Pagina 1 van 1

[Online.nl] Niet nakomen levering

Geplaatst: 16 aug 2014 14:57
door Thomasc
Beste forumgebruikers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
Op 29 mei hebben wij een abonnement aangevraagd welke op 1 Juli opgeleverd zou moeten worden. Wij wonen op huisnummer 10A, op de site werd aangegeven via hun huisnummercheck dat hier een verbinding op beschikbaar is. Het bleek dus dat wij de verbinding van huisnummer 10 gebruiken (dit is een winkel en zij gebruiken de verbinding niet). Dus de aansluitdatum werd verschoven naar 11 juli. Prima, een foutje zit in een klein hoekje. Echter na ruim 10 keer te hebben gebeld en ruim 2 uur bij Online in de wacht te staan en de aansluitdatum meerdere keren is verplaatst met uiteenlopende excuses hebben wij op 16 augustus nog steeds geen verbinding. Vandaag dus nog een keer gebeld alleen om te horen dat de datum verplaatst is naar 21 augustus maar dat de datum nog wel bevestigd moet worden. Dit hebben wij vaker gehoord en wij zijn ervan overtuigd dat 21 augustus niet word gehaald. Ook kreeg ik te horen dat ik in een vorig telefoongesprek op 8 augustus wij de verbinding hadden opgezegd maar dat dit óók nog bevestigd moest worden. Van deze opzegging had ik trouwens geen herinnering maar ik zou het alles behalve erg vinden als dit kosteloos zou kunnen gebeuren. Van dit gesprek was ik dus nul procent wijzer geworden. De uitermate onbehulpzame klantenservice en in het algemeen grote onduidelijkheid werkt erg frustrerend en ik zou niet weten wat ik hiermee aan moet. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand nog andere tips?

Alvast bedankt!

Re: [Online.nl] Niet nakomen levering

Geplaatst: 16 aug 2014 15:18
door Bob Schurkjens

Re: [Online.nl] Niet nakomen levering

Geplaatst: 17 aug 2014 00:22
door encore
Thomasc schreef:...Wij wonen op huisnummer 10A, op de site werd aangegeven via hun huisnummercheck dat hier een verbinding op beschikbaar is. Het bleek dus dat wij de verbinding van huisnummer 10 gebruiken (dit is een winkel en zij gebruiken de verbinding niet). ...
@TS. werd op de Online-site echt aangegeven dat op **** XX 10 A een verbinding mogelijk was?
Dan is er waarschijnlijk een beste fck-up in Canvas. Niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Duurt alleen belachelijk lang voordat dat weer rechtgezet is zodat de levering kan plaatsvinden. Bovendien is het niet de schuld van de klant en ook NIET de schuld van de provider.
Canvas wordt nog altijd beheerd door oud-PTT...KPN...met heeeeeel veel regeltjes voor andere providers. Zo zijn ze nu eenmaal. Schandalig? Ja hoor. En de klant is de dupe.
TS kan het beste de klantenservice bellen en vragen naar iemand van de Klachtenafdeling. Die hebben de tijd en de rechten om zo hier en daar wat regeltjes te breken...

Re: [Online.nl] Niet nakomen levering

Geplaatst: 17 aug 2014 13:08
door Thomasc
Bedankt allen voor de reacties.
Ik zal morgen nogmaals naar de klantenservice bellen, hopelijk kunnen ze me dan meer vertellen.
De voorbeeld van de opzegbrief zal ik zeker in acht nemen, ook heb ik van online.nl een adres gekregen waar ik een brief naartoe kan sturen voor eventuele klachten en vergoedingen. Dat dit niet via de telefoon kan vind ik ook maar bijzonder.

Het zal me ook benieuwen wanneer de verbinding er eenmaal is of mijn "opzeggingsverzoek" nog van kracht is.
Maar dat zal het telefoongesprek hopelijk verklaren, al heb ik daar weinig vertrouwen in.

To be continued..

Re: [Online.nl] Niet nakomen levering

Geplaatst: 17 aug 2014 21:14
door encore
Thomasc schreef:... ook heb ik van online.nl een adres gekregen waar ik een brief naartoe kan sturen voor eventuele klachten en vergoedingen. Dat dit niet via de telefoon kan vind ik ook maar bijzonder...
Het kan ook wel via de telefoon, zoals ik al aangaf: bel en vraag naar de Klachtenafdeling/Klachtenteam. Die zijn er voor dit soort dingen. Opzeggen kan, maar een versnelde oplevering, daar heb je veel en veel meer aan. Want anders moet je een nieuwe aanvraag gaan doen, en dan heb je kans op hetzelfde ge-etter omdat het probleem in het systeem zit: Canvas. En dat wordt door alle xDSL-providers gebruikt. En een vergoeding voor de belkosten ed.. da's echt bespreekbaar bij het Klachtenteam.

Re: [Online.nl] Niet nakomen levering

Geplaatst: 18 aug 2014 02:53
door Acoma
Ik zou ze in ieder geval tot uiterlijk de 21e geven.
Een ander aanvragen zal sowieso weer lang duren, dan kun je best Online dit ultimatum geven.
Bob Schurkjens schreef:ADSL? Aangetekend ontbinden.
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
Was die levertijd tegenwoordig niet op 6 weken na wensdatum?
Zelfs in dat geval zit de TS er al buiten.