Pagina 1 van 1

KPN internet opzegging

Geplaatst: 04 sep 2014 10:31
door MarcelN
Op 7 mei 2014 doorgegeven dat ik internet wil opzeggen. Ging niet vlekkeloos. Want de eerste keer dat ik belde werd er helemaal niets genoteerd. Pas na de derde keer is de opzegging in het systeem opgenomen en had de medewerker van KPN eindelijk al mijn gegevens genoteerd. Einddatum contract stond die tijd op 10-06-2014. Ik kreeg nog een factuur voor de periode tot en met 20 juni 2014. Ik had een medewerker gevraagd waarom nog deze factuur? Antwoord die ik kreeg was dit is de laatste factuur die ik moet betalen en dan krijg ik de afrekening waar ik geld terug zou krijgen. Deze factuur heb ik dus betaald. Afrekening nooit ontvangen. Op vakantie geweest, teruggekomen en opeens nieuwe rekeningen die openstaan. Mijn afzegging is dus bij KPN niet in behandeling genomen. Ik had KPN gisteren weer gebeld met de vraag of ze in het systeem terug kunnen kijken over mijn opzegging. Dit is dus niet mogelijk en volgens deze medewerker van KPN is het niet te achterhalen wat de collega toen die tijd heeft afgesproken met mij. Nu vertellen ze mij dat ik het openstaande bedrag in volle pond moet terugbetalen plus opnieuw op te zeggen met 1 maand opzegtermijn erbij. Maar als ik dit doe, ben ik bang dat ik in een vicieuze cirkel terecht kom waarin ze kunnen zeggen dat mijn opzegging weer niet bekend is. En zo plukken ze dan weer een bedrag weg. Heeft iemand advies hierbij?

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 04 sep 2014 10:44
door berndv
Altijd vragen om een bevestiging. Als u die niet heeft, en u heeft niets tastbaars is het bewijzen heel lastig. Mogelijk kunt u aantonen dat u gebeld heeft, maar dat zegt niets over de inhoud van het gesprek.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 04 sep 2014 10:47
door Acoma
Precies, altijd vragen of zij binnen één week een bevestiging kunnen sturen.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 04 sep 2014 11:19
door MarcelN
Dank voor de reacties. Ik zal dit keer een bevestiging vragen en proberen om het telefoongesprek op te nemen. Dan heb ik tenminste iets waar ik op kan terugvallen.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 04 sep 2014 20:32
door CB
Vergeet dan niet te melden dat je het gesprek opneemt. Anders heeft het juridische gezien geen kracht en dat wil je wel natuurlijk. Indien je het gesprek niet opneemt, vraag dan de naam van de persoon die je hebt gesproken. Naast een bevestiging van je opzegging, via email. Die bevestiging kunnen ze tijdens het telefoongesprek even doen. Kost geen tijd en ze hoeven niets meer te noteren.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 04 sep 2014 20:59
door berndv
CB schreef:Vergeet dan niet te melden dat je het gesprek opneemt. Anders heeft het juridische gezien geen kracht en dat wil je wel natuurlijk. Indien je het gesprek niet op neemt, vraag dan de naam van de persoon die je hebt gesproken. Naast een bevestiging van je opzegging, via email. Die bevestiging kunnen ze tijdens het telefoongesprek even doen. Kost geen tijd en ze hoeven niets meer te noteren.
Onzin, als deelnemer van het gesprek mag je het gesprek opnemen, zelfs zonder dit vooraf aan te kondigen. Je mag het alleen niet openbaar publiceren, maar dat mag ook niet als je het gemeld hebt. Mocht het als bewijsmateriaal gebruikt gaan worden, is het aan de rechter om het wel of niet toe te laten als bewijs.

http://blog.iusmentis.com/2011/09/12/ma ... ls-bewijs/

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 09 sep 2014 21:54
door roellahaye01
Beste is door de nieuwe provider de opzegging laten regelen.
Dat gaat bij mij altijd goed tot nu toe.
Ben je daar verder ook vanaf.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 09 sep 2014 22:13
door GJvdZ
roellahaye01 schreef:Beste is door de nieuwe provider de opzegging laten regelen.
Dat gaat bij mij altijd goed tot nu toe.
Ben je daar verder ook vanaf.
Daar hebben heel veel anderen toch andere ervaringen mee. Je kunt beter zelf het heft in handen houden, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 25 sep 2014 18:01
door ger07
1 van 3
Ook als KPN de opzegging per mail bevestigd, gaan ze gewoon door met incasseren.
Uiteraard heb ik de incasso terug laten boeken, KPN heeft de onterechte vordering nu overgedragen aan
Lindorrff die nu gaan proberen mij te intimideren.
Toen ik het abonnement afsloot, had ik al mijn twijfels dit te doen gezien de slechte reputatie die KPN toen had, helaas is daar niets aan veranderd.
Voor mij dus nooit geen KPN meer.

[email protected]
16 mei

aan mij
Meneer

U hebt ons verzocht uw mobiele aansluiting op te heffen. Wij vinden het jammer dat u met de genoemde aansluiting weggaat bij KPN. Graag informeren wij u over de verdere gang van zaken.

Einde abonnement
De aansluiting die u hebt opgezegd met de bijbehorende einddatum vindt u onderaan dit bericht. Uiterlijk 2 weken voor de einddatum ontvangt u van ons nog de schriftelijke bevestiging van de ophef.

Als u een ToestelLease abonnement hebt, ontvangt u direct na de ophefdatum meer informatie over het inleveren of overnemen van het toestel.

Facturering
Het is mogelijk dat op de eerstvolgende factuur nog de reguliere abonnementskosten in rekening gebracht worden. Wij verzoeken u deze factuur te voldoen. U ontvangt daarna altijd een eindafrekening. De eventueel te veel betaalde kosten storten wij terug op het rekeningnummer dat op de eindafrekening vermeld staat.

Opzegging ongedaan maken
Wilt u uw aansluiting toch behouden, dan kunt u dit nog tot 3 dagen voor de genoemde ophefdatum telefonisch aan ons doorgeven. Onze medewerkers kijken dan graag welk abonnement het beste bij u past.

Hebt u nog vragen?
Kijk op kpn.com/klantenservice of bel gratis 24 uur per dag en 7 dagen per week. Kies nummer 1200 als u belt met uw mobiele telefoon of kies 0800-0105 als u belt met een andere telefoon.
Natuurlijk staan wij in de toekomst graag voor u klaar als u onze producten en diensten weer wilt gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Femke Kothuis
Directeur Klantenservice



Totaaloverzicht
In onderstaand overzicht staat vermeld welke aansluiting(en) op uw verzoek opgeheven worden met de bijbehorende einddatums.

Aansluiting Einddatum contract

06xxxxxxx 16-06-2014

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 28 sep 2014 20:36
door Acoma
Ger, per wanneer stopt het contract dan bij jou?
Want dan moet je even het volgende lezen:
Facturering
Het is mogelijk dat op de eerstvolgende factuur nog de reguliere abonnementskosten in rekening gebracht worden. Wij verzoeken u deze factuur te voldoen. U ontvangt daarna altijd een eindafrekening. De eventueel te veel betaalde kosten storten wij terug op het rekeningnummer dat op de eindafrekening vermeld staat.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 28 sep 2014 23:14
door ger07
Acoma, wat je schrijft klopt
Ik had de incasso voor juni betaald.
KPN incasseerde daarna ook drie maanden na de opzegging, deze heb ik terug laten boeken.

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 29 sep 2014 11:41
door Har06
ger07 schreef:Acoma, wat je schrijft klopt
Ik had de incasso voor juni betaald.
KPN incasseerde daarna ook drie maanden na de opzegging, deze heb ik terug laten boeken.

oei nog geen totaal blokkade ?

Re: KPN internet opzegging

Geplaatst: 29 sep 2014 15:08
door ger07
Totale blokkade is er al, ik mag alleen Lindorff nog betalen.
Moet alleen digitenne nog de deur uitwerken dan ben ik van KPN verlost.