LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Afgelopen woensdag speelgoed voor mijn zoon besteld bij een nog niet nader te noemen webshop.
Doordat dit pakket zwaar was waren de bezorgkosten 3x zo duur als normaal.
Dat is balen maar goed dat is dan maar zo, wilde het toch hebben voor hem.
Donderdag tot 16.00uur thuis zitten wachten want het pakket zou volgens track&trace 'vandaag' bezorgd worden.
16.00 moest ik toch echt eens m'n boodschappen gaan halen voordat de winkels dicht waren.
Helaas, 16.31 zijn ze geweest en was ik niet thuis, pakket zou de volgende werkdag bezorgd worden.
Vrijdag moest ik de hele dag werken en was dus niet thuis, nou dan moet ik het maar op gaan halen.
Dat is balen, is toch een gedoe maar goed dat is dan maar zo.
Na m'n werk op weg naar het DHL servicepoint, helaas gesloten ivm vakantie.
Ik DHL gebeld met de vraag waar mijn pakket is.
Mijn pakket schijnt dus via zakelijke verzending verzonden te zijn en omdat het nu 2x aangeboden is moet ik het nu in Rotterdam op gaan halen (30 km).
Dit kan toch niet zomaar????

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door prem »

Nee dat is inderdaad te gek voor woorden.

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Ga morgen de webshop bellen, helaas was ik daar vandaag te laat mee.
Vandaar dat ik liever nog geen naan noem, kan zomaar in mijn nadeel werken. :)

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat verwijt je deze webshop?

Dat je op donderdag niet thuis was?
Dat je op vrijdag niet thuis was?
Dat het DHL servicepoint in de vakantie gesloten was ?
Dat Rotterdam 30 kilometer van je woonplaats is verwijderd ?

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef:Wat verwijt je deze webshop?
Vermoedelijk dat met zakelijke DHL dienst verstuurd is.
Daarbij uitgaande dat dat de oorzaak is dat het packet nu 30km ver ligt, ipv bij een dichterbij gelegen servicepunt:
http://locator.dpst.dhl.com/Partners/DH ... n-GB.aspx?

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Dat ik behoorlijk wat verzendkosten heb betaald en daarom wel verwacht dat het pakket netjes thuis geleverd word.
De webshop kiest voor het gebruik van DHL zakelijk wat dus schijnbaar anders is dan gewone DHL.
Normaliter kun je na de 1e leverpoging aangeven wanneer ze eventueel weer kunnen komen, dan had ik dat niet op vrijdag laten doen. Daarbij kun je na de 2e leverpoging je pakket ophalen bij een servicepoint in de buurt. Ook dat had ik geen probleem gevonden.
Omdat het een zakelijke verzending is, laat DHL het pakket niet achter op een servicepoint maar neemt het mee naar Rotterdam.
Ik moet dan naast mijn verzendkosten nog kosten gaan maken om het op 30km afstand te gaan halen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door berndv »

Ik snap uw frustratie. Misschien kunt u vragen om een tegemoetkoming in de kosten. Dit hoeven ze niet te geven. En dit kunt u dan vragen bij de webshop natuurlijk, niet bij dhl. Wel knap vervelend dat u ze op een half uur heeft gemist. Hoewel ik uw argument niet heel erg snap:
Femmiej schreef: 16.00 moest ik toch echt eens m'n boodschappen gaan halen voordat de winkels dicht waren.
Het gaat mij verder niet aan naar welke winkel u gaat, maar zelfs hier in het oosten zijn eigenlijk alle winkels tot 6 open, en supermarkten zelfs nog tot later. En in veel plaatsen is het zelfs koopavond op donderdag tot 21:00 uur.

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Hier is donderdag geen koopavond. Zo goed als alle winkels sluiten om 17.30 en daarbij is het een half uur lopen naar de winkels.
Had ik inderdaad nog maar een half uur gewacht maar goed dat wist ik toen niet natuurlijk...

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Vind het gewoon niet kunnen dat ik nu in principe dubbele verzendkosten betaal, de rit naar Rotterdam is even duur als de verzendkosten. Daarbij komt dat ik voor de verzendkosten en de kosten naar Rotterdam het net zo goed zelf op had kunnen halen bij het bedrijf.
Dan had ik niet thuis hoeven te zitten ook.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door mika21 »

Femmiej schreef:Afgelopen woensdag speelgoed voor mijn zoon besteld bij een nog niet nader te noemen webshop.
Doordat dit pakket zwaar was waren de bezorgkosten 3x zo duur als normaal.
Dat is balen maar goed dat is dan maar zo, wilde het toch hebben voor hem.
Donderdag tot 16.00uur thuis zitten wachten want het pakket zou volgens track&trace 'vandaag' bezorgd worden.
16.00 moest ik toch echt eens m'n boodschappen gaan halen voordat de winkels dicht waren.
Helaas, 16.31 zijn ze geweest en was ik niet thuis, pakket zou de volgende werkdag bezorgd worden.
Vrijdag moest ik de hele dag werken en was dus niet thuis, nou dan moet ik het maar op gaan halen.
Dat is balen, is toch een gedoe maar goed dat is dan maar zo.
Na m'n werk op weg naar het DHL servicepoint, helaas gesloten ivm vakantie.
Ik DHL gebeld met de vraag waar mijn pakket is.
Mijn pakket schijnt dus via zakelijke verzending verzonden te zijn en omdat het nu 2x aangeboden is moet ik het nu in Rotterdam op gaan halen (30 km).
Dit kan toch niet zomaar????
U wist dat ze het pakket zouden brengen en toch ben u van huis gegaan?
Vrijdag was u niet thuis omdat u moest werken, begrijpelijk.
Maar, ik weet het niet, is het niet zo dat bij een 2e keer u aan kunt geven wanneer u het wilt hebben?
Of anders bij de buren?

Als het blijkbaar zo is dat het pakketje in R'dam is: maak van de deugd een daad en maak er een leuk dagje uit van: Euromast ofzo, is voor uw zoontje ook leuk.
Declareer de kosten bij de niet genoemde webshop.

mh73

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vermoed ook dat het niet alleen om het gewicht maar ook om de maat van het pakket gaat. Als de afmetingen buiten de standaard pakketmaten vallen, wordt het een pallet zending en die is inderdaad veel duurder.
Want het maakt namelijk niet uit of het om een zakelijke of particuliere zending gaat, bij standaard pakketten worden die op dezelfde manier afgehandeld.

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Moest toch echt naar de winkel en ben daarom maar gegaan om 4 uur.
Met in mijn achterhoofd, dat ik idd aan kon geven wanneer waar en hoe de 2e poging kon.
Maar dat kon met deze zending helaas niet.

Volgens DHL was het een zakelijke zending, ik weet ook niet meer.

Vandaag de webshop een aantal keer gebeld maar krijg alleen voicemail, maandag maar weer bellen.

Dagje Rotterdam gaat lastig aangezien we gewoon allebei werken en m'n kleine is 1 en zal de euromast nog niet waarderen denk ik zo.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Femmiej schreef:Moest toch echt naar de winkel en ben daarom maar gegaan om 4 uur.
Met in mijn achterhoofd, dat ik idd aan kon geven wanneer waar en hoe de 2e poging kon.
Maar dat kon met deze zending helaas niet.

Volgens DHL was het een zakelijke zending, ik weet ook niet meer.

Vandaag de webshop een aantal keer gebeld maar krijg alleen voicemail, maandag maar weer bellen.

Dagje Rotterdam gaat lastig aangezien we gewoon allebei werken en m'n kleine is 1 en zal de euromast nog niet waarderen denk ik zo.
Het is toch echt je eigen keuze geweest om weg te gaan terwijl je wist dat ze elk moment een pakket konden bezorgen. Ik vind dat je de webshop nu ergens de schuld van geeft waar ze helemaal niks aan kunnen doen.

Enfin, het is koop op afstand dus je kunt het pakket weigeren en het geld inclusief de verzendkosten terugkrijgen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door mika21 »

Femmiej schreef:Moest toch echt naar de winkel en ben daarom maar gegaan om 4 uur.
Met in mijn achterhoofd, dat ik idd aan kon geven wanneer waar en hoe de 2e poging kon.
Maar dat kon met deze zending helaas niet.

Volgens DHL was het een zakelijke zending, ik weet ook niet meer.

Vandaag de webshop een aantal keer gebeld maar krijg alleen voicemail, maandag maar weer bellen.

Dagje Rotterdam gaat lastig aangezien we gewoon allebei werken en m'n kleine is 1 en zal de euromast nog niet waarderen denk ik zo.
Ha ha, de Euromast was maar een voorbeeld :lol: Jullie werken allebei: hoe ga je dan überhaupt het pakket ophalen?

Wat velen al schreven: het begon al fout te gaan dat je niet thuis wilde blijven.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

Nou, wat een potje slechte reacties hier.
Juridisch ligt het allemaal heel simpel.
Je kunt de bestelling binnen 14 dagen (mits na 13 juni 2014 besteld, anders is het 7 werkdagen) annuleren en daarbij je geld terug eisen. Als de verkopende partij nergens heeft gemeld dat de kosten voor terugzenden voor jou zijn, dan zijn ook die kosten voor de verkoper.
Je krijgt dan dus ook alle verzendkosten terug. De verzendkosten van de verkoper dien je zo wie zo terug te krijgen.

'Meneer had maar thuis moeten blijven' en 'je wist dat er een pakje zou worden geleverd' zijn totale onzin-antwoorden. Ook al zit er track&trace op een pakje (wat heel handig is), dan heb je geen enkele verplichting thuis te zijn op moment van levering. De leverancier bepaalt de vervoerder en is daarmee ook verantwoordelijk voor de levering, ook al ben je niet thuis om het aan te nemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door berndv »

czarczar schreef:Ook al zit er track&trace op een pakje (wat heel handig is), dan heb je geen enkele verplichting thuis te zijn op moment van levering. De leverancier bepaalt de vervoerder en is daarmee ook verantwoordelijk voor de levering, ook al ben je niet thuis om het aan te nemen.
En er is ook niemand hier die dat ontkent. De verplichting heb je ook zeker niet nee. Maar als er dan na 2 pogingen het pakket in een depot 30 km verderop komt te liggen, is dat wel een mogelijk gevolg. Ik zou de winkel voorstellen om de reiskosten te vergoeden. Andere optie is annuleren, geld terug laten storten en een nieuwe bestelling te doen. Verzendkosten zouden dan teruggestort worden, waardoor de verkoper voor deze kosten opdraait, en bij een nieuwe bestelling betaalt ts gewoon de verzendkosten. Dan zou het voor de webshop goedkoper zijn om de reiskosten te vergoeden.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

berndv schreef:Maar als er dan na 2 pogingen het pakket in een depot 30 km verderop komt te liggen, is dat wel een mogelijk gevolg. Ik zou de winkel voorstellen om de reiskosten te vergoeden.
Mwoah, dat doet allemaal niet zo ter zake.
Wel moet de ontvanger redelijk handelen. Eerst iets bestellen en dan voor een jaar op vakantie gaan is niet redelijk. 30 km verderop iets af moeten halen is ook niet redelijk.
Als levering moeilijk wordt is het beste de koop te ontbinden, bezorging is onderdeel van de geleverde dienst, het geleverde product.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door berndv »

czarczar schreef:
berndv schreef:Maar als er dan na 2 pogingen het pakket in een depot 30 km verderop komt te liggen, is dat wel een mogelijk gevolg. Ik zou de winkel voorstellen om de reiskosten te vergoeden.
Mwoah, dat doet allemaal niet zo ter zake.
Wel moet de ontvanger redelijk handelen. Eerst iets bestellen en dan voor een jaar op vakantie gaan is niet redelijk. 30 km verderop iets af moeten halen is ook niet redelijk.
Als levering moeilijk wordt is het beste de koop te ontbinden, bezorging is onderdeel van de geleverde dienst, het geleverde product.
Lekker mijn quote uit verband trekken :roll: er stond nog wat achter. Namelijk als ts het artikel graag wil hebben de optie bij de webshop neerleggen. Of opdraaien voor de kosten van dhl, want als ts de verzendkosten terug krijgt, zal iemand toch dhl moeten betalen, en dat komt op het bordje van de verzender, of de reiskosten vergoeden om het pakket daar op te halen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door ciske »

30 km verderop iets af moeten halen is ook niet redelijk.
Als je in een uithoek woont is dat wel degelijk redelijk. TS wou zelf niet thuis blijven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Femmiej schreef:Afgelopen woensdag speelgoed voor mijn zoon besteld bij een nog niet nader te noemen webshop.
Doordat dit pakket zwaar was waren de bezorgkosten 3x zo duur als normaal.
Dat is balen maar goed dat is dan maar zo, wilde het toch hebben voor hem.
Donderdag tot 16.00uur thuis zitten wachten want het pakket zou volgens track&trace 'vandaag' bezorgd worden.
16.00 moest ik toch echt eens m'n boodschappen gaan halen voordat de winkels dicht waren.
Helaas, 16.31 zijn ze geweest en was ik niet thuis, pakket zou de volgende werkdag bezorgd worden.
Vrijdag moest ik de hele dag werken en was dus niet thuis, nou dan moet ik het maar op gaan halen.
Dat is balen, is toch een gedoe maar goed dat is dan maar zo.
Na m'n werk op weg naar het DHL servicepoint, helaas gesloten ivm vakantie.
Ik DHL gebeld met de vraag waar mijn pakket is.
Mijn pakket schijnt dus via zakelijke verzending verzonden te zijn en omdat het nu 2x aangeboden is moet ik het nu in Rotterdam op gaan halen (30 km).
Dit kan toch niet zomaar????
Sluiten bij u de winkels om 16.30 uur al? Hm in welk gehucht woont u dan?

Gesloten