LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spelfouten vakantieveilingen.nl
-
Spelfouten vakantieveilingen.nl
Beste allemaal,
Wij hebben op vakantieveilingen.nl de stomme fout gemaakt om een vakantievoucher te kopen voor een reis naar griekenland. Deze stond voor 750 euro te koop. Het ging over het appartement Corine in Corfu via Travel2greece. Nou konden wij het appartement niet meteen vinden op google, maar we hebben wel geboden. Achteraf bleek echter dat het niet om Corine appartementen ging, maar Korina. Hierdoor konden wij het dus niet meteen vinden en hebben we niet kunnen vergelijken. Wij voelen ons behoorlijk bedrogen, omdat als je het zelf boekt het dus 350 euro goedkoper is.
Ik snap dat vakantieveilingen en travel2greece een commissie willen inhouden, maar vind 350 euro wel echt heel veel geld.
Mijn vraag is eigenlijk of we hierdoor dus vakantieveilingen kunnen vragen om ons bod in te trekken, of in ieder geval een korting kunnen verwachten. Ik ben me heel goed bewust dat we zelf alsnog het bod hebben geplaatst, dus dat dat onze verantwoordelijk is. Maar omdat het appartement verkeerd gespeld was, vroeg ik me af of we daar toch iets mee konden doen omdat dat gewoon foutieve informatie is.
Nou ik hoor het graag.
Groet
-Patrick
Wij hebben op vakantieveilingen.nl de stomme fout gemaakt om een vakantievoucher te kopen voor een reis naar griekenland. Deze stond voor 750 euro te koop. Het ging over het appartement Corine in Corfu via Travel2greece. Nou konden wij het appartement niet meteen vinden op google, maar we hebben wel geboden. Achteraf bleek echter dat het niet om Corine appartementen ging, maar Korina. Hierdoor konden wij het dus niet meteen vinden en hebben we niet kunnen vergelijken. Wij voelen ons behoorlijk bedrogen, omdat als je het zelf boekt het dus 350 euro goedkoper is.
Ik snap dat vakantieveilingen en travel2greece een commissie willen inhouden, maar vind 350 euro wel echt heel veel geld.
Mijn vraag is eigenlijk of we hierdoor dus vakantieveilingen kunnen vragen om ons bod in te trekken, of in ieder geval een korting kunnen verwachten. Ik ben me heel goed bewust dat we zelf alsnog het bod hebben geplaatst, dus dat dat onze verantwoordelijk is. Maar omdat het appartement verkeerd gespeld was, vroeg ik me af of we daar toch iets mee konden doen omdat dat gewoon foutieve informatie is.
Nou ik hoor het graag.
Groet
-Patrick
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel topic aangepast.
Reden: Titel topic aangepast.
Re: Spelfouten vakantieveilingen.nl
uw stomste fout was zaken doen met een internet veilingsite.
u kunt natuurlijk altijd om korting vragen, maar het lijkt me lastig iets af te dwingen als ze nee zeggen.
ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat u biedt op iets dat u niet kent.
het was ook nog mogelijk geweest, dat er 2 hotels met de naam Corine bestaan.
1 vijfsterren hotel en 1 oud aftands gebouw.
op google zal dat 5 sterren hotel echter bovenaan verschijnen in uw zoekscherm.
u kunt vragen om korting, maar de kans dat u die krijgt lijkt me klein.
u kunt ze voor de rechter slepen, maar dat kans dat u daar (financieel) beter van wordt lijkt me ook klein.
u kunt natuurlijk altijd om korting vragen, maar het lijkt me lastig iets af te dwingen als ze nee zeggen.
u kunt ze voor de rechter slepen, maar dat kans dat u daar (financieel) beter van wordt lijkt me ook klein.
-
- Contacteer:
Ik maak ook regelmatig gebruik van internet veilingsites en tot nu toe geen problemen, behoudens de bidbotjes.ruud_a schreef:...aangepast en gemeld ivm onnodige opmerking.....
VV heeft een typfout gemaakt. Mij lijkt dan dat TS zich kan beroepen om kosteloos te cancellen. Zou een bericht sturen met je bevindingen en dat hier sprake is van een typfout op hun site.
Maak screenprints !
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 27 aug 2014 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Tot nu toe geen problemen, behalve (de problemen) met bitbodjes.
geeft u TS veel kans met claimen?
verspilling van tijd, geld en moeite.
TS heeft geboden, op iets dat volgens google niet eens bestaat.
en heeft toch nog iets gekregen.
geeft u TS veel kans met claimen?
verspilling van tijd, geld en moeite.
TS heeft geboden, op iets dat volgens google niet eens bestaat.
en heeft toch nog iets gekregen.
Vragen kan altijd, maar zal niets opleveren. Ten eerste,als je een bod doet, zou je er toch vanuit kunnen gaan dat je weet waar je op biedt. Of dat je de gok wil nemen en dus niet achteraf moet klagen.
Ten tweede kunnen de prijzen van vakanties sowieso variëren van moment tot moment. Zelfs het juiste hotel zou, ook bij de zelfde aanbieder, op dat moment best duurder kunnen zijn geweest.
Ten derde hebben ze in Griekenland een ander schrift. Er is dus geen unieke manier om een Griekse hotelnaam in Latijnse letters te spellen. De gebruikte spelling kan één van de manieren zijn om de naam te schrijven.
Ten tweede kunnen de prijzen van vakanties sowieso variëren van moment tot moment. Zelfs het juiste hotel zou, ook bij de zelfde aanbieder, op dat moment best duurder kunnen zijn geweest.
Ten derde hebben ze in Griekenland een ander schrift. Er is dus geen unieke manier om een Griekse hotelnaam in Latijnse letters te spellen. De gebruikte spelling kan één van de manieren zijn om de naam te schrijven.
-
- Contacteer:
Ja waarom zou TS geen kans maken ?? Niet geschoten is zowiezo mis.
TS heeft geboden in de veronderstelling dat de plaatsnaam correct was. TS heeft niet geboden op een typfout van VV.
TS heeft geboden in de veronderstelling dat de plaatsnaam correct was. TS heeft niet geboden op een typfout van VV.
ik heb ook niet gezegd, dat TS het niet hoefde te proberen.
ik geef hem alleen weinig kans.
hij heeft geboden op iets, waarvan hij niet wist wat het was en ook niet kan vertellen wat hij dacht dat het had moeten zijn.
dus waarom zou dat niet Korina met een K en A kunnen zijn?
ik zie TS al staan voor de rechter als de rechter vraagt, waar dacht u dan op geboden te hebben?
en als antwoord te moeten geven : geen idee, maar ik dacht laat ik maar eens bieden.
gezien de tijd en het geld die je zult moeten investeren, lijkt naar de rechter gaan me een volstrekt zinloze oefening.
als je een reisje wilt maken, moet je gewoon de aanbiedingen bekijken bij reisbureaus.
niet naar een veilingsite gaan.
hij heeft geboden op iets, waarvan hij niet wist wat het was en ook niet kan vertellen wat hij dacht dat het had moeten zijn.
ik zie TS al staan voor de rechter als de rechter vraagt, waar dacht u dan op geboden te hebben?
en als antwoord te moeten geven : geen idee, maar ik dacht laat ik maar eens bieden.
gezien de tijd en het geld die je zult moeten investeren, lijkt naar de rechter gaan me een volstrekt zinloze oefening.
als je een reisje wilt maken, moet je gewoon de aanbiedingen bekijken bij reisbureaus.
Kort door de bocht.als je een reisje wilt maken, moet je gewoon de aanbiedingen bekijken bij reisbureaus.
Iedereen kijkt uit naar een goedkope vakantie, een schrijffout welk roet in het eten gooit, kan TS niets aan doen, maar daarom hoef en veilingsite niets verkeerds te zijn.
U heeft geen stomme fout gemaakt, maar meedere leermomenten mogen ervaren.funkypeanut schreef:Beste allemaal,
Wij hebben op vakantieveilingen.nl de stomme fout gemaakt om een vakantievoucher te kopen voor een reis naar griekenland. Deze stond voor 750 euro te koop. Het ging over het appartement Corine in Corfu via Travel2greece. Nou konden wij het appartement niet meteen vinden op google, maar we hebben wel geboden. Achteraf bleek echter dat het niet om Corine appartementen ging, maar Korina. Hierdoor konden wij het dus niet meteen vinden en hebben we niet kunnen vergelijken.
U kon het appartement niet vinden, maar toch heeft U geboden.
U kon niet vergelijken, maar toch heeft U geboden
U wist eigenlijk niets, maar U heeft toch geboden.
Mijn advies is dan ook om te leren van de leermomenten en om te gaan genieten van een lekkere vakantie op het mooie Corfu.
-
- Contacteer:
ruud_a schreef:ik heb ook niet gezegd, dat TS het niet hoefde te proberen.
Als Korina met een K en A is en door de site anders wordt gespeld lijkt mij dat toch een invoerfout. Tuurlijk zal TS gedacht hebben, ik kan niet vinden maar zal vast goed zijn.
Ontbinding van de afspraak in deze lijkt mij niet meer dan billijk, dan zal TS vast naar een stenen reisbureau gegaan zijn.
Laatste opmerking is kolder, hoeveel reizen ik al niet hebt geboekt via het net zijn op tig handen niet meer te tellen.
Velingssites zijn prima te doen, maar als er een foutje inschiet in dit geval van VV met een invoerfout wel hersteld worden.
Lijkt me vrij eenvoudig: u heeft Corine geboekt en ze zullen dus Corine moeten leveren.funkypeanut schreef:Het ging over het appartement Corine in Corfu via Travel2greece. Nou konden wij het appartement niet meteen vinden op google, maar we hebben wel geboden. Achteraf bleek echter dat het niet om Corine appartementen ging, maar Korina.
Korina is dusdanig anders dat je het niet als type-fout mag beschouwen.
Ik wens u dus veel plezier in appartement Corine op Corfu.
Ik hoop voor u dat er geen zandplaat in het Ijsselmeer ligt met de naam Korfa waarop een chalet met de naam Korina staat
TS heeft het hele appartement met de naam Corine nooit gevonden op google.Teunbosseman schreef:ruud_a schreef:ik heb ook niet gezegd, dat TS het niet hoefde te proberen.
Als Korina met een K en A is en door de site anders wordt gespeld lijkt mij dat toch een invoerfout. Tuurlijk zal TS gedacht hebben, ik kan niet vinden maar zal vast goed zijn.
Ontbinding van de afspraak in deze lijkt mij niet meer dan billijk, dan zal TS vast naar een stenen reisbureau gegaan zijn.
Laatste opmerking is kolder, hoeveel reizen ik al niet hebt geboekt via het net zijn op tig handen niet meer te tellen.
Velingssites zijn prima te doen, maar als er een foutje inschiet in dit geval van VV met een invoerfout wel hersteld worden.
het bestaat dus waarschijnlijk niet eens.
waar heeft hij dan op geboden?
Gelukkig erkent u dit en zult hopelijk nooit meer in deze scam trappen...Dit soort veilingen zijn gewoon niet pluis.funkypeanut schreef:Wij hebben op vakantieveilingen.nl de stomme fout gemaakt om een vakantievoucher te kopen...
newmikey schreef:Gelukkig erkent u dit en zult hopelijk nooit meer in deze scam trappen...Dit soort veilingen zijn gewoon niet pluis.funkypeanut schreef:Wij hebben op vakantieveilingen.nl de stomme fout gemaakt om een vakantievoucher te kopen...
Andere mensen hebben al vaker via deze veilingsite zaken gedaan.
Dat jij er niet mee in zee wilt gaan zegt niets uit, of het wel of niet niet pluis is.
Het is jou mening, meer ook niet.
Net als dat dat weer jouw mening is...
Er zullen vast ook wel leuke aanbiedingen tussen zitten, maar, net als bij bv groupon, ook veel troep. Betaal je veel geld voor een last minute die elders goedkoper is, of je moet grof geld betalen voor een bon voor een 'beperkt aantal'plaatsen. Lees: restanten op incourante tijden. Weet je dus nog niet of -en wanneer- je ergens heen kunt, je weet alleen dat je je geld kwijt bent.
Er zullen vast ook wel leuke aanbiedingen tussen zitten, maar, net als bij bv groupon, ook veel troep. Betaal je veel geld voor een last minute die elders goedkoper is, of je moet grof geld betalen voor een bon voor een 'beperkt aantal'plaatsen. Lees: restanten op incourante tijden. Weet je dus nog niet of -en wanneer- je ergens heen kunt, je weet alleen dat je je geld kwijt bent.
Al je boven opgenoemde situaties kan je toch zelf bepalen, of je de aanbieding/veiling doet.kweenie schreef:Net als dat dat weer jouw mening is...
Als je een voor een last minute bij de veiling meer betaald, dan elders, ja, dan houd echt de discussie op.
Nou, veel van die sites hebben bij een groot deel van de aanbiedingen een beetje een nu-of-nooit uitstraling, met een korte tijd waarin je moet 'bieden' en waarbij je dus soms ook wordt verleid om maar te bieden. Beetje het Tel Sell idee, waarbij de verleiding groter is dan de rationele beslissing. Dan kan het dus heel goed dat je veel te veel geld voor een aanbieding betaalt.
kweenie schreef:Nou, veel van die sites hebben bij een groot deel van de aanbiedingen een beetje een nu-of-nooit uitstraling, met een korte tijd waarin je moet 'bieden' en waarbij je dus soms ook wordt verleid om maar te bieden. Beetje het Tel Sell idee, waarbij de verleiding groter is dan de rationele beslissing. Dan kan het dus heel goed dat je veel te veel geld voor een aanbieding betaalt.
Dat heeft toch niets met en veilingsite te doen.
Het kan jou in iedere andere winkel /zaak gebeuren, dat je teveel betaald, ofwel het elders goedkoper is.
Het punt bij veilingen, dagaanbiedingen of andere nu-of-nooit acties is dat de illusie wordt gewekt dat je snel moet beslissen. En dat veel mensen daardoor niet de tijd (kunnen) nemen om over het aanbod goed na te denken.
Een veiling is niets anders, dan een normale aankoop.kweenie schreef:Het punt bij veilingen, dagaanbiedingen of andere nu-of-nooit acties is dat de illusie wordt gewekt dat je snel moet beslissen. En dat veel mensen daardoor niet de tijd (kunnen) nemen om over het aanbod goed na te denken.
Van ter voren moet je weten, wat de prijs van het artikel is en hoe ver je wilt gaan, om toch goedkoper uit te zijn, dan in de winkel.
Ik ga wel vaker naar openbare veiligingen, daar heb ik een bedrag in het hoofd, wat ik wil betalen voor een bepaald voorwerp.
Mensen die zonder na te denken biedingen doen, heb je altijd.