Pagina 1 van 1
overstappen energie mislukt
Geplaatst: 10 aug 2014 18:05
door romani
Begin juli een oxxio verkoper aan de deur. Ik wilde toch over stappen, dus kom maar binnen. Hele verhaal aangehoord en getekend. Ik wist dat je tenslotte 14 dagen de tijd hebt om het contract weer te ontbinden. Toen ik het contract via de mail ontving, zag ik de exacte prijzen. Oxxio was ruim 300 euro duurder dan E-on, de huidige leverancier. Dan is de iPad wel wat duurder dan gedacht.
Ik heb het formulier ontbinding naar het genoemde mailadres gestuurd binnen de 14 dagen. Niet terug gekregen, maar ook geen bevestiging. 1 cent ter controle van mijn rekeningnummer werd afgeschreven, ik heb dat gestorneerd. Geen reactie. En toen ontving ik de mededeling dat de overstap geslaagd was en dat ik vanaf dat moment gas en elektra van Oxxio ontvang. Na mijn mail dat ik het contract toch ontbonden heb, kreeg ik ineens wel reactie. 'Naar aanleiding van uw mail hebben wij uw gegevens gebleken. Er is bij ons nooit een formulier binnen gekomen om het contract te
annuleren. Sinds gisteren leveren wij u dan ook gas en elektra.'
Ik ga nu opnieuw klagen, ik kan naar de Klachtencommissie Energie en Water gaan en ik plaats nu hier een bericht. Maar ik krijg nu energie van Oxxio. Als het contract alsnog ontbonden wordt heb ik nergens een contract. Zit ik dan ook zonder gas en elektra?
Re: overstappen energie mislukt
Geplaatst: 10 aug 2014 18:15
door stofzuigertje
Koop of teken nooit aan de deur, dan had je vooraf zelf kunnen controleren of ze werkelijk goedkoper zijn of niet.
Vaak vergelijken ze met verkeerde oude of juist nieuwe prijzen en ontbinden is vaak lastiger...
Blijf alle afgeschreven bedragen storneren en heb je de Email naar juiste adres gestuurd?
Ook de huidige leverancier melden dat je klant wilt blijven en niet overstapte kan helpen.
Re: overstappen energie mislukt
Geplaatst: 10 aug 2014 21:37
door sjoegel
Natuurlijk zijn ze duurder. Doe oxxio man komt ook niet vrijwillig bij u aan de deur. Wanneer u even had gegoogeld tijdens het gesprek had u geweten dat u nooit aan de deur moet kopen. U bent flink beet genomen maar u bent ook erg lichtvaardig in zee gegaan met een colporteur.
Re: overstappen energie mislukt
Geplaatst: 11 aug 2014 00:38
door tenormin
sjoegel schreef:Natuurlijk zijn ze duurder. Doe oxxio man komt ook niet vrijwillig bij u aan de deur. Wanneer u even had gegoogeld tijdens het gesprek had u geweten dat u nooit aan de deur moet kopen. U bent flink beet genomen maar u bent ook erg lichtvaardig in zee gegaan met een colporteur.
Natuurlijk komt die colporteur wel vrijwillig aan de deur rammelen. De wet zegt nu toch dat colportage aan de deur c.q. in de huiskamer, zoiets binnen 14 dagen ontbonden kan worden. @ romani, als je hebt gehandeld zoals omschreven heb je geen contract met Oxxio afgesloten. Maar laat in de toekomst maar niemand meer binnen, veiliger voor je en je eventuele spijtoptant gedrag.
Re: overstappen energie mislukt
Geplaatst: 11 aug 2014 08:22
door Leo The Emperor
vogels schreef:Ik heb het formulier ontbinding naar het genoemde mailadres gestuurd binnen de 14 dagen.
Dan staat dat toch bij je verzonden items. Lijkt mij voldoende bewijs.
Bij e-mail kun je een electronische ontvangstbevestiging vragen van de geadresseerde. Het lijkt me dat dit belangrijke opzeggingen wel noodzakelijk is om te doen. Een printscreen van je verzonden items is niet echt een bewijs.
Krijg je de bevestiging niet, kun je namelijk altijd nog het formulier aangetekend versturen.
Re: overstappen energie mislukt
Geplaatst: 11 aug 2014 09:28
door deoxxiomedewerker
Beste Romani,
Uit uw bericht blijkt dat u uw aanmelding bij Oxxio tijdig zou hebben geannuleerd, maar dat Oxxio uw annulering niet heeft verwerkt. Zelfs na het terugboeken van het door Oxxio geïncasseerde controlebedrag van 1 cent, heeft Oxxio uw aanmelding toch doorgevoerd.
Graag kom ik in contact met u om na te gaan wat er precies plaats heeft gevonden. Wilt zo vriendelijk zijn om uw aanmeldgegevens, waaronder postcode en huisnummer, uw e-mailadres waarmee u de annulering heeft verzonden alsmede het "incidentnummer" die Oxxio verstuurd na het ontvangen van een e-mailbericht, te e-mailen naar
[email protected]? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Re: overstappen energie mislukt
Geplaatst: 15 aug 2014 15:10
door romani
Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice van Oxxio. Inmiddels hadden ze toch al mijn mails ontvangen en gezien dat ik een klacht had ingediend via klacht.nl en mijn klacht op deze site had gemeld. En tussen al die berichten hebben ze zowaar mijn rechtsgeldig ontbindingsformulier gevonden. Excuses en ze gaan een terugswitchverzoek doen aan E-on, omdat ik daar eigenlijk nooit ben weggegaan. Overigens beschouwt E-on me nu als nieuwe klant en moet ik de eind- en beginstanden opgeven
Gelukkig kan ik wel nog steeds overstappen