Hypotheek ABN staat plots op andere naam!
Geplaatst: 19 aug 2014 12:42
Goedemiddag,
Bedankt voor het lezen, ik zit met het volgende en ben benieuwd naar de mening van een ander hierover. Uiteraard zal ik de kwestie ook voorleggen aan de hypotheekbemiddelaar en een klacht bij mijn bank indienen.
Ik heb in april dit jaar een huis gekocht en hiervoor een hypotheek afgesloten bij de ABN Amro. Ik heb dit huis alleen gekocht en heb als enige getekend bij de notaris en woon ook alleen in dit huis. Ik bankier ook bij de ABN amro.
Deze maand (augustus) zou mijn hypotheekbedrag van juli op 1 augustus worden afgeschreven. Echter tot op heden heeft de ABN amro de hypotheek nog niet van mijn rekening afgeschreven. Wel werd ik gebeld door mijn ex partner dat hij een brief heeft gekregen van de ABN Amro op zijn naam en zijn (dus mijn oude) adres met de mededeling dat er een achterstand in de hypotheekbetaling is ontstaan en of deze brief misschien voor mij bestemd kon zijn. Ik heb direct het hypotheekbedrag en het leningnummer vergeleken mijn hypotheek en het klopt inderdaad dat deze brief op zijn(!) naam, met bovendien “strikt persoonlijk en vertrouwelijk” in de aanhef, over mijn hypotheek gaat.
Ik heb vandaag direct gebeld met de ABN Amro en zij beweren dat mijn hypotheek op zijn naam staat. Bij mijn vraag wat er gebeurt als ik 3 maanden mijn hypotheek niet betaal, werd bevestigd dat mijn ex dan een BKR codering krijgt. De ABN vind dat ik nu langs moet komen om te bewijzen dat de hypotheek op mijn naam staat.
Dit vind ik zelf omgekeerde wereld en vind dat ze het op deze manier wel erg makkelijk afdoen. Ik vind dat de ABN maar moet bewijzen hoe het kan dat deze hypotheek volgens hun NIET op mijn naam staat. De medewerker van ABN AMRO gaf hierna aan dat hij ook niets kan doen aan deze situatie en dat zijn leidinggevende adviseert om een klacht in te dienen via het 0900 nummer of via internet bankieren.
Eerlijk gezegd vind ik het erg slecht van de ABN amro dat zij niet net zo schrikken als ik van het feit dat mijn hypotheek op een andere naam staat. En dat ik voor (naar mijn mening) zo iets groots, een klacht in mag gaan dienen op een 0900 nummer zonder dat er direct actie vanuit de ABN wordt ondernomen. Ik begrijp niet dat een bank zo om kan gaan met vertrouwelijk informatie.
Overigens bankiert mijn ex niet bij de ABN, heeft dit ook nooit gedaan. Wij hebben nooit gezamenlijke rekeningen gehad, niet samen een hypotheek gehad etc. (zijn hypotheek loopt bij de ING). Het enige wat we gemeen hadden is het adres waarop ik tot 3 april stond ingeschreven. Echter heb ik al mijn bankzaken al in februari van dit jaar overgeheveld naar het tijdelijke adres bij mijn moeder.
Wat vinden jullie? Kan de ABN amro mij zomaar met een kluitje het riet in sturen door te zeggen “bewijs maar dat de hypotheek op uw naam staat en dien een klacht in als u het er niet meer eens bent bij het 0900 nummer?
Ik ben erg benieuwd...
Bedankt voor het lezen, ik zit met het volgende en ben benieuwd naar de mening van een ander hierover. Uiteraard zal ik de kwestie ook voorleggen aan de hypotheekbemiddelaar en een klacht bij mijn bank indienen.
Ik heb in april dit jaar een huis gekocht en hiervoor een hypotheek afgesloten bij de ABN Amro. Ik heb dit huis alleen gekocht en heb als enige getekend bij de notaris en woon ook alleen in dit huis. Ik bankier ook bij de ABN amro.
Deze maand (augustus) zou mijn hypotheekbedrag van juli op 1 augustus worden afgeschreven. Echter tot op heden heeft de ABN amro de hypotheek nog niet van mijn rekening afgeschreven. Wel werd ik gebeld door mijn ex partner dat hij een brief heeft gekregen van de ABN Amro op zijn naam en zijn (dus mijn oude) adres met de mededeling dat er een achterstand in de hypotheekbetaling is ontstaan en of deze brief misschien voor mij bestemd kon zijn. Ik heb direct het hypotheekbedrag en het leningnummer vergeleken mijn hypotheek en het klopt inderdaad dat deze brief op zijn(!) naam, met bovendien “strikt persoonlijk en vertrouwelijk” in de aanhef, over mijn hypotheek gaat.
Ik heb vandaag direct gebeld met de ABN Amro en zij beweren dat mijn hypotheek op zijn naam staat. Bij mijn vraag wat er gebeurt als ik 3 maanden mijn hypotheek niet betaal, werd bevestigd dat mijn ex dan een BKR codering krijgt. De ABN vind dat ik nu langs moet komen om te bewijzen dat de hypotheek op mijn naam staat.
Dit vind ik zelf omgekeerde wereld en vind dat ze het op deze manier wel erg makkelijk afdoen. Ik vind dat de ABN maar moet bewijzen hoe het kan dat deze hypotheek volgens hun NIET op mijn naam staat. De medewerker van ABN AMRO gaf hierna aan dat hij ook niets kan doen aan deze situatie en dat zijn leidinggevende adviseert om een klacht in te dienen via het 0900 nummer of via internet bankieren.
Eerlijk gezegd vind ik het erg slecht van de ABN amro dat zij niet net zo schrikken als ik van het feit dat mijn hypotheek op een andere naam staat. En dat ik voor (naar mijn mening) zo iets groots, een klacht in mag gaan dienen op een 0900 nummer zonder dat er direct actie vanuit de ABN wordt ondernomen. Ik begrijp niet dat een bank zo om kan gaan met vertrouwelijk informatie.
Overigens bankiert mijn ex niet bij de ABN, heeft dit ook nooit gedaan. Wij hebben nooit gezamenlijke rekeningen gehad, niet samen een hypotheek gehad etc. (zijn hypotheek loopt bij de ING). Het enige wat we gemeen hadden is het adres waarop ik tot 3 april stond ingeschreven. Echter heb ik al mijn bankzaken al in februari van dit jaar overgeheveld naar het tijdelijke adres bij mijn moeder.
Wat vinden jullie? Kan de ABN amro mij zomaar met een kluitje het riet in sturen door te zeggen “bewijs maar dat de hypotheek op uw naam staat en dien een klacht in als u het er niet meer eens bent bij het 0900 nummer?
Ik ben erg benieuwd...