Pagina 1 van 1

Siemens wasmachine & onderhoudsdienst - drama!

Geplaatst: 15 aug 2014 18:18
door gj_h
Hallo,

Heb een account aangemaakt voor het volgende: precies 2 jaar geleden een Siemens wasmachine gekocht, model WM14S444. Na reeds 1 jaar al technische problemen, waarvoor destijds een onderhoudsmonteur is langsgekomen.

Vandaag opnieuw een probleem: na een wasprogramma kreeg ik een foutcode te zien. De wasmachine zit sinds die tijd muurvast (trommel gaat dus niet meer open), de noodontgrendeling werkt ook niet.

Direct met Siemens gebeld (aankoop bij Media Markt gedaan) en die boden mij een servicemonteur aan op... 25 augustus, dus TIEN DAGEN verder! Heb aangegeven dat dit absoluut niet acceptabel is (sowieso vind ik 2 technische mankementen in 2 jaar tijd al veel te veel voor een wasmachine van 800 euro). Maar nu kan ik dus anderhalve week geen was doen, en ligt de was die nu in de trommel zit weg te stinken...

Echt, ik koop nooit meer iets van Siemens. Dubieuze kwaliteit en abominabele onderhoudsdienst.

Re: Siemens wasmachine & onderhoudsdienst - drama!

Geplaatst: 15 aug 2014 18:35
door tenormin
Is even een noodoplossing voor de was die er in ligt. Als het goed is heb je een filter? Probeer via filter uit te halen van binnenuit bij de ontgrendeling te komen, als het goed is moet dat lukken. Natuurlijk bezopen dat men je zo lang laat wachten, maar ja, dat is vanaf deze plek ook niet te verhelpen.

Re: Siemens wasmachine & onderhoudsdienst - drama!

Geplaatst: 15 aug 2014 20:07
door berndv
gj_h schreef: Direct met Siemens gebeld (aankoop bij Media Markt gedaan)
Heeft u het ook al gemeld bij de mediamarkt? Met hen heeft u een overeenkomst, niet met Siemens. Dat ze u helpen is mooi, maar zijn ze niet eens verplicht. Weet u zeker dat de monteur kosteloos is? Aangezien Siemens u dus ook geen garantie hoeft te verlenen, mediamarkt wel.

Re: Siemens wasmachine & onderhoudsdienst - drama!

Geplaatst: 15 aug 2014 20:42
door gj_h
Ja, heb het ook bij MediaMarkt gemeld. Die hebben echter zelf geen onderhoudsdienst en verwijzen door naar de fabrikant (= Siemens dus). Hoe Siemens en MM het samen regelen qua kosten interesseert mij niet, de reparatie dient gewoon als onderdeel van de garantie uitgevoerd te worden.

Helaas zit ik nog steeds met een machine vol was (nood-opening werkt ook niet) en heeft Siemens nog steeds 25 augustus als datum staan waarop de onderhoudsmonteur langskomt. Lekker, gezin met 3 jonge kinderen... nee dan kun je wel 10 dagen zonder wasmachine...

Aanvullende vraag: als de was die nu in de machine zit straks weggegooid kan worden (zal vreselijk stinken), kan ik daar de fabrikant dan nog voor aansprakelijk stellen? Ik heb een rechtsbijstandverzekering.

Re: Siemens wasmachine & onderhoudsdienst - drama!

Geplaatst: 15 aug 2014 22:24
door berndv
gj_h schreef: Aanvullende vraag: als de was die nu in de machine zit straks weggegooid kan worden (zal vreselijk stinken), kan ik daar de fabrikant dan nog voor aansprakelijk stellen? Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Nee, hooguit de mediamarkt. Zoals ik al zei, u heeft een overeenkomst met de mediamarkt. Dat zij hiervoor Siemens moeten inschakelen, of dat bij u neerlegt, betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn en blijven voor de garantie. Ook voor eventueel bemiddelen in het versnellen zullen zij moeten doen. Heel cru gezegd, Siemens heeft niets met u te schaften. En andersom ook niet.

Re: Siemens wasmachine & onderhoudsdienst - drama!

Geplaatst: 14 nov 2014 13:22
door poci
Hier een Siemens WM14Q460iQ500 in nov 2012 aangeschaft....en vanaf het eerste moment een miskoop!

Gekocht bij de Wehkamp in de witgoed korting weken met korting van 150 euro. Normale prijs machine
650 euro.

De wasmachine krijgt het vanaf het begin niet schoon!! Wat ik in eerste instantie aan het programma weet, dus ik dacht nog bij de uitgebreide 2u en 45 min dat het anders zou worden. Niet dus.
Altijd Ariel ivm allergie hiero dus ook daar lag geen oorzaak.

Tot ik een paar keer met volle verbazing na de pieptoon de was droog in de kern uit de trommel haalde wist ik dat dit apparaat de MISKOOP VAN HET JAAR was. Helaas werd ik toen ziek en mijn zoontje klungelde ook enorm met zijn gezondheid.

Gevolg was dat dit probleem naar de achtergrond verschoof. Nu met de tweede in aantocht, zie ik problemen al ontstaan en zie ik ook dagelijks dat de was bij mij nooit meer fris uit de machine komt. Altijd SMOEZELIG en niet vlekvrij.

Tevens val de 1400 toeren heel erg tegen. Ik had hiervoor een Zanker tevens 1400 toeren, maar daar kwam het er bijna droog uit. Hier is het nog behoorlijk nat......

Deze wasmachine is gisteren nagekeken door een monteur van de BSH oid uit Tiel. Siemens en Bosh.
De oorzaak werd al gauw richting mij geschoven en op het moment dat ik hem van repliek diende sloeg zijn stemming om. Hij zou het me allemaal wel even vertellen. Dat ik de was niet schoon kreeg op 40 graden, lag aan de nieuwste technieken. Ik moest gewoon meer op hogere temp gaan wassen.
Dit kan niet eens met baby en kinderspul.......energiezuinig? en vervuiling werk ik weg door loos tussendoor op 90 graden te draaien, de mantel maak ik wekelijks schoon etc etc. Dus ga me nou niet vertellen dat deze machine binnen 2 jaar vervuild is en daardoor niet schoon wast.....
Dit ding werkt gewoon niet normaal naar behoren!

Dus getergd met deze monteur die ook nog van mij, 5,5 maand zwanger, verwachtte dat ik hem met de droger zou helpen tillen.......zette hij zijn analyse voort. Het waterniveau was met testen prima, maar toch werd er na hulp vd buurman, een nieuwe waterniveau regelaar oid opgezet. 2 minuten werk en de klant krijgt de schijn van dat het probleem opgelost is. Uiteraard heeft dit niet gewerkt.

Na 2 wasbeurten weer bedroevend resultaat heb ik de rechtsbijstand gebeld. Helaas moet ik de monteur nog een keer de kans geven.........Hierna kan ik ze in gebreke stellen en vervolgens het contract verbreken.

Wat mijn ervaring is met Siemens is het duidelijk concept van het aapje terug bij de klant zetten en maar zo min mogelijk centen aan een ontevreden klant verspillen, hoe terecht de klacht ook is.

P.s. Ik liet de monteur een vlek zien in een witte kleuteronderbroek van mijn zoon....Ging hij nota bene op het wasvoorschrift kijken of het wel in de 40 graden was had gemoeten. Nou, op zo'n moment beginnen mijn handen echt te jeuken...................het was onleesbaar maar je kan op je klompen aanvoelen waar hij naartoe wou.

Siemens, ik moet er nog even op toezien hoe dit wordt afgehandeld, maar wat mij betreft NOOIT SIEMENS MEER!!! Ook straks niet in de nieuwe keuken!!