Oktober vorig jaar hebben wij de sleutel van ons huurhuis ingeleverd en zijn in onze koopwoning gaan wonen.
Nu wacht ik nog steeds op de afrekening van de stookkosten en het is toch al bijna een jaar verder!
Aantal keren contact met de woningbouw gehad en die wisten eerst geen antwoord, toen zou het mei zijn, nu is mijn laatste antwoord sept/okt.
Ik snap niet dat dat zo lang duurt, ze hebben toen ik weg ging de standen opgenomen en hadden mijn inziens allang een afrekening kunnen maken.....
Is het normaal dat je (zo) lang moet wachten op een afrekening?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afrekeningen na huuropzegging
Re: Afrekeningen na huuropzegging
Aanschrijven zou ik zeggen.
Niks afschrijven. De WBV moet gewoon een eindafrekening sturen. Dus ik zou er gewoon achteraan blijven gaan.
Stookkosten, liepen die via de WBV of had u een eigen leveringscontract bij een leverancier? Indien laatstgenoemde bent u zelf verantwoordelijk voor uw eigen afmelding van energielevering op uw oude adres. Anders loopt het energieleverings contract gewoon nog steeds op uw naam door!
Het feit dat de WVB meterstanden noteert hoort gewoon bij de overdracht van einde huur van de woning! Niet per defintie dat de energielevering daarmee ook eindigt. Tenzij, zoals ik al schreef u energieleveringskosten aan de WVB betaalde.
In het andere geval (dus leveringscontracten op uw naam bij een energieboer) is de WVB NIET verantwoordelijk voor de afmelding van energielevering op uw naam bij de leverancier. Daar bent en blijft uzelf verantwoordelijk voor.
Het feit dat de WVB meterstanden noteert hoort gewoon bij de overdracht van einde huur van de woning! Niet per defintie dat de energielevering daarmee ook eindigt. Tenzij, zoals ik al schreef u energieleveringskosten aan de WVB betaalde.
In het andere geval (dus leveringscontracten op uw naam bij een energieboer) is de WVB NIET verantwoordelijk voor de afmelding van energielevering op uw naam bij de leverancier. Daar bent en blijft uzelf verantwoordelijk voor.
De stookkosten betaalde ik aan de woningbouw. Dus zij zijn verantwoordelijk voor de afrekening, dat was voorgaande jaren ook gewoon zo.