LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tegels vallen van de muur
-
tegels vallen van de muur
Goedenavond,
Ik ben sinds 2008 huurder van een woning.
Nu is er bij het intrekken van de woning het een ander gerepareerd aan de woning en hierbij is gezegt door een medewerker van de woningbouw dat de keuken aan vervanging toe was.
deze medewerker heeft toen op zijn vervelend gehad dat hij dit niet had mogen zeggen.
Maar nu 6jaar later vallen er tegels van de muren,1lade gaat niet goed open en dicht omdat er iets niet goedwerkt, de achterkant van de kastjes zitten los deze vallen er net niet achter vandaan, de deurtjes staan niet recht heb ik geprobeerd te stellen maar dit gaat gewoon niet meer.
heb ik nu recht op een andere keuken en tegels?
ik betaal de hoofdprijs aan huur(de laatste twee jaar 100 omhoog gegaan).
Dit zal volgend jaar wel weer verhoogt worden.
Nu is er bij het intrekken van de woning het een ander gerepareerd aan de woning en hierbij is gezegt door een medewerker van de woningbouw dat de keuken aan vervanging toe was.
deze medewerker heeft toen op zijn vervelend gehad dat hij dit niet had mogen zeggen.
Maar nu 6jaar later vallen er tegels van de muren,1lade gaat niet goed open en dicht omdat er iets niet goedwerkt, de achterkant van de kastjes zitten los deze vallen er net niet achter vandaan, de deurtjes staan niet recht heb ik geprobeerd te stellen maar dit gaat gewoon niet meer.
Re: tegels vallen van de muur
Wat zegt de woningbouw als u ze er naar laat kijken en herstellen?huurder0181 schreef:Goedenavond,
deze medewerker heeft toen op zijn ***** gehad dat hij dit niet had mogen zeggen.
-
De opzichter komt maandag kijken.
maar die zal er alles aan doen om dit niet te hoeven doen (in het verleden al ervaring mee gehad met deze man).
In de brief die ik heb gehad geven ze aan dat de keuken 25 jaar meegaat en ik heb geen idee hoelang deze er al in zit.
De woningbouw wil dit ook niet zeggen.
maar die zal er alles aan doen om dit niet te hoeven doen (in het verleden al ervaring mee gehad met deze man).
In de brief die ik heb gehad geven ze aan dat de keuken 25 jaar meegaat en ik heb geen idee hoelang deze er al in zit.
De woningbouw wil dit ook niet zeggen.
-
De verhuurder moet zorgdragen voor onderhoud. Verwacht niet te snel een hele nieuwe keuken. Kan ook gewoon gaan om een los tegeltje vervangen of een scharniertje van een kastdeurtje vervangen.
Een woningbouwvereniging zit ook niet te wachten op kosten, en gaat ook uit van een x-aantal jaar levensduur van zo'n keuken. Maar dat zijn dus gemiddelden. Bij de 1 ziet de keuken er na vele jaren nog goed uit, bij de buurman is diezelfde keuken totaal "op".
Maar er lijkt inderdaad soms geen peil op te trekken. De ene opzichter is de andere ook niet, en de ene huurder is wat assertiever dan een ander waardoor ie meer voor elkaar krijgt.
Een woningbouwvereniging zit ook niet te wachten op kosten, en gaat ook uit van een x-aantal jaar levensduur van zo'n keuken. Maar dat zijn dus gemiddelden. Bij de 1 ziet de keuken er na vele jaren nog goed uit, bij de buurman is diezelfde keuken totaal "op".
Maar er lijkt inderdaad soms geen peil op te trekken. De ene opzichter is de andere ook niet, en de ene huurder is wat assertiever dan een ander waardoor ie meer voor elkaar krijgt.
-
Dan hoop ik dat ze deze lichtbruine tegels niet meer hebben hahah.
Ik ga natuurlijk niet akkoordje met verschillende kleuren tegels.
De deurtjes stellen vind ik ook goed en het aanrechtblad zit helemaal los net zoals de kraan en van de deurtjes het gelamineerde voorkant los.
als het allemaal netjes gemaakt word hoef ik geen nieuwe keuken.
Ik ga natuurlijk niet akkoordje met verschillende kleuren tegels.
De deurtjes stellen vind ik ook goed en het aanrechtblad zit helemaal los net zoals de kraan en van de deurtjes het gelamineerde voorkant los.
als het allemaal netjes gemaakt word hoef ik geen nieuwe keuken.
-
Gewoon naar de Huurcommissie als de verhuurder zijn verplichtingen niet nakomt.
http://www.huurcommissie.nl
Daar kunnen ze niet omheen.
Even zoeken op tegel en keuken:
http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... missie.pdf
De meeste verhuurders houden zich beslist niet aan de wet om zo kosten uit te sparen. En omdat ze weten dat meeste huurders toch niet weten hoe ze hun recht moeten halen (Huurcommissie).
http://www.huurcommissie.nl
Daar kunnen ze niet omheen.
Even zoeken op tegel en keuken:
http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... missie.pdf
De meeste verhuurders houden zich beslist niet aan de wet om zo kosten uit te sparen. En omdat ze weten dat meeste huurders toch niet weten hoe ze hun recht moeten halen (Huurcommissie).
-
Als wandtegels die al tientallen jaren vast op de muur zitten , er ineens afvallen duidt dit op een onderliggend probleem waar eerst naar gekeken moet worden.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan lekkages, scheurvorming/verzakking, maar ook aan ontoelaatbare mechanische/thermische belasting tijdens gebruik
Overigens zijn de kleinere werkzaamheden die je noemt voor rekening van de huurder.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... huurwoning
Denk hierbij bijvoorbeeld aan lekkages, scheurvorming/verzakking, maar ook aan ontoelaatbare mechanische/thermische belasting tijdens gebruik
Overigens zijn de kleinere werkzaamheden die je noemt voor rekening van de huurder.
Op deze website windt je hier van een overzicht.huurder0181 schreef:1lade gaat niet goed open en dicht omdat er iets niet goedwerkt, de achterkant van de kastjes zitten los deze vallen er net niet achter vandaan, de deurtjes staan niet recht
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... huurwoning
Als je de kleine werkzaamheden toch door de verhuurder wilt laten uitvoeren mag deze daarvoor servicekosten in rekening brengenKleine werkzaamheden
Het vastzetten en vastschroeven van onder andere loszittende onderdelen, bijvoorbeeld trapleuningen, deurknoppen, drempels, elektrische schakelaars, wandcontactdozen en deurbellen vloerroosters, plafondroosters, sleutels van binnensloten en buitensloten
Onderdelen en bestanddelen woonruimte
Vervanging en vernieuwing van onder andere kraanleertjes en onderdelen van kranen, deurknoppen, sloten, hang-en-sluitwerk, vloerroosters, plafondroosters, sleutels van binnensloten en buitensloten, garnituur voor doucheruimte en toiletruimte, garnituur wc, elektrische schakelaars en wandcontactdozen, deurbellen, kabelaansluitingen, telefoonaansluitingen en computeraansluitingen en vergelijkbare onderdelen van datanetwerken
Scharnieren, sloten, kranen etc.
Gangbaar houden, regelmatig controleren van de beweegbaarheid, oliën, smeren of ontkalken van beweegbare onderdelen
-
Ik heb geen lekkage er zit geen scheur in de muur en het zijn de tegels precies boven de kraan er zijn er nu twee vanaf gevallen en als ik op de tegels tik klinken er nog stuk of zes hol deze zitten gewoon niet goed vast en de rest wel.
Ik betaal al zes jaar service kosten iedere maand en ze hebben nog nooit iets hoeven te doen hier in huis.
voor mij woonden er zes mensen in de woning die het aardig hadden uitgeleefd,ik heb het zelf helemaal opgeknapt.
een medewerker van de woningbouw kwam de keukenkastjes rechtzetten die volgens hem aan vervanging toe was en die schrok van hoe het veranderd was die wou dat alle huurders zo waren.
Dus nu mogen ze wel is iets voor mij doen.
Ik betaal al zes jaar service kosten iedere maand en ze hebben nog nooit iets hoeven te doen hier in huis.
voor mij woonden er zes mensen in de woning die het aardig hadden uitgeleefd,ik heb het zelf helemaal opgeknapt.
een medewerker van de woningbouw kwam de keukenkastjes rechtzetten die volgens hem aan vervanging toe was en die schrok van hoe het veranderd was die wou dat alle huurders zo waren.
Dus nu mogen ze wel is iets voor mij doen.
-
Tegels die hol klinken zitten los. Ik heb dat ook gehad in mijn huurwoning. Al het tegelwerk is toen vernieuwd.
Deze even uitprinten, invullen, kopiëren en opsturen naar je verhuurder:
Modelbrief melding gebreken aan woning voor huurders
http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... urders.pdf
Deze even uitprinten, invullen, kopiëren en opsturen naar je verhuurder:
Modelbrief melding gebreken aan woning voor huurders
http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... urders.pdf
Wanneer zijn de woningen waarin u woont, gebouwd? Is het van een Woningbouw? Over het algemeen staat er zo'n 20 jaar voor ze b.v. een keuken afschrijven. Dus geen idee hoe lang deze keuken er al in zit.
Men moet als WBV natuurlijk wel zorgen dat, wat ze verhuren, niet gaat verkrotten. Dus zou inderdaad de voorbeeldbrief van Bob gebruiken en "gisteren" op de post doen. Liefst aangetekend en bonnetje goed bewaren, ook kopie maken voor uzelf. Succes.
Men moet als WBV natuurlijk wel zorgen dat, wat ze verhuren, niet gaat verkrotten. Dus zou inderdaad de voorbeeldbrief van Bob gebruiken en "gisteren" op de post doen. Liefst aangetekend en bonnetje goed bewaren, ook kopie maken voor uzelf. Succes.
-
De woning is gebouwd in 1982.
Ik heb ook geen idee hoelang deze keuken erin zit en ken datbook nergens terug vinden.
Ik heb de brief ingevuld(heb ook nog andere klachten).
Nu eerst kijken wat de opzichter zegt maandag over de keuken als ze niks willen doen gaat alsnog de brief de deur uit.
Ik heb ook geen idee hoelang deze keuken erin zit en ken datbook nergens terug vinden.
Ik heb de brief ingevuld(heb ook nog andere klachten).
Nu eerst kijken wat de opzichter zegt maandag over de keuken als ze niks willen doen gaat alsnog de brief de deur uit.
-
De opzichter is net geweest en ik mag nieuwe tegels en een nieuwe keuken uitzoeken!!
Dus van de week maar is kijken wat voor moois ze allemaal hebben.
Dus van de week maar is kijken wat voor moois ze allemaal hebben.
-
Nou er was al gezegt dat de keuken verouderd was toen ik er in ging wonen door een medewerker van de woningbouw en dat er een nieuwe in moest.
Maar dat werd door de opzichter weer terug getrokken.
En 2 jaar later had ik dit weer een keer aangegeven maar kreeg weer een nee.
na gesprek met meerdere buren schijnen ze helemaal niets te doen voor de huurders in mijn buurt.
maar goed na 6 jaar heen en weer bellen krijg ik dan eindelijk nieuwe tegels en keuken en net gebeld waarschijnlijk ook een nieuwe ketel die 17 jaar oud bleek te zijn en niet 9 jaar.
Dus ik ben blij dat alsnog goed is gekomen.
Maar dat werd door de opzichter weer terug getrokken.
En 2 jaar later had ik dit weer een keer aangegeven maar kreeg weer een nee.
na gesprek met meerdere buren schijnen ze helemaal niets te doen voor de huurders in mijn buurt.
maar goed na 6 jaar heen en weer bellen krijg ik dan eindelijk nieuwe tegels en keuken en net gebeld waarschijnlijk ook een nieuwe ketel die 17 jaar oud bleek te zijn en niet 9 jaar.
Dus ik ben blij dat alsnog goed is gekomen.
Misschien. Maar bespaart de TS wel kosten aangetekende brief . @huurder 0181, fijn dat er een nieuwe keuken komt en tegels. Was kennelijk toch een keuken "in staat van ontbinding", anders doet de WBV niet gauw iets.mh73 schreef:Dus eigenlijk was dit topic een beetje voorbarig?
-
Helemaal niet voorbarig. Dit gesoebat wordt steeds erger omdat verhuurders steeds minder geld aan onderhoud uitgeven.