LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een onterechte rekening van HI

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ramon1993

Een onterechte rekening van HI

Ongelezen bericht door Ramon1993 »

Wij hebben twee jaar een abonnement met leasetelefoon van Hi gehad. Half juni liep dit abonnement af en we hebben dit schriftelijk opgezegd. De telefoon is terug gestuurd en we hebben een bevestiging ontvangen waarin wordt gemeld dat de telefoon is ontvangen en nog werkt. Half juli kregen we toch nog een rekening. Over de periode half juni tot half juli. We hebben dit gestorneerd, want het abonnement was opgezegd. Er is geen sprake van nummerbehoud. Mijn man heeft een nieuwe telefoon en nieuw nummer bij Tele2. Toch blijft Hi ons rekeningen sturen. Ze beweren dat het nummer nog gebruikt wordt. Niet door ons... Ik weet dat ze juridisch gezien geen poot om op te staan hebben, maar ik vind het bijzonder vervelend dat dit een gerechtelijke procedure lijkt te worden. Het lijkt erop dat ze hopen dat wij dit niet zover willen laten komen. Wat ons betreft wordt het nu een principekwestie...wie heeft hiermee ervaring?

Heb net geprobeerd een e-mail te sturen, maar je moet veel gegevens invullen en het IBAN rekeningnummer lijkt niet te werken, ik kom er niet doorheen! krijg steeds de melding dat niet alle vakken zijn ingevuld... Terwijl dat wel zo is. Dit ook nadat we ze 2 x gebeld hebben. Een keer om het probleem te melden en een keer om te vragen waarom we nu toch weer een rekening krijgen. Ik werd geholpen door en zeer onvriendelijke dame.

berndv

Re: Een onterechte rekening van HI

Ongelezen bericht door berndv »

Storneren bij opzeggingen zonder overleg is altijd zeer onverstandig. Vaak wordt er maandelijks vooruit gefactureerd en vind er na beëindiging een verrekening plaats met eventueel gemaakte gebruikskosten.

U geeft aan dat u uw telefoon heeft teruggestuurd en opgezegd heeft. Ik lees alleen niet dat u van de opzegging van het mobiele abonnement ook een bevestiging heeft ontvangen, alleen van de telefoon. De fantastische lease constructie die ze gelukkig niet meer aanbieden bestond uit 2 contracten. 1 voor het leasen en 1 voor het mobiele abonnement, in een soort sim only vorm, omdat het toestel via lease betaald wordt. Als alleen het lease deel is beëindigd, loopt het mobiele abonnement door. Zonder bewijs van uw opzegging gaat de volgende regel niet op:
Ramon1993 schreef:Ik weet dat ze juridisch gezien geen poot om op te staan hebben, maar ik vind het bijzonder vervelend dat dit een gerechtelijke procedure lijkt te worden.
Want als u geen bevestiging heeft van de opzegging van uw mobiele abonnement staat u qua bewijs niet sterk in een gerechtelijke procedure

Har06

Re: Een onterechte rekening van HI

Ongelezen bericht door Har06 »

snuffel1 schreef:U betaald het abonnement achteraf omdat vooraf niet te bepalen is wat uw gebruik zal zijn. De nota van zeg half juni valt half juli op de mat. 2 jaar later op half juni loopt uw contract af dan heeft u nog maar 23 keer betaald er blijft dus nog 1 betaling over, zodra u die betaling heeft gedaan wordt het nummer uit het systeem gehaald en eindigt het contract. U heeft de laatste betaling gestorneerd dat is echt niet handig want nu loopt u achter in de betaling. Als u HI in het adresboek van uw internetbankieren heeft staan dan is het Iban nummer al toegepast het enige wat u dan hoeft te doen is het kenmerk invullen om alsnog de betaling te doen en erger te voorkomen.
nog sterker een wanbetaler wordt op de bekende blacklist van providers gezet :)

Gesloten