Pagina 1 van 3
APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 17:56
door ErikGouda
Ik heb een vervelende ervaring opgedaan met de APPLE-helpdienst. Er wordt aangegeven (in de diverse handleidingen van Apple) dat je voor technische hulp de klantenservice van Apple kan bellen op een 0900-nummer.
Zodra je het nummer belt wordt je duidelijk verteld dat het nummer niet gratis is (plus kosten van je eigen telefoonabonnement). Duidelijk!
Maar!...... er wordt in dezelfde handleiding aangegeven dat de support de eerste 90 dagen gratis is!!
Ik had dus hulp nodig en belde met dat 0900-nummer. Ik vroeg nog expliciet naar dat 90-dagen-gratis-hulp en het werd me bevestigd! Diverse gesprekken gevoerd (4x) en ik ben keurig door mijn probleem geloodst. Helemaal goed gegaan dus.....TOTDAT IK DE TELEFOONREKENING KREEG
Niets van "GRATIS" hulp! Dat 0900-nummer is helemaal niet gratis de eerste 90 dagen!!!! Er wordt gewoon 0,45 Euro per minuut in rekening gebracht (bij je telefoonprovider). En ja als je dan lange gesprekken voert loop dat aardig op. Ik ben rond de 50 Euro meer kwijt dan gebruikelijk voor de maand.
Uiteraard heb ik weer Apple gebeld (wetende dat het NIET gratis is). Krijg ik een antwoord: " ja dan had u ons gratis nummer moeten bellen.....0800-0201581!!!! "
Wel @#$$@@#$.....!!!! ........Dat nummer staat nergens vermeld (in de handleiding).....!!!!
Komt er dus gewoon op neer dat ik Apple 50 Euro gedoneerd heb, terwijl het dus ook gratis kan.
Ik voel me dus duidelijk bedonderd door APPLE!!
(En als Apple meeleest, wees sportief en stel me schadeloos!!)
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 17:59
door encore
hoezo denk jij eigenlijk dat een 0900 nummer gratis is?
Overigens heb je niets betaald voor de diensten die je zijn aangeboden door die medewerkers, dus er was wel degelijk sprake van GRATIS hulp. Alleen het telefoongesprek zelf niet.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 18:07
door F.van Holten
0900 is en wordt nooit gratis
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 18:27
door ErikGouda
Voor de duidelijkheid: Ik weet dondersgoed dat een 0900-nummer niet gratis is, maar als een medewerker mij op dat moment aangeeft dat het voor mij WEL gratis is omdat ik binnen de eerste 90 dagen bel, dan ga ik daar van uit! Apple kan zelf bepalen of een nummer wel of niet gratis is door de 'teller' uit te schakelen.....
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 21:34
door ErikGouda
Dat is mij nu ook overduidelijk. Maar ik vind het misleidend dat er nergens melding gemaakt wordt van het feit dat je wel dik moet betalen voor de telefoontikken. Dan moet er naast '90 dagen gratis' staan: behalve uw telefoonkosten. Dan is het duidelijk en niet voor tweeërlei uitlegbaar.
Misschien ben ik te naïef in het lezen van zo'n handleiding en ja dan weet ik meteen wat hier de reactie zal zijn: "Moet je de kleine letters lezen (op de site of waar ze dan ook staan, maar nou net niet in de handleiding)".....! Maar dat is het 'm nou juist, ik loop toch ook niet de hele dag met een wetboek onder de arm, omdat ik 'geacht wordt de wet te kennen'?? Nee, dit is een bewuste vorm van de klant op het verkeerder been zetten! Weliswaar nog net binnen de wet en nog net niet te kwalificeren als 'misleidend', maar toch......
Een lekker verdienmodel voor Apple (en zo zullen er velen zijn die hetzelfde kunstje flikken).
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 21:58
door berndv
ErikGouda schreef:Maar ik vind het misleidend dat er nergens melding gemaakt wordt van het feit dat je wel dik moet betalen voor de telefoontikken.
Die melding krijgt u als u belt
ErikGouda schreef:
Zodra je het nummer belt wordt je duidelijk verteld dat het nummer niet gratis is (plus kosten van je eigen telefoonabonnement). Duidelijk!
En hier had u kunnen ophangen
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 22:43
door fnatic
Aan de ene kant heeft u gelijk. Ik zit nu te kijken en in de handleiding staat er:
Als je naar de link gaat apple.com/contact/phone_contacts dan zie je gewoon de normale niet 0900 nummer. Heel vreemd van apple om het zo te doen. Ik vond het zelf vreemd want in al die jaren heb ik nog nooit een 0900 nummer gezien van apple, tot nu toe. Het lijkt me heel sterk dat u dit bedrag terug kunt krijgen en ik denk dat u het erbij moet laten en het moet zien als een wijze les.
Als u de u volgende keer weer een 0900 nummer moet bellen kijk even op google voor 0900 alternatief. bijvoorbeeld dit
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... ip-2878324
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 23:01
door ErikGouda
@ berndv:
Dat had ik allemaal echt wel begrepen! Ik kom niet uit een ei! Maar als de helpdeskmedewerker mij vervolgens vertelt dat het gesprek gratis is, ja dan sta ik op het verkeerde been........(in de volle overtuiging dat dus ook de gesprekskosten daar onder vallen). Vandaar! En ja, het was mijn veronderstelling en ja, dat was te naïef gedacht, zo blijkt.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 23:03
door encore
inmiddels begrijpen wij wel waarom u een Apple heeft aangeschaft...
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 23:06
door ErikGouda
@ fnatic:
Je begrijpt m'n punt dus! Mooi!
ja, ik slik m'n verlies en ik eet er geen boterham minder onder, maar van zoiets krijg ik wel de pest in.......
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 18 aug 2014 23:22
door berndv
fnatic schreef:Aan de ene kant heeft u gelijk. Ik zit nu te kijken en in de handleiding staat er:
Als je naar de link gaat apple.com/contact/phone_contacts dan zie je gewoon de normale niet 0900 nummer. Heel vreemd van apple om het zo te doen. Ik vond het zelf vreemd want in al die jaren heb ik nog nooit een 0900 nummer gezien van apple, tot nu toe. Het lijkt me heel sterk dat u dit bedrag terug kunt krijgen en ik denk dat u het erbij moet laten en het moet zien als een wijze les.
Als u de u volgende keer weer een 0900 nummer moet bellen kijk even op google voor 0900 alternatief. bijvoorbeeld dit
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... ip-2878324
Mogelijk de kosten terug krijgen? Het staat er gewoon hoor
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 00:23
door fnatic
berndv schreef:fnatic schreef:Aan de ene kant heeft u gelijk. Ik zit nu te kijken en in de handleiding staat er:
Als je naar de link gaat apple.com/contact/phone_contacts dan zie je gewoon de normale niet 0900 nummer. Heel vreemd van apple om het zo te doen. Ik vond het zelf vreemd want in al die jaren heb ik nog nooit een 0900 nummer gezien van apple, tot nu toe. Het lijkt me heel sterk dat u dit bedrag terug kunt krijgen en ik denk dat u het erbij moet laten en het moet zien als een wijze les.
Als u de u volgende keer weer een 0900 nummer moet bellen kijk even op google voor 0900 alternatief. bijvoorbeeld dit
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... ip-2878324
Mogelijk de kosten terug krijgen? Het staat er gewoon hoor
ik snap wat je bedoelt. Maar lijkt me sterk dat je dit gaat winnen. Het is maar hoe je het interpreteert.
ja kan navragen bij
https://www.juridischloket.nl/ of bij consuwijzer.nl
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 11:09
door ErikGouda
Precies....!
Maar "I'l rest my case".....
Ik ga geen juridische strijd aan om 50 piek! Maar het voelt wel als een enorme kater en het is leergeld voor iedereen die dit leest. Met dank aan APPLE!!
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 11:57
door Dirkie
ErikGouda schreef:Precies....!
Maar "I'l rest my case".....
Ik ga geen juridische strijd aan om 50 piek! Maar het voelt wel als een enorme kater en het is leergeld voor iedereen die dit leest. Met dank aan APPLE!!
Wat ik even niet snap is het volgende. In de je eerste post schrijf je het volgende
Ik heb een vervelende ervaring opgedaan met de APPLE-helpdienst. Er wordt aangegeven (in de diverse handleidingen van Apple) dat je voor technische hulp de klantenservice van Apple kan bellen op een 0900-nummer.
Zodra je het nummer belt wordt je duidelijk verteld dat het nummer niet gratis is (plus kosten van je eigen telefoonabonnement). Duidelijk!
Dus je weet dat het nummer niet gratis is. Het wordt je duidelijk verteld dat het zo is. Waarom dan toch een topic hier erover openen. Het enige wat je volgens mij moet doen is contact opnemen met Apple, ze wijzen op de diverse handleidingen die je noemt en vragen waar je de uitdraai van je telefoonrekening met je rekening nummer naar toe mag sturen.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 16:36
door ErikGouda
Beste Dirkie,
Ik werd juist op het verkeerde been gezet toen ik dus een helpdeskmedewerker aan de lijn had. Hij gaf me juist aan dat het gesprek gratis was omdat ik binnen de 90-dagen-grens belde. Vandaar!
En uiteraard heb ik contact gezocht met Apple, maar daar gaan alle deuren en luiken dicht zodra ik over telefoonkosten begin. Zij vinden namelijk dat ik maar het 0800-nummer had moeten bellen. Dat is wel echt gratis. De helpdeskmedewerker was wel zo vriendelijk om verbaast mee te spelen dat dat 0900-nummer eigenlijk niet in de handleiding had moeten staan. Ja zo weet ik er ook nog wel een paar.....
Ach, m'n temperatuur is al gedaald en ik heb m'n frustratie met alle post hier al aardig van me afgeschreven.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 16:42
door Annikaatje
Je moet ook gewoon geen Apple kopen. Arrogantjes zijn het.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 17:34
door ErikGouda
Annikaatje schreef:.......Arrogantjes zijn het.......
Haha!! Precies!!
....helaas.....
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 17:53
door olaf79
Ts heeft een punt. Gratis dient ook echt gratis te zijn...
Sowieso is het van de zotte dat een premium merk als Apple met een premium prijs van heb ik jou daar na 91 dagen geld durft te vragen voor support.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 18:51
door ErikGouda
De spijker op z'n kop!
Zucht.....
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 22:19
door GJvdZ
olaf79 schreef:Ts heeft een punt. Gratis dient ook echt gratis te zijn...
Sowieso is het van de zotte dat een premium merk als Apple met een premium prijs van heb ik jou daar na 91 dagen geld durft te vragen voor support.
Dus van een winkelier die gratis ondersteuning biedt verwacht je ook dat ie jouw benzine en parkeerkosten gaat betalen? Die consumenten worden met de dag arroganter en verwender. Je zal zulke zeikerds toch als klant moeten hebben.