LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete Essent van 10.000 euro
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 aug 2014 02:18
Boete Essent van 10.000 euro
Goedenavond,
Ik dacht op dit moment van mijn vakantie op Aruba te kunnen genieten, maar ik heb een boete van Essent Grootzakelijk ontvangen.
Ik neem zakelijk ongeveer 300 MWh af en ik heb volgens Essent te laat opgezegd en ik heb daarom een boete van meer dan 10.000 euro gekregen.
Zij beweren namelijk dat ze al voor mij hebben ingekocht en ze lopen daardoor meer dan 10.000 euro mis. Volgens Essent zelf.
Ze willen mij echter geen specificatie van de boete geven.
Wat kan ik doen?
Ik heb inmiddels begrepen dat Essent al jarenlang op deze manier zaken doet.
Ik dacht op dit moment van mijn vakantie op Aruba te kunnen genieten, maar ik heb een boete van Essent Grootzakelijk ontvangen.
Ik neem zakelijk ongeveer 300 MWh af en ik heb volgens Essent te laat opgezegd en ik heb daarom een boete van meer dan 10.000 euro gekregen.
Zij beweren namelijk dat ze al voor mij hebben ingekocht en ze lopen daardoor meer dan 10.000 euro mis. Volgens Essent zelf.
Ze willen mij echter geen specificatie van de boete geven.
Wat kan ik doen?
Ik heb inmiddels begrepen dat Essent al jarenlang op deze manier zaken doet.
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Wat je kunt doen is je contract er op nalezen... Verder is jouw situatie geen consumenten zaak en valt het niet onder consumentenrecht.
Je lijkt niet te betwisten dat je te laat hebt opgezegd. Daar zal dus een boete bij horen. Hoe hoog zal ook afhangen van hoe lang de contactduur is.
Je lijkt niet te betwisten dat je te laat hebt opgezegd. Daar zal dus een boete bij horen. Hoe hoog zal ook afhangen van hoe lang de contactduur is.
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Beter is het om variabele energiekosten te nemen en niet te trappen in de praatjes dat wellicht de tarieven gaan stijgen.
-
- Berichten: 32377
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Contract alsnog door laten lopen. Dat is toch niet zo moeilijk?VanVliet78 schreef: Wat kan ik doen?
Een contract van 300 Mwh, neem me niet kwalijk, dan heb je nogal een flinke stroomafname. En daarmee een groot bedrijf. Dan zullen die 10.000 boete peanuts zijn, vergeleken met de omzet.
Verder: het is inderdaad geen consumentenkwestie. Het hoort hier dus niet thuis.
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Essent wekt zelf stroom op, maar koopt een deel ook in op de energiemarkt. Dat ze voor te laat opzeggen een boete-clausule opnemen lijkt me wel logisch. Maar goed, als groot-zakelijke klant van ze, heb je toch wel een juridische hulplijn in de vorm van een in-huis jurist, een advocatenkantoor wat je vaker inschakelt, of tenminste een rechtsbijstandverzekering?
Of zijn we hier weer bezig met een huiswerkopdracht van een luie student?
Of zijn we hier weer bezig met een huiswerkopdracht van een luie student?
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Is het wel een boete? Verbruik moet altijd betaalt worden en als je tijdens de vakantie minder verbruikt hoeft dit natuurlijk niet betaalt te worden.Ik neem zakelijk ongeveer 300 MWh af en ik heb volgens Essent te laat opgezegd en ik heb daarom een boete van meer dan 10.000 euro gekregen.
Zij beweren namelijk dat ze al voor mij hebben ingekocht en ze lopen daardoor meer dan 10.000 euro mis. Volgens Essent zelf.
Is het misschien het bedrag dat je maandelijks moet betalen voor het gecontracteerde vermogen? Hiervan betaal je sowieso 60%, ook al heb je in een maand dit niet bereikt of afgenomen.
(Dit was eerder zo, maar ik ben al een tijdje uit deze materie, maar misschien is dat niet veranderd?)
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Beste VanVliet78,
U heeft op dit forum aangegeven dat u een klacht heeft over een zakelijke aansluiting. Onze zakelijke afdeling heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service willen wij uw klacht graag doorsturen naar de juiste afdeling.
Wilt u hiervoor uw naam, klantnummer, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht mailen naar [email protected]?
Wij zorgen dan dat uw klacht door de juiste afdeling in behandeling wordt genomen.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
U heeft op dit forum aangegeven dat u een klacht heeft over een zakelijke aansluiting. Onze zakelijke afdeling heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service willen wij uw klacht graag doorsturen naar de juiste afdeling.
Wilt u hiervoor uw naam, klantnummer, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht mailen naar [email protected]?
Wij zorgen dan dat uw klacht door de juiste afdeling in behandeling wordt genomen.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Een park met 193 recreatiewoningen kregen vele zonnepanelen.
Daardoor daalde het verbruik van gehele park met 81%.
Dit moest vooraf gemeld worden en toen kregen ze een hoger tarief per Kwh.
omdat ze een kleinere verbruiker werden.
Ja, voor ondernemers gelden andere voorwaarden.
Tijdig melden is noodzakelijk en anders mogen de meeste aanbieders, afhankelijk waar je welk contract hebt gesloten meestal een boete rekenen.
Daardoor daalde het verbruik van gehele park met 81%.
Dit moest vooraf gemeld worden en toen kregen ze een hoger tarief per Kwh.
omdat ze een kleinere verbruiker werden.
Ja, voor ondernemers gelden andere voorwaarden.
Tijdig melden is noodzakelijk en anders mogen de meeste aanbieders, afhankelijk waar je welk contract hebt gesloten meestal een boete rekenen.
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Ik krijg onderhand wel de indruk dat de diverse providers een mannetje, c.q. vrouwtje in dienst hebben die de gehele dag de diverse fora nakijken op klachten van hun klanten. Wat een vak!
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Dat heet webcare, zie je inderdaad bij veel bedrijven. De meeste hier reageren op persoonlijke titel. Helaas is het antwoord niet altijd wat een ts wil horen. Soms, heel soms, hebben de grote boze bedrijven het wel eens goed en is de klacht niet geheel gegrond. Over het algemeen zijn de mensen die op persoonlijke titel te herkennen aan het feit dat ze reageren op topics die over verschillende onderwerpen gaat. Die mensen worden soms ook wel eens heel erg flauw als er weer eens geroepen wordt dat deze personen werken bij ...marineman schreef:Ik krijg onderhand wel de indruk dat de diverse providers een mannetje, c.q. vrouwtje in dienst hebben die de gehele dag de diverse fora nakijken op klachten van hun klanten. Wat een vak!
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Bij opzegging van grootzakelijke contracten waarbij de opzegtermijn niet in acht is genomen door de klant wordt er vaak een percentage van het te verwachten nog te leveren verbruik in rekening gebracht. Ik weet dat Essent bij grootzakelijke aansluitingen vaak een opzegtermijn hanteert van zes maanden. De boete bedraagt over het algemeen 25% van de resterende contractwaarde. Bij een verbruik van 300 mWh per jaar (300.000 kWh voor de leken onder ons), betaal je ergens om en nabij de € 30.000,- per jaar puur aan leveringskosten (excl. netbeheer en meetdiensten). 25% van € 30.000 is € 7.500. Dus je contract liep waarschijnlijk nog 1 jaar en 3 maanden door. Opzeggen kan maar dan alleen per einde contractdatum en met inachtneming van de juiste opzegtermijn. Misschien kun je de opzegging nog terug laten draaien en bij Essent blijven. Zeg dat het op een fout berust. Anders rest er niet veel dan de boete te betalen. Sterkte.
Re: Boete Essent van 10.000 euro
Volgens de gedragsregels is dit forum bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties. Klanten van Essent Grootzakelijk zijn geen consumenten.VanVliet78 schreef:Ik dacht op dit moment van mijn vakantie op Aruba te kunnen genieten, maar ik heb een boete van Essent Grootzakelijk ontvangen.