LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke smart TV?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Teunbosseman schreef:Was een echte philips liefhebber maar voor nieuwe tv gaat Samsung worden opdat ook voor toekomstige technieken zijn voorbereid via de evolution box.

Deze samsungs hebben een quad core processor en heb deze zien spelen bij een maat, mamaia.....retesnel, geen haperingen...wifi werkt perfect.

Ikzelf twijfel tussen 2 modellen:

UE46F7000 model febr 2014
Als je jaartje terug gaat naar model UE46H7000 scheelt alwaar euri;s

UE48H8000 wat een curved tv is.


Als je een lage prijs zoekt, kan de naam niet noemen, maar zit in Rotterdam met enorm goede recensies, ook op kieskeurig en marktplaats staan ze.
Scheelt honderden euro's met de reguliere winkels.

Als je wilt weten dan zet ik mn pm ff aan.

Philips is het helaas niet meer wat geweest is, LG niet mijn merk. Sony twijfel twijfel.......Samsung blijft over voor mij.

Panasonic en Sharp ook niet meer wat geweest is.

Zoals eerder geschreven heb ik een Panasonic en ben heel tevreden.
Mijn volgende is ook een Samsung, deze heb ik in verschillende winkels bekeken en denk, deze wordt het.

Samsung UE55H6500 3D LED

@Teun

Zit ik goed als het door niet genoemde bedrijf met R begint en eindigt met g?

Neen, begint met E en eindigt op E. Zit in Rotterdam Zuid.
Maat van mij daar gekocht 2 jaar gelee en scheelde 475,- met reguliere winkel. En is gewoon een stenen winkel.


55" is te groot voor mij. Max 46" maar 48" curved kan ook, deze oogt kleiner, maar moet me nog verdiepen in de kijkhoek etc etc.
@teun

Bedankt, gevonden. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door kweenie »

koningsjpc schreef:op deze site worden vaak mogelijkheden aangegeven, waar je niet om gevraagd hebt (zoals mediaboxen, usb sticks, netflix etc.etc.
Nagenoeg alle tv's zijn goed en hebben vaak dezelfde mogelijkheden.
Sorry hoor, maar dat is wel erg kort door de bocht. Ten eerste vraagt TS zelf in de opening om de mogelijkheid van bijvoorbeeld netflix. Is dus geen mogelijkheid wat niet om gevraagd is.
Ten tweede hebben de diverse merken zeker op het gebied van de Smart functies vaak juist heel verschillende mogelijkheden. En is het bijvoorbeeld zeker niet evident dat netflix er op zit.
Dat is iets wat je niet altijd op en vergelijkingssite kunt vinden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

MichielFRL schreef:
Nicky_The schreef:@MichielFRL: Waar moet mijn contrast op staan en hoe kan ik zien of hij op demo staat? Wat jij omschrijft dat LCD schermen hebben, dat hebben wij met ons beeld, maar dan geen blokjes, maar hij hapert gewoon.. Ik zelf heb dus geen epilepsie, maar kan verschrikkelijk draaierig van die TV worden, waardoor ik dus liever op bed naar mijn ouder wetse TV kijk..
De plasma die wij nu hebben, is niet hoog in de Hz overigens.
Er vanuit gaande dat je digitaal kijkt moeten alle zogenaamde verbeter opties uitgeschakeld of op minimaal staan. Des te hoger het contract, des te harder beeld. Het nadeel van een hoog contract is dat het beeld gaat overstralen. Een lager contract geeft een rustiger beeld.
Je kan je TV laten kalibreren (http://www.hometheater.nl/site/isf-kali ... ebeurt-er/) voor een optimale instelling, maar met zelf wat spelen met de instellingen moet je een heel eind komen.

Kijk je analoog en blijf je dat doen, dan is de kwaliteit van het scherm ondergeschikt. De kwaliteit van de tuner is dan veel belangrijker. Een slechte tuner in combinatie met TV instellingen die het beeld moeten verbeteren is het recept voor een verschrikkelijk beeld.
Ik heb Ziggo met een ondemand decoder. Ik kijk dus digitale kabel TV.

Mode: Normaal
Contrast: 30
Helderheid: 0
Kleur: 30
Scherpte: 5
Kleurtemp.: Normaal
Levendige kleuren: Aan
Eco mode: Aan
P-NR: Uit
Beeldformaat: 100Hz (kan alleen kiezen tussen 50 en 100)

Dat is alles wat je kan instellen qua beeld.
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 21 aug 2014 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

Nicky_The schreef:
MichielFRL schreef:
Nicky_The schreef:@MichielFRL: Waar moet mijn contrast op staan en hoe kan ik zien of hij op demo staat? Wat jij omschrijft dat LCD schermen hebben, dat hebben wij met ons beeld, maar dan geen blokjes, maar hij hapert gewoon.. Ik zelf heb dus geen epilepsie, maar kan verschrikkelijk draaierig van die TV worden, waardoor ik dus liever op bed naar mijn ouder wetse TV kijk..
De plasma die wij nu hebben, is niet hoog in de Hz overigens.
Er vanuit gaande dat je digitaal kijkt moeten alle zogenaamde verbeter opties uitgeschakeld of op minimaal staan. Des te hoger het contract, des te harder beeld. Het nadeel van een hoog contract is dat het beeld gaat overstralen. Een lager contract geeft een rustiger beeld.
Je kan je TV laten kalibreren (http://www.hometheater.nl/site/isf-kali ... ebeurt-er/) voor een optimale instelling, maar met zelf wat spelen met de instellingen moet je een heel eind komen.

Kijk je analoog en blijf je dat doen, dan is de kwaliteit van het scherm ondergeschikt. De kwaliteit van de tuner is dan veel belangrijker. Een slechte tuner in combinatie met TV instellingen die het beeld moeten verbeteren is het recept voor een verschrikkelijk beeld.
Ik heb Ziggo met een ondemand decoder. Ik kijk dus digitale kabel TV.

Mode: Normaal
Contrast: 30
Helderheid: 0
Kleur: 30
Scherpte: 5
Kleurtemp.: Normaal
Levendige kleuren: Aan
Eco mode: Aan
P-NR: Uit

Dat is alles wat je kan instellen qua beeld.

Heb je al eens de optie overwogen, om de tv terug naar fabrieksinstellingen te zetten?
Zoals gezegd, mijn beeld is optimaal.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Als ik mijn huidige TV goed ingesteld kan krijgen en het iritante haperen over is, zal het vanzelfsprekend zijn dat ik geen nieuwe TV ga aanschaffen, maar ik vraag me af of dat wel aan de instellingen ligt..
De ene keer lijkt het haperen ook wel minder als de andere keer..
Een android stick zou ik dan naar kunnen kijken, al kwam ik er net achter dat je ook via je wii netflix kunt bekijken en die wii staat hier te verstoffen ;) Dus dan zou er voor mij geen rede over blijven om zo'n stick te kopen.
Mijn plasma heeft echter geen wifi of lan aansluiting. Naar mijn weten ook geen USB.
Mijn DVD speler heeft wel USB en mijn decoder van Ziggo heeft Wifi via een USB stick en volgens mij nog 1 USB poort over.

Maar als ik dan toch een nieuwe TV zou 'moeten', dan zou het dus wel een 3D zijn. Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat Netflix ook 3D films heeft en dat er steeds meer 3D films gemaakt gaan worden.. Ik zelf vind 3D films wel leuk om te kijken.

Verder alvast bedankt voor alle suggesties. Ik ga ze 1 voor 1 na lopen :)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

eleven schreef:

Heb je al eens de optie overwogen, om de tv terug naar fabrieksinstellingen te zetten?
Zoals gezegd, mijn beeld is optimaal.
Net even naar gekeken, maar niet te vinden. Naar mijn weten heb ik er ook niets aan verandert..

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

Nicky_The schreef:
eleven schreef:

Heb je al eens de optie overwogen, om de tv terug naar fabrieksinstellingen te zetten?
Zoals gezegd, mijn beeld is optimaal.
Net even naar gekeken, maar niet te vinden. Naar mijn weten heb ik er ook niets aan verandert..

Kijk in je handleiding hoe je de fabrieksinstelling kunt terugzetten.
Kan verder niet helpen, zonder het typ te weten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor zo'n android stick hoef je op je tv geen lan,wifi of usb aansluiting te hebben. Je sluit het aan via een hdmi aansluiting. (en soms kan het ook via andere, oudere, types).

Ik ben bij netflix trouwens nog geen 3d tegen gekomen. Wel bij de on-demand films van ziggo.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

kweenie schreef:Voor zo'n android stick hoef je op je tv geen lan,wifi of usb aansluiting te hebben. Je sluit het aan via een hdmi aansluiting. (en soms kan het ook via andere, oudere, types).

Ik ben bij netflix trouwens nog geen 3d tegen gekomen. Wel bij de on-demand films van ziggo.
Klopt, Film1 bied ze aan, maar daar heb ik dan weer geen abo voor ;) Ik heb het goedkoopste internet+TV abo omdat mijn router nog minder doet als dat ze bij dat abo geven haha ;) Tot nu toe redden we het er prima mee.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

eleven schreef:
Nicky_The schreef:
eleven schreef:

Heb je al eens de optie overwogen, om de tv terug naar fabrieksinstellingen te zetten?
Zoals gezegd, mijn beeld is optimaal.
Net even naar gekeken, maar niet te vinden. Naar mijn weten heb ik er ook niets aan verandert..

Kijk in je handleiding hoe je de fabrieksinstelling kunt terugzetten.
Kan verder niet helpen, zonder het typ te weten.
Ik moet vanavond even met mijn partner die TV opzij trekken voor het type nummer. Ik neem aan dat de handleiding wel op internet staat en anders moeten we een stapel mappen door bladeren ;)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

snuffel1 schreef:Het topic was toch "welke smart tv", de huidige generatie heeft alle opties wel in huis qua apps, internet en opname in een thuisnetwerk. CI+ ingang is standaard evenals HDMI, USB en ethernet/WIFI aansluiting, blijft over 3D toepassing is merkafhankelijk. Philips kiest voor passieve 3D weergave andere merken voor actieve 3D weergave beide opties nu nog met een bril in combinatie met een blu ray speler die 3D aan kan. De keuze kan makkelijker zijn als men uitgaat van de huidige in bezit zijnde tv, bijvoorbeeld u heeft een Sony en u bent aan het beeld/geluid kwaliteit en de menu's gewend dan zal een nieuwe Sony nooit tegenvallen maar eerder beter presteren dan de oude tv. Koopt u een ander merk dan wordt het zoeken naar de juiste instellingen en bent u zomaar een maand verder voordat u de tv kent. Wat de aansluitkabel betreft een goede werking begint met een goede antenne kabel tenminste als u van UPC of Ziggo afhankelijk bent. Een echte toevoeging is de CI+ kaart u heeft geen aparte decoder meer nodig maar bedient de tv zoals u gewent bent.
Ik heb een goede antenne kabel van een goede detail zaak ;)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

MichielFRL schreef:
Nicky_The schreef:
Mode: Normaal
Contrast: 30
Helderheid: 0
Kleur: 30
Scherpte: 5
Kleurtemp.: Normaal
Levendige kleuren: Aan
Eco mode: Aan
P-NR: Uit
Beeldformaat: 100Hz (kan alleen kiezen tussen 50 en 100)

Dat is alles wat je kan instellen qua beeld.
Mijn Panasonic plasma heeft blijkbaar een iets anders menu

Beeld instelling : normaal
Kontrast : 55 (van de 100)
Helderheid : 50 (van de 100)
Kleur : 52 ( van de 100)
Scherpte : 50 (van de 100)
Kleurtemp. : normaal
Kleurbeheer : uit
Digital Cinema Colour : aan
P-NR : uit


Als ik dan pijltje naar beneden doe komt de optie fabrieksinstellingen ;)

Dit bedoel ik, maar TS gaat er niet op in. :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik bedoelde juist dat Philips weer beter is sinds ze Chinees zijn (raar maar waar). En TV's met de naam Philips erop dus niks met Philips NL te maken hebben.
De R&D afdeling van Philips mbt de TV's zit ook al sinds jaar en dag in Leuven/Gent en sinds de joint venture met TPV (ook) in Gent.

Wat betreft de chassis :

Snel onderzoek voor iemand die er eentje wilde kopen leert dat de 7000-reeks voor modeljaar 2014 (eindcijfer 9) in tegenstelling tot vorig jaar een TPV-chassis bevat. Het TPM10 chassis dat vorig jaar gebruikt werd in de lagere reeksen, is opgevolgd door het TPM14 chassis, dus in elk geval geen oude opgewarmde rommel, maar de "mid range" is nu dus wel opgetrokken tot en met de 7000-reeks.

In de 8000-reeks is het nieuwe chassis AND1E te vinden, vermoedelijk de opvolger met Android-functionaliteit van de QFU-chassis. De 9000-reeks loopt nog een beetje achter; daar zitten nog steeds de oudere QFU-chassis in.

Alle TPV-chassistoestellen die ik heb gezien, kwamen uit fabriek FZ (Polen, vermoedelijk Gorzow) terwijl de Philips-chassistoestellen nog gewoontegetrouw uit ZH kwamen (Szekesfehervar, Hongarije). Wat dat betreft is de situatie nog steeds hetzelfde als pre-TP Vision.
Ofwel... een heleboel aannames (Chinese TV's) die nergens op gebaseerd zijn. De 8000- en 9000-reeks zijn nog steeds van "Philips".

Wat achtergrondinfo :

https://58pfl9955.wordpress.com/2012/06 ... 0er-serie/

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Mmm. mijn tekst was ineens weg..

Het lijkt erop dat mijn vriend de pluggen niet goed aan de kabels heeft gezet. Ik ga hier iemand naar laten kijken en eventueel laten verbeteren.

Mocht dit het beweeg probleem oplossen, dan gaan we voor een Android stick :) Mijn TV heeft in ieder geval 1 HDMI aansluiting. Mocht dat de enigste zijn, dan gaat Ziggo gewoon op de Scart :)

Bedankt!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Nicky_The schreef:Wij zijn rustig aan het rond kijken naar een nieuwe TV, maar waar moeten wij op letten? Ik zie door de bomen het bos niet meer.. De ene verkoper zegt dit en de andere weer dat.. Aangezien verkopers er zijn om te verkopen, vertrouw ik ze zowiezo niet 100%.. Dus hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Onze wensen:
- Minimaal 42 inch (we zitten ongeveer 5,5 meter van de TV af).
- 3D, smart TV
- Internet aansluiting.
- Een goede beeld opbouw in verband met epilepsie en migraine van gezinsleden. Een verkoper zei minimaal 600-800 mhz?
- Mooi beeld
- Netflix
- Energie zuinig
- Ziggo kaarslot (niet verplicht).
- Klaar voor de toekomst.
- Maximaal 1000 euro.

Verder weet ik dus niet goed wat voor wensen/eisen we zouden moeten/kunnen hebben ;)

Klopt het dat bepaalde merken TV's een beter smart TV menu hebben met meer mogelijkheden?
Wat is het verschil tussen actief/pasief 3D?

Alvast bedankt!
Hier wat linkjes over actuele meningen over de populaire merken.
Als je de onderwerpen daar van achteren naar voren leest (Laatste eerst) kom ik tot de volgende conclusie.
LG fans gaan voor mooi design en WebOs bedieningsinterface.
Samsung fans gaan voor wat iedereen heeft (kabelTV), en het is lekker goedkoop,
Panasonic fans zwijmelen nog steeds over Plasma, maar die kan je enkel nog tweedehands kopen.
Sony fans bestaan voor een flink deel uit spijtoptanten van hierboven genoemde merken...


LG http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 87665/last
Samsung http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 91943/last
Panasonic http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 63062/last
Sony http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 87681/last

asmit8850
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2013 12:41

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door asmit8850 »

Sony is niet op sterven na dood. Sony gaat gelukkig niet mee in de onderkant van de TV markt en wil een goed product blijven neer zetten. Ik denk dat Sony qua kwaliteit de beste TV's levert. Volgens mij is het wel waar dat Sony nog steeds geen winst maakt op zijn TV's (verlies). Verder is Sony erg groot in de TV studio markt waardoor ze waarschijnlijk de TV markt niet snel zullen afstoten.

Gesloten