Pagina 1 van 1

Uw mening over de Apple Stores

Geplaatst: 08 mar 2004 15:33
door Apple
Geachte lezer(s),

Graag zou ik uw mening willen horen over de Apple Stores gevestigd in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Een nieuw forum lid. :!:

Re: Uw mening over de Apple Stores

Geplaatst: 12 mar 2004 21:44
door Pharris
Als reclameman ben ik al jaren zakelijk en privé een fanatiek Apple gebruiker. De Apple Stores zijn zeer goede winkels, met goed opgeleid personeel met een flinke know-how van de Apple en het Mac OS.

Wat een hoop mensen waarschijnlijk stoort is dat men in deze winkels niet zoveel van Windows weet, omdat ze dit systeem simpelweg niet verkopen.

De Apple Stores zijn naar Nederland gehaald om het 'grote publiek' kennis te laten maken met de grote gebruiksvriendelijkheid van de Apple. Helaas is de Apple wel een stukje duurder in aanschaf dan de gangbare pc's. En dat kan een struikelblok zijn voor de meesten van ons.

Echter, als je weet wat je wilt en dat is een Apple, dan kan ik een Apple Store ten zeerste aanbevelen!

Re: Uw mening over de Apple Stores

Geplaatst: 12 mar 2004 21:59
door Ruud08
Ik heb alleen maar goede ervaringen met een Apple Store / Centre. Vakkundig personeel, laten je alles van de Apple computers zien en smeren je niets aan. Om een iBook te kopen ben ik 3 uur in de winkel geweest en dat was geen probleem, kon alle configuraties uitproberen!

Ruud

Re: Uw mening over de Apple Stores

Geplaatst: 27 mar 2004 15:17
door T-Bone
Ik (T-Bone) postte over mijn ervaringen met de AppleStore een lang en leerzaam verhaal in (tot op heden) twee afleveringen. Ga om het te lezen naar het forum Producten>computers en kijk onder het kopje: 'Service en garantie volgens Apple'

Conclusie die je uit mijn kafkaïaanse ervaring kunt trekken: Wanneer je per sé een Apple wilt, koop 'm dan niet direct bij de AppleStore maar bij een goede dealer. Eerstens zullen onverkwikkelijke trucks minder snel worden uitgehaald, wanneer je persoonlijk contact hebt met een leverancier, en bovendien zijn ze, als er een meningsverschil is, eenvoudiger aansprakelijk te stellen.

Als je leest van wat je allemaal te wachten kan staan, als je i.pv. een goed product een 'total loss' geleverd krijgt, zul je begrijpen dat het bovendien aanbevelenswaardig is om aan je dealer te vragen of hij aangesloten is bij een (consumenten)geschillencommissie.
Bedenk dat je rechten als consument in de wet prachtig geregeld lijken, maar dat het in de praktijk allemaal vies tegenvalt om dat recht ook te halen. 'T vergt heel wat tijd, geld en koppig doordouwen voor je een advocaat hebt en voor er een brief van hem de deur uit is ben je al snel een half jaar verder. Het een stuk makkelijker en goedkoper wanneer je naar een geschillencommissie kan stappen, als je leverancier in gebreke blijft.