een vakantie en waar krijgen voor je geld? Boek niet bij Desti Travel/Actie van de Dag/VakantieVeilingen.
David.