LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] La Souris Scooters in Utrecht
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 aug 2014 13:08
La Souris Scooters in Utrecht
Een aantal weken geleden kwamen wij per toeval langs la souris.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben er toen twee scooters besteld. Een proefrit maken kon niet want het was te druk op de amsterdamsestraatweg en bovendien niet gebruikelijk.
We hebben toen twee nieuwe scooters besteld en 100 euro aanbetaald. Bij thuiskomst besloten wij op Google "la souris" in te tikken. Wat we toen allemaal hebben gelezen... Alleen maar negativiteit. We zijn ons rot geschrokken!! Dat dit kan in 2014?!? We kwamen dingen tegen als: slechte service, geen garantie verlenen, veel problemen als de scooters een paar weken oud zijn, schuiven schuld in de schoenen van klanten en blijken zelf positieve recensies te plaatsen. We hebben ze hiermee geconfronteerd en gezegd dat we van de koop af zien. Dit begreep hij totaal niet en volgens de eigenaar zijn de negatieve recensies geplaatst door concurrenten???
We hebben toen ook aangegeven onze aanbetaling terug te willen maar dit kan niet omdat ze op naam staan, hoe bedoel je op naam? We hebben onze gegevens niet eens gegeven laat staan een handtekening gezet...
Achteraf blijkt dat een proefrit maken op een scooter helemaal niet zo ongebruikelijk is want dit hebben wij zelf ervaren.
Bij la souris zijn ze zeker bang dat ie na een paar minuten uitvalt en niet meer start, want deze verhalen hebben wij veel gelezen.
Wat ons betreft een koude douche waard!
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben er toen twee scooters besteld. Een proefrit maken kon niet want het was te druk op de amsterdamsestraatweg en bovendien niet gebruikelijk.
We hebben toen twee nieuwe scooters besteld en 100 euro aanbetaald. Bij thuiskomst besloten wij op Google "la souris" in te tikken. Wat we toen allemaal hebben gelezen... Alleen maar negativiteit. We zijn ons rot geschrokken!! Dat dit kan in 2014?!? We kwamen dingen tegen als: slechte service, geen garantie verlenen, veel problemen als de scooters een paar weken oud zijn, schuiven schuld in de schoenen van klanten en blijken zelf positieve recensies te plaatsen. We hebben ze hiermee geconfronteerd en gezegd dat we van de koop af zien. Dit begreep hij totaal niet en volgens de eigenaar zijn de negatieve recensies geplaatst door concurrenten???
We hebben toen ook aangegeven onze aanbetaling terug te willen maar dit kan niet omdat ze op naam staan, hoe bedoel je op naam? We hebben onze gegevens niet eens gegeven laat staan een handtekening gezet...
Achteraf blijkt dat een proefrit maken op een scooter helemaal niet zo ongebruikelijk is want dit hebben wij zelf ervaren.
Bij la souris zijn ze zeker bang dat ie na een paar minuten uitvalt en niet meer start, want deze verhalen hebben wij veel gelezen.
Wat ons betreft een koude douche waard!
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: La Souris Scooters in Utrecht
U heeft de koop gesloten en een aanbetaling gedaan. Daar kunt u niet meer zo makkelijk vanaf omdat u slechte recensies hebt gelezen.
Bovendien, dat u een scooter koopt zonder proefrit, wie is er nou dom?
Bovendien, dat u een scooter koopt zonder proefrit, wie is er nou dom?
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Inderdaad gekocht in een fysieke winkel, officieel is hier geen herroepingsrecht van toepassing. De koop kan wettelijk gezien niet ontbonden worden, door het doen van de aanbetaling bent u een overeenkomst aan gegaan. Of u nu wel of niet afneemt, u heeft 2 scooters aangeschaft, en het resterende bedrag bent u feitelijk verschuldigd.Patrickmelissa schreef:Een aantal weken geleden kwamen wij per toeval langs la souris.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben er toen twee scooters besteld. Een proefrit maken kon niet want het was te druk op de amsterdamsestraatweg en bovendien niet gebruikelijk.
We hebben toen twee nieuwe scooters besteld en 100 euro aanbetaald. Bij thuiskomst besloten wij op Google "la souris" in te tikken. Wat we toen allemaal hebben gelezen... Alleen maar negativiteit. We zijn ons rot geschrokken!! Dat dit kan in 2014?!? We kwamen dingen tegen als: slechte service, geen garantie verlenen, veel problemen als de scooters een paar weken oud zijn, schuiven schuld in de schoenen van klanten en blijken zelf positieve recensies te plaatsen. We hebben ze hiermee geconfronteerd en gezegd dat we van de koop af zien. Dit begreep hij totaal niet en volgens de eigenaar zijn de negatieve recensies geplaatst door concurrenten???
We hebben toen ook aangegeven onze aanbetaling terug te willen maar dit kan niet omdat ze op naam staan, hoe bedoel je op naam? We hebben onze gegevens niet eens gegeven laat staan een handtekening gezet...
Achteraf blijkt dat een proefrit maken op een scooter helemaal niet zo ongebruikelijk is want dit hebben wij zelf ervaren.
Bij la souris zijn ze zeker bang dat ie na een paar minuten uitvalt en niet meer start, want deze verhalen hebben wij veel gelezen.
Wat ons betreft een koude douche waard!
Re: La Souris Scooters in Utrecht
dit.We hebben toen ook aangegeven onze aanbetaling terug te willen maar dit kan niet omdat ze op naam staan, hoe bedoel je op naam? We hebben onze gegevens niet eens gegeven laat staan een handtekening gezet...
er is helemaal geen koop gesloten zonder een geldige handtekening onder het 'koopcontract' met bijbehorende garanties, en zelfs zonder persoonlijke gegevens te hebben afgenomen.
consument heeft gewoon handgeld gegeven, het product is alleen op een bestellijst gezet en consument zit helemaal nergens aan vast zonder daarvoor getekend te hebben.
de aanbetaling is men kwijt maar men komt er zo nog heel goedkoop van af gezien de recensies van dit bedrijf.
En inderdaad; proefrijden vooraf niet mogelijk? dat was al meer dan genoeg reden om ervanaf te zien.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
berndv schreef:Inderdaad gekocht in een fysieke winkel, officieel is hier geen herroepingsrecht van toepassing. De koop kan wettelijk gezien niet ontbonden worden, door het doen van de aanbetaling bent u een overeenkomst aan gegaan. Of u nu wel of niet afneemt, u heeft 2 scooters aangeschaft, en het resterende bedrag bent u feitelijk verschuldigd.Patrickmelissa schreef:Een aantal weken geleden kwamen wij per toeval langs la souris.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben er toen twee scooters besteld. Een proefrit maken kon niet want het was te druk op de amsterdamsestraatweg en bovendien niet gebruikelijk.
We hebben toen twee nieuwe scooters besteld en 100 euro aanbetaald. Bij thuiskomst besloten wij op Google "la souris" in te tikken. Wat we toen allemaal hebben gelezen... Alleen maar negativiteit. We zijn ons rot geschrokken!! Dat dit kan in 2014?!? We kwamen dingen tegen als: slechte service, geen garantie verlenen, veel problemen als de scooters een paar weken oud zijn, schuiven schuld in de schoenen van klanten en blijken zelf positieve recensies te plaatsen. We hebben ze hiermee geconfronteerd en gezegd dat we van de koop af zien. Dit begreep hij totaal niet en volgens de eigenaar zijn de negatieve recensies geplaatst door concurrenten???
We hebben toen ook aangegeven onze aanbetaling terug te willen maar dit kan niet omdat ze op naam staan, hoe bedoel je op naam? We hebben onze gegevens niet eens gegeven laat staan een handtekening gezet...
Achteraf blijkt dat een proefrit maken op een scooter helemaal niet zo ongebruikelijk is want dit hebben wij zelf ervaren.
Bij la souris zijn ze zeker bang dat ie na een paar minuten uitvalt en niet meer start, want deze verhalen hebben wij veel gelezen.
Wat ons betreft een koude douche waard!
er is nergens voor getekend door de klant in spé, ik zeg dat het onzin is.
ze is niets verschuldigd.
100€ zonder bon/handtekening kan je geen aanbetaling noemen, maar gewoon zwart handgeld waar ze waarschijnlijk niet eens een bonnetje van heeft gehad met naam en bankreknummer.
dus valt er in dien zin door die scooterzaak ook niets te bewijzen.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
U gebruikt de termen "besteld", "koop", "aanbetaald" , dit duidt op een koopovereenkomst, koude douche (ik zou niet weten waarom op dit moment) of niet, u hebt gekocht en kan verplicht worden af te nemen.Patrickmelissa schreef:Een aantal weken geleden kwamen wij per toeval langs la souris.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben er toen twee scooters besteld. Een proefrit maken kon niet want het was te druk op de amsterdamsestraatweg en bovendien niet gebruikelijk.
We hebben toen twee nieuwe scooters besteld en 100 euro aanbetaald. Bij thuiskomst besloten wij op Google "la souris" in te tikken. Wat we toen allemaal hebben gelezen... Alleen maar negativiteit. We zijn ons rot geschrokken!! Dat dit kan in 2014?!? We kwamen dingen tegen als: slechte service, geen garantie verlenen, veel problemen als de scooters een paar weken oud zijn, schuiven schuld in de schoenen van klanten en blijken zelf positieve recensies te plaatsen. We hebben ze hiermee geconfronteerd en gezegd dat we van de koop af zien. Dit begreep hij totaal niet en volgens de eigenaar zijn de negatieve recensies geplaatst door concurrenten???
We hebben toen ook aangegeven onze aanbetaling terug te willen maar dit kan niet omdat ze op naam staan, hoe bedoel je op naam? We hebben onze gegevens niet eens gegeven laat staan een handtekening gezet...
Achteraf blijkt dat een proefrit maken op een scooter helemaal niet zo ongebruikelijk is want dit hebben wij zelf ervaren.
Bij la souris zijn ze zeker bang dat ie na een paar minuten uitvalt en niet meer start, want deze verhalen hebben wij veel gelezen.
Wat ons betreft een koude douche waard!
Re: La Souris Scooters in Utrecht
dit is onzin in dit geval; er is geen handtekening gegeven/zijn geen NAW en persoonlijke gegevens bekend. Niet eens een adres om scooters te kunnen leveren of iets dergelijks.u hebt gekocht en kan verplicht worden af te nemen.
derhalve is het geen rechtsgeldige koopovereenkomst door alleen maar 100€ aan te betalen.
dat maak/zeg ik ervan op mijn beurt.
Als er een verkoper adverteert en uw handgeld/aanbetaling aanneemt om het product apart te houden en u ziet er daarna toch vanaf, dan is er ook niemand die u verplicht toch tot koop over te gaan alleen maar door uw eerdere aanbetaling. > zie bv Marktplaats.
u bent dan wel uw aanbetaling/handgeld kwijt, da's dan jammer.
TS zit nergens aan vast; misschien een mooi verhaaltje voor in de theorie/forumpraat, maar..
in real life; is men gewoon het geld/de 100€ kwijt en daarmee is het klaar.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Nee er is besteld zeggen ze, dat kan niet zonder naam en adres gegevens, of er is niet besteld, dan zijn ze van lotje getikt aan te betalen.
Zij hebben het over koop, daar reageer ik op.
Volgens mij klopt het verhaal niet.
Zij hebben het over koop, daar reageer ik op.
Volgens mij klopt het verhaal niet.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Hij kan niet van de koop afzien, uitgaande van jouw stelling Snuffel, en ik ga ook daarvan uit. Gekocht is gekocht, waarom is een handtekening anders. Tenzij de winkelier andere voorwaarden heeft.
Laatst gewijzigd door prem op 09 aug 2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Knap want TS beweert geen NAW gegevens achter gelaten te hebben.De koop wordt op papier vastgelegd want zonder krabbel geen order.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Wat ik vermoed is dat ze de NAW hebben achtergelaten bij het tekenen maar dat ze denken dat te tenaamstelling daar niks mee van doen heeft.bprosman schreef:Knap want TS beweert geen NAW gegevens achter gelaten te hebben.De koop wordt op papier vastgelegd want zonder krabbel geen order.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Volgens mij zijn Pat en Melissa een proefrit aan t maken, wij maar denken over hoe en wat en zij rondjes draaien.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
prem schreef:Wat ik vermoed is dat ze de NAW hebben achtergelaten bij het tekenen maar dat ze denken dat te tenaamstelling daar niks mee van doen heeft.bprosman schreef:Knap want TS beweert geen NAW gegevens achter gelaten te hebben.De koop wordt op papier vastgelegd want zonder krabbel geen order.
zij zeggen alleen niets getekend te hebben.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Wat ik vermoed is dat ze de NAW hebben achtergelaten bij het tekenen maar dat ze denken dat te tenaamstelling daar niks mee van doen heeft.[/quote]jerwarm schreef: Knap want TS beweert geen NAW gegevens achter gelaten te hebben.
zij zeggen alleen niets getekend te hebben.[/quote]
Dan kun je toch niet iets als besteld beschouwen? Ik denk dat ze hun verhaal maar eens moeten toelichten.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Ik heb mijn scooter van La Souris en rij er aal 1.5 jaar op rond en heb nu 6000+ op de teller. Nooit noemenswaardige problemen gehad en die er kleine dingen zijn onder garantie verholpen. Toen ik eerder een positieve reactie plaatste werd ik er van beticht personeel te zijn. Internet en forums zijn kennelijk alleen om te klagen anders ben je vast personeel.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Summer88 schreef:Ik heb mijn scooter van La Souris en rij er aal 1.5 jaar op rond en heb nu 6000+ op de teller. Nooit noemenswaardige problemen gehad en die er kleine dingen zijn onder garantie verholpen. Toen ik eerder een positieve reactie plaatste werd ik er van beticht personeel te zijn. Internet en forums zijn kennelijk alleen om te klagen anders ben je vast personeel.
natuurlijk , en wat voor kleine dingen?
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Er zat een scheurtje in t "chroom" van de lichtschakelaar. Is kosteloos vernieuwd. En een keer wat met de uitlaat gehad, waardoor hij veel lawaai maakte. Ook kosteloos gerepareerd en 1 van de remmen werkte een keer iets minder, wat ook zonder morren is verholpen. Inmiddels is het 2016 en rij ik nog steeds met veel plezier en zonder problemen op mijn scooter rond.jerwarm schreef:Summer88 schreef:Ik heb mijn scooter van La Souris en rij er aal 1.5 jaar op rond en heb nu 6000+ op de teller. Nooit noemenswaardige problemen gehad en die er kleine dingen zijn onder garantie verholpen. Toen ik eerder een positieve reactie plaatste werd ik er van beticht personeel te zijn. Internet en forums zijn kennelijk alleen om te klagen anders ben je vast personeel.
natuurlijk , en wat voor kleine dingen?
OT bij de supermarkt teken je ook niet voor je brood toch is t gekocht. Daarbij zijn mondelinge overeenkomstem wel degelijk rechtsgeldig.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Mondelinge overeenkomsten zijn wel rechtsgeldig, echter de inhoud van de overeenkomst is veel moeilijker of niet te bewijzen. Dus niet te hard roepen over rechtsgeldigheid van een mondelinge overeenkomst.Summer88 schreef:
Er zat een scheurtje in t "chroom" van de lichtschakelaar. Is kosteloos vernieuwd. En een keer wat met de uitlaat gehad, waardoor hij veel lawaai maakte. Ook kosteloos gerepareerd en 1 van de remmen werkte een keer iets minder, wat ook zonder morren is verholpen. Inmiddels is het 2016 en rij ik nog steeds met veel plezier en zonder problemen op mijn scooter rond.
OT bij de supermarkt teken je ook niet voor je brood toch is t gekocht. Daarbij zijn mondelinge overeenkomstem wel degelijk rechtsgeldig.
Je vergelijk bij de supermarkt en het brood gaat ook mank. Ik heb immers het kassabonnetje om de overeenkomst te bewijzen indien het brood oud of beschimmeld is.
Re: La Souris Scooters in Utrecht
Wanneer in een onroerend goed koopcontract geen boeteclausule (meestal 10 % van de koopsom) is opgenomen die opeisbaar is wanneer koper zijn koopverplichting niet nakomt, dan kan deze boete niet opgeëist worden.
In jouw geval is er handgeld gegeven (de aanbetaling van 5 % van de koopsom) als waarborg dat koper zijn koopverplichting nakomt.
Nu de koop niet doorgaat, ben je dat handgeld kwijt, tenzij je volgens contract koopt. De straf op het éénzijdig verbreken van een contract.
Er is niet meer dan de 5 % te eisen.
De enige reden om (wat van) de aanbetaling terug te kunnen eisen is wanneer het object niet voldoet aan hetgeen wordt aangeboden. B.v. z.g.a.n. of z.g.o.h. terwijl het een bouwval betreft.
Let wel: je hebt zelf een onderzoeksplicht vóór je het contract tekent. De verkoper mag geen verborgen gebreken verzwijgen, voor zover deze daar weet van had of had kunnen weten.
Maar als je er om b.v. een echtelijke ruzie of te weinig geld van afziet, moet je op de blaren zitten.
In jouw geval is er handgeld gegeven (de aanbetaling van 5 % van de koopsom) als waarborg dat koper zijn koopverplichting nakomt.
Nu de koop niet doorgaat, ben je dat handgeld kwijt, tenzij je volgens contract koopt. De straf op het éénzijdig verbreken van een contract.
Er is niet meer dan de 5 % te eisen.
De enige reden om (wat van) de aanbetaling terug te kunnen eisen is wanneer het object niet voldoet aan hetgeen wordt aangeboden. B.v. z.g.a.n. of z.g.o.h. terwijl het een bouwval betreft.
Let wel: je hebt zelf een onderzoeksplicht vóór je het contract tekent. De verkoper mag geen verborgen gebreken verzwijgen, voor zover deze daar weet van had of had kunnen weten.
Maar als je er om b.v. een echtelijke ruzie of te weinig geld van afziet, moet je op de blaren zitten.