Samsung 52" LCD TV
Geplaatst: 10 aug 2014 11:18
Goedendag
23-6-2007 kocht ik bij de Media Markt een Samsung tv type LE52M86BDX/XEC met verkoopprijs 3800 euro.
Na enige onderhandeling kocht ik de tv voor 3100 euro.
Na 4 jaar kreeg ik het bekende probleem met de condensatoren op het voedingsboard.
Oorzaak lag bij Samsung door onderbemete condensatoren. Contact gehad met Samsung en willen dit probleem van 4 euro maken voor 260 euro.
Nu een half jaar geleden de niet vervangen condensatoren het zelfde probleem.
Een aantal weken geleden kwam het volgende probleem:
Alles wat op beeld zwart zou moeten zijn is voorzien van een rode waas.
Contact opgenomen met Samsung, breng hem maar bij Selectro Barendrecht.
Toestel weggebracht voor 37,50 euro voor vaststellen van het probleem.
Via Samsung kreeg ik de volgende reactie via mail:
Uw dossiernummer: 2810247012
Geachte heer / mevrouw Van Loon,
Naar aanleiding van uw verzoek betreffende uw SAMSUNG LE52M86BDX schrijven wij u.
U heeft aangegeven dat u niet kunt vinden in de constatering dat wij u geen oplossing kunnen bieden in de vorm van een reparatie of commerciele oplossing. Wij kunnen u hierover het volgende mededelen.
De LE52M86BDX waar u eigenaar van bent is, gelet op de aanschafdatum van 28.06.2007 in het achtste levensjaar. Mede hierdoor is het aannemelijk te maken dat het onderdeel/de onderdelen wat benodigd zou zijn voor een reparatie van uw toestel niet meer op voorraad is.
Daarnaast heeft u inzake uw toestel te maken met de economische afschrijving van het toestel. Gelet op de leeftijd van het toestel is ook hierin aannemelijk te maken dat uw toestel de volledige afschrijving heeft gepasseerd.
Graag adviseren wij u daarom om contact op te nemen met uw verkooppunt waar u de koopovereenkomst mee heeft afgesloten om te kijken naar de mogelijke oplossingen.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Vrijdag 8-8-14 de tv opgehaald bij Selectro Barendrecht. (zeer klantonvriendelijk)
Specifiek gevraagd wat er kapot zou zijn aan de tv en er werd gezegd dat het scherm kapot zou zijn.
Nu heeft er nog Derde persoon een blik geworpen op de tv en heeft zeer de twijfels of het daadwerkelijk
het scherm is en niet de aansturing van het scherm ofwel het mainboard. Dit omdat als je de HDMI kabel eruit haalt het scherm normaal zwart zou moeten zijn geheel rood is en na enige tijd weer zwart wordt. Steek je de HDMI kabel er weer in dan heb je weer goed beeld en is er niks mis mee. Na een paar minuten komt het probleem weer terug en komt de rode waas weer terug in het zwarte beeld.
Volgens mij mag ik toch van een televisie van zoveel geld toch een langere verwachting hebben dan 7 jaar. En dan zeker de service van Samsung.
Met vriendelijke groet,
Stefaan
23-6-2007 kocht ik bij de Media Markt een Samsung tv type LE52M86BDX/XEC met verkoopprijs 3800 euro.
Na enige onderhandeling kocht ik de tv voor 3100 euro.
Na 4 jaar kreeg ik het bekende probleem met de condensatoren op het voedingsboard.
Oorzaak lag bij Samsung door onderbemete condensatoren. Contact gehad met Samsung en willen dit probleem van 4 euro maken voor 260 euro.
Nu een half jaar geleden de niet vervangen condensatoren het zelfde probleem.
Een aantal weken geleden kwam het volgende probleem:
Alles wat op beeld zwart zou moeten zijn is voorzien van een rode waas.
Contact opgenomen met Samsung, breng hem maar bij Selectro Barendrecht.
Toestel weggebracht voor 37,50 euro voor vaststellen van het probleem.
Via Samsung kreeg ik de volgende reactie via mail:
Uw dossiernummer: 2810247012
Geachte heer / mevrouw Van Loon,
Naar aanleiding van uw verzoek betreffende uw SAMSUNG LE52M86BDX schrijven wij u.
U heeft aangegeven dat u niet kunt vinden in de constatering dat wij u geen oplossing kunnen bieden in de vorm van een reparatie of commerciele oplossing. Wij kunnen u hierover het volgende mededelen.
De LE52M86BDX waar u eigenaar van bent is, gelet op de aanschafdatum van 28.06.2007 in het achtste levensjaar. Mede hierdoor is het aannemelijk te maken dat het onderdeel/de onderdelen wat benodigd zou zijn voor een reparatie van uw toestel niet meer op voorraad is.
Daarnaast heeft u inzake uw toestel te maken met de economische afschrijving van het toestel. Gelet op de leeftijd van het toestel is ook hierin aannemelijk te maken dat uw toestel de volledige afschrijving heeft gepasseerd.
Graag adviseren wij u daarom om contact op te nemen met uw verkooppunt waar u de koopovereenkomst mee heeft afgesloten om te kijken naar de mogelijke oplossingen.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Vrijdag 8-8-14 de tv opgehaald bij Selectro Barendrecht. (zeer klantonvriendelijk)
Specifiek gevraagd wat er kapot zou zijn aan de tv en er werd gezegd dat het scherm kapot zou zijn.
Nu heeft er nog Derde persoon een blik geworpen op de tv en heeft zeer de twijfels of het daadwerkelijk
het scherm is en niet de aansturing van het scherm ofwel het mainboard. Dit omdat als je de HDMI kabel eruit haalt het scherm normaal zwart zou moeten zijn geheel rood is en na enige tijd weer zwart wordt. Steek je de HDMI kabel er weer in dan heb je weer goed beeld en is er niks mis mee. Na een paar minuten komt het probleem weer terug en komt de rode waas weer terug in het zwarte beeld.
Volgens mij mag ik toch van een televisie van zoveel geld toch een langere verwachting hebben dan 7 jaar. En dan zeker de service van Samsung.
Met vriendelijke groet,
Stefaan