LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schoffelen bijstand terecht?
Schoffelen bijstand terecht?
Beste mensen,
Ik heb in het verleden te kampen gehad met psychische aandoeningen, hierdoor ben ik in 2010 werkloos geraakt.
Ik heb toen ongeveer een jaar WW gehad, omscholing gedaan en dergelijke.
Toen ook veelal gefixeert op mijn herstel. Echter ben ik toen flink aan het kwakkelen geweest, een veranderende leefsituatie en verslechterde geestenlijke toestand hebben mij verhinderd werk te vinden.
Uiteindelijk in de bijstand geraakt, en ook opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.
Ik ben behandeld voor psychoses en daaraan gerelateerde klachten.
Mijn opname duurde al ruim een jaar, maar het hele proces voor mijn uiteindelijke opname uiteraard veel langer.
Destijds was er bij mijn gemeente veel begrip voor de situatie en er werd mij alle vrijheid gegeven om te werken aan mijn herstel.
Mijn toestand was dusdanig dat ik absoluut geen arbeid kon verichtten, ook heeft mijn gemeente destijds hier helemaal met geen woord over gesproken.
Na mijn opname ben ik inmiddels voledig hersteld, maar werk vinden is uiteraard heel erg lastig.
Sowieso om bij een gemiddeld uitzendbureau het gat in mijn CV toe te lichten is lastig want ik moet al direct gaan vertellen dat ik opgenomen ben voor psychische klachten waaraan je direct aan hun reactie merk dat je het labeltje "gevaarlijk" opgeplakt krijgt. Niet gevaarlijk in letterlijke zin, maar in de zin dat ik ziek kan worden en dus geld kost.
Nu ben ik van gemeente veranderd en hier bijstand aangevraagt.
Uiteindelijk na lang wachtten (ze hebben de aanvraag vaak vertraagd) inderdaad akkoord maar ik kreeg wel doodleuk eerst een zoekperiode van 4 weken.
Dit terwijl ik al zo lang op zoek ben naar een baan en ik heb direct daar aangegeven dat ik het liefst een re integratie traject wil.
Goed, ik krijg de opdracht om wekelijks zoveel solicitaties te verrichten en in te leveren.
Prima, maar ik kan blijven soliciteren tot ik een ons weeg de kans dat ik zo in deze tijden wordt aangenomen is miniem vandaar dat ik nota bene vroeg voor een reintegatie project.
Al vrij snel na het ontvangen van mijn eerste uitkering is mij verteld dat ik naar het project groenwerk van de gemeente moet om "arbeidsritme" op te doen. Wel moet ik mijn solicitaties wekelijks blijven opsturen.
Dit project is niks anders dan een schoffeldienst, ben er vandaag geweest.
Na enkele mensen daar gesproken te hebben blijkt dat dit gewoon werk is wat de helft betaald doet voor een normaal loon, en ik en wat anderen dus scheinbaar gaan doen voor het behoud van de uitkering want weigeren betekent uitkering stop.
Dit heeft mijnsinziens compleet niks te maken met reintegratie waar ik om vroeg en dit gaat mij absoluut niet helpen.
Even om het aan te vullen, mijn laatste baan was als kwaliteitsmedewerker waarin ik in een scholing tot kwaliteitsmanager zat.
Ik heb diverse kwalificaties.
Mag de gemeente mij dit zomaar laten doen, en met welk doel?
De mensen wat ik heb gesproken zeggen dat ze mensen in de uitkering eigenlijk hierheen sturen om ze af te schrikken en zo alsnog werk te vinden of in ieder geval weigeren en zo hun uitkering op te geven.
In mijn geval is het echter geen simpele stap om werk te vinden en ik zie hier ook absoluut niet in wat dit bijdraagt om mij weer aan het werk te krijgen.
Ik vraag nota bene om re integratie en niet om met alle respect in een oranje hesje te schoffelen, iets wat anderen doen als taakstraf.
Het is net of ik iets terug moet doen voor de situatie waarin ik ben beland, terwijl het niet zo is dat ik er wat aan kon doen en echt een toekomstperspectief bied dit ook niet.
Daarbij vindt ik het ook enigzins vernederend om te moeten doen plus het feit dat ik dit werk doe voor nog minder dan een minimumloon. (Terwijl ik hetzelfde doe als iemand die er op de loonlijst staat)
Ik ben bang dat als ik mijn mond los trek, ik gekort wordt op mijn uitkering.
Wellicht hebben jullie tips of meer info voor mij, dingen wat ik kan aankaarten of iets dergelijks?
Heel erg bedankt.
Ik heb in het verleden te kampen gehad met psychische aandoeningen, hierdoor ben ik in 2010 werkloos geraakt.
Ik heb toen ongeveer een jaar WW gehad, omscholing gedaan en dergelijke.
Toen ook veelal gefixeert op mijn herstel. Echter ben ik toen flink aan het kwakkelen geweest, een veranderende leefsituatie en verslechterde geestenlijke toestand hebben mij verhinderd werk te vinden.
Uiteindelijk in de bijstand geraakt, en ook opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.
Ik ben behandeld voor psychoses en daaraan gerelateerde klachten.
Mijn opname duurde al ruim een jaar, maar het hele proces voor mijn uiteindelijke opname uiteraard veel langer.
Destijds was er bij mijn gemeente veel begrip voor de situatie en er werd mij alle vrijheid gegeven om te werken aan mijn herstel.
Mijn toestand was dusdanig dat ik absoluut geen arbeid kon verichtten, ook heeft mijn gemeente destijds hier helemaal met geen woord over gesproken.
Na mijn opname ben ik inmiddels voledig hersteld, maar werk vinden is uiteraard heel erg lastig.
Sowieso om bij een gemiddeld uitzendbureau het gat in mijn CV toe te lichten is lastig want ik moet al direct gaan vertellen dat ik opgenomen ben voor psychische klachten waaraan je direct aan hun reactie merk dat je het labeltje "gevaarlijk" opgeplakt krijgt. Niet gevaarlijk in letterlijke zin, maar in de zin dat ik ziek kan worden en dus geld kost.
Nu ben ik van gemeente veranderd en hier bijstand aangevraagt.
Uiteindelijk na lang wachtten (ze hebben de aanvraag vaak vertraagd) inderdaad akkoord maar ik kreeg wel doodleuk eerst een zoekperiode van 4 weken.
Dit terwijl ik al zo lang op zoek ben naar een baan en ik heb direct daar aangegeven dat ik het liefst een re integratie traject wil.
Goed, ik krijg de opdracht om wekelijks zoveel solicitaties te verrichten en in te leveren.
Prima, maar ik kan blijven soliciteren tot ik een ons weeg de kans dat ik zo in deze tijden wordt aangenomen is miniem vandaar dat ik nota bene vroeg voor een reintegatie project.
Al vrij snel na het ontvangen van mijn eerste uitkering is mij verteld dat ik naar het project groenwerk van de gemeente moet om "arbeidsritme" op te doen. Wel moet ik mijn solicitaties wekelijks blijven opsturen.
Dit project is niks anders dan een schoffeldienst, ben er vandaag geweest.
Na enkele mensen daar gesproken te hebben blijkt dat dit gewoon werk is wat de helft betaald doet voor een normaal loon, en ik en wat anderen dus scheinbaar gaan doen voor het behoud van de uitkering want weigeren betekent uitkering stop.
Dit heeft mijnsinziens compleet niks te maken met reintegratie waar ik om vroeg en dit gaat mij absoluut niet helpen.
Even om het aan te vullen, mijn laatste baan was als kwaliteitsmedewerker waarin ik in een scholing tot kwaliteitsmanager zat.
Ik heb diverse kwalificaties.
Mag de gemeente mij dit zomaar laten doen, en met welk doel?
De mensen wat ik heb gesproken zeggen dat ze mensen in de uitkering eigenlijk hierheen sturen om ze af te schrikken en zo alsnog werk te vinden of in ieder geval weigeren en zo hun uitkering op te geven.
In mijn geval is het echter geen simpele stap om werk te vinden en ik zie hier ook absoluut niet in wat dit bijdraagt om mij weer aan het werk te krijgen.
Ik vraag nota bene om re integratie en niet om met alle respect in een oranje hesje te schoffelen, iets wat anderen doen als taakstraf.
Het is net of ik iets terug moet doen voor de situatie waarin ik ben beland, terwijl het niet zo is dat ik er wat aan kon doen en echt een toekomstperspectief bied dit ook niet.
Daarbij vindt ik het ook enigzins vernederend om te moeten doen plus het feit dat ik dit werk doe voor nog minder dan een minimumloon. (Terwijl ik hetzelfde doe als iemand die er op de loonlijst staat)
Ik ben bang dat als ik mijn mond los trek, ik gekort wordt op mijn uitkering.
Wellicht hebben jullie tips of meer info voor mij, dingen wat ik kan aankaarten of iets dergelijks?
Heel erg bedankt.
Re: Schoffelen bijstand terecht?
@Dekker88
Begrijp volkomen uw frustratie maar...als u vraagt/schrijft: het is net alsof ik iets terug moet doen voor de situatie waarin in ben beland. In zekere zin moeten we allemaal voor 'elkaar zorgen'; de een met betere middelen dan de ander. U loopt, voor zeker, niet voor Jan met de korte achternaam, als u dit een periode gaat doen. Op de eerste plaats moet u zich eigen maken dat iedere baan, welke dat ook is, nodig is en zeker niet op word neergekeken. Dat doet u kennelijk zelf. Niemand is immers overbodig? Stel dat de vuilnismannen staken. Dan staan de kranten ook bol van: oh wat erg, wat vies e.d. Plus u bent sociaal bezig. Als dat u tegenstaat, door zelf neer te kijken op wat u doet, haalt u niet alleen een hele groep mensen maar ook uzelf naar beneden. Vanuit uw werkende positie kunt u immers ook blijven solliciteren. Het is geen troost maar er zijn enorme groepen mensen die in uw situatie verkeren, helaas. Ik ken een heel goede (overbodig geworden) geoloog die nu werkt op de bloemenveiling in Bleiswijk. Leuk? Nee. Voelt hij zich nuttig: volmondig ja. Beetje nuchter naar de arbeidsmarkt kijken kan in dit geval geen kwaad. Wens u veel succes met het vinden van een baan op uw niveau. Hoewel ik zelf denk dat u dit/uw voorgeschiedenis qua arbeidsverleden van u af moet schudden en met frisse blik kijkt naar een ander toekomstbeeld. Wat geldt voor velen!
Begrijp volkomen uw frustratie maar...als u vraagt/schrijft: het is net alsof ik iets terug moet doen voor de situatie waarin in ben beland. In zekere zin moeten we allemaal voor 'elkaar zorgen'; de een met betere middelen dan de ander. U loopt, voor zeker, niet voor Jan met de korte achternaam, als u dit een periode gaat doen. Op de eerste plaats moet u zich eigen maken dat iedere baan, welke dat ook is, nodig is en zeker niet op word neergekeken. Dat doet u kennelijk zelf. Niemand is immers overbodig? Stel dat de vuilnismannen staken. Dan staan de kranten ook bol van: oh wat erg, wat vies e.d. Plus u bent sociaal bezig. Als dat u tegenstaat, door zelf neer te kijken op wat u doet, haalt u niet alleen een hele groep mensen maar ook uzelf naar beneden. Vanuit uw werkende positie kunt u immers ook blijven solliciteren. Het is geen troost maar er zijn enorme groepen mensen die in uw situatie verkeren, helaas. Ik ken een heel goede (overbodig geworden) geoloog die nu werkt op de bloemenveiling in Bleiswijk. Leuk? Nee. Voelt hij zich nuttig: volmondig ja. Beetje nuchter naar de arbeidsmarkt kijken kan in dit geval geen kwaad. Wens u veel succes met het vinden van een baan op uw niveau. Hoewel ik zelf denk dat u dit/uw voorgeschiedenis qua arbeidsverleden van u af moet schudden en met frisse blik kijkt naar een ander toekomstbeeld. Wat geldt voor velen!
-
Beste dekker
Ik weet ff niet waar te beginnen.
Aller eerst rot dat je zo,n tijd doorgemaakt hebt,waarom geen ziekte uitkering,werkte je toen ook niet of niet arbeidsongeschikt verklaard...dan krijg je ook bijstand?
Oke,in bep gemeentes hier in rdam,lopen idd ook mensen met bijstand uitkering te schoffelen etc.
De regels zijn verandert,ze kunnen ook eisen vrijwillers werk te gaan doen,nou ja dat doe je dus..
Dit stukje gevonden voor je google maar eens ook
Telegraaf bron
------
Vanaf 1 juli verplicht werken voor bijstand
Van onze parlementaire redactie
Mensen met een bijstandsuitkering zullen de handen uit de mouwen moeten steken. Per 1 juli volgend jaar moeten zij verplicht een tegenprestatie leveren voor hun toelage.
Uitkeringstrekkers mogen zelf aangeven welk werk zij in ruil willen doen. Het moet wel gaan om maatschappelijk relevant werk. Staatssecretaris Klijnsma (Sociale Zaken) vindt het belangrijk dat gemeenten rekening houden met de persoonlijke wensen en kwaliteiten van mensen. „Ik wil mensen oproepen wat zij als tegenprestatie willen doen”, aldus de PvdA-bewindsvrouw.
Klaarover
De regeling geldt al in enkele gemeenten, maar wordt per volgend jaar landelijk ingevoerd. De VVD wil dat mensen met een uitkering drie tot vier dagen gaan werken voor hun uitkering. Het gaat om maatschappelijk nuttig werk, bijvoorbeeld als buddy in de ouderenzorg, als klaarover zorgen of sneeuw ruimen. „Het is belangrijk dat mensen een werkritme houden”, aldus VVD-Kamerlid Potters. Hij stelt dat moet worden voorkomen dat het werk leidt tot verdringing op de arbeidsmarkt.
-----
Oke wat tenormin zegt,vind ik ook,je blijft sociaal bezig,ja hand op houden klinkt cru maar...is niet meer..
Overigens staat het goed op je cv dat je dit hebt gedaan,je bent actief geweest etc en ja dat het niet je kwaliteiten zijn....dat is even jammer dan,kwaliteit thuis hangen is ook niks,nu praat je met mensen,etc...geen isolement,komt weer in ritme..
Ik bedoel fit niet cru voor goede orde!!
Dan deel cv,je bent nooooit verplicht om te zeggen waarom je dat gat hebt,hang een ander verhaal op.
Hier in mijn wijk lopen ook mannen en vrouwen en hebben prima naar hun zin..ja het is niet eerlijk de ene wel betaald( maar ja die heeft een baan ooit gekregen) en jij wordt als vrijwilliger erbij gezet,zeker nu er in gemeentes bezuinigt wordt...komt dit ze goed uit.
Sprak en spreek ze soms,en zeggen ook,oh alles beter als thuis zitten,komen de muren op me af..
Geef anders aan bij gemeente dat dit best wilt doen( je zal wel meten),maar misschien is er iets anders wat beter bij je past id ouderen zorg etc?
Ik zeg altijd al ben je de president,uiteindelijk zijn w allemaal het zelfde welke kwaliteiten iemand ook heeft,je nooit te goed voelen voor iets...
Succes
Ik weet ff niet waar te beginnen.
Aller eerst rot dat je zo,n tijd doorgemaakt hebt,waarom geen ziekte uitkering,werkte je toen ook niet of niet arbeidsongeschikt verklaard...dan krijg je ook bijstand?
Oke,in bep gemeentes hier in rdam,lopen idd ook mensen met bijstand uitkering te schoffelen etc.
De regels zijn verandert,ze kunnen ook eisen vrijwillers werk te gaan doen,nou ja dat doe je dus..
Dit stukje gevonden voor je google maar eens ook
Telegraaf bron
------
Vanaf 1 juli verplicht werken voor bijstand
Van onze parlementaire redactie
Mensen met een bijstandsuitkering zullen de handen uit de mouwen moeten steken. Per 1 juli volgend jaar moeten zij verplicht een tegenprestatie leveren voor hun toelage.
Uitkeringstrekkers mogen zelf aangeven welk werk zij in ruil willen doen. Het moet wel gaan om maatschappelijk relevant werk. Staatssecretaris Klijnsma (Sociale Zaken) vindt het belangrijk dat gemeenten rekening houden met de persoonlijke wensen en kwaliteiten van mensen. „Ik wil mensen oproepen wat zij als tegenprestatie willen doen”, aldus de PvdA-bewindsvrouw.
Klaarover
De regeling geldt al in enkele gemeenten, maar wordt per volgend jaar landelijk ingevoerd. De VVD wil dat mensen met een uitkering drie tot vier dagen gaan werken voor hun uitkering. Het gaat om maatschappelijk nuttig werk, bijvoorbeeld als buddy in de ouderenzorg, als klaarover zorgen of sneeuw ruimen. „Het is belangrijk dat mensen een werkritme houden”, aldus VVD-Kamerlid Potters. Hij stelt dat moet worden voorkomen dat het werk leidt tot verdringing op de arbeidsmarkt.
-----
Oke wat tenormin zegt,vind ik ook,je blijft sociaal bezig,ja hand op houden klinkt cru maar...is niet meer..
Overigens staat het goed op je cv dat je dit hebt gedaan,je bent actief geweest etc en ja dat het niet je kwaliteiten zijn....dat is even jammer dan,kwaliteit thuis hangen is ook niks,nu praat je met mensen,etc...geen isolement,komt weer in ritme..
Ik bedoel fit niet cru voor goede orde!!
Dan deel cv,je bent nooooit verplicht om te zeggen waarom je dat gat hebt,hang een ander verhaal op.
Hier in mijn wijk lopen ook mannen en vrouwen en hebben prima naar hun zin..ja het is niet eerlijk de ene wel betaald( maar ja die heeft een baan ooit gekregen) en jij wordt als vrijwilliger erbij gezet,zeker nu er in gemeentes bezuinigt wordt...komt dit ze goed uit.
Sprak en spreek ze soms,en zeggen ook,oh alles beter als thuis zitten,komen de muren op me af..
Geef anders aan bij gemeente dat dit best wilt doen( je zal wel meten),maar misschien is er iets anders wat beter bij je past id ouderen zorg etc?
Ik zeg altijd al ben je de president,uiteindelijk zijn w allemaal het zelfde welke kwaliteiten iemand ook heeft,je nooit te goed voelen voor iets...
Succes
Nou mij als belastingbetaler dus wel. Je hebt diverse kwalificaties maar je relaat staat bol van de spelfouten, werk daar eens aan.en dit gaat mij absoluut niet helpen.
Het leven is toch ook niet op bestelling......
ik heb gevraagd om " een re-integratie project"
Ik vraag om de hoofdprijs in de Staatsloterij .... Is nog niet gelukt helaas.
Mijn advies is lekker te genieten van je huidige werk, vergeet je trots, en blijf werken aan je toekomst, door middel van studeren in de avonden en werk wat extra in de weekenden.
Werken is nooit "vernederend" , niet willen werken, of denken dat je onder je denkbeeldig niveau moet gaan werken en het dus dan weigert..dat is pas goed mis.
Ik maak in mijn zakelijk dagelijks leven teveel jonge mensen mee die denken met een HBO diplomaatje het even te gaan maken. Mis, ze vallen vaak zwaar door de mand. Het ligt misschien aan het onderwijs van deze tijd of de mentaliteit. De talenten krijgen de kans door te stoten, de meesten blijven achter.
Ik denk soms aan de oude van de Valk, ...breng ze maar met een MAVO diploma, de rest leer ik ze wel.
wel jammer natuurlijk, dat de helft van het personeel dat nu nog met een salaris staat te schoffelen, binnenkort ook met een bijstandsuitkering staat te schoffelen.
en opbouwen van een pensioen lukt ook al niet met een bijstandsuitkering.
dat gaat diepe armoe worden in nederland in een niet al te verre toekomst.
gelukkig is euthenasie al legaal geworden.
dat scheelt dan weer met vertragingen op het spoor.
Nou, ik denk soms aan de zonen van de oude van der Valk, [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]; de grondlegger nooit gekend, ook altijd 'down to earth'. En zelf: mijn eigen vader: ook een selfmade man, geen opleiding (ging ook niet in die jaren: werken voor een boterham!) Niks mis mee. Denk dat we in het verleden het eigenlijk allemaal te goed hadden (ja, daar komt weer zo'n ouwe mekker die de oorlog heeft meegemaakt); die arrogantie begon in de jaren zestig. Maar jongeren hebben geen idee meer. Soms jammer. Maar goed, we zullen er mee moeten leren leven dat mensen zich te goed voelen voor een baantje beneden hun "niveau". Whatever that means those days.prem schreef: Ik denk soms aan de oude van de Valk, ...breng ze maar met een MAVO diploma, de rest leer ik ze wel.
Wat een stomme opmerking dat euthanasie (met een A) al legaal geworden is. Al geprobeerd? Mag je in je handen knijpen van geluk als je je "marbles together" hebt; anders gaat het 'feestje' echt niet door. Euthanasie papieren of niet. Tot nu toe dan, in de toekomst kan ik niet kijken. Heeft trouwens niks met werken, op staatskosten, van doen.ruud_a schreef:gelukkig is euthenasie al legaal geworden.
Dat laatste vind ik wel erg negatief.ruud_a schreef:wel jammer natuurlijk, dat de helft van het personeel dat nu nog met een salaris staat te schoffelen, binnenkort ook met een bijstandsuitkering staat te schoffelen.
TS is jong als ik het goed begrijp, aanpakken dan!!! Niet zitten mekkeren over een hesje en beneden zijn niveau en het helpt mij niet.
Ongelooflijk.
Er zijn zoveel kansen met bereidwilligheid, niet naar uren kijken en discipline.
de overheid maakt het in de toekomst wel makkelijker.tenormin schreef:Wat een stomme opmerking dat euthanasie (met een A) al legaal geworden is. Al geprobeerd? Mag je in je handen knijpen van geluk als je je "marbles together" hebt; anders gaat het 'feestje' echt niet door. Euthanasie papieren of niet. Tot nu toe dan, in de toekomst kan ik niet kijken. Heeft trouwens niks met werken, op staatskosten, van doen.ruud_a schreef:gelukkig is euthenasie al legaal geworden.
dan valt armoede ook onder de definitie van ondraaglijk lijden.
evenals gebrek aan verzorging, door de afgebroken welvaartsstaat.
dat is pas bezuinigen.
de euthenasie sloeg op het stukje pensioenopbouw.prem schreef:Dat laatste vind ik wel erg negatief.ruud_a schreef:wel jammer natuurlijk, dat de helft van het personeel dat nu nog met een salaris staat te schoffelen, binnenkort ook met een bijstandsuitkering staat te schoffelen.
TS is jong als ik het goed begrijp, aanpakken dan!!! Niet zitten mekkeren over een hesje en beneden zijn niveau en het helpt mij niet.
Ongelooflijk.
Er zijn zoveel kansen met bereidwilligheid, niet naar uren kijken en discipline.
een toekomst waarin de overheid de ouderen als overtollig beschouwt.
geen toekomst eigenlijk.
dat is nu al.
Voor de goede orde Tenormin, ik heb de oude Valk ook niet gekend. Ik heb alleen die opmerking van hem eens lang geleden in de Telegraaf gelezen.tenormin schreef:Nou, ik denk soms aan de zonen van de oude van der Valk, [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]; de grondlegger nooit gekend, ook altijd 'down to earth'. En zelf: mijn eigen vader: ook een selfmade man, geen opleiding (ging ook niet in die jaren: werken voor een boterham!) Niks mis mee. Denk dat we in het verleden het eigenlijk allemaal te goed hadden (ja, daar komt weer zo'n ouwe mekker die de oorlog heeft meegemaakt); die arrogantie begon in de jaren zestig. Maar jongeren hebben geen idee meer. Soms jammer. Maar goed, we zullen er mee moeten leren leven dat mensen zich te goed voelen voor een baantje beneden hun "niveau". Whatever that means those days.prem schreef: Ik denk soms aan de oude van de Valk, ...breng ze maar met een MAVO diploma, de rest leer ik ze wel.
Zelf kom ik niet uit zo'n selfmade gezin, maar door sterfgevallen moesten mijn broer en ik wel aanpoten met dat wat ons werd nagelaten. Komt denk ik op hetzelfde neer.
Weet je wat ik nou zo vreemd vind? We kankeren hier de hele boel bij elkaar, excuus voor deze grove woorden. Maar wat een enorm gemekker. Op nog geen 4 uur vliegen is er oorlog; ouwe mekker niet zo. We kunnen nog alles kopen, althans, je hebt brood en water. We zijn zo verpest, zeuren over alles en vergeten dat we het 1000 maal beter hebben dan de derde wereld landen. Komt wel weer een antwoord op dat ik uit mijn nek zit te l*llen, zal best, maar voorlopig heeft het merendeel (let wel ik zeg niet iedereen) toch te eten.ruud_a schreef:de overheid maakt het in de toekomst wel makkelijker.
dat is pas bezuinigen.
Ben ik helemaal met je eens!
Er zijn miljoenen die zouden willen schoffelen in een hesje, beneden hun niveau, voor een dak en eten.
Er zijn miljoenen die zouden willen schoffelen in een hesje, beneden hun niveau, voor een dak en eten.
dankzij de voedselbanken dan toch.tenormin schreef:Weet je wat ik nou zo vreemd vind? We kankeren hier de hele boel bij elkaar, excuus voor deze grove woorden. Maar wat een enorm gemekker. Op nog geen 4 uur vliegen is er oorlog; ouwe mekker niet zo. We kunnen nog alles kopen, althans, je hebt brood en water. We zijn zo verpest, zeuren over alles en vergeten dat we het 1000 maal beter hebben dan de derde wereld landen. Komt wel weer een antwoord op dat ik uit mijn nek zit te l*llen, zal best, maar voorlopig heeft het merendeel (let wel ik zeg niet iedereen) toch te eten.ruud_a schreef:de overheid maakt het in de toekomst wel makkelijker.
dat is pas bezuinigen.
en als nederland een arm land was geworden, zou ik er mee kunnen leven.
maar vreemd genoeg is nederland geen arm land, maar er wonen wel steeds meer arme mensen.
alleen mag je het zo niet noemen, want de overheid goochelt met vage termen als koopkracht en armoedegrens, zonder duidelijk te definieren wat ze betekenen.
toename koopkracht klinkt leuk, maar als de prijzen sneller stijgen dan de koopkracht wordt je er dus alleen maar armer van.
als de overheid een belastingschijf verlaagt en een geld ophaalt bij de woningcooperaties waardoor de huren extra stijgen, heet het dat de mensen meer te besteden hebben.
van dat meer te besteden blijft echter niets over, erger nog je komt er aan tekort.
dus omdat er mensen zijn die het slechter hebben dan de mensen in nederland, moeten de mensen in nederland maar met minder genoegen nemen?prem schreef:Ben ik helemaal met je eens!
een wedstrijdje welk land zijn bevolking de slechtste leefomstandigheden ter wereld kan geven?
Ook dat ben ik met je eens Ruud. Nederland een rijk land? Laat me niet lachen.
Ik zal wel weer weggefloten worden maar kijk eens hoe onze zuiderburen wonen en waar ze in rijden, dan hebben we het nog niet over Luxemburg.
Ik begrijp ook niet hoe ze aan die termen komen...Nederland glijdt inderdaad af.
Ik zal wel weer weggefloten worden maar kijk eens hoe onze zuiderburen wonen en waar ze in rijden, dan hebben we het nog niet over Luxemburg.
Ik begrijp ook niet hoe ze aan die termen komen...Nederland glijdt inderdaad af.
Nee Ruud het gaat over de context van TS. Gratis geld van jou en mij, en dan klagen?ruud_a schreef:dus omdat er mensen zijn die het slechter hebben dan de mensen in nederland, moeten de mensen in nederland maar met minder genoegen nemen?prem schreef:Ben ik helemaal met je eens!
een wedstrijdje welk land zijn bevolking de slechtste leefomstandigheden ter wereld kan geven?
Dat past niet meer in deze tijden.
nederland glijdt af, omdat ze de belasting niet innen waar het geld is.
nederland glijdt af, omdat ze miljarden over de balk smijten aan mislukte projecten en te duur gekochte banken.
nederland glijdt af, omdat de fraude niet wordt aangepakt.
nederland glijdt af, omdat ze haar uitgaven niet controleert.
ze verhogen de belastingen, waardoor mensen minder te besteden hebben, waardoor de indirecte belastinginkomsten weer tegenvallen, waardoor er opnieuw bezuinigd moet worden.
er valt maar een beperkte hoeveelheid belasting te halen bij de lagere inkomens.
het kapitaal wordt nauwelijks belast, behalve grepen in de pensioenfondsen dan.
daarom mogen de ouderen zelfstandig blijven wonen,(thuis creperen) in plaats van verzorgd worden in een verzorgingshuis.
en dan is het nog de vraag, of de huisbaas ze niet op een gegeven moment op straat zet, als ze de huur niet meer op kunnen brengen van hun AOW.
nederland glijdt af, omdat ze miljarden over de balk smijten aan mislukte projecten en te duur gekochte banken.
nederland glijdt af, omdat de fraude niet wordt aangepakt.
nederland glijdt af, omdat ze haar uitgaven niet controleert.
ze verhogen de belastingen, waardoor mensen minder te besteden hebben, waardoor de indirecte belastinginkomsten weer tegenvallen, waardoor er opnieuw bezuinigd moet worden.
er valt maar een beperkte hoeveelheid belasting te halen bij de lagere inkomens.
het kapitaal wordt nauwelijks belast, behalve grepen in de pensioenfondsen dan.
daarom mogen de ouderen zelfstandig blijven wonen,(thuis creperen) in plaats van verzorgd worden in een verzorgingshuis.
en dan is het nog de vraag, of de huisbaas ze niet op een gegeven moment op straat zet, als ze de huur niet meer op kunnen brengen van hun AOW.
ik begrijp de context van TS.prem schreef:Nee Ruud het gaat over de context van TS. Gratis geld van jou en mij, en dan klagen?ruud_a schreef:dus omdat er mensen zijn die het slechter hebben dan de mensen in nederland, moeten de mensen in nederland maar met minder genoegen nemen?prem schreef:Ben ik helemaal met je eens!
maar ik zie ook de race naar nul.
die helft van de mensen die nu nog een baan hebben als schoffelaar, staan daar binnenkort ook te schoffelen voor een bijstandsuitkering.
dat is de toekomst die onderweg lijkt te zijn.
heel nederland een baan op bijstandsniveau.
ik vind die overbetaalde managers van ons belastinggeld overigens nog veel erger, dan die bijstandstrekkers.
Ik vind beide even erg, net als dat ik een beunende bijstandstrekker even verwerpelijk vind als een bankier die zonder moraal kompas mensen financiële producten aansmeer die ze zelf niet eens 100% begrijpen. Het is allemaal hebzucht met een ander label er op.ruud_a schreef:ik begrijp de context van TS.ruud_a schreef:dus omdat er mensen zijn die het slechter hebben dan de mensen in nederland, moeten de mensen in nederland maar met minder genoegen nemen?prem schreef:Ben ik helemaal met je eens!
Nee Ruud het gaat over de context van TS. Gratis geld van jou en mij, en dan klagen?
maar ik zie ook de race naar nul.
die helft van de mensen die nu nog een baan hebben als schoffelaar, staan daar binnenkort ook te schoffelen voor een bijstandsuitkering.
dat is de toekomst die onderweg lijkt te zijn.
heel nederland een baan op bijstandsniveau.
ik vind die overbetaalde managers van ons belastinggeld overigens nog veel erger, dan die bijstandstrekkers.
Maar goed, werkritme opdoen is naar mijn idee een goede reden om aan zo'n traject mee te doen. Mag wat mij betreft ook wel verplicht gesteld worden voor alle schoolverlaters, als ik zie hoe sommige HBO afstudeerders er hier soms de kantjes echt van af lopen qua simpelweg op tijd komen.