LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalings regeling getroffen maar toch aangemeld bij GGN

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Raj.dhesi

Betalings regeling getroffen maar toch aangemeld bij GGN

Ongelezen bericht door Raj.dhesi »

Beste Lezers,

Even kort mij zelf voorstellen. Mijn naam is Raj Dhesi 24 jaar oud en net als heel veel andere mensen ook klant bij Agis. Wat altijd goed ging tot dat ik zonder baan kwam te zitten.

Ben al Agis klant sinds ik van Zorgverzekering en afwist.
Nu begin 2014 wou ik weg maar was overtuigd van de kwaliteit en zorg dus besloot toch te blijven.

Begin 2014 werkloos geworden wat heel veel mensen overkomt. Maar om een heel bijzonder reden niet in aanmerking gekomen voor UWV.

Dus contact gehad met Agis. AGIS geeft aan oké meneer we begrijpen het. We gaan het afwachten en kijken wat er gebeurd. Zo gezegd zo gedaan in de tussentijd druk bezig met solliciteren. Maar ja een baan vinden is lastig. Nu 6 maanden verder een baan gevonden succesvol. AGIS gebeld met jongens heb een baan we kunnen 3 en betalingsregeling voor alles treffen en de zaken in orde maken. Oké zegt die beste jongeman aan de andere kant. En hij gaat aan de slag. Ik moest ongeveer per maand. 180 gaan betalen. Ik ging daarmee akkoord. De achterstands premie werd op de 30ste van de maand afgeschreven en mijn normale premie op de eerste. Ik mijn andere rekening nummer opgegeven waar nooit iets van wordt afgeschreven zodat er niets fout kon gaan en 3 zoveel saldo erop gestort. Dus ik had zo iets van oké. Duidelijk gaan we doen. Nou de 30ste van de maand was er en ik meer dan voldoende saldo gestort. En nu afwachten. Ergens einde van de middag dacht ik van hè Hoe kan dat nou er is niets afgeschreven. Doordeweekse dag. Dus ik Agis direct gebeld met de vraag hè Hoe kan dat. Jongeman aan de andere kant geeft aan meneer alles staat correct niks aan de hand misschien ziet u dat morgen op uw afschrift. Dus ik had zo iets van oké apart ik wacht het af. Volgende dag gekeken nog steeds niet afgeschreven meteen weer gebeld. Nee meneer hij is betaald. Ik denk Hoe kan dat. Ja dat staat hier ik denk maat hij is niet afgeschreven. Oké ik ga DAT uitzoeken en dan hoort u dat. Maar dezelfde dag zou ook mijn premie worden afgeschreven. Dat natuurlijk ook niet gebeurd. Dus ik weer gebeld maar meneer hier staat betaald. Op geef moment snapte ik er niks van Tot een maand later krijg ik brieven van incasso bureau ja meneer u moet 600 euro betalen en brief van de Zorg instituut van Nederland. Ja u bent aangemeld en u gaat elke maand 143 betalen. Ik denk wat is dit nou. Ik Agis gebeld weer iemand aan de lijn die zegt meneer Agis werkt als volgt. Wij krijgen 15 dagen na het verstrijken van de betalings datum te zien of u ook daadwerkelijk betaald heeft. Dus ik zeg van ik heb toen 3 keer gebeld ging er toen bij jullie geen bel rinkelen van hè. Deze kerel aan de andere lijn geeft al meerdere keren aan van er is niets afgeschreven terwijl het zou moeten gebeuren misschien is er iets fout gegaan. Daar had hij geen antwoord op dus stilte. En toen kwamen de maar en dit en dat argumenten van meneer. Dus ja.

Nu kunnen niks meer voor mij betekenen. Dat betekent dat ik elke maand 100 euro aan ggn 143 euro aan zorginstituut en 100 aan agis moet betalen dus mijn zorg lasten p.m. zitten op 343 euro.

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik nu het beste kan ondernemen. Is hier nog iets tegen te doen??

Ik hoor graag jullie mening en mocht ik iets fout gedaan hebben dan hoor ik dat ook heel graag.

Gr Raj

Mathilde D.

Re: Betalings regeling getroffen maar toch aangemeld bij GGN

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik begrijp dit niet: geen aankondiging ontvangen van de aanmelding? Daar had u tegen moeten protesteren. Zodra het eenmaal zover is, bent u volledig afhankelijk van de zorgverzekeraar. Ik weet niet bij wie u moet zijn om deze aanmelding direct ongedaan te laten maken en om tevens de onterecht betaalde " boete" terug te eisen. Volgens mij bent u volledig afhankelijk van Agis. Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me verstandig om het SCHRIFTELIJK te regelen. Immers dan hebt u de bewijzen.
Heeft u bijvoorbeeld de schriftelijke bevestiging van de betalingsregeling? En kunt u aantonen dat het de fout van Agis was, dat zij het geld dat hen verschuldigd was volgens deze betalingsregeling, niet hebben kunnen innen?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Verzekeringsmaatschappijen zijn verplicht na 6 maanden achterstand je aan te melden.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... etaal.html

U kunt alleen (succesvol) bezwaar indienen als u kunt aantonen dat u geen 6 maanden achterstand heeft.

AgisZv

Ongelezen bericht door AgisZv »

Beste Raj,

Ik vind het vervelend om te lezen dat de betalingsregeling die jij met ons afsprak niet goed gelopen is. Ik zou graag met jou meekijken naar de betalingsafspraken en de contacten die jij met onze medewerkers had. Zou jij jouw BSN of relatienummer en jouw geboortedatum willen sturen in een persoonlijk bericht? Dan kijk ik met jou mee hoe de zaken ervoor stonden en staan.

Groeten,
Fedde
Agis Webcareteam

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Graag hoor ik van de TS hoe, dit contact met Agis verlopen is.

AgisZv

Ongelezen bericht door AgisZv »

Ik heb Raj een bericht gestuurd met uitleg over de situatie. In verband met privacyregels geef ik hier geen inhoudelijke reactie. Als Raj dit wel wilt plaatsen dan zal hij dit doen.

Groet,

Michiel
Agis Webcareteam

Gesloten